Heeft iemand de aflevering van vanavond ook gekeken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een knoop in mijn maag had van de uitkomst. Echt puur een gevoel maar had het idee dat het kind helemaal niet beter af was bij de vader. Vreselijk dat getouwtrek om een kind.
ja ook gezien, ik vond het vooral een vreemd verhaal. moeder had een totaal ander verhaal dan vader en daar werd niet over gesproken. ik wist niet zo goed waar de waarheid lag eigenlijk. kindje was natuurlijk nog te klein om zelf een keuze te laten of naar haar mening te vragen
Vanmorgen terug gekeken op Videoland en ik zei exact het zelfde tegen mijn man! Ergens heel sterk het gevoel dat de moeder de waarheid sprak!
Ik heb het ook gezien. Ik vind het sowieso een schrijnende situatie, wie er dan ook gelijk heeft. Eerst bij papa en mama, dan bij mama zonder papa, nu weer bij papa zonder mama.. Moet voor zo'n kind toch vreselijk verwarrend zijn.
Misschien heb ik de verkeerde aflevering gepakt. Ik krijg geen onbestemd gevoel bij hem en zijn moeder. Ik heb eerder het gevoel dat haar moeder dit bekokstoofd heeft. Maarja het staat niet altijd op het voorhoofd geschreven. Alleen de betrokkenen weten het antwoord. Naar voor het meisje
Ja het kind hoort bij beide ouders te zijn. Ze is er niet op vooruit gegaan. Nu moet ze haar moeder missen. De moeder heeft echter wel verkeerd gehandeld en daar plukt ze nu de vruchten van.
Geen idee wie van de twee de eikel binnen de relatie is geweest. Feit is wel dat volgens het verhaal moeder eenmalig een melding heeft gedaan onveilig te zijn en dat er geen onderzoek gedaan is maar wel direct op die melding geacteerd is. Conform meldcode had er anders gehandeld moeten worden. Een eenmalige melding van het hebben van geen fijne relatie tussen ouders is niet voldoende om een minderjarige kind aan het ouderlijk gezag van de andere ouder te onttrekken. En al helemaal geen grondslag om een minderjarig kind over landsgrenzen te brengen. Vader stond juridisch in z’n gelijk. Ik snap echter wel dat een kat in het nauw gekke dingen kan doen. Natuurlijk wilde die moeder terug naar Zweden, mét het kind. En natuurlijk zou vader daar geen toestemming voor geven. Ouders waren ooit samen overeengekomen dat het kind ingeschreven stond in Nederland en dat maakt dat het kind daar thuis hoort. Aan moeder de taak om een huis en werk te vinden in Nederland zodat ze co ouderschap over het kindje kunnen hebben…
Ik las ook op social media dat mensen een raar gevoel bij hem kregen. Ik had dat juist helemaal niet. Niet dat t mijn type is, maar wel gewoon een normale rustige man, beetje type 'game-nerd' ofzo. Zijn dochter reageerde ook heel normaal en liefdevol op hem. Dat die moeder bang reageerde is volkomen logisch, ze wist heel goed dat ze haar kind ontvoerd had en de kans er was dat ze haar kwijt raakte. Ze was m.i. niet bang voor hem maar bang om haar kind kwijt te raken. Mijn gevoel zegt dat de moeder geen relatie meer met hem wilde, ze hier nooit heeft kunnen aarden en dus een probleem had. Ze wilde weg bij hem en terug naar haar thuisland. Ze heeft deze situatie 'bedacht' om zo snel mogelijk met kind bij hem weg te gaan. Ik vind het een hele kwalijke zaak dat er totaal geen onderzoek is gedaan na een melding. Net wat John zegt, op deze manier hebben ze een kindontvoering wel heel makkelijk gemaakt en aan meegeholpen. Uiteraard is zo'n situatie heel lastig. Als twee mensen met een ander thuisland samen een kindje hebben, ze kunnen niet meer samen een gezin zijn en willen allebei naar hun eigen land, dan heeft er één van de twee pech en kan niet veel meer bij zijn/haar kind zijn. Zij had zonder overleg besloten dat hij pech had en nam hun dochter bij hem weg. De rechter heeft besloten dat het kindje in Nederland is opgegroeid en dus hier hoort en moet blijven. Dan is het aan de moeder om hier ook te gaan wonen zodat ze samen hun kind kunnen opvoeden.
Er is hier maar een ding heel fout en dat zijn de instantie in Nederland. Het zal je maar overkomen. 1 melding en zonder dat je je kan verweren is je kind weg. De grootste nachtmerrie van iedere ouder.
Mee eens hoor, maar we weten helemaal niet of het maar 1 melding is geweest. En het lijkt me ook lastig als je in een land verblijft waar je de taal niet van spreekt, je woont bij je schoonmoeder in huis (die het kind behoorlijk geclaimed had als ik het zo hoorde) en je bent helemaal niet bekend met wat je moet of kunt doen als je je onveilig voelt. Geen idee of dat aan de orde was maar we weten net zo min of hij de waarheid vertelde. Hoe dan ook is het kind de grote verliezer, die groeit nu op zonder moeder in haar (dagelijks) leven.
Waar maak je dat uit op? Lijkt me logisch dat als je kleinkind bij jou in huis woont dat je daar een hechte band mee hebt, maar dat is toch niet gelijk claimen? Het lijkt me in alle gevallen niet wenselijk om als stel bij je (schoon)ouders te wonen, maar dat is een andere discussie. Het feit dat ze bij zijn moeder woonde ontkrachtte in mijn ogen meer het verhaal van haar dat ze werd vastgehouden daar. Lijkt me sterk dat ze dat met z’n tweeën deden.
Nieuwste aflevering staat vandaag ook weer op Videoland. Pff ook wel weer een heftig verhaal. 8-10 jaar geen contact met je vader. Lijkt mij intens moeilijk als je zo lang geen contact hebt gehad weer een band te moeten opbouwen.
Nou zeg dat! Wat een afschuwelijke situatie. Waarom is die moeder er zo op gebrand dat die vader geen contact en gezag met en over haar/hun zoon heeft? Wat doe je op die manier een ander èn je eigen zoon aan?
Ik vond dit echt een heftige aflevering. Je zou toch denken dat iemand zo'n erge beschuldigingen niet verzint.. Moeilijk.
Zo wat een verdrietige en pijnlijke aflevering.. alleen maar verliezers.. ik heb de indruk dat vader de waarheid sprak, z'n verdriet kwam zo hard binnen. Maar goed hoe kom je erop om met zulke beschuldigingen aan te komen? Dus lastig..
Als je ook met creditcards kunt frauderen, dan heb je geen hoge morele standaard. Zijn zoontje was in ieder geval heel blij hem te zien, dus die lijdt onder deze situatie
Ja maar verkrachting vind ik wel echt van een andere order.. al vond ik het haar niet heel echt overkomen.
Blijven die kinderen voorlopig onder behandeling in Nederland? Zodat ze evt kunnen onderzoeken hoe het zit.
Heb je het niet over een aflevering eerder? Heb dit keer niks gehoord over creditcardfraude en volgens mij ook geen ontmoeting met kinderen gezien.