Welke naaimachine?

Discussion in 'De lounge' started by mausi, Apr 26, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou heel graag een goede naaimachine willen kopen. Mijn dochter wil er graag hobbyhorses mee maken en ik zelf wil er af en toe kleding op (ver)maken of repareren, borduur functie zou ik heel gaaf vinden.
    Wie heeft een goede tip, het mag een gemiddelde prijsklasse zijn, niet het duurste segment, maar hoeft ook niet spotgoedkoop (of 'action' aanbieding).

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,330
    8,332
    113
    Amsterdam
    Eerlijk ik zou naar een naaimachinewinkel gaan en je laten voorlichten. En ook van tevoren een budget in je hoofd hebben.
    Verder als je borduuroptie wil dan ga je meteen wel het hogere segment in.
    Ik heb een husqvarna een wat simpelere want toen ik hem kocht wist ik niet of ik hem echt vaak ging gebruiken nu maak ik juist heel veel kleding voor de kinderen en zou ik liever een andere willen hebben alleen dan zit je zo boven de 2000 euro.

mausi likes this.
  3. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Inderdaad, naar een naaimachinewinkel gaan en bespreken wat past bij je wensen en budget. Veel winkels bieden ook tweedehands exemplaren aan, dat kan ook een goede optie zijn als je een duurdere wil met allerlei functies erop. Ik heb ook een Husqvarna, beetje middenklasse qua prijs, en ben er erg blij mee.

mausi and Siepie85 like this.
  4. Puttertje

Puttertje Bekend lid

May 12, 2022
    594
    759
    93
    Female
    Ik zou ook naar een winkel gaan. Beter een degelijke machine tweedehands dan een middelmatige nieuw. Maar laat je daarin goed adviseren. Ik werk op de Pfaff van mijn moeder, heerlijke machine.

mausi likes this.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

Aug 15, 2021
    3,239
    4,194
    113
    Female
    Ik ben het hier mee eens.

bij mij in de familie is het traditie dat als je 18 wordt je een groot cadeau krijgt van de ouders: iets voor je leven.

Ik heb destijds voor een naaimachine gekozen en heb een Toyota.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    #6 NiekeKris, Apr 28, 2024
    Last edited: Apr 28, 2024
    Met borduurfunctie zit je zeker boven de 1000 euro en dan heb je zeer beperkte keus, het wordt al snel boven de 2000. Voor iets waar je nog van moet bekijken of je het wat vindt zou ik dat heel veel geld vinden. :oops: Al kan tweedehands natuurlijk ook.

Ik zou of een goedkoper model kopen (bv. van Toyota) of als je ook met tricot wil werken, zou ik eerder kijken voor een machine met differentieel transport. Ook niet goedkoop, maar naait prettiger en mooier, vind ik. Ik ben ooit gestart met een Toyota zonder DFT en heb een aantal jaar terug een model met DFT gekocht van Gritzner. Vind het beide prima machines.

7. Espoir

Espoir Fanatiek lid

Feb 28, 2013
    1,668
    768
    113
    Ik naai op de Pfaff van mijn oma. Geen computer gestuurde machine, maar dat hoeft ook absoluut niet, kan alleen maar kapot gaan. Heerlijk, degelijk apparaat. Zeker al 30 jaar oud. Maar werkt nog top..

Share This Page