Lees net het bericht dat in ziekenhuis Utrecht mogelijk vrouwen zijn bevrucht met sperma van mannen die niet hun partner zijn.. Niet best.. Ik weet waar mensen werken worden fouten gemaakt maar dit is wel erg kwalijk..
http://redactie.rtlnieuws.nl/gezondheid/blunder-bij-ivf-kliniek-mogelijk-26-vrouwen-bevrucht-met-zaad-verkeerde-man
Het eerste wat mij opvalt is de lange periode waarover het gaat, meer dan een jaar . Je zult maar zo'n lange weg afgelegd hebben, eindelijk een baby in de wieg en dan een telefoontje dat er een fout gemaakt is. En wat te denken van mogelijke stellen die nu (nog) met lege handen staan en de man in ene wel bij een andere vrouw een kind verwekt blijkt te hebben? Wat doe je dan? En wat als je zwanger bent? Ik zou zeker weten het kind willen houden, maar wat als je partner het hier niet mee eens is? Hoe belangrijk is dat DNA? dat kan iedereen alleen voor zichtzelf beantwoorden. Ik wens alle stellen die hier mee te maken hebben sterkte toe.
Wij zijn zwanger geraakt middels ICSI in het Umc. Kreeg toch even een schokmomentje toen ik het hoorde. Echt bizar hoor voor die stellen...
Het is trouwens niet de eerste keer dat zoiets in Utrecht gebeurd is: 'Gemengde' tweeling na IVF leidt niet tot onrust - Archief - Voor nieuws, achtergronden en columns
Er is hier ook een ander topic al over. Misschien kunnen de admins die even samenvoegen? http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/643524-schokkend.html
Men blijkt een procedure-fout te hebben ontdekt. Nergens staat dat er ook werkelijk dingen mis zijn gegaan. Laten we eerst de rest van het onderzoek maar eens afwachten. (Zelf ook drie kids via UMC Utrecht).
Omdat ik het zelf onduidelijk vond vandaag gebeld. Er vinden tot nader order geen cryo terugplaatsingen plaats en er worden geen nieuwe behandelingen opgestart. Pas op zijn vroegst februari / maart.
Goede maatregel. Dan kunnen ze de gehele procedure eens goed tegen het licht houden. Wel een domper voor de stellen die nu in de wacht worden gezet. Je begint niet 'even' in een ander ziekenhuis met zoiets.