The passion

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Mama092013, Apr 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0

Tja, mensen vieren ook kerst terwijl ze niet geloven....

Ik denk dat niet per se de boodschap is van the passion... Dat je moet geloven, maar meer hoop, liefde en geloof....

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Jon van eerd.

3. Lojo

Lojo Bekend lid

Dec 19, 2012
    612
    6
    18
    Met zijn passie geloof ik rustig dat de tranen echt waren.

Maar jan iemand die shirma wat ducktape geven

4. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36

Juist dit ja..

Ik draag al jaren een kruisje aan m'n ketting, dit staat voor mij niet voor geloof, maar voor hoop..
    En voor de mensen die we al moeten missen

Voor iedereen is t anders..

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ff snel terug gespoeld net, maar ik denk toch dat het echt is, lijkt me een heftig verhaal om zo even te vertellen....
    Dat komt gewoon echt binnen denk ik....

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Volgens mij was het ook echt. Je hoorde dat hij even later ook echt zijn tranen weg probeerde te slikken. Ik was erg van hem onder de indruk.

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Daarom juist.. ik vind niet dat je zoiets na moet gaan spelen. Maar wie ben ik... Heel veel Nederlanders 'genieten' er blijkbaar wel van.
    In mijn ogen genieten ze van het optreden van de acteurs, de liederen, de zangkunst en het toneelspel enz.

De manier waarop het wordt opgevoerd, heeft vooral veel weg van een spektakelstuk. Ik vraag met af of iedereen die het wil zien dit doet om de boodschap van de Bijbel te horen of willen ze vooral geïmponeerd worden door de perfectie en grootsheid van het toneelstuk?

Volgens mij is The Passion begonnen als een poging om de lijdensgeschiedenis onder de aandacht van ongelovigen te brengen. Maar ik vraag me af of er ooit is onderzocht of daardoor iemand echt blijvend interesse heeft gekregen voor het Evangelie/ de Bijbel? Gelet op de weinig diepgaande manier waarop de boodschap wordt gebracht, denk ik van niet....

8. Evia

Evia Bekend lid

Mar 11, 2015
    595
    0
    16
    Vond het vorig jaar allemaal net wat beter en mooier, maar dat doet niet af aan het feit dat het prachtig is dat Jezus Zijn verhaal verteld en gedeeld mag worden in Nederland. Open je ogen voor Hem en loop het geluk niet voorbij, prachtige zin. Weet niet hoe het voor jullie is, maar mijn geluk zit 'm zeker weten in mijn geloof in Hem! Fijn Pasen allemaal!

9. MissChaos

MissChaos Actief lid

Aug 2, 2014
    238
    0
    16
    Ik kan me zeker vinden in jou gedachtengang!

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Misschien krijgen niet veel mensen extra interesse in het geloof,
    Maar ik denk zeker dat er veel mensen hoop en liefde extra zullen koesteren, even stilstaan bij het feit dat mensen "liever" tegen elkaar moeten zijn, respectvoller naar elkaar toe zijn e.d.

Ik kan me zeker wel voorstellen dat je er zo als gelovige tegenaan kijkt...

Trouwens keek heel even (door die link net) een stukje van do "zeg me dat het niet zo is" terug, jeetje wat een tranentrekker is dat zeg ::$
    Dat heb ik bij deze Maria geen 1x gehad.... Dan zware gevoel, dat medeleven etc...

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee bah, ik vind musicals al verschrikkelijk. Geloof ook. En dan combineren ze het ook nog eens. Erger wordt het niet voor mij.

12. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik vind het juist mooi dat ze het op deze manier over brengen.

Juist door de muziek en het verhaal word ik gepakt ondanks dat ik een ongelovige ben.

En hoe weet jij dat die mensen die mee doen aan dit spektakel niet weten waar ze het over hebben? Als we het zo gaan brengen dan vind jij dus eigenlijk dat ieder persoon die in god gelooft niet weet waar hij/zij het over heeft? Het is juist het geloof wat deze mensen hebben.

Ik heb dit jaar voor het eerst met mijn 8 jarige zoontje gekeken, hij is in een fase dat hij wilt weten wie god is en wie dan allah is etc etc. Dit soort programma's vind ik dan erg mooi om met hem naar te kijken.

13. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Slechte casting van Maria zeg. Jammer.

Ik vind het ieder jaar weer mooi om te zien hoe moderne popmuziek toch een boodschap kunnen bevatten als je goed luistert.

14. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik vond het inderdaad wel een slechte casting.

Robert ten Brink deed net alsof hij All you need is love aan het presenteren was.

Ik vond eigenlijk alleen Jeroen van Koningsbrugge goed.

Over Maria zeg ik maar niets.

Vorige jaar met Jan Dulles en Jamai was echt zo indrukwekkend en een echte tranen trekken maar dat vond ik toen ook van Danny de Munk en Charly luske. Wauw!

15. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

De manier waarop de acteurs/actrices leven is niet de manier waarop ik leef. Daarom kan ik me er geen voorstelling van maken dat zij weten waar ze het over hebben.
    Hun levensstijl staat mijlenver bij die van mij vandaan.
    Ik zeg hiermee niet dat ik het goed doe, maar wel anders. En daarom is het voor mij heel moeilijk te begrijpen.
    Gelukkig hoef ik daar verder niet over te oordelen.

Aan de andere kant zou ik me als christen ook wel eens af moeten vragen, hoeveel ben ik er mee bezig om mijn medelander bekend te maken met Jezus, de Bijbel enz. Totaal los gezien van het feit of ik het wel of niet eens ben met de Passion.

16. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dat klinkt allemaal wel heel erg "verheven".

17. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Tja iedereen ervaart en beleeft het gewoon op zijn/haar eigen manier. Ik vind dan niet dat je kan zeggen dat die acteurs niet weten waar ze het over hebben.

En daar is juist die uitzending voor om iedereen, hoe je ook gelooft, of je wel gelooft of juist totaal niet gelooft mee te laten kijken in het verhaal over jezus. Want hoe je het went of keert het verhaal blijft uiteindelijk wel het zelfde.

18. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Hoezo verheven?
    Ik kan me totaal niet identificeren met de mensen die meedoen aan de Passion. Dat komt door het verschil tussen hun en mijn levenswijze.
    Niks verhevens aan hoor. Voor mij gewoon de realiteit.
    Dan is het toch logisch dat het voor mij moeilijk te begrijpen is dat mensen die door hun doen en laten ver bij mij vandaan staan iets uitbeelden wat ik als iets heel speciaals beleef in de kring van mijn kerkgenootschap?
    Ik voel me absoluut niet beter of verheven hoor.

19. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Maar zo komt het wel over, jij vind dat jouw levens wijze dus de juiste is. Je zegt wel van niet maar je veroordeelt al de mensen die het anders doen dan jij.

Dat is gewoon jammer om te zien.

20. esme66

esme66 Niet meer actief

Share This Page