thebe kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mammievan5, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammievan5

Mammievan5 Actief lid

30 apr 2010
    279
    0
    0
    forums en nog veel meer
    Rijswijk Nb
    Hallo dames

Ik wilde graag weten of jullie ervaring hebben met Thebe kraamzorg
    ik heb altijd in Rotterdam gewoond en daar had je andere kraamzorg instellingen en nu woon ik in noord Brabant en heb ik me ingeschreven bij Thebe kraamzorg nu was ik benieuwd wat jullie ervaring is is de zorg goed en hoe zijn ze als je een thuis bevalling heb zijn ze netjes of helpen ze bijna nergens bij ?

graag jullie reactie ben best wel zenuwachtig eigenlijk

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

geen ervaringen mee maar volgens mij is geen enkele kraamzorg zo dramatisch als kraamzorg rotterdam dus ik denk dat je wel in goede handen zit :D

3. Mammievan5

Mammievan5 Actief lid

30 apr 2010
    279
    0
    0
    forums en nog veel meer
    Rijswijk Nb
    dat hoop ik ook wand ik heb totaal geen goede ervaringen in rotterdam ik was alleen goed als voed machine enzo en wil nu eens echt kunnen genieten van een kraam week

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

vreselijk he!!! ik ga nu ook echt werk ervan maken dat we in goede kraamhanden terecht komen. want heb echt geen goed woord over voor kz. rotterdam wat een puinhoop daar

5. mroos

mroos Niet meer actief

Hihi, hier ook kraamzorg rotterdam, 18 december bevallen en in totaal maar 28 uurtjes kraamzorg gehad omdat het zo druk was. 2 mensen waarvan 1 meisje van 21 dat niks uit zichzelf deed, irritant!

Maargoed, daar heb je weinig aan;) Ik ken thebe niet:)

6. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Hier wel ervaring. Administratie e.d. is een zooitje. Ben je net bevallen (ik was in het ziekenhuis) en bel je dus dat je naar huis mag en dus kraamzorg nodig hebt. Moet je eerst 10 minuten wachten voor je te woord gestaan wordt. Beetje vreemd.

Kraamverzorgsters die ik heb gehad waren super. Jammer dat er 1 is gestopt anders had ik bij de 2e echt wel om haar gevraagd!

Nadeel is wel dat je kans hebt dat je 2 verschillende kraamverzorgsters krijgt. Bij mij was het namelijk zo dat nummer 1 nog 2 dagen moest werken en dan haar 7 dagen achter elkaar er op zaten en nummer 2 op dag 3 dus kwam. Ik persoonlijk vond het geen probleem maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet prettig vonden.

Naast administratie traagheid en rompslomp, gewoon doen!

7. Mammievan5

Mammievan5 Actief lid

30 apr 2010
    279
    0
    0
    forums en nog veel meer
    Rijswijk Nb
    ik heb er geen problemen mee als er verschillende komen zolang ik en anderen natuurlijk als mensen woorden behandelt en goed woorden behandeld
    bedankt voor de reactie daar heb ik veel aan was bang weer zo iets mee te maken als in Rotterdam ik ben van plan thuis te bevallen ik ben 4 sep uitgerekend dus men nu 35 weken zwanger en maakte me er veel zorgen dat hoef dus gelukkig niet meer echt bedankt voor de reacties dames echt top

8. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook kraamzorg gehad van Thebe en bij ons was alles super geregeld. Ik ben ook thuis bevallen en wij hebben een geweldige kv gehad. Toen de vk kwam voor de controle en ik 5 cm ontsluiting had. Kon ik er al voor kiezen om de kv te laten komen voor wat extra begeleiding, deze was er netjes 1 uur naar het telefoontje van de vk. Ze heeft ons heel erg goed begeleid tijdens de bevalling en de dagen daarna. Maar denk dat het ook heel veel aan de klik met de kv ligt en wat voor persoon deze is.

9. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik ben ook erg tevreden over Thebe. Ik ben in het zh dmv een ks bevallen dus daar was geen kv bij, maar we hebben de dag van ontslag met Thebe gebeld en 10 min. nadat wij thuis kwamen, kwam de kv al aan. Ik heb btw de volle 10 dgn dezelfde kraamhulp gehad en ze was echt geweldig! Ze heeft heel veel huishoudelijk werk gedaan, mij ontzettend goed geholpen met het op gang brengen vd borstvoeding en natuurlijk heel goed gezorgd voor mij en mijn kleine meid! Na afloop kreeg ik een kraamlogboek waarin ze allerlei leuke bijzonderheden over mij en mijn dochter erbij had gezet :D (ik heb het laatst nog terug gelezen en dat was erg ontroerend omdat je zelf toch wel een aantal dingen vergeet) Kortom... dikke 10!

10. Mammievan5

Mammievan5 Actief lid

30 apr 2010
    279
    0
    0
    forums en nog veel meer
    Rijswijk Nb
    lieve dames ik moet toegeven dat ik erg blij ben zulke goede dingen te lezen maakte me echt zorgen maar jullie stellen me erg gerust

bedankt dames

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hier ook thebe kraamzorg gehad.
    In het ziekenhuis bevallen dus daar geen kraam gehad maar de dag erna stond ze om half 10 voor de deur.
    Alles in overleg gedaan ook de huishoudelijke taken, ik wilde nl niet de hele dag in bed blijven en dat was prima, omdat normaal de slaapkamer van de ouders en baby elke dag gezogen worden maar ik er dus amper was deed ze nu de huiskamer een keer extra.
    Kreeg wel vooraf te horen dat ik een dag minder zou krijgen ivm de decemberdrukte maar als het nodig was qua verzorging voor beeb of mezelf ik er wel weer uren bij zou krijgen en dit is tijdens de kraamweek ook netjes met ons bekeken.
    Ook nu tijdens de intake gehad over huishoudelijke taken en als voorbeeld noemde mevr dat wanneer je honden in huis hebt je misschien liever een keer de stofzuiger door het huis hebt dan de was helemaal kant en klaar gestreken..oftewel alles in overleg met kraamvrouw en kraamhulp.

Deel Deze Pagina