wat doen jullie op brood?

Discussie in 'Voeding' gestart door Suzzert, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Goedemorgen,

Onze dochter is gek op boterhammen! Ze eet ze erg graag, maar ik wil wat meer varieeren met brood beleg. Ze eet nu op brood smeerkaas, smeerworst en appelstroop (soms)

wat eten jullie babys op brood?

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter kreeg toen ook champignonpaté op brood. Die kun je kopen in de supermarkt (van Zonnatura) en in de natuurvoedingswinkel.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Fruit op brood.. Of jam :)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Smeerkaas en smeerworst zijn zeker niet de beste keuzes om op brood te doen ivm oa het zoutgehalte.
    Hier tot 1 jaar vaak alleen boter op brood...
    Verder kun je ook fruit prakken/smeren op brood, (suikervrije) jam, stroop (= heel goed!).

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne weigert alles, dus alleen boter.. ;)

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Tot ca 1 jaar alleen boter op brood. Iets erop hoefde ze ook niet. Smeerkaas en leverpastei zou ik zeker niet te vaak doen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op die leeftijd; alleen boter. Later appelstroop of jam minder suiker zonder zoetstoffen. Smeerkaas of smeerworst zou ik niet geven, er zit veel zout in, in de worst veel vit A, en het heeft geen voordeel boven echte kaas en worst. Die smeltvet van smeerkaas zou ik echt vermijden. Smeerpathee krijgt ze pas sinds 1,5 soms bij opa en oma op brood.

Fruitstroop, jam, fruit is het 1e jaar echt wel genoeg afwisseling :)

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier geven we appelstroop, jam zonder suiker of paté. In ieder geval iets dat plakt, want anders wordt het een troepje!

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Je hebt wel smeerworst speciaal voor kinderen tegenwoordig toch? Neem aan dat die minder vit a en zout bevatten?

10. Delta

Delta Niet meer actief

vega pathe/smeerworst kan ook

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dieetmargarine (soms ongezouten roomboter) met appel-/perenstroop van Zonnatura, jam van Zonnatura, jonge kaas, kalkoen-/kipfilet plakjes, fruit, of af en toe smeerkaas/leverpastei.

12. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    veel is al genoemd maar wij geven ook wel eens roomkaas naturel en daar dan wat fruit door heen geprakt of gewoon alleen de roomkaas.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou 't gewoon echt niet kopen. Smeerkaas voor kinderen is bv ook gewoon echt niet gezond. Het is allemaal vermalen troep, komt er hier echt niet in!

Alles over kant-en-klaar beleg | Kiind Magazine

( Maar ik ben wel heel bewust met 't eten van mn kinderen, en daarbij dus ook met ons eigen eten, natuurlijk eten we weleens een snack en mag mn dochter ook wel snoepen, maar zo bewust mogelijk )

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in het begin alleen margarine. Later appelstroop. Tegen 1 jaar af en toe kalkoenfilet en wat later ook Zonnatura jam.
    Vanaf 2 jaar ook ander vleeswaren en pindakaas. Smeerworst hier nooit gegeven.

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euh alles.....kijk eigenlijk nergens naar om eerlijk te zijn. En hij eet het ook allemaal op, behalve kaas. Daar is die niet zo dol op, eet het brood met boter maar geeft de kaas aan zijn zus.

16. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naast jam, stroop, smeerworst en -kaas ook pindakaas en heeeeel soms chocopasta. tosti met kaas is hier ook favoriet. het moet er wel.opzitten, plakjes lust meneer niet

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit dus...
    Gewoon een beetje gevarieerd..
    Jam van zonnatura, pindakaas, kipfilet, smeerkaas voor kids(of t echt wat scheelt geen idee) en soms smeerworst

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Neuh.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

6,5 tot 8 maanden roomboter.
    Daarna amandelpasta, appelstroop.
    Rond de eerste verjaardag jonge kaas.

Deel Deze Pagina