Twee explosies op luchthaven Brussel | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Ik mag gewoon hopen dat het niet weer een terroristische aanslag is
Is het deze keer niet, dan toch volgende maand. Ik denk dat het gewoon afwachten is wanneer 'we' de volle lading gaan krijgen. Die gekken hebben grote plannen.
Angst zaaien. Angst is macht. Ik kan een vriendin die in Brussel werkt helaas nog niet bereiken. Ik hoop zo dat ze geen familie/vrienden heeft die op het vliegveld waren. Zelf moest ze gewoon werken vandaag gelukkig, dus zat daar niet in de buurt (voor zover mij bekend). Het komt allemaal wel heel dichtbij zo hoor.
Verschrikkelijk dit . Ze zijn ook aan het verbouwen daar hopelijk is dat de oorzaak en geen terroristische aanslag. Dat wil je gewoon niet meemaken. De angst en niet wetende wat er gebeurd..... Lees net dat er 1 dode is gevallen
Ik moet gelijk denken aan een tegenactie omdat die Abdeslam (ik weet even niet uit mijn hoofd hoe ik het schrijf ) gepakt is. Hoop het niet.. Maar het is erg toevallig. Kippenvel.. bah
Laatste update: In de vertrekhal werd eerst geschoten, dan iets in het Arabisch geroepen. Pas daarna waren er twee ontploffingen. Dat melden verschillende getuigen.
Ze hebben het inmiddels over 5 (Belgische overheid) tot 11 doden (brandweer). Bij NOS zit een iemand die denkt dat het mogelijk terroristen zijn die uit angst ook opgepakt worden, nu deze aanslag plegen. Afschuwelijk. Dit stopt nooit meer. 😢
Er worden door vtm minstens 11 doden gemeld. Eerste beelden zien er heftig uit hoor. Vliegtuigen vliegen rond het vliegveld en kunnen niet landen.
Sky news meldt: people are getting use to the terrorist actions; the security was very bad... Dus het is gewoon hun eigen schuld ofzo? Stomme mafkezen. Ik las deze reactie op GeenStijl: "Deze week crisisoverleg EU bobo's, overmorgen Merkel en het Belgische opperhoofd om de ravage te aanschouwen, Pauw en DWDD vanavond weer wat Islamdeskundigen aan het woord, volgende week een stille tocht hand in hand, schouder aan schouder, het uiteenslaan van het protesterend plebs door de eigen ME en pliesie en over 2 weken plas, glas, was" Nou, ik kan het er niet meer mee eens zijn. Parijs, Ankara, Brussel... Over 2 weken gaat iedereen weer door met hun leven. Pfffff. Nothing to see, move along, etc.
Wat verschrikkelijk... In wat voor een wereld leven wij toch? Ik denk ook dat dit een tegenactie is op Abdesalam. Dat het een aanslag is wel duidelijk inmiddels ja.
Ik zou het ze uiteindelijk wel aanraden; anders raakt de kerosine op. Dat niet-landen schiet ook niet op. De kans dat er een derde of vierde explosie is, neemt met de tijd af, dus ik zou het wel doen of doorvliegen naar een vliegveld dat misschien net te halen valt.
Ik ga vandaag alweer door met mijn eigen leven. De was moet straks in de droger, de jongste smurf moet op bed, daarna de oudste weer uit school gehaald... Natuurlijk ga ik door met mijn leven. Wat verwacht je anders? Ik vind het afschuwelijk en leef mee met alle betrokkenen. Maar ik kan ze niet helpen. Dus leef ik door. Volgens mij is dat ook de enige en beste manier om nog enigszins tegengas te bieden aan dit soort terroristen. Niet zwichten voor angst!
Nou, ik zit alweer te wachten op de Pray-for-Brussel-posts op Facebook van vrijwel iedereen (die dat overigens wel allemaal deden bij Parijs en maar niet bij Ankara) en meer van dat soort hypocriete dingen. Zo van: wijzig nu je profielfoto in een kaarsje om de mensen een hart onder de riem te steken "ik vind het ook heel erg", etc. Het wordt weer flink uitgebreid met grootschalig onderzoek op ons bordje gegooid de komende dagen en wanneer het helemaal is uitgemolken, hoor je er niks meer van. Vet irritant.
Vliegtuigen hebben ruim voldoende kerosine bij zich om kleine vertragingen, vliegen op andere hoogte e.d. op te vangen + extra kerosine om uit te wijken naar een ander vliegveld + extra kerosine om daar ook nog eens een half uur (of langer) rondjes te vliegen. Dus die bakken vallen echt niet zomaar uit de lucht. Mocht er één zijn die wel krap begint te raken, zullen ze die alsnog op Zaventem laten landen of naar een ander veld sturen en daar met voorrang laten landen. (De vliegtuigen daar hebben immers ook genoeg brandstof om vertraging op te vangen.)