Ik ben er nu mee begonnen, wat een bizarre serie zeg. Maar wel steengoed! Ben gister begonnen, wilde vandaag de hele ochtend kijken is de juf van Mn dochter ziek..
Ik ben vorige week eindelijk aan deze serie begonnen en ben verslaafd! De film heb ik vroeger ook gezien, maar was toen denk ik nog te jong. Mijn vriend was na 30 minuten al afgehaakt omdat hij geen zin had om naar verkrachtingen etc te moeten kijken en ik moet toegeven dat ik de eerste aflevering ook moest doorbijten. Maar idd, dit verhaal lijkt eerst erg ver gezocht, maar als je bedenkt dat dit voor sommige vrouwen helemaal geen fictie is.... brrrr. Vrouwen bij IS, bepaalde landen of sektes. Vrouwen die worden besneden, worden verkracht, gebruikt als (seks)slaaf, gemarteld. Of mannen trouwens. En dat omdat er mensen zijn die (in hun ogen) goedbedoelde idealen voor ogen hebben die totaal doorslaan. Het doet je inzien dat elke vorm van extremisme verkeerd is. En het zijn idd tijden van crisis dat extremistische groepen meer aanhangers krijgen en iets om over na te denken. Ik vind Alexis Bledel nog steeds prachtig en ze kan eindelijk echt acteren. Ze is altijd erg slank geweest en doet niet mee aan de opgelegde schoonheidsidealen, wat ik juist waardeer. Ze doet me ook steeds meer aan Audrey Hepburn denken nu ze wat ouder wordt, die was ook zo slank.
Oei jeetje moet ik ff gaan zoeken. Had hem bij favorieten gezet maar hubby heeft pc opnieuw geïnstalleerd dus ben alles kwijt