plassen zindelijk, poepen niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tessa, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa

Tessa Actief lid

6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is sinds en week zindelijk met plassen. Geen ongelukjes meer gehad op het poepen na. Dit doet hij nog gewoon in zijn broek. Heeft iemand tips om hem helemaal zindelijk te krijgen. Hoe krijg ik hem zindelijk met poepen. Af en toe zegt hij wel dat hij moet naar het lukt dan niet. Uiteraard vertellen we dat het geen pijn doet etc.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier heeft ze het een half jaar gelden 2x gedaan en verder vroeg ze altijd om een luier. Tot gisteren ze ineens zei dat ze gepoept had! Op de wc! Bleek dat ze het de dag ervoor met mijn vriend over het had gehad.
    En deze keer voegde ze dus daad bij woord.
    En vandaag al 2x op wc.
    Wat je kan doen is een luier aanbieden en wachten tot hij er klaar voor is.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Zoontje deed en doet hetzelfde. Hij is 2.5jr. Nu al een aantal maanden plas zindelijk en poepen altijd in de broek omdat hij ook geen luier omwilde. Ineens is sinds vorige week de knop om gegaan, tenminste af en toe. Voorheen als hij zei dat hij moest poepen en ik bracht hem naar de wc was het gillen schreeuwen en absoluut niet willen zitten. Dus ik liet hem. Sinds vorige week zegt hij mama poepen en dan rent ie naar de wc. Dan poept ie daar. Een keer lukte het niet op de wc en deed hij het alsnog in zijn nroek. Nu al drie dagen achter elkaar op de wc maar hij gaat nu wel vrijwillig naar de wc maar soms wil hij nog steeds niet blijven zitten en moet ik dus nog een beetje inpraten maar het lukt dan wel op de wc. Dus ik zou zeggen geduld hebben en het wel proberen maar niet dwingen. Je wilt echt niet dat ie het gaat ophouden uit angst.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je toch het juiste gedaan hè ;) Ik herinner me jouw topic van laatst nog. Hoop dat mijn dochter ook snel volgt :)

5. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons werkte het mogen plakken van een mooie sticker ook om hem over zijn angst heen te helpen. Die sticker was toch wel heel leuk.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Klopt ja! ;) geduld hebben!
    En ze zei vanmiddag ook mama het komt nog niet!
    Toen een boekje gegeven en even later riep ze dat het toch gelukt was.
    Ik zei je moet even rustig zitten en dan zakt je poep naar beneden en voel je dat je kan drukken.
    Ik moest wat zeggen haha!
    Maar zoooo mooi dat trotse glunderende koppie!

Deel Deze Pagina