https://www.bndestem.nl/binnenland/politie-vindt-zwaar-verwaarloosde-jochies-in-flat-ze-vertoonden-dierlijk-gedrag~a22e3023/ Hier van breekt je moederhart toch.
En ik denk dat dit veel vaker voorkomt. Alleen van deze keer weet je nu... hoeveel van dit soort zaken zijn nog niet aan het licht gekomen?
Ik heb al veel nare dingen voorbij zien komen in Mn werk maar net als je denkt dat je alles wel gezien hebt...
Zoals ik het lees heeft er zich nooit een moeder of iemand gemeld en zijn ze naar een pleeggezin met ervaring in, crisis opvang gegaan...
Echt bizar. Ik laat al met stress de hond snel uit als mijn vriend avonddienst heeft. Dan blijf ik in de buurt van het huis (huis in zicht). Ik kan me niet eens voorstellen dat ik ze gewoon thuislaat en niet meer terugkom.
Ik las dat ze nu bij een crisispleeggezin zijn opgevangen, het naar omstandigheden goed met ze gaat. Hun moeder krijgt hulp en zal mogelijk strafrechtelijk vervolgd worden.
Mogelijk, als het OM daadwerkelijk zo communiceert dan is het ouderrecht toch disproportioneel groter dan de rechten van het kind. Triest en beangstigend.
Mijn mening is niet aan jou gericht, maar ik vind het belachelijk dat die moeder niet al vast zit. Zoiets zou toch sowieso strafbaar moeten zijn. Gek of niet, dan hoort ze iig in een kliniek thuis. Ik vind echt dat ouders hier in nl te makkelijk wegkomen met mishandeling en verwaarlozing.