De jongste oma ter wereld

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door blackeyedgirl, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    De jongste oma ter wereld - Bizar - AD

    INVESTI - Een 25-jarige Roemeense vrouw is voor zover bekend de jongste oma ter wereld. Ze was zelf twaalf toen ze haar eerste kind kreeg en dochter Maria beviel twee jaar geleden op elfjarige leeftijd van haar zoon Ion.
    Oma Rifca Stanescu was er sowieso vroeg bij. Ze trouwde al op haar elfde met de twee jaar oudere juwelenverkoper Ionel Stanescu. Rifca hoopte dat haar dochter haar voorbeeld niet zou volgen en in ieder geval eerst haar school zou afmaken. Maria luisterde echter niet en trouwde zelfs al op haar tiende. Ze stopte met school en kreeg zes maanden later haar eerste kindje.

    Rifca houdt veel van haar kleinzoon, maar heeft gemengde gevoelens. "Ik had Maria eigenlijk een beter leven toegewenst," zegt ze tegen The Sun. (DHE)
     
  2. MissT

    MissT Niet meer actief

    Bizar!!!
     
  3. 1234

    1234 Niet meer actief

    Tjonge.... velen vinden 25 nog jong om moeder te worden, laat staan oma!

    Ik vind dit niet normaal... op mijn elfde wist ik amper wat seks was...
     
  4. Babyliciouss

    Babyliciouss Niet meer actief

    Ik vind t ook niet normaal, een kind weet op die leeftijd inderdaad amper wat seks is, nog maar te zwijgen over een kind opvoeden...
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Ik heb wel vaker gelezen dat onder zigeunergemeenschap vroege huwelijken wel kunnen, maar 10 jaar is toch erg extreem!
    Wat is de ondergrens vraag ik me dan? Eerste keer ongesteld en hup- meteen trouwen?


    Oh en een leuk detail: ze trouwde met de 12-jarige juwelenverkoper :)
     
  6. adi

    adi Niet meer actief

    Het is heel erg cultuurgebonden he? Als bij hun een 10jarige kan trouwen, weet die heus wel wat seks inhoudt. En waarschijnlijk houden de kinderen daar eerder op met kind zijn en worden ze veel eerder volwassen.
    Net zoals het eigen 1000-den jaren lang overal zo was (toen mens met 30 jaar al stokoud was en doodging)
     
  7. anja89

    anja89 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Tja het zal daar normaal zijn, maar ik vind het triest dat het gebeurt... Jammer dat die kinderen niet gewoon kinderen kunnen zijn.
     
  8. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    jeetje bizar hoor. Zou er niet aan moeten denken
     
  9. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    En dan dacht ik dat mijn moeder jong oma werd..:$
     
  10. karinikke87

    karinikke87 Fanatiek lid

    2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    toen ik 10 was was ik nog niet eens ongestelt en volgens mij is het lichaam van zo'n jong kind nog niet eens gemaakt om een kind op de wereld te zetten
     
  11. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Belachelijk zeg.
     
  12. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik was op m'n elfde wel al ongesteld en had toen ook al sex.. Erg hè..
    Zou er niet aan moeten denken om toen al moeder te worden of om zo jong oma te worden!
    Dan is je kleinkind toch meer je eigen kind lijkt me.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou blijkbaar wel anders werd ze niet ongesteld.
     
  14. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Jemig

    toen ik elf was vond ik jongens stom!!
     
  15. Toen ik elf was speelde ik nog met barbies!
     
  16. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel triest. Ik hoop dat ze toch nog wat van hun leven kunnen maken en dat dit patroon niet nog vele generaties doorzet. Hopelijk kunnen ze toch hun school en keer afmaken, studeren en een goede baan vinden. Maar misschien is dat absoluut niet realistisch in dit soort culturen en milieu's....
     
  17. Bri

    Bri Niet meer actief


    Het lijf heeft wel iets meer nodig om een zwangerschap en bevalling goed te kunnen doorstaan dan alleen maar een cyclus. Tienermoeders (en zeker van die extreem jonge tienermoeders) hebben een veel hogere kans op complicaties dan moeders van in de 20. Dat is voor mij een teken dat het lijf van zo'n jong meisje nog niet klaar is voor voortplanting, ook al wordt ze al ongesteld.


    Ik vind het triest, iets anders kan ik er niet van maken.
     
  18. marooz

    marooz Fanatiek lid

    3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Bizar verhaal zeg....
     
  19. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    tering! ik dacht dat mijn mams jong was met haar 40!
    toen ik 11 was was is er echt nog niet mee bezig! lijkt me ook niet echt gezond voor een kind was nog niet eens is uit gegroeit!
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ze ziet er wel uit als 50 ;)

    Maar echt bizar jong idd. Ik werd pas op m'n 16e voor 't eerst ongesteld.
     

Deel Deze Pagina