Ik maak altijd een jaaroverzicht met al onze inkomsten en uitgaven, en daar heb ik dit jaar ook de verjaardagen bijgezet. Wij geven 15 euro per volwassene, 10 euro per kind en voor sommige personen geven we 30 euro. We komen uit op een jaarbedrag van 275 euro! Ik vind dat best veel geld. Zijn er misschien andere echt leuke dingen die we zouden kunnen geven, in plaats van geld? Het moet wel iets echt leuks zijn dus niet zoiets waarbij men meteen denkt "oh het moest zeker goedkoop zijn".
heb geen vaste bedragen.. we vieren alleen verjaardagen van familie.. de ene keer koop ik iets van 15 euro.. de andere keer 30.. dus heb geen gemiddelde
Wij vieren zelf geen verjaardagen en de meeste mensen in onze omgeving ook niet, mijn zus en moeder wel dus koop wel altijd wat voor hun. Geld geef ik nooit want vind dat wat saai dus koop voor beide wat van ong 50 pp.
Grote familie, dus HEEELLLLL VEEL!! Iedereen 10 euro, als kindjes een broertje of zusje hebben krijgt die ook een kleinigheidje. Onze ouders 20 pp euro ongeveer (we lappen met broers/zussen), kinderen van s-zus daar zal ik de bedragen maar niet van noemen, veel te duur! Allebei nog beide ouders, ik heb 1 broer zonder aanhang, 2 s-zussen+aanhang, 2 kindjes daarvan, 1 oma, maar wel 14 ooms+tantes, met elk ongeveer 2 kinderen, en sommige gevallen, ook daar de kinderen weer van. Heb ook echt contact met al die familie. En dan nog enkele vrienden met kindje(s) Scheelt wel dat wij een kleine vriendengroep hebben, haha! Ik denk ongeveer 45 verjaardagen van 10 euro, en dan de ouders,broers, zussen aanhang, en eigen verjaardagen niet meegeteld.
Ik heb ff mijn excel-sheet erbij gepakt en wij hebben tot nu toe dit jaar bijna 750 euro aan cadeautjes uitgegeven. Maar dat is dus niet alleen verjaardagen, maar bijv ook huwelijk of straks sinterklaas. Kaarten die ik stuur reken ik er ook bij. Wij gaan volgend jaar wel iets inperken, want het wordt wel een beetje te gortig. Cadeautips heb ik niet echt, wij geven ook meestal geld.
pfff........ echt geen idee. Maar heel veel familie en vrienden dus wel 75 verjaardagen per jaar denk ik zo. Ga uit van gemiddeld 20 euro per verjaardag , 1500 euro dus
Geen idee eerlijk gezegt.. We hebben al veel verjaardagen geschrapt van ons lijstje omdat het te gek werd.
Wow wat geven de meesten veel uit! Ik vind die 275 euro van ons al veel geld. Dat is echt alleen het geld in de enveloppen, de verjaardag van ons eigen kind en het geld wat wij uitgeven aan sinterklaas, eigen verjaardagen (gebak enzo), kerst en dergelijke zit daar nog niet bij. Verjaardagen schrappen wil ik niet, de meesten kennen we toch best goed.
Ik ben eens gaan tellen familie 3 zussen en 3 zwagers, 9 neefjes en nichtjes ongeveer 250euro ouders 200 euro vrienden van mijn kant ongeveer 100 euro, wij leggen per stel per verjaardag (volwassenen en kindjes)7 euro uit, als iedereen mee uitlegt is dat dus 35 euro en daar kun je dus best iets leuks van kopen.. andere vrienden ongeveer 150 euro, is verschillend want we gaan niet meer naar alle verjaardagen.. verjaardagen van mijn neven en nichten ben ik mee gestopt.. Totaal om en nabij de 700 euro dus...
Wij hebben met de familie (aan mijn kant) afgesproken dat we alleen voor de kleintjes nog een kadotje doen dit zijn er 2 daarvoor doen we allebei 15 euro dus samen 30. Mijn schoonouders die willen er nog wel gewoon aan blijven doen en die krijgen gemiddelt 30 euro per persoon. En dan heb ik nog wat vriendinnen en dat is ongeveer 70 euro per per jaar bij elkaar.. dus ik kom op ongeveer 160 euro per jaar.
Toevallig hebben wij dit jaar afgesproken dat we (zussen&zwagers) elkaar onderling geen geld meer gaan geven. Het ene envelopje kan zo naar de volgende... dus voortaan een bloemetje ofzo. Iets kleins. Voor de neefjes doen we meestal allemaal 20 euro pp Voor onze ouders wisselt het zo tussen de 20 tot 50 euro. edit: voor onze eigen kindjes heb ik geen vast budget
Wow wat een bedragen zeg hahah. Hier variert het, volwassenen vaak rond 15 euro ofzo, kinderen tussen de 7.50 en de 10 euro. Moet wel leuk blijven vindt ik, alles is al duur genoeg.
ow geen idee. niet veel iig hahaha. mn man en ik kopen geen kadoos voor elkaar. voor de kindjes een kado met de verjaardag tussen de 50 en 75 euro. opas en omas geven we vaak ook niets met de verjaardagen. meestal een kleinigheid zoals een bos bloemen of een doos bonbons oid. ( hebben we zo afgesproken hoor) neefjes en nichtjes rond een tientje.ooms en tantes meestal ook een bloemetje of kleinigheidje van rond de 15 euro
ouders en broers 50 euro pp 5keer50 dus 250 kids en partner 100 pp 300 vrienden 15 pp (20 verjaardagen dus 300) kennissen 10 (16 verjaardagen 160) kinderen 7,50 (10 verjaardagen 75) kinderen van vrinden 10 (6 verjaardagen 60) 1145 euro totaal alleen aan kado's
in ieder geval veel te veel. voor de neefjes en nichtje kijk ik niet op een euro. Met mijn moeder ga ik elk jaar naar een theatervoorstelling en van tevoren uit uiten. Vind ze helemaal geweldig en dit seizoen gaan we 2x omdat ik vorig jaar niet kon vanwege zwangerschapsklachten. En met een aantal vriendinnen doen we niet aan kadootjes, maar gaan we naar de bios en na afloop ff borrelen. Maar die avondjes kostten wel behoorlijk wat, dus dat meegerekend kom ik op een flink bedrag.