ik geef bv en ik eet eigenlijk gewoon alles, maar zodra ik melk drink of yoghurt eet dan heeft hij daar 3 dagen last van.. maar alleen als ik echt een schaaltje yoghurt eet ofzo een lepel maakt niet uit.. zou dat kunnen of is het toeval dat hij dan zo onrustig is de volgende 3 dagen? moet je dan straks nog opletten met bijvoeden?
Ja! Ik zou de zichtbare melkproducten laten staan. Als hij op kleine beetjes niet reageert kun je wel gewoon producten waar melk in verwerkt is zoals brood, vleeswaren, pakjes mix/saus etc eten. Het is wel belangrijk dat je er rekening mee houdt zodat je z'n darmen niet teveel belast. Mogelijk reageert hij er alleen overgevoelig op, dan kun je over een tijdje proberen het rustig op te bouwen via de borstvoeding en kan hij er misschien wel tegen. Mijn oudste heeft echt koemelkallergie, jongste reageerde alleen met krampjes als ik wat meer melkproducten nam. Bij haar nu rustig opgebouwd en nu is het geen probleem meer. Maar als ze straks bijvoeding krijgt, ga ik het voorzichtig opbouwen en geef ik 3 dagen hetzelfde. Misschien dat ik voorzichtig wat roomboter probeer op brood met 7 maanden en als dat goed gaat rond een maand of 9 wat yoghurt.
Ja, dat zou kunnen. De enige optie om het zeker te weten is om alle melkproducten een tijdje te mijden en het daarna voorzichtig weer te proberen. Als het echt zo is, dan zal je zeker rekening moeten houden met bijvoeden. Mijn dochter had een melk, ei en soja allergie. Ik heb 18 maanden een melk, ei en sojavrij dieet gevolgd, daarna had mijn dochter er via de bv geen last meer van. Vlak voor haar tweede verjaardag kon ze zelf ook weer alles eten en drinken.