Labret als oorbel?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Mijn dochtertje kan alleen tegen titanium oorbellen, maar vind de keuze daarin niet heel ruim. Nu opperde mijn zusje om gewoon een piercing in haar oor te gebruiken, die zijn er meer in titanium en volgens haar kun je dan gewoon een nieuw balletje erop doen als je eens wat anders wil.

kan dit? Komt dit qua maat overeen met een oorbel (voor kinderen) en welke maat moet ik dan hebben?

Iemand die meer verstand heeft van piercings dan ik hopelijk die mij hierop antwoord kan geven.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Van een piercing is het staafje toch veel dikker?

Een oorbel heeft maar een dun staafje wat door het gaatje gaat.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja, maar ik heb ergens gelezen dat er ook 0.8 of 1mm piercings zijn die wel in het oor gedragen zouden kunnen worden.

Maar dan nog bedacht ik mij net, die piercings zitten toch met schroefdraad vast. Dus die balletjes worden erop vastgeschroefd. Hoe zit het dan als ze blijven haken? Bij oorbellen springt het achterkantje dan los, dat gebeurt denk ik niet met piercings? dan lijkt het mij sowieso niet zo geschikt.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Je kan een labret of tragus piercing helaas niet makkelijk in een normaal gaatje doen.
    Ik heb een tragus piercing in m'n oor en dat staafje is heel veel dikker. Dit staafje kan ik dus ook niet in m'n normale oorgaatjes doen , zonder ze op te rekken (dat brand) plus dat als er wat aan blijft haken aan de piercing is de kans groot dat je oor uitscheurd als je hem in je oorlel heb. Is niet aan te raden dus.
    De staafjes zijn ook wat langer dus aan of je voor of achterkant heb je een stukje wat uitsteekt

5. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Labretjes zijn vaak 1,2mm dik. Een oorbel is vaak maar 0,8mm. Bij een labret kun je een pushfit variant krijgen, dan schroef je er geen balletje op maar duw je het erin, is net een wat veiligere optie i.v.m. blijven haken.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je zou op de site alloverpiercings kunnen kijken. Daar heb je verschillende maten. Ook hele dunne en korte staafjes.

Deel Deze Pagina