hier net als glimworm meer het tegenovergestelde probleem gehad...mensen die elke dag alleen maar lopen te zeiken over hoe moeilijk ze het hebben. Vreselijk gewoon. Die pleur ik er dan ook gewoon af hoor.
Ik denk dat het helemaal aan jezelf als persoon ligt wat je van het Facebook leven van je "vrienden" vindt. Ik denk nl dat het deels jaloezie is als het op zo'n manier bij je binnenkomt. Als een echte vriendin zet dat ze lekker gaat lunchen, gezellig naar de bios gaat, of heerlijk aan het genieten is van ontbijt op bed met haar kindjes zal het nooit in mij op komen te denken dat het een fake leven op social media is. Zelf zet ik er mooie foto's op, grappige dingen van de kids maar ook wel dingen die tegenzitten. Ik ben ook wel eens aangesproken over het feit dat mijn leven zo "perfect" is. Perfect?? Dan lezen ze blijkbaar alleen de dingen die ze "raken". Daarom stoort dit topic me eigenlijk wel een beetje, kijk naar jezelf, waarom komt iets bij je binnen? Is het de moeite je zo druk te maken? Los van de mensen die over alles kagen. Als het verder goede vrienden zijn, reageer ik met humor of ik zet de updates uit. Anders verwijder ik ze, want als het je dusdanig ergerd waarom zou e dan"vrienden" zijn.
Het leed dat facebook heet... Ik ben zelf goed actief op fb, helemaal tijdens mijn zwangerschap vond ik het een ideaal tijdverdrijf. Ik heb daar veel commentaar op gehad. Eerlijk gezegd, het kan me niks schelen. Ik ben ook makkelijk met ontvrienden, het is máár fb! Ik vraag me af waarom mensen zich zo druk maken om dingen die anderen plaatsen... Je hóeft het niet te lezen...
Ik doe zelf praktisch niet aan FB, maar ik kan me zo voorstellen dat ik nooit zou melden wanneer ik een k*tdag heb. Ik denk dat dat voor de meeste mensen zal gelden. Doe je dat zelf wel dan?
Ach, van sommige mensen weet ik wel dat het niet overeenkomt met de werkelijkheid van wat ze op FB zetten of dat nou positief of negatief is. Sowieso zet ik mensen die bij elke scheet de meest onzinnige dingen erop zetten de meldingen uit. Op een enkeling na, die gewoon altijd grappige dingen neerzet waar ik altijd om moet lachen.
snap heel goed wat je bedoelt, zo heb ik laatst iemand eruit gegooid die moest iedere dag even foto maken van haar royale achtertuin met zwembad en daar de tekst bij: kijk heb weer wat mooie bloembakjes gehaald! bloembakken stonden er voor de helft op, zag alleen dat royaal zwembad haha, en paar weken geleden had ze er neer gezet: poeh poeh! dadelijk even mijn tuin winterklaar maken 22 meter op m'n knieen heb er totaal geen zin in maar ja moet maar! met sinterklaas wel 100 keer, toch maar even de stad in, foto hier en daar van de cadeautjes... was 't zo zat! begrijp me niet verkeerd, helemaal geweldig als je 't allemaal kunt veroorloven, maar overdrijven en doen alsof je 't allemaal zo zwaar hebt met je tuin en cadeaus, neeee weg ermee... doe gewoon normaal..
Ik heb er geen last van, want ik zit niet op facebook of hyves. Da's ook een optie hè. Heerlijk rustig, geen ergenissen.
Als je om zo'n reden iemand verwijderd.... Tsja dan is het toch geen vriend. Komt op mij een tikkeltje jaloers over, daarom raakt het je. Ik had, als het me zou storen onder de update van het de tuin winterklaar maken gezet, misschien wordt het tijd voor een tuinman?!
Het hangt er een beetje vanaf wie het is en hoe het gebracht wordt. Kan me meer ergeren aan mensen die heel mysterieus doen constant zodat er allemaal reacties komen met de vraag wat er aan de hand is en dan niks zeggen. En dan de dag daarop weer iets mysterieus.. dan denk hou je klep als je niet wil zeggen wat er aan de hand is. Maak er geen puzzeltje van...
