Hallo allemaal, op twee jarige leeftijd waren wij begonnen met zindelijkheidstraining bij ons zoontje. Heel vroeg, maar hij deed het heel goed en begreep iig meteen wat de bedoeling was. Tuurlijk ging het nog genoeg ‘mis’, maar dan vond hij dit ook vies en gaf hij dit aan. Dit ging denk ik een maand goed en toen besloot hij het opeens niet meer vies te vinden om in zijn broek te plassen of poepen. We hebben nog een paar weken vanalles geprobeerd, timers, beloningen enzovoort, maar het ging alleen bergafwaarts. We hebben hem een week lang zonder broek laten lopen in huis en toen ging het geen enkele keer mis, maar zodra de broek weer aan ging was het weer raak…Dus toen besloten even een paar maanden met rust te laten. Nu weet ik niet zo goed wanneer we het het beste weer kunnen oppakken gezien hij het dus eigenlijk wel kan. Gaat hij het ooit weer vies vinden om het in zijn broek te doen en moeten we daarop wachten? (Ik Weet van mijn schoonmoeder dat mijn man het pas tegen de vier jaar vies vond). Ook merk ik dat hij regelmatig hele kleine plasjes heeft, is dit een kwestie van trainen of is zijn blaas er gewoon nog niet klaar voor? We hebben niet zo’n hele goede ervaring met het zetten van een timer omdat hij dan op een ander moment alsnog in zijn broek plast. De blote billenlopen methode helpt hier dus ook niet meer, gezien hij dan alleen met blote billen zindelijk is Wat is jullie ervaring? Wachten loont? Of nu investeren en doorzetten en hopen op het allerbeste?
Ik vind persoonlijk 2 jaar vroeg. Ik ben met beide jongens begonnen een paar weken na dat ze 3 zijn geworden. Beide waren binnen een week zinnelijk. vel opgehangen daarop kon hij stickers verdienen. En hand daarvan bij een vol vel een snoepje of iets anders
Dat vind ik juist erg laat! Dochter was met 2j2 mnd zindelijk en zoon al met 23 mnd. Het potje geïntroduceerd met 12 en met 16 maanden. Dochter vond de stickers erg leuk en de echte beloning was mooie onderbroeken uitzoeken bij de winkel. Daarvoor had ze nog rompers en toen we begonnen (uit = uit) een stel onderbroeken die ze niet mooi vond. Zoon was niet geïnterneerd in beloningen, hij vond het vies en besloot zelf zindelijk te zijn. Meeste gastkinderen zijn hier ook zindelijk rond de 2 a 2,5, sommige gaan/richting de drie. Maar een net tweejarige is veel minder eigenwijs en gehecht aan een luier.
Hoe gaat het nu? Kleine plasjes is in het begin wel normaal, ze moeten het nog leren. Zijn nog onzeker. Ook een gastkind gehad wat alleen in zijn blote bips zindelijk was en met een broek aan het liet lopen. Thuis liep hij idd in zijn blote kont. Hier een luierbroekje aan en op vaste tijden op de wc. Duurde een tijdje maar het kwam goed.