Ik weet niet of ik het wel geloof. Ik heb ze bepaald niet hoog zitten, maar als zwanger worden zo moeilijk is, dan wordt het geslacht toch geheel onbelangrijk. Maar misschien wil ik het gewoon niet geloven. Ik kan me er gewoon te weinig bij voorstellen.
Ik geloof het wel... En ik vind er niet zoveel van. Ik heb laatst een film gezien waar ze zelfs nog veel verder gingen met selectie van kinderen... ik denk toch dat het de toekomst wordt.
Het idee dat als het een meisje was geweest, dat ze dan niet gewenst was, kan (en wil) ik echt niet snappen.
Was waarschijnlijk wel gewenst...maar liever hadden ze een jongen... Ik snap dat ook niet...maar het zijn vreemde mensen dus misschien is het voor hun wel helemaal normaal
Dat zal het inderdaad wel zijn. In Amerika kan je zulke dingen ook veel sneller verwachten dan hier lijkt het wel, zoveel bizarre dingen daar, net zoals die octomom... Maar war ik dus lees, die man moest en zou per se een jongen krijgen. Denk dan niet dat een meisje écht gewenst is.
Ik heb op Amerikaanse fora inderdaad wel eens topics gelezen van stellen die zo ver gaan om het door hun gewenste geslacht te krijgen, terwijl hier geen medische reden voor is. Maar ook daar is het echt een uitzondering. Bijvoorbeeld: 2014 IVF PGD (for gender determination) anyone ? - BabyCenter Maar laten we eerlijk wezen, perse nog een kind willen van het andere geslacht is nou eenmaal van alle tijden, ik had vroeger een klasgenootje wiens ouders perse een dochter wilden na 2 zoons en daarom maar voor adoptie gingen. Nu vind ik dit een domme reden om te adopteren en ik ben blij dat die ouders er uiteindelijk niet mee door gegaan zijn. Ik vind het misbruik van de medische wetenschap als het zo zou zijn (kiezen voor een geslacht zonder medische reden), maar ik vind het ook een sensatieartikel, dit soort dingen gaan de buitenwereld naar mijn idee niets aan, tenzij ze het zelf naar buiten brengen. Edit: http://www.genderdreaming.com/
Ja daar kan ik ook nog bij inkomen.... Sommige ziekten zijn specifiek bij jongens of meisjes. Maar voor je lol een geslacht kiezen. Is de hele verassing eraf en je loopt de selectie van moeder natuur nog extra te teisteren
tja had ook voor mezelf gehoopt een 2e dochter. maar ook ivm autisme in de familie wat toch vooral op jongens door-erft... je ziet ook echt een duidelijke lijn in mijn vriend zijn familie en bij hemzelf... maar dan nog zou een knulletje (met of zonder 'beperking') even welkom zijn. zou nooit zo een keuze op díe manier maken...
ik heb er een hele tijd terug al eens een docu over gezien. was toen ook een gezin in te zien die alleen maar van het ene hadden en door selectie het andere hoopten te krijgen. vind het belachelijk dat mensen willen kiezen voor een geslacht omdat ze dat zo graag willen. maar ja was in amerika en wat kan daar nou niet?
Tsja... dan ga ik toch even met de billen bloot: Ik heb 2 jongens (één overleden) en na het volgende kindje (als we die nog mogen krijgen), dan is het voor ons klaar. Ik heb namelijk al twee keizersneden op mijn naam staan en na de derde dan is het over. Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet stiekem hoop op een meisje. Al is dat vooral om het idee te hebben dat ons gezin 'compleet' is. Ik wilde altijd graag een groot gezin, met 4, 5 kinderen. Als het nu weer een jongetje zou worden, dan moet ik niet alleen de droom van een groot gezin, maar ook het beeld wat ik had over een eventuele dochter laten varen. Een jongetje ongewenst? Dat zal ik noooit zeggen! Ik zie me ook wel lopen met 2 van die roodharige donderstenen en geniet prima van mijn mannenhuishouden. Sterker nog: ik zou ze voor geen dochter willen ruilen! Desalniettemin blijft een meisje, waarmee ik kan kletsen over meiden-dingen, waar ik meiden-dingen mee kan doen etc. toch een beetje een droom. En ik kan me voorstellen dat sommige mensen (ik niet hoor), in sommige gevallen tot zoiets 'in staat zijn'.
Ik vind sommige technieken echt te ver gaan; en dit is er een van. Op babyboom is ook al eens een stel geweest waar het ook bij gedaan is omdat er in een geslacht (vlg. mij) man een ernstige erfelijke ziekte was. Maar ik kan ook erg ver mee gaan bij stellen die moeilijk zwanger kunnen worden dat zij toch ver gaan. Ik ben dankbaar dat ik die keuzes niet heb hoeven maken.
Dat lijkt zo omdat wij veel Amerikaans georiënteerd nieuws en tv krijgen voorgeschoteld. Als je wat verder kijkt dan dat, zie je dat de hele wereld gek is ik ken zelf al genoeg mensen die dit zouden overwegen omdat zij graag een 'mini versie' van zichzelf willen.
hun zie ik er best voor aan om zoiets te doen. Wat ik zelf echt niet snap. Tuurlijk had ik ook een voorkeur voor een meid bij de tweede...maar kort daarna, helemaal happy. moest even omschakelen. Maar mocht ik onverwachts zwanger raken en het is weer een jongen, zou ik heel blij me zijn,zeker weten wel! cliche, maar gezond kindje is het belangrijkst.
Maar wat is er zo erg aan het willen van een bepaald geslacht? Waarom is dit veel vreemder dan bijvoorbeeld IVF...dat is ook niet natuurlijk een kind krijgen... Ik zie wat dat betreft geen verschil. ( ik zeg hiermee niet dat ik het raar vind dat mensen kiezen voor IVF....)
Wat een aparte vergelijking. Ivf doe je omdat je op de natuurlijke manier geen kinderen kan krijgen, dat kan je hiermee toch niet vergelijken?