Eigen bijdrage voor een kinderfeestje

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Vrolijkheid, Jul 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik vind het heel raar!

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

Dec 9, 2014
    1,484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou niet eens de moeite nemen op zo'n uitnodiging te reageren....

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Nee maar wel lullig voor t kind.. Die denk joepie ik mag naar een feestje en dan moet er ineens betaald worden ..

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    belachelijk!!! Het zou niet in mijn hoofd opkomen om dat te vragen en ik zou denk ik vriendelijk bedanken voor de "eer" (heel lullig voor de jarige jet overigens, maar ik zou denk ik zijn/haar cadeautje op een ander tijdstip geven) ...

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Op zich krankzinnig natuurlijk, omdat er een cadeau én een bijdrage verwacht wordt zoals ik het lees. Maar als het enkel om een financiële bijdrage gaat dan vind ik het in dezelfde categorie vallen als een envelop op een uitnodiging zetten voor een bruiloft of een verjaardag of jubileum voor een volwassene.....wat is dan het verschil?! 😏

Ik vind het beide niet kunnen en zou het dus ook nooit doen, noch voor een (kinder)verjaardag, noch voor een huwelijk! 😉

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Omdat de envelop op een verjaardag/jubileum/huwelijk het kado is. en voordat je een vrachtlading kado's hebt waar je geen reet aan hebt, kun je dan beter een envelop vragen (want dat is je cadeau) om daar een groter cadeau voor te vragen. Lijkt mij vrij normaal ...

8. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je als ouders zo graag een duur feestje wil organiseren; prima! Maar dan moet je wel zelf de kosten dragen, doe ff normaal. En een kado én een eigen bijdrage? Ja daaaaaag!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Belachelijk.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn kind ging daar niet heen.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik vind dat net net zo bizar als uitgenodigd worden voor een feestje waar dan verwacht wordt dat je zelf drank of hapjes meeneemt.

Ik zou die 'eigen bijdrage' wel betalen als m'n dochter perse naar dat feestje wil, maar ik zal niet schromen om aan die ouders te vragen waarom ze in hemelsnaam een feestje organiseren die ze kennelijk niet kunnen betalen.

Ik pieker er sowieos niet over om m'n dochter mee te geven naar de Efteling of andere grote pretpark.

Wat is er trouwens mis met de stoelendans en koekhappen?

12. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wat ik mij dan dus afvraag (misschien heel stom :p ) wat zouden ze dan gaan doen met dat feestje(pretpark dan ofzo?) en zal er een bedrag bij staan voor de eigen bijdrage? En zal er dan ook nog op staan voor een kado voor de jarige?

Wat natuurlijk heel lullig is, is dat de jarige hier de dupe van is. Die kan het niet helpen dat de ouders dat erop zetten waardoor er misschien een heleboel niet op het feestje zullen komen.

Als ouder kan je het natuurlijk ook creatief oppakken stel je geeft normaal een kado van 7,50 voor een feestje. Dan haal je iets van 2,50 wat je laat inpakken en de 5 euro geeft je contant als bijdrage...

Als je als ouder geen geld hebt voor een duur feestje moet je dat ook niet doen. Een feestje kost nou eenmaal geld maar je kan t zo gek maken als je zelf wil.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Diep triest. Wil wel maar kan niet.

Zelf gaan we altijd naar een binnen speeltuin. Met 8 kindjes en 2 volwassenen. Inc frietjes, snack, ijsje, chipje en snoepzakje. Goedkoop. Nee dat zeker niets maar makkelijk is het wel.

Meestal ben ik voor 8 kinderen zon 125 euro kwijt. Vind dit het meer dan waard. Ze willen het liefst meer kinderen maar vind dat te duur worden
    Ze krijgen gewoon kadotje en geld en dat is voor de jarige job .

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Belachelijk! Zou dat dus echt niet betalen. En een ander hoeft ook niet voor het feestjevan mijn kinderen te betalen.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Wat belachelijk! :$

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ja, maar dat merk ik zo vaak. Ik heb het geld niet, maar ik vind daf ik er recht (!!!!!!!!!) op heb. Ik maak taarten op maat en die zijn prijzig. Ook voor kindertaarten. Hoe vaak ik al niet heb aan moeten horen hoe duur ik wel niet ben en dat het kindje recht heeft op een luxe op maat gemaakte taart ... Dat wil je niet weten. Diep triest, er is niets mis met een taart van de Hema met een mooie print. Kind krijgt daar niets van maar zo zien de ouders ( voornamelijk moeders) dat niet.

17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat ligt geheel aan het bedrag wat er gevraagd wordt, als dat te compenseren valt met een cadeautje dan zou ik het wel doen anders niet. (2,50 eigen bijdrage 5,00 cadeautje)

Ik zou zelf nooit een eigenbijdrage vragen. Wij hebben over 14 dagen het 1e kinderfeestje van mijn dochter en gaan dan lampions versieren.

Een envelopje voor een bruiloft of huwelijksjubileum vind ik toch wat anders. Er komen over het algemeen meer mensen en als veel prul komt dan is geld beter voor een groter cadeau.

18. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Nou inderdaad !

19. amam

amam Lid

Mar 10, 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    7,50 cadeautje? Vind dat best veel. Vind tussen de drie en vijf euro meer dan zat voor klasgenootjes.
    7,50 voor kinderen van mijn vriendinnen/vrienden en 15 voor familie.

Zou een karige eigen bijdrage worden dan haha.

20. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    * gooit de uitnodiging in z'n geheel de prullenbak in *

Share This Page