Naar welke theatervoorstellingen zijn jullie geweest of gaan jullie met een peuter of kleuter? En nee, dan bedoel ik niet die commeriele en belachelijk dure Studio 100 musicals.. Vandaag reserveerde ik deze twee voorstellingen. Stichting Twee-ater - Peuterpodium | Programma | Parktheater en Dirk Scheele - Ik woon in een huis | Programma | Parktheater
Leuk dat je naar Dirk Scheele gaat! Mijn dochter is helemaal fan van hem. Ze kent al zijn liedjes uit haar hoofd. Toen ze 2 was, zijn we voor het eerst naar een voorstelling van hem geweest. Ze vond het prachtig en ze heeft er nog lang van nagenoten. Binnenkort gaan wij ook naar "Ik woon in een huis". Dirk Scheele is heel toegankelijk voor peuters en kleuters. Ook na afloop van de voorstelling heeft hij nog volop tijd voor de kinderen. De andere voorstelling die je noemt, ken ik niet. Maar ongetwijfeld zullen jullie daar ook van genieten. Veel plezier!
Ik ga wel eens naar van die peuterochtenden in het theater, of naar straattheater voor kinderen. Een paar maanden terug waren we naar de Buurman&Buurman-voorstelling. Was eigenlijk vanaf 3 jaar, maar mijn zoontje is enorme fan, dus dat ging met 2,5 jaar ook prima.
Blijft jullie kindje al die tijd netjes zitten?? Ik zou namelijk ook best een keer met mijn dochtertje (2) ergens naar toe willen, maar ben bang dat ze na 5 minuten al niet meer stil zit.
@bonnie1: mijn zoontje is ook nogal een doerak (en dat is een understatement), maar met dit soort dingen blijft hij wel zitten. Of ik neem hem op schoot. Ik probeer wel altijd een plekje bij de uitgang te zoeken, en voorstellingen die niet langer duren dan 45 minuten.
Bij de voorstellingen waar ik met mijn dochtertje heen ben geweest (die van Dirk Scheele), was het juist de bedoeling om niet stil te zitten. Lekker dansen en meedoen! Ik denk wel dat dit per voorstelling (en per locatie) verschillend is. Hier zou je van te voren naar kunnen informeren.
Een peutervoorstelling duurt volgens mij nooit langer dan een uurtje. Zo blijft de spanningsboog gespannen bij die kleintjes. Het Peuterpodium is ook een interactieve voorstelling. Het speelt zich met alle kindjes af op het podium van de grote zaal. Ze mogen dus een deel zijn van de uitvoering met verkleedkleren, muziekinstrumenten en het spelen van licht op het podium. Erg leuk! We zijn eerder dit jaar naar bibaboerderij geweest en dat duurde ook nog geen uur. Was ook erg leuk. Met liedjes en een moraal. Op een of andere manier ben ik ook een beetje "anti" studio 100 voorstellingen. En probeer dat zo lang mogelijk te mijden...
wij zijn toen ze 2 was naar woezel en pip geweest, en ook mijn wiebelkont zat ademloos te luisteren. Dit jaar gaan we naar kabouter plop.
Wij gaan (volgend jaar pas) naar: Odeon De Spiegel - Onderwaterwereld - Peuterparade 2+ en Odeon De Spiegel - Nijntje - De Musical 3+ Ben erg benieuwd, onze kleine man kan ook niet lang zitten, maar als hij onder de indruk is gaat het wel een poosje goed... Hij is dan bij de eerste 2,5 jaar en bij de tweede bijna 3 jaar...
Wij zijn pas 1 keer naar het theater geweest en dat was naar de bibaboerderij. Duurde nog geen uur en was dus goed te doen. Wel waren er een aantal kinderen die het heel eng vonden toen de lichten uit gingen en het doek open ging. Die van mij is geen angsthaas maar wilde toch wel graag even op schoot zitten.
Wij zijn toen ze 2,5 was naar Dip&Dap geweest. Was erg leuk! Ze vond het ook wel spannend hoor, idd toen de lichten uitgingen.. hihi.
Hier heb je elk jaar het Peuterfestival en daar is mijn oudste 2x naar toe geweest met het KDV. Wij zijn met haar geweest naar Woezel en Pip en ik ben afgelopen zaterdag naar de K3 musical Alice in Wonderland geweest (ja, commercieel maar toch erg leuk) Met mijn schoonmoeder gaat ze in september naar Dirk Scheele
Wij gaan komend jaar ook naar Dirk Scheele (voorstelling Dikkie Dik). Ik ben zo benieuwd. Thuis is ie helemaal gek op Dirk. Wie weet zet ie het daar wel op een gillen . Overigens duurt die voorstelling ook een uur. Liefs, Josien
Haha, populaire vent die Dirk! Ik geloof alleen bij de peuters en niet zo bij de moeders...Hahaha! Heb gisteren al zijn liedjes gedownload. Leuk voor in de auto of thuis lekker dansen. Peuterfestival is bij ons in de omg ook. Alleen heb ik er dit jaar niet aan gedacht. Volgende keer beter!
Wij gaan in april naar POEP, de theatervoorstelling van het boek "over de mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept" Ben erg benieuwd!
Wij gaan volgend jaar mei naar de nieuwe musical van Nijntje. Mijn zoontje is dan nog geen drie maar hij is zo'n grote fan, en daarnaast vinden we het zelf ook wel erg leuk!
wij zijn al geweest naar , woezel en pip, zandkasteel , sesamstraat, biba boederij. en gaan dit seizoen naar jip en janneke, kabouter plop , zandkasteel .
Wij hebben de komende maanden de volgende voorstellingen gepland staan: - Woezel en Pip - Sesamstraat - Zandkasteel Ik ben heel benieuwd wat Iris er van vind, want tot nu toe zijn we nog nooit in het theater geweest.
Wij zijn alg eweest bij - woezel en pip - zandkasteel - Poep Danique vindt het geweldig. Voor dit jaar staan in elk geval Dirk Scheele en Plop nog op het programma. En misschien ook nog wel sesamstraat, nijntje of nogmaals woezel en pip. Danique zit ademloos te kijken en te luisteren. En als ouder geniet je net zoveel door te kijken naar hoe mooi je kind het vindt! Ik vind het altijd genieten, lekker met haar naar theater!