The passion

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Mama092013, Apr 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoe weet jij hoe hun leven? Dat soort dingen hoef je voor een ander toch niet in te vullen. Wie zegt dat zij zoiets niet als heel speciaal zien? Ik heb net een acteur in tranen gezien en volgens mij waren die tranen echt, ondanks dat ik het mezelf wel afvroeg omdat het een acteur is;).

2. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Heb deze net gekeken. Erg mooi inderdaad! Maar ik vond vooral het gezicht van Frans Bauer op de achtergrond hilarisch! Net een briesende stier die zich probeert in te houden! Haha! :D

3. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik kan me er geen voorsteling bij maken dat ze weten waar ze het over hebben, dat is iets anders als dat ik kan zeggen dat ze niet weten waar ze het over hebben. Zo bedoel ik het eigenlijk.

Het is gewoon moeilijk uit te leggen hoe ik het zie. Misschien kan ik het beter ook niet doen, want discussies hierover zijn gewoon lastig.

4. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
  5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0

Een manier van leven heeft toch niet per se met iemands geloofsovertuiging te maken? Als iemand acteur is kan hij ook geloven, net zo erg als iemand die vind dat je "mild" moet leven. Dat is mijns inziens meer een verschil van levenshouding, visie op het leven, levensstijl dan dat het met iemands geloof te maken heeft....

Ik vond Robbert en van eerd, jeroen van koningsbruggen, jeroen vd boom,en Jim het heel goed doen! Haha lees: alleen Maria niet :p:)

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik snap wel dat het moeilijk is om te begrijpen als jij het anders bekijkt maar je kan toch niet zeggen dat omdat andere anders denken dan dat jij doet dat ze dan gelijk niet weten waar ze het over hebben?

Misschien weet jij wel niet waar je het over hebt, want wie zegt dat dat gene waar jij het over hebt het juiste is?

Bedoel het niet aanvallend trouwens ;)

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik weet niet veel van hun leven af, wat ik weet is uit de media en of dat waar is is ook maar de vraag...
    Maar ik denk niet dat ik ze tegen kom in mijn kerk op zondag ;) en dat maakt het voor mij wat onbegrijpelijk.
    Aan de andere kant, als leden van mijn kerkgenootschap de lijdensgeschiedenis zouden gaan uitbeelden in een toneelstuk, dan zou dat ook niet gewaardeerd worden.
    Wij beleven ons geloof gewoon op een andere manier. En daarom wil ik er gewoon liever niet naar kijken.
    Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten, maar ik reageerde op de vraag van TS of je er naar zou kijken. En mijn antwoord is dan volmondig Nee!

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ergens begrijp ik je gedachtengang wel, maar hoe mooi is het dat dit verhaal juist buiten de muren van een instelling als de kerk gebracht wordt. Misschien niet jouw manier en niet iets waar jij je vanuit jouw geloof me kan identificeren, maar ik vind The Passion een prachtige, laagdrempelige manier om mensen bewust te maken van het paasverhaal en hoop ook echt dat mensen worden aangeraakt en behoefte krijgen zich te verdiepen in het verhaal en de mooie belofte van Pasen!

9. Niekepiek

Maar de manier waarop jij en jouw kerkgemeenschap gelooft, dat wil toch niet zeggen dat dat de enigste juiste manier is. Geloof is iets persoonlijks, iets eigens en iedereen gelooft op zijn of haar eigen manier. Of dat nu een Christen, een Moslim, een acteur, of een zwerver is dat doet er niet toe. Geloof is iets wat wij zelf creëeren. Dus om nu te zeggen dat een acteur zoiets niet kan begrijpen omdat deze een andere levensstijl leeft, vind ik een vreemde gewaarwording.

10. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik heb ook gekeken, vond Jeroen Judas, het lied Wit Licht erg mooi zingen. Maar de rest vond ik niet zo....Vorig jaar had ik meer kippenvel momenten.

11. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik zeg dat ik het niet kan begrijpen omdat wij het heel anders beleven.
    Bij ons is Pasen en Goede Vrijdag een lijdenstijd. Die tijd beleven wij in 'stilte' en De Passion is volgens mij veel herrie/toneelspel/popmuziek enz. Dat is gewoon heel anders als hoe wij het beleven.
    Ik zeg niet dat het de enigste manier is, maar een ANDERE manier waardoor het voor mij moeilijk te begrijpen is.

12. Niekepiek

Dat kan ik begrijpen ondanks dat ik deze tijd zo niet beleef;). Maar dan is het meer de Passion als concept wat jou hekelt in deze periode, dan dat het het inlevingsvermogen van de acteurs betreft.

13. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Zo zou je het kunnen zien ja.
    Misschien was/ben ik iets te snel in mijn oordeel over de acteurs. ;)

14. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik (als christen) vind the Passion heel dubbel. Aan de ene kant supertof dat we in een land leven waarin dit zo groot op straat kan en live op tv word uitgezonden, er zijn genoeg landen waarin je als christen een doelwit bent (dat bewijzen de aanslagen in Kenia maar weer...). En dat mensen er zo graag naar kijken, ook heel tof. Maar ik heb wel veel moeite met hoe vreselijk commercieel dit verhaal 'verkocht' word. Gemeenten die het binnen willen halen omdat het goed is voor de horeca omzet en een mooie 'promo' voor de stad, acteurs die niets met geloof hebben en het spelen voor de kijkcijfers en populariteit. Dit is voor mij niet zomaar een verhaal, maar alles waar je geloof als christen om draait: dat Jezus uit liefde iets voor ons deed wat niet te bevatten is. Goede vrijdag en Pasen zijn dagen die gaan over diep lijden, verlossing en liefde, niet over sensatie, show en persoonlijk gewin. Ik vind dat een wat lastige combinatie. Vanuit dat punt begrijp ik dus heel goed wat Eliza probeert te zeggen :)

15. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Waar ik dit jaar moeite mee had was die Bridget met haar IPad. Het digitaal mee lopen, had van mij echt niet gehoeven. Hierdoor werd het ingetogen karakter van de lijdensweg van Jezus echt geen recht aan gedaan. Het lopen van de progressie mag best met iets meer respect, zij bracht dat echt niet goed wat mij betreft.

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oef ja, Bridget.. ik vond haar ook niet echt een goede keuze hiervoor.

17. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    1,631
    109
    63
    Female
    Bridget zei zoiets als; ander haat hij je voor altijd, tegen iemand die naast dat kruis liep met een vriend, toen zij m ophield, lekkere opmerking in deze context....

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    1,631
    109
    63
    Female
    Overigens snap ik het dubbele als christen ook. Ik heb dat zelf ook, maar voor mij wint het gevoel dat ook al is er maar 1 vd 3,5 miljoen kijkers tot geloof komt dat winst is :) daarom ben ik blij dat het er elk jaar is en het zon succes is

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    waarom willen jullie perse dat een ander gaat geloven. Ik respecteer dat iemand gelooft. Maar andersom word dat niet geaccepteerd. Daarom krijg ik steeds meer hekel aan geloven

20. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    1,631
    109
    63
    Female
    Ik wil niets perse en ik zeg ook niet dat ik het niet accepteer wanneer iemand niet gelooft. Snap niet dat je zo snel die conclusie trekt.
    Ik gun iedereen de liefde van God en daarom zie ik iedereen als "winst". Omdat dat volgens mij het mooiste is wat je als mens kan krijgen in deze wereld

Share This Page