Nee hoor was idd ook geen ''vriend'' meer een bekende, en geloof me ben alles behalve jaloers en een update eronder zetten? nee meteen verwijderen die handel zodra ik me ga ergeren gaan ze eruit... ga er geen moeite meer insteken om er nog wat bij te zetten
Ja valt mij ook op...alles is super, geweldig, gezellig... et cetera... Maar ik ken ook mensen die zetten dus juist al hun ellende er neer.. tja..
Dat vind ik ook irritant en dan zijn er altijd mensen die er toch weer naar vragen En dan natuurlijk geen reactie
ik heb er een stel van het tegenovergestelde tussen zitten. eentje die gewoon (sorry) echt veel te dik is en constant klaagt over Artrose in haar knie. Ze zou al injecties gehad hebben, binnenkort een operatie, pijn pijn pijn, auw auw auw maar op het werk huppelt en rent ze vrolijk achter een klant aan die iets is vergeten. Niets aan het handje, als je haar er naar vraagt is er ook echt niks aan de hand hoor. Zit je op FB, dan zie je ook altijd dezelfde mannen op haar reageren. Heel geinig, je weet precies wie er intrapt en wie niet. je ziet ook precies welke man haar stiekem wel een beetje leuk vind, die reageert standaard met dingen waar hij haar wel mee zou kunnen helpen. Desperate attempt om bij haar in de buurt te kunnen zijn Verder nog een paar dames met Hypochondrie. Begrijp heus hoe dat in elkaar zit en ik begrijp wat het voor effect op je kan hebben.... maar als je jeuk hebt aan je teen dan heb je hem NIET gebroken, hoef je niet naar een arts en hoef je hem ook niet uit te schelden op facebook omdat hij niets kan vinden. Ik reageer ook niet op die statussen, dat voedt het alleen maar OF ik maak ze kwaad doordat ik dus heel bot zeg dat ik vind dat ze overdrijven of door te zeggen dat er vast niets aan de hand is.
Ik heb iemand in m'n lijst die van een keertje wat met vrienden doen en als ze op romantische date is met haar man is complete life fotobewerkingen op FB zet. Zier echt reuze gezellig en geweldig uit. Ik vraag me dan alleen af: is het in werkelijkheid zoooo saai dat ze van pure ellende maar foto's gaat bewerken en of FB zet ivm fijne gesprekken met haar man of vrienden hebben??? Zelf post ik soms actief, soms niet. Laatst nog drie mensen verwijderd: 1 continue irritante echo foto's, maar dan ook continue!! 2 iemand die contune foto's van mishandelde dieren op FB zette, een foto van haar werk, het slachthuis, koeien door de helft gezaagd aan haken was de druppel 3 iemand die continue gezondheids, geld, en persoonlijke ellende op FB zette
Ik denk dat ts bedoelt dat facebook eigenlijk een beetje nep is omdat mensen alleen de leuke dingen erop zetten en op die manier lijkt iemands leven perfect. Ik was er altijd gevoelig voor om te denken dat dat dan ook echt zo is, maar weet nu beter. Zelf zet ik er ook alleen maar de dingen op die ik echt wil delen en het is nou eenmaal wel een vorm van aandacht vragen. Want hoe teleurgesteld ben je als er niemand op jou mooie foto reageert? Maar ik meld het ook als ik ziek ben ofzo.
Jij snapt totaal niet wat ik bedoel....ben niet jaloers hoor. Weet alleen dat ze in het echt helemaal niet zo is van het "lekker dit em dat met mijn vriendinnetje"...
Jullie snappen het gewoon niet hoe ik het bedoel.... Heb het niet over wat je op fb zet......maar dat er,mensen zijn die zich heel anders voordoen op fb. Een ander leven willen voordoen dan hoe ze eigenlijk zijn.....
Hahahah ja dat bedoel ik.....erg hè dat je dan vooral alleen wilt laten zien hoe veel rijkdom je hebt.