Hoe staan jullie hierin doen jullie uitjes/dagje weg of activiteiten ook wel bewust met 1 van de kinderen of altijd compleet als gezin? Of maken jullie onderscheid in wat voor een activiteit/uitje of maakt dat niet uit? Situatie mij lijkt het leuk om keer dagje weg te gaan bijv in mei vakantie met dochter van 5 en partner en dat we dan oppas vragen voor de baby zodat we ook een keer weer 1 op 1 zijn met haar. Vriend vind dat dat best kan met bijvoorbeeld bioscoop oid maar als zijnde dagje naar speeltuin of dierentuin oid dat de jongste ook gewoon mee kan.
Ik vind dat het wel kan. Of bv dat 1 van de ouders iets met 1 van de kinderen doet, vind ik ook normaal.
Wij doen dat regelmatig met de oudste. De jongste snapt het nog niet maar als die 3 is zullen wij dat ook gaan doen. Vaak wel 1 op 1.
Wij doen heel vaak iets met maar een kind. Genieten ze extra van. En zeker toen er een baby was lieten we die regelmatig thuis.
Ja hoor hier ook! Een dagje Efteling 1 op 1 is heel anders met de oudste durfal van 5 dan met de jongste van 2. We gaan vaak met zijn alle maar af en toe is 1 op 1 juist leuk! 100% aandacht en 100% dingen doen die hij leuk vind.
Ja zo ben ik laatst met mijn dochter een middagje wezen shoppen, ijsje eten en lekker lunchen Heerlijk samen even weg Mijn man ging met de oudste wen weekendje Barcelona wedstrijd kijken in het stadion, shoppen, strand geweldig vond mijn zoon dat Maar dagjes pretpark dierentuin doen we wel als gezin want dat vinden ze allemaal leuk Maar bioscoop en theater wel 1 op 1
Dat doen wij regelmatig. De meeste tijd zijn we compleet, maar een paar keer per jaar gaat 1 van de 2 uit logeren of eem dagje extra naar de opvang en hebben wij tijd met het andere kind. Ik vind die 1:1 tijd erg belangrijk
Ja hoor, beetje quality time één op één is juist heel goed in mijn ogen. Bij ons is dat sowieso onvermijdelijk door de leeftijdsverschillen. Met oudste dochters ga ik bv winkelen, naar de bioscoop (andere films dan de jongste dochter zou kijken). Zoon wordt blij van een speeltuin of kinderboerderij. Waarom zou ik dan alle kinderen meeslepen als je ze ook kan opsplitsen. En een baby heeft helemaal niks aan een dagje speeltuin/dierentuin, dus die kan je prima bij een oppas laten.
Toen de kinderen kleiner waren, deden we dat minder, nu doen we dat geregeld! Heerlijk ff tutten met dochter of chillen met zoon!
Zeker hoor! Ik ga ook graag eens iets 1 op 1 doen met de oudste, mijn vriend heeft dan quality time met de jongste. En andersom we zijn afgelopen jaar 2x zonder de jongste naar de efteling geweest en 1x met. Totaal andere beleving geweest en ik vond het echt leuker zonder baby. Dan ben je toch meer beperkt/gebonden. De eerste keer vond ik wel echt moeilijk hoor, voelde me schuldig (tegenover mijn baby van 5 maanden die geen idee had van de efteling natuurlijk ).
Als het iets is wat ze allebei heel leuk vinden, zoals een pretpark, dan doen we het wel met z’n allen, maar we ondernemen wel eens aparte uitjes naar dingen die de 1 heel leuk vind en de ander wat minder. Zo zijn we met de oudste bijvoorbeeld naar Freek Vonk en de Gelaarsde Kat musical geweest, terwijl ik met de jongste juist naar Dirk Scheele en Nijntje in het theater ben geweest. Inmiddels vinden ze wel zo’n beetje dezelfde dingen leuk en mogen ze bijvoorbeeld allebei in de achtbaan, dus doen we het meeste wel samen. Al doen we wel af en toe een 1 op 1 uitje, papa met een kind op stap, en ik met een kind op stap. Als de baby straks geboren is zullen we die in net begin ook nog wel eens bij opa en oma achterlaten.
Wij doen regelmatig wat 1 op 1 met ze, maar echt naar een pretpark oud, wat ze allemaal leuk vinden doen we met zijn allen. Helemaal nu ze wat ouder zijn, toen de jongste nog jonger was deden we dat wel.
Vaak wanneer de een wel naar school moet en de ander niet. (speciaal onderwijs en regulier onderwijs). Ook in de vakantie wel eens de een naar oma of opvang en met de ander een uitje binnen de eigen interesse. Het is dan wel 1 op 1, ik en 1 kind. Man werkt vrijwel altijd in schoolvakanties (m.u.v. enkele weken zomervakantie)
Ja doen wij wel maar dan wel dingen die voor de ander minder leuk zijn. Bijvoorbeeld avonturenboerderij met de jongste, of een bioscoopje met de oudste etc. Dingen als de efteling vinden ze beiden erg leuk dus dat doen we met zn allen.
Ik sluit me 100% aan bij de rest. Dat de andere kids dierentuin leuk vinden of ook mee zou kunnen - is voor mij volledig irrelevant. Het hele punt is juist af en toe 1:1 aandacht te besteden aan ieder kind en wat het uitje dan precies wordt, doet er niet toe voor de “thuisblijvers”. Natuurlijk kun je iets dat ze allemaal graag willen beter bewaren voor een gezinsuitje, maar dat betekent niet dat alles dat geschikt is voor t hele gezin meteen maar afvalt voor de 1:1 momenten.
1 op 1 vind mijn vriend ook wel anders dan 2 op 1.. Dan heeft hij zoiets kunnen we ook met z'n allen gaan. Maar nog even over nadenken het lijkt mij toch ook wel leuk.
Met 1:1 bedoelde ik eigenlijk ook gewoon 2:1. Ik vind dat ieder kind quality time met papa en mama verdient - als je de luxe hebt dat je het kan regelen met oppas en qua werk enzo. Zeeeker doen!
Ik vind 1 op 1 prima kunnen, maar 2 op 1 vind ik alweer anders. Gaan we een dag naar de speeltuin dan gaan we met ons allen. Bioscoop oid vind ik 1 op 1 prima kunnen. En dan is papa of mama bij de anderen. Maar 2 op 1 nee... Vind ik niet nodig. Je hebt nu eenmaal broertjes of zusjes. Leren rekening met elkaar te houden of een iets doen wat een ander leuk vind, vind ik ook belangrijk. En ons netwerk is nu eenmaal niet groot. Dus er kan niet iemand zo maar even oppassen.