Wie is er bekend met deze methode en kan mij vertellen hoe het gaat en wat ik waar moet halen. Mijn dochter is op dit moment echt een pluizebol namelijk en ze wil de lange krullen het liefst helemaal niet! Dus wie helpt ons op weg? Wat moet ik halen?
Ik zeg: begin met je borstel weg te doen en haal een grove kam. Kam alleen nog maar nat haar, en alleen op het moment dat je er conditioner in hebt zitten. Die conditioner is key. Je wast het niet of nauwelijks meer met shampoo. Maar wees hier kritisch en kijk wat werkt. De een heeft goede resultaten met goedkope kruidvatconditioner om mee te wassen. De ander zweert bij yes to carrots. De ander (ik bijvoorbeeld) wast afwisselend wel en niet omdat hoofdhuid van seizoen tot seizoen nogal anders reageert. Wees dus bereid om te testen en let daarbij niet alleen op hoe het haar valt maar ook op de hoofdhuid. Het kost tijd om zo'n krullenbol te leren kennen en te weten wat wanneer werkt. Tot slot: haal haarolie en simpele haar gel. Als je zonder siliconen koopt kun je wassen met een sulfaatvrije shampoo of de shampoo skippen. Dat is wat milder maaaaaar het is niet voor iedereen nodig! Is de hoofdhuid geen issue dan kan een beetje silicone en sulfaat geen kwaad. Haarproducten hoeven helemaal niet duur te zijn. Kijk wat voor jullie werkt, vaar niet blind op krullenbijbels want voor je het weet heb je voor een fortuin aan haarmayonaise en weet ik veel wat voor zooi staan. De olie en gel breng je aan in nat haar. Natter dan handdoekdroog. Kneed het erin en druk de krullen in de vorm met je handen. Niet fohnen, niet borstelen, niet stylen. Wel regelmatig herhalen. Gewoon zo nu en dan met je handen het drogende haar omhoog duwen. Kind kan het zelf ook. Let wel, je haar kan een beetje crunchy voelen maar dat kun je als het bijna droog is door nogmaals te knijpen verhelpen. Ik genruik zelf momenteel restjes shampoo van kapper en vriendlief. Duur en supergoedkoop door elkaar. Twee keer per week ongeveer. Haarolie van kruidvat. Krullengel van kruidvat. Zo nu en dan wat krullenmousse ook van kruidvat. En yes to carrots als ik geen zin heb in olie. Maar dat kan voor jou anders zijn.... Succes!
Ik blijk ook krullen te hebben naja forse slag is beter gezegd, maar ik ben er sinds een half jaar a driekwart jaar achter dat ik ze dus heb. Nav een item hier ben ik ook eens gaan lezen over die curly girl methode. Ook ik gebruik niet al die dure producten hoor. Momenteel "was" ik mijn haar met conditioner van Siyos (weet niet precies hoe je het schrijft ) en aansluitend gebruik ik de conditioner daadwerkelijk als conditioner, kam mijn haren dan met een grove kam door en laat de conditioner nog even inwerken. Dan uitspoelen, aansluitend spray ik er spul in van Guhl en frommel ik mijn haar in een tulband-ding van microvezel materiaal. na twintig minuten ofzo haal ik de boel los en laat ik het aan de lucht drogen. Evt later nog wat van die arganolie (hele goedkope variant heb ik) in mn haar knijpen. Verder doe ik niets qua kammen/borstelen oid. De volgende dagen kan het zijn dat ik er nog wat "leave-in-conditioner" er in doe. Bij mijn dochter was ik het haar eigenlijk niet, ze gaat wel in bad enzo, dus er komt zo nu en dan wel wat zeep oid in. Maar in principe is het een kwestie van uitspoelen met water. Alleen het haar kammen na het wassen. Is het echt te klitterig dan spray ik er van dat anti-klitspul in, kam het uit en spray er dan van dat krullenspul van Andrelon in.... weer een volle bos krullen
Oke. Zo'n pro op krullen gebied ben ik dan ook weer niet. Maar ben wel lui, dus kan zeggen wat toch echt essentieel os tegen pluis. CONDITIONER! krullen kunnen echt niet zonder.conditoner zorgt ervoor dat de haren naast elkaar gaan liggen ipv de wsrboel die shampoo geeft. En borstelen met de co ditioner er in. Anders krijg je dus die pluis. Inderdaad veel knijpen met je handen terwijl het opdroogt. De vorm van je krullen een beetje helpen. Als je het gewoon laat opdrogen zonder tenknijpen, gaat het hangen en pluizen. Vooral omdat krullen nat lnger zijn dan droog. De pluis zijn dan haren die eerder opdrogen en dus niet in vorm met de rest blijven. Wat bij mij ook helpt os headbangen met handdoekdroog haar. Niet nat, want dan zit alles onder. Dus als een metalfan lekker wild met de bos haar gaan zwaaien. Hierdoor komen de krullen wat los van elkaar zonder de vorm te verliezen. Zwaardere krullen (dikkerr plukken) haal je zo eg, waardoor t egaler opdroogt.
ik was ze gewoon met normale shampoo en conditioner. zit altijd goed en borstel het ook vind een kam maar niks. mijn neefje heeft ook heel veel en mooie krullen en daar word vaak een haarcreme in gedaan voor het pluizen. zelf gebruik ik hooguit een beetje wax als het droog is. ik heb makkelijk haar verder dus is het bij mij ook niet nodig om extra verzorging voor de krullen te gebruiken