Uitjes samen of ook apart

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Hoe staan jullie hierin doen jullie uitjes/dagje weg of activiteiten ook wel bewust met 1 van de kinderen of altijd compleet als gezin? Of maken jullie onderscheid in wat voor een activiteit/uitje of maakt dat niet uit?

Situatie mij lijkt het leuk om keer dagje weg te gaan bijv in mei vakantie met dochter van 5 en partner en dat we dan oppas vragen voor de baby zodat we ook een keer weer 1 op 1 zijn met haar. Vriend vind dat dat best kan met bijvoorbeeld bioscoop oid maar als zijnde dagje naar speeltuin of dierentuin oid dat de jongste ook gewoon mee kan.

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik vind dat het wel kan.

Of bv dat 1 van de ouders iets met 1 van de kinderen doet, vind ik ook normaal.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij doen dat regelmatig met de oudste.
    De jongste snapt het nog niet maar als die 3 is zullen wij dat ook gaan doen.

Vaak wel 1 op 1.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik snap werkelijk waar niet waarom je altijd alles met z'n allen zou moeten doen...

Salentein vindt dit leuk.
  5. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wij doen heel vaak iets met maar een kind. Genieten ze extra van.

En zeker toen er een baby was lieten we die regelmatig thuis.

Salentein vindt dit leuk.
  6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ja hoor hier ook! Een dagje Efteling 1 op 1 is heel anders met de oudste durfal van 5 dan met de jongste van 2. We gaan vaak met zijn alle maar af en toe is 1 op 1 juist leuk! 100% aandacht en 100% dingen doen die hij leuk vind.

7. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Heerlijk toch juist? Alles als gezin doen lijkt me helemaal niks.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Ja zo ben ik laatst met mijn dochter een middagje wezen shoppen, ijsje eten en lekker lunchen
    Heerlijk samen even weg

Mijn man ging met de oudste wen weekendje Barcelona wedstrijd kijken in het stadion, shoppen, strand geweldig vond mijn zoon dat

Maar dagjes pretpark dierentuin doen we wel als gezin want dat vinden ze allemaal leuk
    Maar bioscoop en theater wel 1 op 1

9. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Dat doen wij regelmatig. De meeste tijd zijn we compleet, maar een paar keer per jaar gaat 1 van de 2 uit logeren of eem dagje extra naar de opvang en hebben wij tijd met het andere kind. Ik vind die 1:1 tijd erg belangrijk

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ja hoor, beetje quality time één op één is juist heel goed in mijn ogen.
    Bij ons is dat sowieso onvermijdelijk door de leeftijdsverschillen. Met oudste dochters ga ik bv winkelen, naar de bioscoop (andere films dan de jongste dochter zou kijken). Zoon wordt blij van een speeltuin of kinderboerderij. Waarom zou ik dan alle kinderen meeslepen als je ze ook kan opsplitsen.
    En een baby heeft helemaal niks aan een dagje speeltuin/dierentuin, dus die kan je prima bij een oppas laten.

11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Toen de kinderen kleiner waren, deden we dat minder, nu doen we dat geregeld! Heerlijk ff tutten met dochter of chillen met zoon!

12. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Zeker hoor! Ik ga ook graag eens iets 1 op 1 doen met de oudste, mijn vriend heeft dan quality time met de jongste. En andersom we zijn afgelopen jaar 2x zonder de jongste naar de efteling geweest en 1x met. Totaal andere beleving geweest en ik vond het echt leuker zonder baby. Dan ben je toch meer beperkt/gebonden.

De eerste keer vond ik wel echt moeilijk hoor, voelde me schuldig (tegenover mijn baby van 5 maanden die geen idee had van de efteling natuurlijk :rolleyes:).

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Als het iets is wat ze allebei heel leuk vinden, zoals een pretpark, dan doen we het wel met z’n allen, maar we ondernemen wel eens aparte uitjes naar dingen die de 1 heel leuk vind en de ander wat minder. Zo zijn we met de oudste bijvoorbeeld naar Freek Vonk en de Gelaarsde Kat musical geweest, terwijl ik met de jongste juist naar Dirk Scheele en Nijntje in het theater ben geweest. Inmiddels vinden ze wel zo’n beetje dezelfde dingen leuk en mogen ze bijvoorbeeld allebei in de achtbaan, dus doen we het meeste wel samen. Al doen we wel af en toe een 1 op 1 uitje, papa met een kind op stap, en ik met een kind op stap. Als de baby straks geboren is zullen we die in net begin ook nog wel eens bij opa en oma achterlaten.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij doen regelmatig wat 1 op 1 met ze, maar echt naar een pretpark oud, wat ze allemaal leuk vinden doen we met zijn allen. Helemaal nu ze wat ouder zijn, toen de jongste nog jonger was deden we dat wel.

15. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Vaak wanneer de een wel naar school moet en de ander niet. (speciaal onderwijs en regulier onderwijs). Ook in de vakantie wel eens de een naar oma of opvang en met de ander een uitje binnen de eigen interesse. Het is dan wel 1 op 1, ik en 1 kind. Man werkt vrijwel altijd in schoolvakanties (m.u.v. enkele weken zomervakantie)

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja doen wij wel maar dan wel dingen die voor de ander minder leuk zijn. Bijvoorbeeld avonturenboerderij met de jongste, of een bioscoopje met de oudste etc.
    Dingen als de efteling vinden ze beiden erg leuk dus dat doen we met zn allen.

17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik sluit me 100% aan bij de rest.
    Dat de andere kids dierentuin leuk vinden of ook mee zou kunnen - is voor mij volledig irrelevant. Het hele punt is juist af en toe 1:1 aandacht te besteden aan ieder kind en wat het uitje dan precies wordt, doet er niet toe voor de “thuisblijvers”.
    Natuurlijk kun je iets dat ze allemaal graag willen beter bewaren voor een gezinsuitje, maar dat betekent niet dat alles dat geschikt is voor t hele gezin meteen maar afvalt voor de 1:1 momenten.

MSL12 vindt dit leuk.
  18. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    1 op 1 vind mijn vriend ook wel anders dan 2 op 1.. Dan heeft hij zoiets kunnen we ook met z'n allen gaan. Maar nog even over nadenken het lijkt mij toch ook wel leuk.

19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    #19 Poolvos, 19 apr 2019
    Laatst bewerkt: 19 apr 2019
    Met 1:1 bedoelde ik eigenlijk ook gewoon 2:1. Ik vind dat ieder kind quality time met papa en mama verdient - als je de luxe hebt dat je het kan regelen met oppas en qua werk enzo. Zeeeker doen!

MSL12 vindt dit leuk.
  20. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik vind 1 op 1 prima kunnen, maar 2 op 1 vind ik alweer anders. Gaan we een dag naar de speeltuin dan gaan we met ons allen. Bioscoop oid vind ik 1 op 1 prima kunnen. En dan is papa of mama bij de anderen. Maar 2 op 1 nee... Vind ik niet nodig. Je hebt nu eenmaal broertjes of zusjes. Leren rekening met elkaar te houden of een iets doen wat een ander leuk vind, vind ik ook belangrijk.
    En ons netwerk is nu eenmaal niet groot. Dus er kan niet iemand zo maar even oppassen.

suus1983, Lolalili en MSL12 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina