Oja! Maar het zijn inderdaad natuurlijke suikers. Doe ik niet zo moeilijk over. Lekker als broodbeleg; humus / hoemoes. Ik haal het op de markt. Ook heerlijk als dip met (gegrilde) groenten.
Hey meiden, Interessant topic dit om te lezen! Ik heb een vraagje voor jullie: Wat voor soort drinken kan ik mijn bijna 2 jarige zoon het beste geven? Je hebt zoveel soorten in de winkel, wat zijn de echte go's en no go's in jullie ogen? Alvast bedankt voor jullie tips Gr. Marije
Echte go is natuurlijk water en ook (kruiden)thee. Mijn zoon drinkt tevens verse jus, zwaar aangelengde diksap en aangelengd troebel vruchtensap. Ranja en frisdrank maar ook fristi of een wicky met toegevoegd suiker zijn hier een no-go.
Bedankt! Dan zit al wel op de goede weg Helaas zegt zoonlief bij water: 'niet lekker, andere drinken' Wat is er precies zo slecht aan toegevoegde suikers?
Gewenning aan zoet (zoet smaakt naar meer) Overgewicht Slecht gebit Kijk; alles op zijn tijd kan natuurlijk geen kwaad, maar maak dat een klein kind maar eens wijs. Wat je niet aanleert, hoef je ook niet af te leren.
Ja en nee. Ik vind geraffineerde suiker sowieso zoeter smaken, maar dat is een persoonlijke mening. Verder vreet geraffineerde suiker energie. Het kost het lichaam veel om het te verwerken. Het is bewezen verslavend, zoals je ook kun lezen in dit topic. Natuurlijke suikers bevatten nog in meer of mindere mate bouwstoffen als vezels, vitamines en mineralen.
Het is een verslaving. Je wilt er alsmaar meer van en dat is wat mij betreft ook meteen het grote probleem. Wellicht kun je je zoon een beetje water met een smaakje (klein beetje sinasappelsap, suikervrije siroop e.d.) geven?
Oké, het wordt me steeds duidelijker! Bedankt Ik ga sowieso meer water aan zijn drinken toevoegen om het te verdunnen. Thee heeft hij al een tijd niet gehad, dus dat kan ik weer eens proberen. Heb net eens de drankjes bekeken die ikzelf drink.. Daar valt voor mijzelf ook nog wel wat te verbeteren!
Ook ik zou het wel weer op willen pakken, maar ben nu zwanger dus durf niet cold turkey te gaan i.v.m. Alles wat er vrijkomt als je ineens geen suikers meer eet. Ga wel weer minderen denk ik en proberen zoveel mogelijk geraffineerde suikers te laten staan. Wordt dan: Volle bio yoghurt met vers fruit voor Volkorenbrood met bijv. kaas/pindakaas/avocado/tomaat etc voor de lunch. Avondeten sowieso weer aanvullen met een lekkere salade elke avond. Rauwkost/fruit/rijstewafels/noten als tussendoortje of een lekkere smoothie met yoghurt. Even goed in de gaten houden dat ik voldoende eet en de geraffineerde suikers geleidelijk minderen. Dan moet 't wel aan toch?
Vandaag zoete "kindertaart" gegeten op een verjaardag. Normaal vind ik het heerlijk, maar nu opeens veel te zoet. Ik ben redelijk afgekickt, dus
Hallo, ik kom hier ook eens meelezen als jullie dat goed vinden Dank voor dit rijtje! Knap hè, hoe "ze" het voor "ons" zo ondoorzichtig mogelijk proberen te maken...
Leuk, ik doe ook mee! Zal later even jullie tips lezen. Ik ben sinds 12 dagen volledig suikervrij. In 1 keer coldturkey gestopt. Was echt heel heftig, het deed me denken aan toen ik stopte met roken. Vreselijk! Inmiddels gaat het goed! Ik heb ook echt veel minder trek gekregen. Zit sneller vol. Ik ben wel met vlagen erg misselijk geweest. Hoort dat bij het afkicken, iemand die dat weet?
Dag dames, hebben jullie misschien suggesties voor het ontbijt. Ik moet letten op de koolhydraten ivm zwangerschapssuiker. Het gaat best aardig, alleen op brood reageer ik te heftig. Hebben jullie een idee hoe je kunt ontbijten met minder koolhydraten?
aan yoghurt zat ik ook te denken, maar of honing erin dan een verstandige keuze is vraag ik me af. misschien noten?
Ja ook heel gezond rauwe noten is prima een een goede koudgeslingerde honing is ook heel gezond of stukjes fruit
Ik lees regelmatig dat speltbrood een goede 'vervanger' is van gewoon brood als je minder koolhydraten wilt eten. Waarom is dat? Spelt is toch ook gewoon een graan, opgebouwd uit koolhydraten? Waarom heeft spelt zo'n ander effect op de spijsvertering?