Bevallingsverhalen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cullen, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Ik was dat gisteren aan het kijken op rtl 8 een stel liet hun zoontje bij de bevalling kijken:$. Zouden jullie zoiets doen:(

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hmm, hoe oud was dat kind?! Tenzij hij boven de 18 is lijkt dat me bijna een traumatische ervaring voor een kind!

Is dat programma eigenlijk ergens terug te kijken?

3. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ja het is terug te zien, op rtlgemist.. Maar het kost je wel 0.99, daarom doe ik het niet.. En heb het gisteren ook niet gezien ,maar denk niet dat ik het zou doen, mijn kind bij mijn bevalling laten..

4. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Ik denk dat hij 5 of 6 jaar was;)

5. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik heb het wel gezien maar vond het een erg bizar idee...
    mijn eerste reactie was ook dat dat kind gelijk voor de rest van zn leven getraumatiseerd is...

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Nee, zou het zelf niet doen.
    Ik heb het ook gezien, en ze zei ook echt, kijk eens .......

7. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    Iew das wel een beetje raar
    Op zich kan het een mooie gedachte zijn maar mijn keuze zou het zeker niet zijn!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb het ook gezien. denk dat het ventje max 5 jaar was. Oma zij dat hij eigenlijk ook niet wilde kijken maar het uiteindelijk wel deed. hij wist niet wat hij er mee aan moest. mama zij naderhand ook nog "en heb je gezien hoe de baby geboren werd". nee zou het zelf ook niet doen. vind voorlichting uit eenboekje op die leeftijd wel genoeg geweest. mijn dochter noemt nu de navel een deur waar babys uit komen haha. tegen de tijd dat ze op school zit vertel ik wel waar het echte poortje zit maar dan hoeft ze het nog niet te zien. nee schokkend

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ik was ook bij de bevalling van mijn moeder toen mijn zusje werd geboren. Tenminste ik was gewoon in huis aan het spelen. Ik was toen 2,5 jaar. Weet ier niks meer van. Dus zoveel indruk heeft dat niet gemaakt, ha ha

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

mijn zoontjes zijn beide na me schoonouders gegaan toen ik thuis ging bevallen. Ik zou het dus ook niet doen. Maar een kindje bij me zoontje in de klas die is 4 en die is er ook bij geweest toen zijn broertje geboren werd. Maar die heeft geen trauma opgelopen die vertelde heel trots hoe zijn broertje geboren werd. Het was overigens het 5e kind in het gezin en de rest van de kinderen zijn er geloof ik ook bij geweest in de leeftijd van 7 tot 10 jaar......

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar of het nu echt schokkend en traumatisch is??

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Bij mij in de familie is er ook een stelletje dat de kinderen bij de bevalling liet.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het echt traumatisch is, als kinderen iets echt niet willen zien gaan ze wel weg lijkt me.. of ze gaan huilen als ze het eng vinden.

Ik zou er ook niet voor kiezen, mij lijkt het niet fijn voor het kindje om te zien dat mama pijn heeft.

Moet wel zeggen dat die vrouw die daar aan het bevallen was wel een erg rustige bevalling had vind ik. Ze maakte bijna geen geluiden en het ging allemaal heel rustig en 'natuurlijk'. Het is niet dat ze keihard aan het gillen en kreunen en schelden was.

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Kheb t ook gezien en juist dat kind geobserveerd hij wist niet wat die moest. Vind t wel eng want voor die leeftijd lijkt t wel alsof je nieuwe broertje mama heel veel pijn doet...

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb het ook gezien en vondt het ronduit schandalig! Ieder voor zich natuurlijk, maar ventje was nog zooo klein! Echt veel te jong om al bij een bevalling te zijn, denk dat dat een hele traumatische ervaring is geweest voor hem. Mijn dochter is dan wel nog maar 16 mnd maar die is al helemaal overstuur als ik auw zeg omdat ik me gestoten heb ofzoo..

15. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Of het nou schadelijk is, of niet.. Waarom zou je willen dat je kind er naar kijkt? Helemaal als hij zelf aan geeft dat hij eigenlijk niet wil kijken. Ik vind dat echt zielig!

16. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Inderdaad!!
    En voor veel mannen is het al traumatisch, laat staan voor een kind! ;)

17. Lissymar

Lissymar Lid

15 jan 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Ik ben erbij geweest toen mijn broertje geboren werd. Ik was toen 8. Helemaal geen trauma aan overgehouden hoor. De verloskundige was ook erg leuk en ging vanalles uitleggen enzo.

18. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Ik ben dus niet de enige die het vreemd vond ;)

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Scheelt ook hoe je bevalling gaat.. Als mijn zoontje bij mijn bevalling was geweest had ie er zeker wel een trauma aan overgehouden (met veel bloedverlies). Ik zelf zou er iig niet voor kiezen..

20. minnie2

minnie2 Lid

15 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb deze aflevering al een keertje eerder gezien.
    Vind het een raar idee als mijn zoontje erbij zou zijn.
    Die moeder die aan het bevallen is zit helemaal in d'r eigen wereld (logisch),dus wat heeft hij eraan als hij z'n moeder ziet pijnleiden.Je kon ook aan hem zien dat hij niet weet of hij nou moet lachen of huilen.

Deel Deze Pagina