Hallo, Ik heb een vraag mbt de voeding van mijn dochter... ze is nu een maand en krijgt flesvoeding. In week 1 kreeg ze zowel borstvoeding als flesvoeding (friso standaard). In week 2 helemaal overgestapt op flesvoeding. Die week begon ze heel veel en heftig te spugen. Na contact met het consultatiebureau zijn we overgestapt naar Friso comfort en hebben wat andere maatregelen getroffen. (matras van bed en kinderwagen hoger, na voeding bijna een uur rechtop houden, proberen tussendoor te boeren enz) Dit helpt allemaal wel, ze spuugt nu een stuk minder. Nu krijgt ze momenteel 7 voedingen per dag van 90cc+3. 's nachts zit er vaak wel 4/5 uur tussen, overdag komt ze vaak om de 2,5 tot 3 uur. Ze doet een krappe 10 minuten over de fles. Steeds vaker komt het voor dat ze na de fles nog niet vol is of nog zuigbehoefte heeft.. ook maakt dit dat ze dus steeds sneller weer honger heeft. Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet niet zo goed hoe ik haar langzamer kan laten drinken.. We gebruiken difrax flessen met de kleinste speen en hebben dus al Friso comfort voeding die dus ook al JBPM bevat waardoor het dikker is. Ook mag ze volgens mij nog niet heel veel meer hebben dan wat ze nu krijgt toch? (1 maand, 4100 gram) Kan ik Friso comfort nog verder indikken met losse JBPM of is dat teveel? Of zou ik over moeten gaan naar minder voedingen met meer cc en schepjes? Maar daarbij ben ik wel enigzins bang dat dit weer gevolgen gaat hebben voor het spugen.. Ik ben benieuwd naar jullie advies. Alvast bedankt!
Hoi, 10 minuten over een flesje is inderdaad nog wel aan de snelle kant. 15-20 minuten zou fijn zijn. Hoe maak je Friso Comfort klaar? Voor de werking is het belangrijk dat het water waar je het poeder in oplost net van de kook af is. Je kunt het klaarmaken op de "snelle bereidingswijze" (deel heet water/deel koud water) of met volledig gekookt water. Wanneer je het klaarmaakt met alleen gekookt water wordt het nog net wat dikker. Voor haar leeftijd krijgt ze een goeie hoeveelheid voeding hoor. Misschien dat je dit nog even kunt aanhouden. Evt. kun je dan langzaam kijken (als het goed gaat) om terug te gaan naar 6 flessen en dan net wat meer per keer. Groetjes Angelique
Bedankt voor je reactie. Ik zal het eens proberen met gekookt water. (ik gebruik nu kraanwater, opgewarmd in de magnetron) Friso comfort verder indikken met JBPM is geen optie denk ik?
Hallo! Het moet echt verschil uitmaken qua bereidingswijze. Volledig heet water is dan het beste (je mag de voeding een uur van tevoren klaarmaken) en dan laten afkoelen. Dan heb je geen extra JBP meer nodig. Het mag uiteraard wel maar als het niet nodig is, dan kan je het beter niet doen, anders kan het allemaal net iets teveel voor de darmpjes worden. Succes! Groeten Femke
Bedankt! Als ik de fles maak met gekookt water en dit laat afkoelen, mag ik het dan ook weer opwarmen in de magnetron? (als het te veel is afgekoeld)
Ok, bedankt! Ik heb het overigens geprobeerd met gekookt water en dat helpt goed! Ze doet er echt een paar minuten langer over. (nu bijna een kwartier ipv krappe 10 minuten)