mijn schoonmoeder is ongeneeselijk ziek verklaard een maand of 2 geleden... Nu is ze binnenkort jarig maar wat geef je nou zo iemand zonder te veel op de toekomst te richten. Ik dacht eerst namelijk aan een foto kalender maar ja, zij zal wel denken ''haal ik 2008 wel helemaal?'' wat moet ik zo iemand nou geven...? en ik dacht miss ook iets voor haar man (schoonvader) iets leuks waar die aan terug kan denken ofzo? kan iemand me hiermee helpen want zit hier best wel mee!
Had hetzelfde met mijn vader 7 jaar geleden. Heb toen een ketting met een hangertje gegeven die hij later op zijn sterfbed weer aan me ma gaf. Het was zo een dubbelcadeau! Me ma draagt het nog steeds met trots! Liefs en veel sterkte! Marjo
Misschien kun je juist iets geven wat ze nu kan gebruiken (dus niet om te bewaren). Een lekker luxe handcreme, of iets anders waar je je lekker mee kunt verwennen. Sterkte, wat moet dat dubbel zijn om zwanger te zijn en te weten dat een oma het misschien niet meer mee gaat maken....
Ik weet niet of ze in een goede conditie is, maar een ochtendje naar een hamam, badhuis, kuuroord oid? Dan kom je aan ontspanning én een babbeltje met elkaar... Flientje
vind ze het fijn om haar gedachten van haar laatste maanden op te schrijven? misschien nog en persoonlijke brief aan bepaalde mensen..? je kan haar een dagboek geven.
Ik zou idd ook iets symbolisch geven. Iets waar ze veel waarde aan kan hechten tot op de laatste dag. Mooie foto of een mooi sieraad. Is heel moeilijk. Veel sterkte.
ik ben niet meer zwanger (als je het over mij had tenminste...) maar de kleine is nu 5,5 maanden dus opzich is het nog heel dubbel ja
een gegraveerde ketting met hanger ...zó'n plaatje waar ze een foto op graveren ...bijv van de kleine ...
Weet niet of ze nog goed uit de benen kan,maar anders misschien met de kinderen een leuk dagje weg doen voor haar en haar man? Zeker moeilijk om iets te bedenken. Sterkte !
Ik zou iets leuks gaan doen met het gezin. Spullen kan ze niet meenemen. Herinneringen zijn voor jullie allemaal straks een troost.....
Ik zou daar niet zo moeilijk over doen..niet lullig bedoeld hoor, maar ik ben zelf mn moeder in 2006 verloren was ook ongeneeslijk ziek..enneh zij werd er echt knetter van dat iedereen ineens zo na ging denken of ze haar dit of dat wel konden geven of dat ze haar dit of dat kaartje wel konden sturen... Ze zei: ik ben een mens, ik kan nog steeds over het weer praten, vind kaartjes ook nog steeds leuk, dus behandel me ook als mens en niet als (in haar geval) als kankerpatient. Ik wil genieten zolang ik hier nog ben dus zet me niet aan de zijlijn en bepaal al helemaal niet voor mij wat ik wel en niet kan en mag hebben Die instelling heeft het voor haar en ons een stuk makkelijker gemaakt, en ook de mensen om haar heen beseften dat ze niet op eierschalen hoefden te lopen. Ik bedoel het gaat om het gebaar, dat je aan haar denkt en je kunt nu echt nog niet steeds na gaan denken van ja kan ik dit geven is ze er in 2008 nog wel...dan heb je namelijk geen leven meer en zij ook niet.. Maar goed das hoe ik, en hoe mn moeder er in stonden, dat zal voor een ieder anders zijn. Maar waak er voor dat je alles te beladen gaat maken, daar krijg je achteraf vaak namelijk spijt van... Heel veel sterkte en succes.
bedankt mili...dit is denk ik precies het antwoord dat we nodig hadden! ik weet niet hoe schoonmoeder er tegen aankijkt maar het maakt het een stuk makkelijker voor mij en mijn vriend om er wel zo over te denken! thanx
Ik heb eens in hetzelfde schuitje als jou gezeten (gedeeltelijk) bij mij was het een vriendin. Ik ben toen via internet op een site gekomen waar je een ster kan adopteren, je kan de ster een naam geven enz. De ontvanger krijgt het pakket dan thuisgestuurd met een certificaat en zelfs de coordinaten waar de ster staat aan de hemel met een hele uitleg hoe je hem kan vinden...zij vond het een geweldig cadeau, ik had een ster voor haar gereserveerd, speciaal voor haar en de ster onze twee namen gegeven..
Das ook mooi, er is ook zo iets waar je mensen een boom kan geven...ofzo...weet niet meer waar ik dat ooit heb gevonden. Echter moet je denk ik hierbij wel weten of het bij diegene past omdat het ook heel erg beladen kan zijn. Maar ja die inschatting kun je zelf het beste maken denk ik