Thee "leren"drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Aszz, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hey dame's

Omdat Nathan volgende week alweer 6 maanden is, willen wij hem toch ook wat "anders" laten drinken.
    Nu zijn wij afgelopen maandag begonnen met rooibos thee. Licht gezet en ongeveer net zo warm als de melk.
    Maar hij vind het verschrikkelijk. Hij gruwelt er echt van.
    Hoelang duur het voordat ze zoiets gewend zijn? En ik wil hem geen diksap of i.d. geven, dat vind ik te zoet.

Ik geef hem elke dag een beetje, ik laat het in zn mondje lopen en dan slikt hij wel, maar dat koppie.... :)

Alvast bedankt!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Jesper wil ook niks van ander drinken weten, maar ik heb laatst kabouterfeest thee (de tuinen) gemaakt en daar een schepje flesvoeding door heen gedaan. Hij heeft toen toch zo'n 50 ml gedronken.

Verder krijgen ze natuurlijk ook nog wel genoeg flesvoeding binnen. Als ze echt dorst zouden hebben zouden ze denk ik ook wel meer drinken.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja het is natuurlijk geen moeten op dit moment, daarom wilden we het nu alvast proberen. Dat als hij zodra het wel nodig heeft het meteen wil en kan drinken.

Maar een schep poeder erdoor heen is misschien ook wel een goed idee.
    Jammer dat de Tuinen hier niet echt in de buurt zit :(

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmm ook mijn Jespertje drinkt nog niet echt iets anders dan melk....ik probeer thee (is btw ook kinder(kabouter)thee van een andere natuurwinkel), diksap(zonder toegvoegde suikers) en water. Maar ja niks kan hem boeien eigenlijk...
    Ik heb het in de fles geprobeerd en uit een tutbeker. Nu heb ik laatst een gewone beker met neusuitsparing gekocht omdat Jesper steeds bij ons glas wil drinken (lees lebberen) en dat gaat beter. Hij drinkt dan wel wat, met hulp van mij natuurlijk. als hij zo nou leert drinken kan hij zo ook wel uit een tutbeker drinken denk ik.
    In ieder geval om een lang verhaal kort te maken....gewoon blijven aanbieden denk ik.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met een 'wolkje' melk vinden ze het vaak lekkerder.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

@dirksmama, ik neem aan dat je een schepje poeder erdoor heen bedoelt als je KV geeft?
    En bouw je dat dan langzaam af?

Ik laat hem zo af toe ook wat aanklooien met een tuitbeker, dat heeft ie al aardig door. Alleen dat vieze spul dat erinzit is een stuk minder :D

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Zal het eens proberen met wat opvolgmelk erin...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, dat wolkje is een schepje. Let wel op je totale aantal schepjes op een dag, maximaal 30!

Deel Deze Pagina