hoi allemaal, mijn zoontje van bijna 9 maanden vind mij eigengemaakte eten niet lekker. En dan kook ik gewoon wat wij ook eten. (zonder zout) Daarom krijgt hij nu vaker een potje die hij met smaak en helemaal opeet! Hij moet toch groente binnen krijgen. eigen eten krijg ik er maar een hapje of 10 in. wie herkend dit of weet wat ik hier aan kan doen?? Zijn die potjes goed? groetjes anja
Hoi Hoi, Heel herkenbaar hoor. Bij mij hoeft hij mijn eten ook niet zelfs niet als het gewoon aardappeltjes met kip en sperziebonen is. Weet niet waarom maar geef hem nog maar gewoon potjes en af en toe probeer ik eens wat uit Groetjes Lysanne
En als je een potje mengt met eigen gekookt eten?? Anoek moest ook wennen aan eigengemaakt eten en toen ben ik dat maar gaan doen en na een paar keer at ze mijn eten wel.
HIer heb ik dus ook dat probleem. Potjes gaat allemaal prima maar eigengemaakt ho maar. Wat ik doe is: Ipv een heel potje groente, geef ik haar 3/4 zodat ze nog een beetje honger heeft en blijf ik iedere dag proberen haar iets zelfgemaakts te geven (groente, aardappel, vlees). Ik ben er met ongeveer 8,5 maand mee begonnen en ze eet nu vers: kipkrokantschnitzels, (alle soorten) gepanneerde schnitzels, slavinken, gehakt, boontjes, broccoli (soms zelfs spruitjes), peultjes, worteltjes. Hier eet ze wel alle soorten soepen die ik maak (dik of dun), of uit blik (eten we bijna nooit), en aardappels is en blijft een drama. Ik zou zeggen gewoon iedere dag proberen, ze eten het vaneigens wel.
Hier was dat ook zo. Hij wilde geen zelf gemaakt eten, geen hap ging er in. En de potjes gingen helemaal leeg. Dus uiteindelijk alleen maar potjes gegeven (en is echt wel prima eten hoor!!). En hij zat er altijd bij in de stoel als wij aan het eten waren en langzaam aan kreeg hij interesse in ons eten. En beetje bij beetje zijn we toen overgestapt naar ons eten en nu smult hij er in. Een enkele keer krijgt hij nog een potje als wij bijv. patatjes eten, maar dan merk je dat hij de potjes niet meer zo boeiend vind. Dus komt wel goed hoor!!
Zo hebben wij het hier ook gedaan. Half potje aangevuld met vers. Ging prima! En op een gegeven moment at hij helemaal vers.
Onze meid heeft ook altijd heel slecht vers gegeten en potjes at ze altijd met smaak op (vanaf 6 maanden..). Omdat ze vrij licht is (en moeders zich dus ongerust maakt), een tijdje potjes gegeven. Af en toe wel vers geprobeerd, maar dat werkt nog niet echt. We zijn nu potjes aan het mengen. Een half potje met bv aardappels wil ze wel. En zo langzaamaan naar het echte werk!