Goedemorgen, Onze dochter is gek op boterhammen! Ze eet ze erg graag, maar ik wil wat meer varieeren met brood beleg. Ze eet nu op brood smeerkaas, smeerworst en appelstroop (soms) wat eten jullie babys op brood?
Mijn dochter kreeg toen ook champignonpaté op brood. Die kun je kopen in de supermarkt (van Zonnatura) en in de natuurvoedingswinkel.
Smeerkaas en smeerworst zijn toch ongezond vanwege de zouten en verkeerde vetten? Zie Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - FAQ's bijvoedingsforum - FAQ 20: Voorbeeldbrieven aan het KDV, K&G en het Consultatiebureau Hier staan tips wat je op brood kan doen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - FAQ's bijvoedingsforum - FAQ 15: Wat doen we op het brood?
Smeerkaas en smeerworst zijn zeker niet de beste keuzes om op brood te doen ivm oa het zoutgehalte. Hier tot 1 jaar vaak alleen boter op brood... Verder kun je ook fruit prakken/smeren op brood, (suikervrije) jam, stroop (= heel goed!).
Tot ca 1 jaar alleen boter op brood. Iets erop hoefde ze ook niet. Smeerkaas en leverpastei zou ik zeker niet te vaak doen.
Op die leeftijd; alleen boter. Later appelstroop of jam minder suiker zonder zoetstoffen. Smeerkaas of smeerworst zou ik niet geven, er zit veel zout in, in de worst veel vit A, en het heeft geen voordeel boven echte kaas en worst. Die smeltvet van smeerkaas zou ik echt vermijden. Smeerpathee krijgt ze pas sinds 1,5 soms bij opa en oma op brood. Fruitstroop, jam, fruit is het 1e jaar echt wel genoeg afwisseling
Hier geven we appelstroop, jam zonder suiker of paté. In ieder geval iets dat plakt, want anders wordt het een troepje!
Je hebt wel smeerworst speciaal voor kinderen tegenwoordig toch? Neem aan dat die minder vit a en zout bevatten?
Dieetmargarine (soms ongezouten roomboter) met appel-/perenstroop van Zonnatura, jam van Zonnatura, jonge kaas, kalkoen-/kipfilet plakjes, fruit, of af en toe smeerkaas/leverpastei.
veel is al genoemd maar wij geven ook wel eens roomkaas naturel en daar dan wat fruit door heen geprakt of gewoon alleen de roomkaas.
Ik zou 't gewoon echt niet kopen. Smeerkaas voor kinderen is bv ook gewoon echt niet gezond. Het is allemaal vermalen troep, komt er hier echt niet in! Alles over kant-en-klaar beleg | Kiind Magazine ( Maar ik ben wel heel bewust met 't eten van mn kinderen, en daarbij dus ook met ons eigen eten, natuurlijk eten we weleens een snack en mag mn dochter ook wel snoepen, maar zo bewust mogelijk )
Hier in het begin alleen margarine. Later appelstroop. Tegen 1 jaar af en toe kalkoenfilet en wat later ook Zonnatura jam. Vanaf 2 jaar ook ander vleeswaren en pindakaas. Smeerworst hier nooit gegeven.
euh alles.....kijk eigenlijk nergens naar om eerlijk te zijn. En hij eet het ook allemaal op, behalve kaas. Daar is die niet zo dol op, eet het brood met boter maar geeft de kaas aan zijn zus.
Naast jam, stroop, smeerworst en -kaas ook pindakaas en heeeeel soms chocopasta. tosti met kaas is hier ook favoriet. het moet er wel.opzitten, plakjes lust meneer niet
Dit dus... Gewoon een beetje gevarieerd.. Jam van zonnatura, pindakaas, kipfilet, smeerkaas voor kids(of t echt wat scheelt geen idee) en soms smeerworst