2 explosies luchthaven Brussel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door wachtend, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees net dat het waarschijnlijk om een aanslag gaat. Kippenvel, wat een ellende...

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Is het deze keer niet, dan toch volgende maand.
    Ik denk dat het gewoon afwachten is wanneer 'we' de volle lading gaan krijgen. Die gekken hebben grote plannen.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Té idioot voor woorden... dit is zo ontzettend heftig... en wat willen ze er mee bereiken????

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Angst zaaien. Angst is macht.

Ik kan een vriendin die in Brussel werkt helaas nog niet bereiken. Ik hoop zo dat ze geen familie/vrienden heeft die op het vliegveld waren. Zelf moest ze gewoon werken vandaag gelukkig, dus zat daar niet in de buurt (voor zover mij bekend).

Het komt allemaal wel heel dichtbij zo hoor.

6. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Verschrikkelijk dit .
    Ze zijn ook aan het verbouwen daar hopelijk is dat de oorzaak en geen terroristische aanslag.
    Dat wil je gewoon niet meemaken.
    De angst en niet wetende wat er gebeurd.....
    Lees net dat er 1 dode is gevallen

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik moet gelijk denken aan een tegenactie omdat die Abdeslam (ik weet even niet uit mijn hoofd hoe ik het schrijf ;)) gepakt is. Hoop het niet.. Maar het is erg toevallig. Kippenvel.. bah :(

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Laatste update:
    In de vertrekhal werd eerst geschoten, dan iets in het Arabisch geroepen. Pas daarna waren er twee ontploffingen. Dat melden verschillende getuigen.

9. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Dit dacht ik ook meteen.
    Wat verschrikkelijk weer 😥

10. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Vreselijk waar gaat dit naartoe :(

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze hebben het inmiddels over 5 (Belgische overheid) tot 11 doden (brandweer). Bij NOS zit een iemand die denkt dat het mogelijk terroristen zijn die uit angst ook opgepakt worden, nu deze aanslag plegen.

Afschuwelijk. Dit stopt nooit meer. 😢

12. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er worden door vtm minstens 11 doden gemeld. Eerste beelden zien er heftig uit hoor. Vliegtuigen vliegen rond het vliegveld en kunnen niet landen.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Sky news meldt: people are getting use to the terrorist actions; the security was very bad...

Dus het is gewoon hun eigen schuld ofzo? ;) Stomme mafkezen.

Ik las deze reactie op GeenStijl:

"Deze week crisisoverleg EU bobo's, overmorgen Merkel en het Belgische opperhoofd om de ravage te aanschouwen, Pauw en DWDD vanavond weer wat Islamdeskundigen aan het woord, volgende week een stille tocht hand in hand, schouder aan schouder, het uiteenslaan van het protesterend plebs door de eigen ME en pliesie en over 2 weken plas, glas, was"

Nou, ik kan het er niet meer mee eens zijn. Parijs, Ankara, Brussel... Over 2 weken gaat iedereen weer door met hun leven. Pfffff. Nothing to see, move along, etc.

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk... In wat voor een wereld leven wij toch?
    Ik denk ook dat dit een tegenactie is op Abdesalam.
    Dat het een aanslag is wel duidelijk inmiddels ja.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het ze uiteindelijk wel aanraden; anders raakt de kerosine op. Dat niet-landen schiet ook niet op. De kans dat er een derde of vierde explosie is, neemt met de tijd af, dus ik zou het wel doen of doorvliegen naar een vliegveld dat misschien net te halen valt.

16. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zullen vast wel omgeleid worden. Die laten ze niet rond vliegen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs

Ik ga vandaag alweer door met mijn eigen leven. De was moet straks in de droger, de jongste smurf moet op bed, daarna de oudste weer uit school gehaald... Natuurlijk ga ik door met mijn leven. Wat verwacht je anders? Ik vind het afschuwelijk en leef mee met alle betrokkenen. Maar ik kan ze niet helpen. Dus leef ik door. Volgens mij is dat ook de enige en beste manier om nog enigszins tegengas te bieden aan dit soort terroristen. Niet zwichten voor angst!

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, ik zit alweer te wachten op de Pray-for-Brussel-posts op Facebook van vrijwel iedereen (die dat overigens wel allemaal deden bij Parijs en maar niet bij Ankara) en meer van dat soort hypocriete dingen. Zo van: wijzig nu je profielfoto in een kaarsje om de mensen een hart onder de riem te steken "ik vind het ook heel erg", etc. Het wordt weer flink uitgebreid met grootschalig onderzoek op ons bordje gegooid de komende dagen en wanneer het helemaal is uitgemolken, hoor je er niks meer van. Vet irritant.

19. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Op VRT zeggen ze net van nog een explosie

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vliegtuigen hebben ruim voldoende kerosine bij zich om kleine vertragingen, vliegen op andere hoogte e.d. op te vangen + extra kerosine om uit te wijken naar een ander vliegveld + extra kerosine om daar ook nog eens een half uur (of langer) rondjes te vliegen. Dus die bakken vallen echt niet zomaar uit de lucht.

Mocht er één zijn die wel krap begint te raken, zullen ze die alsnog op Zaventem laten landen of naar een ander veld sturen en daar met voorrang laten landen. (De vliegtuigen daar hebben immers ook genoeg brandstof om vertraging op te vangen.)

Deel Deze Pagina