Gezellig Rolinka !! Ik eet sinds kort Griekse yoghurt hij is nu op maar als ik morgen in de Lidl ben dan zal ik even kijken of er suiker inzit ..
Ik wil ook meekletsen! Ik ben allergisch/overgevoelig voor suiker. Heb jarenlang heel streng suikervrij gegeten (toegevoegde suikers dan), maar inmiddels is het er zo ingeslopen dat ik toch weer regelmatig dingen met suiker eet. Ben zoveel mogelijk aan het minderen, maar eigenlijk is het beter om gewoon helemaal te stoppen...is even moeilijk, maar daarna zoveel makkelijker om vol te houden... Maar eens kijken of het me weer lukt. Mbt yoghurt: Gewone yoghurt (halfvol ed) is toch gewoon suikervrij? En naturel kwark ook en naturel Griekse yoghurt volgens mij ook. Eventueel schepje suikervrije jam er in en klaar.
Ik was bij de AH en heb diverse merken bekeken en allemaal hadden ze suiker. Wat voor suiker dat was stond er niet bij. Ik heb nu de volle van het huismerk, want die heeft 3,5 gr per 100 ml. Magere yoghurt heeft 4,5 gr per 100 ml. Wat je inlevert aan vet, krijg je terug in suiker. Zo ben ik er wel vaker ingetuind met magere melk, kellogs en optimel...
Gezellig Niekekris!! Nou idd je wordt er vaak ingeluisd! daarnaast gebruiken fabrikanten tig namen voor suiker om de consument te misleiden ..: Er worden heel wat benamingen gebruikt voor toevoegingen die eigenlijk verborgen suikers zijn. Dit zijn de meest voorkomende soorten (alfabetische volgorde): Ahornsiroop Bietsuiker Brown Sugar Bruine rijst siroop Canejuice Cane Sirop Chrystalline Fructose Corn Syrup Corn Sweetener Dextrine Dextrose Diksap Druivensuiker Fructose Fructose Glucosestroop Fruitsuiker concentraat Galactose Gerstemout Glucose Glucosestroop HFCS (=high fructose corn syrup) - Invertsuiker Kristalsuiker Lactose Maïsstroop Malt Maltodextrine Maltose Mannitol Melasse Melksuiker Moutsuiker Polydextrose Ribose Rietsuiker Rietsuikersap Rijststroop Ruwe Suiker Sacharose Sorbitol Sorghum Sucrose Tarwesuiker Vruchtensapconcentraat Xylitol Xylose Hier ga ik maar eens opletten morgen met boodschappen doen (op de natuurlijke suikers na dan)
Nou wat zullen we vandaag weer eens gaan eten Mijn ontbijt is in ieder geval een smoothie van kefir en bevroren blauwe bessen. Zo jammieeeee
@Fliertje: er staan een paar dingen in je lijstje welke deze 100% puur en bio gekocht worden helemaal niet slecht zijn. Natuurlijk wel bij gebruik met mate zoals ahornsiroop en rijststroop.
Mijn menu vandaag: O: juice van banaan, mango en ananas met kokoswater, 2 glazen water T: kop verse munt thee, zelfgebakken veganistische volkoren wortelmuffin L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met tomaat en avocado, 2 glazen water T: kop kruidenthee, schaaltje met verse blauwe bessen, frambozen, bramen en aardbeien D: zilvervliesrijst, gegrilde tofu reepjes en gewokte groenten (paprika, peultjes, champignons, paksoi, wortel), 2 glazen water T:bakje yoghurt met kop kruidenthee
Ziet er lekker uit allemaal Elena! Die muffin klinkt erg interessant hihi. Ik eet vanmiddag een salade met tonijn en vanavond eentje met kipfilet. Even kijken wat ik in huis heb wat ik er doorheen ga doen.
had het lijstje van i-net geplukt .. en idd aspartaan !! Dat is een goedje wat ik echt wil vermijden @elena, klopt daarom had ik er ook bijgezet muv van de natuurlijke suikers want die blijf ik gewoon gebruiken ... lekker menu vandaag heb je !! Wil je het recept van de muffins met ons delen? klinkt erg goed!! Mijn ontbijt: Smoothie van: aardbeien, mango, banaan, amandelmelk, goji bessen, chi zaad voor de lunch moet ik nog even kijken
Nou, dat is niet waar. Pure magere yoghurt bevat 4 gram NATUURLIJKE MELKSUIKER per 100 gram. Volle Bulgaarse/Griekse ongeveer 7 gram per 100 gram. Het gaat hier niet om toegevoegd suiker, maar om natuurlijke. Optimel bevat wel suiker/kunstmatige zoetstoffen.
Dat het natuurlijke melksuikers zijn, staat niet op het pak aangegeven en aangezien ik nog niet heel erg thuis ben in alle soorten suiker ga Ik gewoon uit van wat ik op het pak lees. Zo heb ik gekozen voor volle ipv magere yohgurt.
Dit doe ik ook niet voor een hele lange tijd hoor, deze fase duurt 2 weken. Normaal eet ik s avonds gewoon gekookte groente, maar ik moet werken vanavond. Dus heb w.s net een kwartiertje tijd om snel wat te eten. Maak ook geregeld een salade met spinazie of een groene bonensalade. Vitamine preparaten ben ik slecht in, vergeet die krengen toch in te nemen. Merk trouwens ook enorm verschil in mijn huid, mijn gezicht klaart ineens op. Geen rottige pukkeltje etc
Zuiver eten merk je als eerste (willekeurige volgorde) aan je huid, darmen, hoofdpijn, ontstekingen en goede nachtrust. Je bent dus minder moe, straalt, bent fitter en kan dus meer aan. Ik heb me laten gaan op vakantie (pasta's, ijs, teveel koffie en wijn) en moet ook weer even 'afkicken'.
Die dingen merk ik idd ook echt goed, mijn buik is niet meer zo opgeblazen ook. Over 3 weken gaan wij ook op vakantie, dus dan moet ik ook nog even een weg er in zien te vinden. We gaan naar Italie, dus tja...die ijsjes en pizza's he haha. Neem me voor, om s morgens gewoon te ontbijten met fruit en yoghurt. S middags een salade. Avondeten zal ik ook vaak zelf maken, aangezien we gaan kamperen.
Dag dames, Ik sluit me graag bij deze club aan. Ik moet op mijn koolhydraat inname letten ivm zwangerschapsdiabetes. Het is niet zo dat ik koolhydraten weg moet laten, maar ik moet het met mate eten. Voedingsmiddelen met toegevoegde suikers neem ik niet. Vanochtend heb ik twee boterhammen (waldkorn) gegeten en mijn suikerwaarde zat 0.1 boven de waarde die mag. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een alternatief voor 'gewoon' brood. Op internet lees ik goede verhalen over speltbrood. Maar ik zie ook heel veel verschillende soorten speltbrood. Is er iemand die ervaring heeft met speltbrood en mij er wat meer over kan vertellen? Groetjes!
Ik heb gisteren speltbrood gekocht bij de AH en ik vind het erg lekker. Het is wel wat prijzig; 2.49 voor een brood. Ik vind het lekker met roomboter.