Wie heeft deze gezien? Normaal heb ik niet veel met ziekenhuisdocu's, ik breng al genoeg tijd in het ziekenhuis door, maar vond het wel leuk om te kijken, ook die openhartige interviews met medewerkers. (En man, wat ben ik blij dat ik niet met die hartchirurg hoef te werken). Ik moest hard glimlachen om die twee dames die met de verpleegkundige gevolgd werden. (En side note: de "Amsterdam is het coolste" air hing in deze serie ook wel, helaas) Maar ik ben wel benieuwd: hoe kijkt een buitenstaander naar zo'n serie? Wat valt jullie op? Waar ben je verbaasd, of misschien boos om? En nog een andere vraag: zou jij zo met/op je werk op TV willen?
Ik heb m gekeken. Goede zet om de zorg aantrekkelijker te maken. Vond het erg interessant om te zien en de verhalen te horen vanuit personeel, soms ontroerend ook. Werk jij in het ziekenhuis en herkende jij je in veel dingen of juist niet?
Vond het een mooie docu. Goed dat ze allemaal verschillende medewerkers aan het woord lieten zodat door ieders ogen een ander beeld naar voren wordt geschetst hoe het is om in een ziekenhuis te werken. Kreeg er wel een gevoel van verbinding van. De indruk die jij schetst over A’dam is het coolste’ ervaar ik niet zo. Ik denk dat de mensen die er werken gewoon ontzettend trots zijn en het is ook heel anders werken in een grote stad dan bijvoorbeeld ergens in de provincie. Dat maakt dit ziekenhuis ook zo uniek. Persoonlijk zou ik zelf nooit aan een docu mee doen omdat ik veel te bang zou zijn dat ik niet uit mijn woorden kom of een black out zou krijgen.
Ja klopt ik werk idd in het ziekenhuis. Ja herkenbaar natuurlijk. De verhalen, dingen die je meemaakt, moeilijke situaties, check check check. Het is natuurlijk een enorme wereld en maar 4 afleveringen, maar er is nog veel meer te vertellen. Vanuit de leerlingen in alle disciplines bijvoorbeeld, die nog volop in de verwondering zitten en hun weg in het systeem moeten vinden. Leuk dat de ondersteuners ook zo'n prominente rol kregen, die blijven meestal onderbelicht. Maar om maar de vraag aan te halen: als ze er niet zouden zijn, hoe snel ontstaan er dan problemen? Ja dan komen ze waarschijnlijk op een goede tweede plek na de verpleegkundigen, of afhankelijk van de plaats en situatie na de artsen. Als er niet wordt schoongemaakt, er niemand is voor patiëntenvervoer of hand- en spandiensten, en we kunnen elkaar niet telefonisch bereiken, dan loopt het echt wel snel in de soep.
Ik ben net begonnen, ik heb mijn opleiding voor vpk in het ziekenhuis gedaan en dit is uiteraard anders maar ik krijg altijd heimwee naar dit soort docu's. Ik vond het altijd een heel bijzonder wereldje in het zh. Mijn oud collega heeft haar opleiding daar gedaan, tijd gewerkt ook. Ze zegt het is zooo anders nu daar. Ik zou zelf best gefilmd willen worden, ik ben trots op mijn vak/ de doelgroep waar ik mee werk. Alleen ik zou mijzelf nooit terug willen zien
Ik heb zelf jaren in dit ziekenhuis als vpk gewerkt en herken heel erg veel in de docu. Ik ben er trots op. Mooie docu!
Ik vond het ook leuk om te zien. Werk zelf in een ziekenhuis, op een ondersteunende afdelingen. We doen zo veel mooie dingen (met elkaar), daar zou ik wel over willen vertellen. Pff, die hartchirurg ja... Denk dat in elk ziekenhuis wel wat van die types rondlopen.
Ik ben het helemaal met je eens. Wat een vreselijke arrogantie die hartchirurg. Daar wil niemand mee werken. Verder ook heel herkenbaar, maar ik werk ook in de zorg