Dit dus, bah, en meestal gepost door mensen van wie je weet dat ze echt niets doen aan dieren- en mensenleed. Heb om deze reden al verschillende mensen verwijderd. Laatst nog een meidje die ook altijd zulke berichten post, maar dan voor "de lol" een nestje pups ging fokken om ze met 6 weken bij de moeder weg te halen. Waar ik me ook aan kan ergeren, zijn mensen die constant klagen dat ze het zo slecht hebben: geen geld, geen liefde, noem maar op. Maar wederom mensen waarbij er een duidelijke reden is waarom het zo is. En dat zijn dat ook nog degene die, als je een keertje klaagt omdat je zo'n rugpijn hebt of last van een ander zwangerschapskwaaltje, reageren dat het er "toch allemaal bij hoort en je het er voor over moet hebben!".
Ja echt zwaaaaar irritant al die mensen die nieuwsberichten erop zetten om te roepen hoe erg het is. Net alsof ik eraan twijfelde dat je het erg vond of denk dat je geen gevoel voor moraal hebt als je het niet doet ofzo, DUH, we weten allemaal hoe erg het is.
Ik zet ook veel leuke dingen, foto's statussen etc op fb. En wie zich eraan stoort moet me maar verwijderen denk ik altijd mar zo.
Ja, die foto's van mishandelde dieren en kinderen, verschrikkelijk! En die posts over plofkippen van wakker dier, zo moe word ik er van. Ik heb die mensen die dan steeds delen, nu er af gehaald. En mensen aan wie ik me zwaar irriteer: hooiii En bij sommigen vermaak ik me kostelijk, vooral als ze nogal een belabberd taalgebruik hebben. Oh en de statusupdates met: ik wil echt niet klagen maar.... die lees ik niet meer. Gister ook weer een statusupdate: morgen een gesprek bij de gyn. En dan honderd keer een reactie er onder: wat??? zwanger?? En dan een dag niet reageren, en later er op zetten: niks bijzonders hoor, een spiraaltje laten plaatsen. Heel vermoeiend maar oh zo vermakelijk!
Ik heb een oude vriendin die echt zichzelf geweldig voor doet op Facebook, alles wat ze er op zet is over na gedacht. Van wat mensen er van zullen denken. Op hyves zat ze elke dag te kijken hoeveel mensen er op haar hyves waren geweest. Dus het is niet dat ze gewoon spontaan is en de leuke dingen op haar Facebook zet, wat ook gewoon veel mensen doen. Nee er is echt overna gedacht. Heb haar meldingen dan ook uitstaan, ze is gewoon een heel ander mens dan in het echt. En in het echt is ze super leuk en gezellig hoor, dus ze hoeft helemaal niet zo te doen. Maar ze doet zo verschrikkelijk oppervlakkig.
Nou als ik het zo lees, kan je het toch niet snel goed doen op fb. Nieuwsberichten....niet goed Negatieve berichten ......niet goed Positieve berichten.....oppassen dat iemand het niet te rooskleurig opneemt! Foto's......... Als het er maar niet te gelukkig uitziet. Korte mededelingen.......laat die maar zitten, die vindt niemand interessant. Het wordt nog een heel denkwerk om een geschikte statusupdate te maken
The perfect life...misschien lijkt dat wel het verwachtingspatroon ook tegenwoordig. En zeg nou eerlijk? Heeft hier niemand weleens wat overdreven of mooier/erger gemaakt dan het was? Degene die vroeger niet van de vriendinnetjes was is misschien nu wel heel blij dat ze eens iets met een vriendin kan doen? Degene die in een status een beetje over the top overkomt over zijn baan is misschien gewoon heel erg trots. Degene die nieuwsberichten doorstuurt, bijv over wakker dier is daar misschien ook wel heel erg mee bezig en vind dat WEL belangrijk. Degene zonder geld die foto's plaatst van uitjes is misschien blij dat ze ook eens leuke dingen kan plaatsen net als de rest. Want met het hele fb gebeuren creëer je wel een bepaald beeld van hoe het leven zou moeten zijn. Blij, grappig, "normaal", interessant... En denk dat er genoeg mensen zijn die er onzeker van worden en daarom graag de schamele hoogtepunten gaan plaatsen. Ook als gevoel van...nu hoor ik er ook bij of vinden ze mij misschien interessant. En ik kan het ze niet kwalijk nemen. Want zoals ik net al zei...men kan het ook niet snel goed doen. Leven en laten leven!