Ik volg het eigenlijk net zo als de Nederlandse verkiezingen: De Amerikaanse Verkiezingen! Wie wordt de nieuwe president? Een republiekein? Een democraat? Wat denken jullie? Obama heeft in Iowa al gewonnen! Maar met zijn verleden (zelf toegegeven cocaïnegebruik, vermoedelijk ook crackdealer geweest?) betwijfel ik of dat wel doorgaat. Er zal wel net voor de definitieve verkiezing een grof schandaal uitkomen! En what about Hilary Clinton? Is Amerika wel klaar voor óf een gekleurde, óf een vrouwelijke president? Die andere figuren vind ik maar nietszeggend, vooral die Romney (mormoon, nee daar zitten we op te wachten ) Stem even in deze poll! Wie vind jij dat het moet worden? (dus nee, niet wie je dénkt dat het gaat worden, maar wie JIJ vind dat het moet worden!) en gelijk waarom je dat vind!
Hill 4 President and good old Bill as a super "first lady"! Ik denk dat Amerika klaar is met de republiekeinen na 8 jaar Bush. De meerderheid is tegen de oorlog en had Bush graag 2 jaar geleden al zien vertrekken. Zijn herverkiezing (voor zover we daarvan mogen spreken) is een grote fout geweest. Obama kan inderdaad zijn verleden tegen hebben, wat hij heeft gedaan is in Amerika nog steeds een zeer zwaar vergrijp en dat past zeker niet bij een toekomstig president. Hillary heeft het voordeel dat Bill nog steeds mateloos populair is, ook onder de zwarte bevolking en dat is nu juist de doelgroep waar Obama op gokt.
Persoonlijke voorkeur: Ron Paul! Het wordt hopelijk GEEN democraat, dan zijn we serieus verder van huis.
Thunderangel, Ik heb je topic verplaatst naar Films, televisie en nieuws. Graag opletten waar je iets plaatst. Elvira
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Obama. Ik ben van mening dat iedereen een 2de kans verdiend, ongeacht wat er is gebeurd in het verleden. Schandalen, tja die zijn er altijd wel, is het daarom een slecht persoon. Voor de toekomst van Amerika zou het goed zijn om een donkere president te hebben. Wellicht zorgt het voor minder verdeeldheid. Want het is en blijft een feit, dat de Amerikanen te Nationalistisch zijn. Groetjes, Elvira
Ik zie graag een democraat in het witte huis...een vrouw is wel aardig een gekleurde ook.. (dan heb je alle zwaar gelovige op de kast...heerlijk! over de KKK maar te zwijgen ) Ik persoonlijk kies voor Hilary... omdat ze wil verplichten dat iedereen een ziekenfonds verzekering moet hebben ....vind ik een erg goede zaak! Heb ik het nog niet eens over homo huwelijk en arbortus. Tis soms net een bananen republiek wat dat betreft ... (en heeft een super ervaren man natuurlijk!)
Obama..lijkt me gewoon heel goed voor het land om eens een gekleurde president te hebben! Ben niet echt fan van Hillary..geen idee waarom eigenlijk..haha. Dus voor mij: Obama
Ik heb gekozen voor Barack Obama! Ik vind zijn boodschappen tot nu toe erg goed, ook al is het natuurlijk veel campagne voeren, maar toch... Zolang er maar een Democraat in The White House komt! En nog even iets wat betreft dit onderwerp; Ik ben zo ontzettend blij dat George Bush bijna klaar is president-zijn! God, wat heb ik een hekel aan die gast en wat heb ik me gestoord aan z'n knudde opmerkingen! Dus....GO OBAMA!
Obama heeft Oprah achter zich.. Ik weet niet voor wie ik zou zijn.. Heb niet echt een goed gevoel bij de kandidaten.. Had ik toen bij Bush ook niet.. Bij Bill Clinton wel.. Ach ze zoeken het daar maar uit..
obama, waarom ?, hij spreekt mij op de een of andere manier wel aan. ben ook blij dat bush eindelijk vertrekt, hij had er eigenlijk nooit moeten zitten. maar ik heb het idee dat onderhand de hele wereld slechter af is sinds hij president is geworden. vind het maar een geniepig en schijnheilig mannetje. er doet ook een kandidaat mee die mij iets teveel het geloof op de voorgrond zet, dat hoeft voor mij ook niet zo. joyce
www.kieswijzer.nl ...daar kan je de kieswijzer invullen betreft de amerikaanse kandidaten..Ik kom uit op Hilary
door de link kom ik uit op 1.. John Edwards 2.. Hillary Clinton 3.. Barack Obama.. Maar persoonlijk lijkt het me goed om eens een donker president of een vrouwelijke te krijgen..
Ik heb precies dezelfde uitkomst! Wat ik wel heel erg slecht vind is dat sommige kandidaten geen duidelijke mening hebben over een stelling. Zo staat er bij stelling 11 "de ouderdomsuitkering mag omlaag. Daarbij staat bij 3 van de 8 kandidaten een duidelijk antwoord (dus eens of oneens) Bij de andere VIJF staat gewoon "weet niet". Erg slecht.
John Edwards (D) Hillary Clinton (D) Mitt Romney (R) Barack Obama (D) Mike Huckabee (R) Rudy Giuliani (R) Fred Thompson (R) John McCain (R) In deze volgorde blijkbaar ... Ik had in de poll op Hillary gestemd en die komt er nu als tweede uit bij mij.
de kieswijzer geplaatst is niet compleet qua kandidaten de volgende is beter: http://www.dag.nl/Nieuws/kieskompas.htm