onze kleine drinkt nu natuurlijk alleen nog melk.. maar over een paar maandjes mag hij ook andere dingen. Ik ben er voor om hem (wel theinevrije) thee te geven met een klein beetje melk. Mijn man denkt dat dit ongezond is... hij is meer voor diksap etc... maar daar zit super veel (al is het dan plantaardige) suiker in... Thee lijkt mij een stuk gezonder. wie gaf zijn kindje ook thee hier?
Diksap gezond en thee ongezond? Nou, dat is nieuw voor me! Alledrie mijn kindjes hebben vanaf dat ze zes maanden zijn heerlijk rooibosthee gedronken. Diksap is natuurlijk niet vreselijk slecht ofzo, maar thee is wel veel beter voor een baby. De fruitsuikers kunnen die kleintjes beter uit gewoon fruit halen dan uit sap, ga vooral lekker thee geven!
Thee is een hele goede keuze Wij zijn gestart met rooibosthee, wel erg dun en natuurlijk sterk afgekoeld. Zoontje drinkt het nu nog erg graag. Diksap is niet gezond, een gewoon stukkie fruit heeft meet vitamines en bovendien vezels. Sap heeft vooral veel suiker en dat is echt geen ramp maar ook niet nodig.
Kan beide... maar wat dacht je van gewoon water... als iets gezond is! thee, je kindje drinkt meestal zulke kleine hoeveelheid dat je gewoon normale zwarte thee kunt geven. Slap en zonder toevoegingen.. ook geen melk. Ook hier geldt: pure smaken. diksap, ook niets mis mee maar hoeft natuurlijk niet. Je kunt het prima sterk aangelengd geven gewoon omdat het lekker is en ook voor drinken is het goed om verschillende smaken te leren kennen.. maar begin eens met water zou ik zeggen.. niet koken, geen zakje in hangen, gewoon kraanwater mmmmmmh
Hier ook alleen thee naast de bv, rooibosthee, goedenachtrust (zonnatura), kamillethee vind ze allemaal lekker. Vorige week heeft ze voor het eerst bij uitzondering een beetje roosvicee laxo gehad omdat ze heel erg verstopt zat, maar verder echt alleen thee
mwoah, verwaarloosbaar hoor... als je moeilijk doet over dat soort kleine hoeveelheden dan moet je vooral niet aan je man vertellen hoeveel zout er in brood zit enzo...
Ik gaf alle kruidentheeën. Kamille en rooibos waren hier wel favoriet. Ik ben dus ook begonnen met water en thee. Idd grootste deel van de dag water en soms wat thee tussendoor. Pas na de 1e verjaardag kreeg dame hier (dik)sapjes.
Iemand had laatst een stukje van een kinderarts op ZP gezet. Ging over kant en klare babyproducten in het programma Radar. De arts vertelde dat zelfs een beker diksap aangelengd met water heel veel suiker bevat. Vergelijkbaar met een aantal klontjes suiker, ik schrok hier wel van! Een baby weet niet beter dan wat hij krijgt, en water is dan echt prima. Zolang ze niks te vergelijken hebben hoef je ze toch geen onnodige porties suiker te geven denk ik? Thee is ook prima maar een baby hoeft naar mijn idee niet altijd maar thee te drinken, water is toch een stuk makkelijker en fijn als ze daar gewend aan zijn voor straks.
Onze dochter drinkt dagelijks gemiddeld 200-300cc water of thee naast haar flessen. Ze vindt het heerlijk, drinkt zo een klein flesje leeg...
Onze dochter is nu bijna 14 maanden maar drinkt vanaf een maand of 7 ook veel thee. Ze drinkt hiervan veel meer dan van water. En ik geloof ook niet dat het slecht is, ik maak altijd een half kopje en dan verdund met water om het af te koelen.
Rooibosthee (Zonnatura en andere biologische merken bevatten geen gekke toevoegingen en specerijen) bevat geen looizuur en is naast water prima en veel gezonder dan diksap. Natuurlijk kun je ook af en toe sterk aangelengd diksap geven, maar kruidenthee en water zijn gezonder.