Ik snap het probleem ook niet zo. Het is toch juist voor leuke foto's delen, waarom negatieve aandacht vragen? Alsof je kickt op dingen van mensen die slecht gaan. Ik word juist blij van mensen die leuke foto's of leuke berichten plaatsen, maar ja dat doe ik ook! Dus misschien heeft diegene ook wel een leuk leven. Mensen en levens veranderen.
Als ik leuke dingen in m'n status zet, is het opscheppen en als ik negatieve dingen neerzet ben ik een zeikerd. Dus tja, het is nooit goed. Ik raad mensen die zich aan mijn updates ergeren, aan me gewoon te verwijderen
Tja ik was vroeger een losbol. En mn hyves stond vol met foto's van feestjes foto's van mij in discotheken waar ik met jan en alleman op de foto ging En nu post ik alleen nog maar foto's van mijn gezinnetje. Heb er veel commentaar op gehad want ik ben nu een saaie doos en heb het nooit meer over stappen en leuke mannen maar alleen over MIJN man en mijn kind.. Maar mijn man én mijn kind(eren) zijn mijn trots! Wat vroeger het stappen was en het gek doen was dat is nu mijn gezinnetje. Ook post ik verschrikkelijk veel op FB leuke dingen en minder leuke dingen en wie het niet leuk vinden die ontvrienden me maar vind het prima!
Denk meer dat ze bedoeld dat sommige mensen dingen veel mooier maken dan ze in werkelijkheid zijn.... Ik heb ook zo'n collega, hij is maar een "gewone" werknemer, maar doet altijd net alsof hij de directeur van het bedrijf is op FB. Een update met een foto strak in pak in de KLM Business Lounge dat hij op business trip naar London gaat of zo. Eigenlijk zit hij daar dan omdat zijn baas mee is, die wel toegang heeft tot de lounge, en hij mag alleen mee om notulen te maken ik moet daar ook Ik vind dat soort mensen eigenlijk wel grappig en scroll gewoon heel snel weer door...
juli, haha ja maar dat zou ik dan ook weer zo grappig vinden, zulke fb vrienden heb ik ook, maar daar scroll ik ook verder. Idem als mensen die alleen maar uitgaan foto's posten, interesseert me weinig Maar eigenlijk vind ik ook klaagstatussen wel es leuk, het ligt het er aan van wie, want mensen die ik echt ken vind ik alles wel leuk van...mensen die je niet echt kent, mss heb je daar sneller z'n idee/gevoel bij....dat kan!
Precies dat bedoel ik..... Het is natuurlijk ook niet zo dat ik zelf geen dingen plaats enz.....maar mensen die een andere soort leven willen voordoen op die sites dat is gewoon gek
Ja maar dat doe ik ook en zo bedoel ik dat ook niet Maar zich anders voordoen dan dat ze zijn.....alsof alles perfect is of mensen die constant zeuren .... Die heb je toch zeker ook wel ertussen
Ja die heb ik er idd ook tussen. Alleen is ze ook irl zo! Dat is de reden dat ik er wat afstand van genomen heb. Niemand is perfect en geen enkel leven is perfect ( in de zin van elk huisje heeft z'n kruisje ) En zij leeft in een sprookjesbos zeg maar
Ik zet updates uit van mensen die een aantal keren per dag hun status updaten. 9.15 vannacht lekker geslapen 12.30 nu even winkelen 13.45 straks lekker koffie drinken 20.00 oh, nu heerlijk voor de tv hangen 20.30 GTST was weer spannend joh Dan kunnen mensen nog zo aardig zijn, maar dat interesseert me vrij weinig
Ik post alleen leuke dingen op Facebook. Leuke anekdotes over dochter, mooie foto's... Gemiddeld een keer per week denk ik. Als het op m'n werk slecht gaat of ik heb last van mijn rug ofzo, dat zet ik er niet op nee. Niet omdat mijn leven perfect moet lijken, maar omdat ik niet de behoefte voel om dat soort informatie te delen met Jan en alleman. Sommige dingen zijn meer privé en die hou ik dan ook liever binnenshuis. Ik herken dat gezever van mensen trouwens wel. Zo heb ik er eentje die meerdere keren per week echte zemelupdates post over hoe intens gelukkig ze is met haar prachtige zoontje. Hoe fijn ze op de bank zit met haar liefste mannetje. Hoe gezellig ze geshopt heeft met haar zusje, love you zusje! Hoeveel zin ze heeft om weer eens lekker bij te kletsen met tante Trien, ik heb er zin in lieverd! Nou ja, daar krijg ik dus wel jeuk van en haar updates zie ik niet meer, lekker rustig. Net als dat ik de updates niet hoef te zien van zo iemand die 20 keer per dag een foto liked en deelt in de hoop op een prijs.
