Zoontje wilt absoluut niet in bad na besnijdenis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Belle22, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Goedemorgen dames

Zaterdag ochtend is mijn zoontje besneden en na deze dag moest hij 2!x per dag in bad ongeveer 10 minuten.
    Hij gaat normaal elke dag met heel veel plezier in bad maar ik krijg hem der echt met geen mogelijk in nu.. hij zegt raakt helemaal overstuur en roept au pijn !
    De eerste dag dus zondag lukte het nog wel en het kwam niet over alsof die pijn had erbij.. maar nu word tie echt woedend als ik hem erin doet en weigert te zitten.. ik heb ook al geprobeerd samen erin te gaan en met ze lievelings speeltjes..

iemand nog wat tips om hem toch erin te krijgen ?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij is de zondag in bad geweest, nu is het dinsdag. Ik zou dan gewoon een paar dagen wachten.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Volgens mij moet ie 2x per dag in bad om ontstekingen te voorkomen en genezing te bevorderen. Dus dan lijkt het me wel verstandig een oplossing te zoeken. :)
    OT geen idee trouwens hoe je dat voor elkaar moet krijgen.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    En onder de douche? Anders met vandaag met een washandje en het morgen weer proberen?

5. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    #5 Belle22, 7 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2017
    Jaa het is indd voor het schoon te houden maar ook om ze huid week te houden want er zit nog een klem om zn piemeltje heen die er vrijdag af moet zodat het wat makkelijker los gaat.. 😢 Zo sneu dit..
    Douche heeft hij altijd een hekel aangehad zodra die straal aan ging begon die al de huilen en weg te willen..

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ach wat sneu. Ik zou het echt niet weten. Even met de arts overleggen?

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    In bad laten staan en dat toch met de straal over zijn lichaam. Hij is te jong om echt uit te leggen hoe of wat.

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Er zit een klem op zijn penis?! Heeft hij niet gewoon ontzettend veel pijn van de ingreep en die klem?! Brrr ik snap dat hij niet in bad wil :( hoe op te lossen? Geen idee. Dit is een gevolg van een keuze die jullie als ouders hebben gemaakt. Zie dit dan maar op te lossen zonder drama :(

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het zal wel pijn doen, mss het water wat kouder dan normaal? Mss voelt het warme water wel extra pijnlijk.
    Geen badschuim oid in het water. Mss hem eerst in bad zetten en dan de kraan aandoen zodat ie kan wennen aan het stijgende water en het zo minder eng is?

10. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw

Ja een klem eromheen, hij heeft hier geen pijn aan, hij speelt zoals hij altijd doet, zou hier niet voor hebben gekozen als dit hem pijn zou doen. De klem is meer een bescherming voor zn eikel zodat Hij niet gelijk werd blootgesteld.

11. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Aan de tempratuur van het water ligt het niet, hij heeft het water nog niet eens aangeraakt zodra ik het woord "bad" zegt dan zegt tie al snel nee! En rent hij weg😢 Zo jammer hij is er normaal zo dol op..

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heeft hij verder gedurende de dag geen last?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Er zit gewoon puur water en verder geen toevoegingen in het bad? Alleen water? Er zit dus niks in het bad wat zijn piemeltje kan irriteren?

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Misschien samen met hem een pop in bad doen? om de drempel voor hem wat te verlagen.

15. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Verder op de dag heeft hij geen last, alleen inbdebnacht in zn slaap wanneer ze piemeltje wat stijfjes word, dan trekt het een beetje en dan heeft hij helaas wel last.
    Er zit verder niks in het bad dan alleen water, ik mag er geen toevoegingen bij doen..
    Met pop en wat diertjes ook al geprobeerd maar ook dan wilt hij niet😢

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Op een stoel zitten in de badkamer. Hij op jouw schoot en dna rustig de sproeier op jezelf gericht en het water dan langs hem laten glijden en dan voorzicrig meer zijn kant op? Misschien dat het helpt. Bedoel een kruk ipv stoel. Dan heb je hem vast wat hem misshien veiligheid biedt.

17. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik vind het wel bijzonder klinken. Weke wondranden en stilstaand water zijn juist een bron voor infectie en ik heb nog niet eerder gehoord van een klem na een besnijdenis? Gezien het feit dat het bij jullie zoontje op een zaterdag is gebeurd ga ik er vanuit dat je het in een kliniek hebt laten doen?
    Als in bad niet lukt, dan zou ik paracetamol geven en een half uur later spoelen onder de douche. Maar ik zou eerst morgen gewoon de kliniek bellen en hun advies inwinnen. Ze hebben vast vaker met dit bijltje gehakt.
    Overigens is het ook niet echt handig om zo een ingreep bij een peuter te laten doen als het medisch gezien niet noodzakelijk is. Hij kan het nut ervan nog niet plaatsen (ik ook niet als het electief was, maar dat terzijde), maar krijgt wel heel bewust mee dat het erg vervelend is en nu krijgt de angst de overhand. Hij snapt nog niet waar dat weken goed voor is, en heeft zo te horen nog niet de leeftijd dat je het kunt uitleggen en hij het ook daadwerkelijk kan plaatsen, dus je kunt het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij met zijn kont tegen de krib gaat.

Succes, ik hoop dat het snel beter gaat!

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    Huh? Is er niet gewoon gebruik gemaakt van de klemmethode? Ipv een klem erop plaatsen na de besnijdenis ter bescherming?

weken in badwater wordt trouwens wel vaker gedaan hoor roos, denk maar aan t badedas badje na een bevalling.

TS weinig tips hoor. Maar zou lekker wassen onder de douche, beter iets dan niets hè.

19. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier ook klemmethode gehad met 7 maanden en na een paar dagen is het klemmetje zonder probleem verwijderd.
    Nergens last van gehad en ook het badje was geen probleem.
    Wij zijn bij Vatan kliniek geweest en als er wat was konden we contact met ze opnemen.
    Als ik jou was zou ik morgen even bellen ze zullen dit wel vaker gehad hebben?
    Al een klein zwembadje geprobeerd? Noem maar wat hoor?

20. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar kan hij niet in bad staan oid en dan met een bekertje water over zichzelf gieten? Dat hij misschien via die weg voorzichtig weer aan het water kan wennen en vanzelf weer wil zitten.
    Of misschien wil hij zelf de douchekop vast houden en zo douchen/in bad zitten?

Deel Deze Pagina