Chantoco: het meeste volkorenbrood is gemaakt van tarwe. Tarwe is allergeen en veel mensen met darmproblemen kunnen tarwe niet goed verteren. Spelt is een oergraan vol goede stoffen, zie hier: Waarom spelt gebruiken? spelt is gezondste graansoort Dat het minder koolhydraten bevat denk ik echter niet.
Hallo dames, hier nog een zwangerschapsdiabetes klant. Ik heb eerst ontbeten met volkoren WAsa crackers, en heb nu bij de jumbo koolhydraatarm brood gevonden. Dit gaat heel goed en diƫtisten in ziekenhuis vonden dit ook goed alternatief. Aangezien we de kh absoluut niet mogen schrappen en ik op melkproducten nog hoger scoorde dan na een volkoren boterham doe ik het nu zo. Mis de suikers eigenlijk niet echt..met dit warme weer smacht ik alleen soms naar een ijsje... In Denemarken heel vaak wat aardbeien gegeten. Die smaakten daar alsof er suiker overheen zat zo zonnezoet waren ze daar..heer helaas niet...
Dag dames, Interessant topic! Ik doe ook mee, eens kijken of het suikervrij gaan nu langer volhoud dan een dag Hoe zit het met honing? 'Mag' dat wel of niet?