Wij hebben ook zo'n vriendin in de groep zitten. Zij is nu zwanger maar wat kan zij klagen zeg. Elk zuchtje en pufje wordt op Facebook gezet. En iedereen maar meeleven. Ik reageer er niet meer op of soms een opmerking met een knipoog. Ook over haar wordt flink geroddeld en iedereen vind het irritant. Waarom ik haar niet verwijder? Omdat het buiten dit echt een aardige meid is.
Ikzelf deel heel weinig persoonlijke dingen op social media. Soms leuke liedjes oid.. Ik heb wat mensen in mijn lijst die hele dagen alleen maar status updates doen in de trant van "speciaal vrij met mijn lieffiejjjj", "met mijn sgatjuh op stap" "met mijn moppiej gesport" "met mijn lieffiejj aan het eten". Echt alleen maar dat. Hele dagen lang. En de zijn geen 14 meer, daar kan je dat van verwachten. Die heb ik dus mooi geblokt, want serieus, NO ONE CARES. Als je t steeds zo op internet moet gooien dan denk ik dat je OF heel hard probeerd je falende relatie te redden omdat het helemaal niet goed gaat, OF je bent er ontzettend onzeker over je relatie (het 'kijk mij!!!' gedoe). Maar waarschijnlijk ligt het voor een groot deel aan mij, ik hou helemaaaaal niet van dat gezapige gedoe hahaha, hou dat soort dingen lekker bij jezelf.
ik heb een aantal mensen gehad in mijn vriendenlijst die echt alleen maar konden zeiken en zeuren over hoe zwaar hun leven wel niet is, daar werd ik zelf bijna zwaar depressief van en ging bijna ook hetzelfde doen dus die heb ik eruit gegooid. Zelf ben ik dan liever iemand die de voorkeur geeft om zoveel mogelijk positieve dingen te delen. dan lijkt mijn leventje maar perfecter dan het is. So be it! tuurlijk ook soms eens een klaagzang op zijn tijd, maar niet constant dat negatieve gedoe das heel vermoeiend!
Daarom heb ik geen facebook enz. Ik vind dat mensen zich heel anders voordoen dan ze zijn. En daar houd ik niet van.
Ja maar dat bedoel ik ook niet hè.....ik heb het echt over mensen die vooral willen laten zien hoe perfect hun leventje is.....overdreven gewoon...
zo heb ik ook iemand, waarvan ik dus weet dat die relatie 1 grote grap is, maar ze gewoon heel graag wilt dat het perfect is en dus ook alleen de 'perfecte ' momenten deelt...en dan lijkt het vaak alsf het dus aaaaltijd zo is...terwijl het maar eenmalige dingen zijn ofzo maarja dan denk ik aahhh, ze wilt het zo graag
Ja mijn sz post ook allerlei filmpjes van hun lachende dochter terwijl ze de overige 23 uur van de dag huilt heel vervelend voor ze natuurlijk maar dat word er niet opgezet . Kwam laatst een geweldige quote tegen ...Facebook is geen dagboek