Theatervoorstelling met peuter of kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door macy77, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Leuk dat je naar Dirk Scheele gaat! Mijn dochter is helemaal fan van hem. Ze kent al zijn liedjes uit haar hoofd. Toen ze 2 was, zijn we voor het eerst naar een voorstelling van hem geweest. Ze vond het prachtig en ze heeft er nog lang van nagenoten. Binnenkort gaan wij ook naar "Ik woon in een huis". Dirk Scheele is heel toegankelijk voor peuters en kleuters. Ook na afloop van de voorstelling heeft hij nog volop tijd voor de kinderen. De andere voorstelling die je noemt, ken ik niet. Maar ongetwijfeld zullen jullie daar ook van genieten. Veel plezier!

3. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, de theater voorstelling van Dirk Scheele is leuk.

De peuterspeelzaal promoot hem ook;)

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik ga wel eens naar van die peuterochtenden in het theater, of naar straattheater voor kinderen.
    Een paar maanden terug waren we naar de Buurman&Buurman-voorstelling. Was eigenlijk vanaf 3 jaar, maar mijn zoontje is enorme fan, dus dat ging met 2,5 jaar ook prima.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Blijft jullie kindje al die tijd netjes zitten?? Ik zou namelijk ook best een keer met mijn dochtertje (2) ergens naar toe willen, maar ben bang dat ze na 5 minuten al niet meer stil zit.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @bonnie1: mijn zoontje is ook nogal een doerak (en dat is een understatement), maar met dit soort dingen blijft hij wel zitten. Of ik neem hem op schoot.
    Ik probeer wel altijd een plekje bij de uitgang te zoeken, en voorstellingen die niet langer duren dan 45 minuten.

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Bij de voorstellingen waar ik met mijn dochtertje heen ben geweest (die van Dirk Scheele), was het juist de bedoeling om niet stil te zitten. Lekker dansen en meedoen! :D

Ik denk wel dat dit per voorstelling (en per locatie) verschillend is. Hier zou je van te voren naar kunnen informeren.

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Een peutervoorstelling duurt volgens
    mij nooit langer dan een uurtje.
    Zo blijft de spanningsboog gespannen bij die kleintjes.
    Het Peuterpodium is ook een interactieve voorstelling. Het speelt zich met alle kindjes af op het podium van de grote zaal. Ze mogen dus een deel zijn van de uitvoering met verkleedkleren, muziekinstrumenten en het spelen van licht op het podium. Erg leuk!

We zijn eerder dit jaar naar bibaboerderij geweest en dat duurde ook nog geen uur. Was ook erg leuk. Met liedjes en een moraal.
    Op een of andere manier ben ik ook een beetje "anti" studio 100 voorstellingen. En probeer dat zo lang mogelijk te mijden...

9. tulip

tulip Niet meer actief

wij zijn toen ze 2 was naar woezel en pip geweest, en ook mijn wiebelkont zat ademloos te luisteren.

Dit jaar gaan we naar kabouter plop.

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
  11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij zijn pas 1 keer naar het theater geweest en dat was naar de bibaboerderij. Duurde nog geen uur en was dus goed te doen. Wel waren er een aantal kinderen die het heel eng vonden toen de lichten uit gingen en het doek open ging. Die van mij is geen angsthaas maar wilde toch wel graag even op schoot zitten.

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij zijn toen ze 2,5 was naar Dip&Dap geweest. Was erg leuk! Ze vond het ook wel spannend hoor, idd toen de lichten uitgingen.. hihi.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier heb je elk jaar het Peuterfestival en daar is mijn oudste 2x naar toe geweest met het KDV. Wij zijn met haar geweest naar Woezel en Pip en ik ben afgelopen zaterdag naar de K3 musical Alice in Wonderland geweest (ja, commercieel maar toch erg leuk)
    Met mijn schoonmoeder gaat ze in september naar Dirk Scheele

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij gaan komend jaar ook naar Dirk Scheele (voorstelling Dikkie Dik). Ik ben zo benieuwd. Thuis is ie helemaal gek op Dirk. Wie weet zet ie het daar wel op een gillen ;).

Overigens duurt die voorstelling ook een uur.

Liefs,
    Josien

15. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Haha, populaire vent die Dirk!
    Ik geloof alleen bij de peuters en niet zo bij de moeders...Hahaha!
    Heb gisteren al zijn liedjes gedownload. Leuk voor in de auto of thuis lekker dansen.
    Peuterfestival is bij ons in de omg ook. Alleen heb ik er dit jaar niet aan gedacht. Volgende keer beter!

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij gaan in april naar POEP, de theatervoorstelling van het boek "over de mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept"

Ben erg benieuwd!

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij gaan volgend jaar mei naar de nieuwe musical van Nijntje. Mijn zoontje is dan nog geen drie maar hij is zo'n grote fan, en daarnaast vinden we het zelf ook wel erg leuk!

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij zijn al geweest naar , woezel en pip, zandkasteel , sesamstraat, biba boederij.

en gaan dit seizoen naar jip en janneke, kabouter plop , zandkasteel .

19. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Wij hebben de komende maanden de volgende voorstellingen gepland staan:
    - Woezel en Pip
    - Sesamstraat
    - Zandkasteel
    Ik ben heel benieuwd wat Iris er van vind, want tot nu toe zijn we nog nooit in het theater geweest.

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wij zijn alg eweest bij
    - woezel en pip
    - zandkasteel
    - Poep

Danique vindt het geweldig.
    Voor dit jaar staan in elk geval Dirk Scheele en Plop nog op het programma. En misschien ook nog wel sesamstraat, nijntje of nogmaals woezel en pip.
    Danique zit ademloos te kijken en te luisteren. En als ouder geniet je net zoveel door te kijken naar hoe mooi je kind het vindt!
    Ik vind het altijd genieten, lekker met haar naar theater!

Deel Deze Pagina