Ik kijk ook! Ik moet er altijd ook wel een beetje om lachen. Meer om de dokters. Komen binnen, weeën zijn net begonnen "mevrouwtje als u maar iets voelt wat op pijn lijkt, gelijk roepen dan zetten we een ruggenprik" Er wordt altijd zo makkelijk gedacht over een ruggenprik En als een vrouw natuurlijk zonder pijnbestrijding bevalt dan is iedereen helemaal in shock en is het een gods wonder dat ze dat gedaan heeft.. Maar verder heerlijk om naar te kijken en die babies geboren te zien worden!
Hahaha ja zo vind ik dat ook overkomen. Hier word 2 keer nagedachf over een ruggeprik terwijl ze daar 2 keer nadenken om zonder ruggeprik te bevallen maar zelfs 6 keer nadenken over een thuisbevalling.
Maar ja wat is normaal? Is het hier in Nederland normaal? Als je hier met een ruggenprik bevalt moet je je schamen. Ik heb het zonder gedaan omdat het zo snel ging dat het al te laat was voor de prik. Maar anders had ik er ook een gewild hoor! Maar programma is mooi om te zien! Mn man vind het vreselijk dus het lukt niet altijd om het te zien wat een gegil vaak haha en al die familieleden erbij. Is hier ook niet zo volgems mij.
Inderdaad een mooi programma! Tja die ruggenprikken in Amerika. Volgens mij krijgen die dokters daar bij elke ruggenprik die ze zetten een promotie ofzo..
Heb het één keer gezien en heb heel hard zitten huilen op de bank. En naar de verhalen waarbij het fout gaat kan ik al helemaal niet kijken, wordt er alleen maar bang van. Prachtig programma, maar niet voor mij
Ik vond a baby story veel leuker, dit kijk ik niet meer. Kost me teveel verdriet. Het zijn meestal wel de rampscenario's en helaas.... deze mama kan dat sinds haar bevalling niet meer aan
Elke doordeweekse dag om 19 uur. Een babystorie vond ik idd ook leuker, dat was meer op het gezin gericht. Bij sommige stellen die ik voorbij zie komen ben ik ook wel heeeel benieuwd hoe de gezinssituatie is. Zag laatst nog iets mooiers. De vrouw had goed sterke weeën en maakte goed vordering, maar vond de weeën qua pijn meevallen. Moest het infuus omhoog omdat ze er te relaxed bij zat. En dat word er ook maar gelijk een ruggenprik gegeven alsof die geen consequenties kunnen meegeven. Snap sowieso niet waarom een vrouw met weeën vastgebonden op bed moet liggen. Mij krijgen ze met geen mogelijkheid op bed
Nee schamen zeer zeker niet maar daar moet je je haast schamen het zonder te willen. Alsof dat niet mogelijk is ofzo om zonder ruggeprik te bevallen Ben juist alleen maar blij dat je hier in het ziekenhuis bij beide keuzes niet raar aangekeken word.
Leuk programma, maar dat gegil soms! Allemachtig zeg, ik word er af en toe gewoon bang van . Wat mij opvalt is hoe vaak er weeenopwekkers worden gegeven, ook als er in principe gewoon weeën zijn en er ontsluiting is, maar alleen omdat het erg langzaam gaat. Dat is hier volgens mij ook anders. En als er moet worden ingegrepen is het bijna altijd gelijk een keizersnee. Volgens mij heb ik er nog nooit een vacuumverlossing gezien, terwijl dat hier juist weer vrij veel voorkomt. Wat zou de reden zijn voor dat verschil?
Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar. Zeker gezien het feit dat in Nederland de babysterfte nog vrij hoog is, in vergelijking met andere westerse landen.
Daar ben ik ook benieuwd naar van de wee opwekkers is bij mij wel gedaan toen terwijl ik ween en ontsluiting had vond dit ook stom achteraf.
Wauw, die blonde heeft langer dan 3u geperst. Hier wordt er na 1u ingegrepen, bij mijn dochter kreeg ik nog wat extra tijd anders werd het een vaccuum. Gelukkig was dat niet nodig,
Hier wordt meestal niet al na 1u ingegrepen hoor. Afhankelijk van hoe het kind het doet staat er Max 2 uur voor het persen en ook dan worden er soms nog extra tijd gegeven.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik blijf het hier een Middeleeuwse toestand vinden hoor. Ik ben thuis bevallen, maar wilde maar wat graag naar het zh, dit was ook de bedoeling. Maar het ging zo ontzettend snel allemaal, heb 0,0 pijnopbouw gehad, begon met gebroken vliezen en binnen een uur volop rug en buikweeen, heb nauwelijks rust gehad. Ik had een moord kunnen plegen om pijnstilling te krijgen, hoe bijzonder het ook was om thuis in mijn eigen bed te bevallen.
Mij ook niet hoor! Heb continu rondgelopen en tijdens een wee hing ik staand aan de box te creperen. Liggen was echt dramatisch, pas met het persen ben ik gaan liggen...
Zo dacht ik ook maar toen mijn oudste zoontje een electrode op zijn hoofdje kreeg in mijn buik toen had ik geen keus. Had ook liever heen en weer gewaggeld maar soms heb je die keus niet. Ik kijk het trouwens ook iedere dag. Prachtig programma