The Royal Wedding - William & Kate

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MiSsTiek, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij waren ze dolblij dat de hele circus afgelopen was en gaan ze lekker feest vieren :)

2. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Ik denk het ook ... :D

3. tulip

tulip Niet meer actief

hij is idd officieel nog de kroonprins, maar hij zal nooit koning worden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#304 Cygnet2, 29 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2011
    Toch wel.. het is redelijk gebruikelijk dat de koning niet aftreedt maar doorgaat tot overlijden. Charles zal bij het heengaan automatisch uitgeroepen worden tot koning. The Queen is dead, long live the King. De verwachting dat hij direct afstand zal doen ten behoeve van zijn zoon maar dat is echt even afwachten.

De Queen blijft dus niet zitten omdat ze zit te wachten op William maar omdat het gebruikelijk is in de UK (misschien ze het mooi meegenomen vindt).

Charles is trouwens in populariteit enorm toegenomen sinds hij getrouwd is met Camilla... Hoewel Diana nooit vergeten zal worden.. is het toch een beetje uit het oog.. uit het hart...

@Zogelukkig.. natuurlijk mag jij vergelijken en dat ze meer op Juliana lijkt dan op Bea.. tja, ik vind dat ook heel ver gezocht maar ieder z'n ding. Juliana was redelijk wars van al het elitaire 'gedoe'... the Queen is op en top adel. Bea compenseert voor haar ouders (en voorouders) en in het bijzonder haar moeder.. tja, niet helemaal handig misschien maar wel herleidbaar.

William schijnt heel aardig te zijn en vooral 'sensible'... verstandig.. Niet iemand die snel de bijnaam Prins Pils zou krijgen of dansend op de tafel gezien zal worden. Naar het schijnt is Kate ook niet erg flamboyant.. de trouwerij past wel bij hen.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Kate wordt geen prinses kate omdat ze niet van adel is. Als ze van adel geweest was dan had ze prinses geworden. Nu kan ze alleen prinses worden als de koningin haar in de adelstand verheft, of zoals gezegd prinses william.

6. MHMW

MHMW Niet meer actief

Heeft William de zus van Kate nog nooit gezien ? Zij is veel knapper dan Kate. Wat een mooie vrouw zeg! Kate had een prachtige jurk aan.

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    As of today is Kate, Catherine, Het Royal Highness Duchess of Cornwall dus zeker prinses...

8. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
  9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hertogin is niet gelijk aan prinses. En alle leden van de koninklijke familie worden aangesproken met konkinklijke hoogheid, dat houdt echter niet in dat je prins of prinses bent.

10. tulip

tulip Niet meer actief

the queen mum is ook niet doorgegaan tot overlijden hoor. Ik zeg ook niet dat ze alleen blijft zitten voor william, volgens mij vind ze het ook nog wel prima, maar ik geloof nooit dat charles 1 dag als koning regeert.

11. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Ehm niet helemaal ...
    Er is maar één 'princess of wales' op dit moment! Dat is Camilla.
    Zij gebruikt echter die titel niet omdat ze geen verwarring wil creëren. 'The princess of wales' behoort volgens het volk nog steeds bij Diana. Vandaar dat Camilla dus de andere titel (duchess of cornwall) aangenomen heeft die de koningin haar gegeven heeft.
    Als (met klem op 'als' ) Prins Charles koning word kán hij Kate de titel 'Princess of wales' geven. Als hij dat niet doet kan William dat ook doen op het moment dat hij koning word.
    Op dit moment is haar titel 'Catherine, Her Royal Highness, the Duchess of Cambridge, Countess of Strathearn and Baroness Carrickfergus' (De laatste 2 had William en die krijgt ze er dus bij, behalve de titel prinses) .
    Het valt min of meer in de categorie prinses maar is het nét niet! Een 'Duke' en 'Duchess' zijn de hoogste titels (op prins en prinses na dan) die je kan krijgen.
    Kate mag wel prinses genoemd worden maar het is dus niet haar officiële titel!

Lekker verwarrend he? :D

Ik kan het natuurlijk fout hebben maar dit is wat ik van het verhaal begrepen heb!

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ze mag prinses gebruiken maar alleen als princess william of wales. Dus geen prinses kate of catherine ofzo.

13. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Ja, precies ...

14. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij is dat niet zo. Na het scheiden heeft Diana die titel mogen behouden, hij is dus nooit overgedragen.
    En de tweede huwelijk van Charles is eigenlijk nooit toegestaan (net zoals het scheiden). Dus volgens de Britse oeroude koninglijke wetten zijn Charles en Diana nog steeds prins en princes of Wales.
    Ik had altijd begrepen dat Camilla nooit prinses (of straks evt koningin) kan worden, omdat ze de tweede vrouw is.

(maar deze strekking is eigenlijk hetzelfde als dat Charles nooit koning zal worden, dat zijn echt die verhalen vanuit de tijd van het scheiden met Diana, misschien dat het inmiddels bijgedraaid is)

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Camilla is geen princess! haar titel is Her royal Highness The Duchess of Cornwall.
    Er was maar 1 Princess Of Wales en dat was Lady Di.

Maar ff de hoogtepunten gekeken. Leuk plaatje die Kate. Heeft William goed voor elkaar!

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Camilla mag wel de titel princess of wales gebruiken, maar ze heeft er zelf voor gekozen om duchess te gebruiken uit respect voor lady di.
    Overigens was diana ook enkel princess of wales en niet princess diana.

17. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Adi & Lizzie , Meiden.. wel even goed inlezen he! (ik weet dat het heel verwarrend allemaal is!! :p )
    Camilla mag wel degelijk die titel gebruiken ;)

edit: Niet verder doorgelezen, wat elisje zegt dus :D

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
  19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De Queen Mum was de vrouw van de koning, die overleed en toen werd de titel overgegeven aan Elizabeth, die kroonprinses was, next in line zeg maar. Die titel gaat niet over naar de langstlevende ofzo ... Zo is het hier in NL ook geregeld, als WimLex koning wordt hij komt te overlijden over zoveel tijd, en Maxima leeft nog, dan wordt Amalia koningin, niet Maxima (die dan denk ik koningin-moeder wordt ofzo).

Deel Deze Pagina