Sakinah gefeliciteerd met je dochter Aliyah Yasmin, erg mooie namen!! Hopelijk was de bevalling niet al te zwaar en maken jullie het beiden goed! ALMD!!! Ben heel blij voor jou, moge Allah haar zegenen!! Ik was ook even van de aardbol verdwenen Sorry dames, op me werk zit ik niet zo snel achter dit forum vanwege drukte en thuis zit mijn man vaak op de pc... dus vandaar. Hier gaat het goed alhm, ik was donderdag naar de VK en de baby liet zich meteen horen, terwijl we de vorige keer echt moesten zoeken naar het hartje, de volgende keer ga ik het opnemen met mijn telefoon dan kan ik er de hele dag naar luisteren Nog bijna 2 weekejs en dan alweer de 20 wk echo.wat gaat deze zwangerschap snel... is dat altijd bij een 2e,3e etc? Ik weet nog bij mijn zoontje dat ik de dagen/weken echt telde. En ik voel de baby nu ook bewegen, ik vind het zo'n heerlijk gevoel, elke keer wacht ik erop. Ok who's next na Sakinah??? We hadden een lijstje toch? Mommy2be, jij bent ook al ver!! Ik hoorde vandaag van een collega dat je als werkende zwangere recht hebt op één uur per week doorbetaald verlof. Schijnt in de arbeidstijdenwet te staan, ik ga het eens nazoeken en als het klopt het uurtje claimen bij mijn teamleidster. Als ik het gevonden heb, zal ik het wel melden hier. Liefs
Ik denk dat mijn collega dit bedoeld, dus ipv verlof recht op extra pauze: Pauze Als je zwanger bent of net bevallen (maximaal zes maanden geleden), dan geldt dat je, als je dat wilt, meer pauzes mag nemen dan in je dienst zijn ingeroosterd. Je hebt recht op extra pauze, in duur variërend van minimaal vijftien minuten extra tot maximaal eenachtste van je arbeidsduur. Als je bijvoorbeeld dus acht uur werkt, dan mag je maximaal één uur extra pauze hebben. Overigens geldt deze extra pauze voor de werknemer niet als een verplichting, maar de werkgever is wel verplicht om jou de mogelijkheid te geven extra pauze te nemen als jij daar om vraagt. De gewone pauze wordt niet altijd betaald, dat is afhankelijk van de in jouw bedrijf geldende afspraken, kijk daarvoor in je CAO, personeelsreglement of arbeidsovereenkomst. De extra pauze(s) die je krijgt omdat je zwanger bent, moeten trouwens wel gewoon doorbetaald worden door de werkgever. Als je een verzoek indient voor meer pauze, kan de werkgever je vragen om de zwangerschapsverklaring. Die kan je krijgen bij je verloskundige. Voor de werkgever geldt dat hij binnen een redelijke termijn aan je verzoek moet voldoen. BRON:Zwangerschap van a tot z: o en p
W.a.s. lieverd! Wat een goed nieuws!!! Alle lof aan Allah! Moge Hij haar veel liefde en gezondheid schenken en moge Hij haar tot een vrome moslima doen opgroeien!! Wat een mooie namen! Hoe vind Sarah het? Neem maar lekker de tijd voor je kinderen en jezelf!! En t.z.t. lezen we wel weer hoe het allemaal gegaan is!! Dikke kussss
Ik hoop vanavond nog ff op de andere dames te reageren want dochterlief is wakker en roept heel hard mammmmmmieeee! hihihi! xxx
Vrede zij met jullie dames. Sakinah ook van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam hoor. Wardi opnieuw zwanger m.a wat leuk zeg. Proficiat! Wat laat maar oke Hier ben ik ook 29 December bevallen van ons mooie prinsje Seyhan. Ik ben ingeleid met 36+2 weken aangezien ik zw vergiftiging had. Het is allemaal heel erg snel gegaan ook volgens het zh. Toen hij is geboren was hij 47,5 cm en 2850 gram. Hij heeft wel 10 dagen op het zh gelegen eerst doordat hij prematuur was en daarna aangezien hij erg ziek werd door de geelzucht Gelukkig is hij nu sinds 1 week thuis en we genieten enorm van hem Hij is ook al goed bijgekomen hier thuis M.A. Ik hoop dat alles goed is met jullie dames. EN lees snel weer bij xxx
S.A. lieve zusters! Hoe gaat het met jullie allemaal? I.Allah maken jullie het allen goed! @Sakinah: Hoe is het? Beetje al gewent aan alles?? Loopt de BV goed? i.Allah meid, ik hoop dat alles gaat met jou en je prinsesje! En natuurlijk ook met Sarah en je man! @Elif: Nogmaals van harte zus! Wat fijn dat jullie na alle inspanningen en geduld nu een m.Allah ventje hebben gekregen! Alle lof aan Allah dat de kleine man ook weer hersteld is en lekker thuis is bij paps en mams! Hoe voel je je? Geef je BV? Geniet lekker van alles (al hoef ik dat eigenlijk niet te zeggen want dat genieten doe je toch wel hihi) @zaytouna: Betreft je stukje over extra pauze...ik weet wel dat het mogelijk is tijdens je zwangerschap maar dat is wel voor je eigen tijd tenminste in onze CAO staat dat zo, geloof 1/8 van je werkdag...dus stel je werkt 8 uur dan mag je 1 uur extra pauze nemen maar dan wel bovenop de 8 uur dat je werkt. Maar bij ons (bejaardenzorg) is dat haast niet mogelijk want soms ben je maar met zijn 2-en. Ik heb deze week mijn laatste avonddienst gewerkt....het viel mij veel te zwaar, veel harde buiken en een vreselijke duwende pijn van onder....i.Allah lukt het volgende week wel om overdag te gaan werken, we zullen zien! En jij bent ook alweer bijna 20 weken!! De tijd vliegt he! Ik vind het deze zwangerschap ook heeeel snel gaan!! En hoe voel je je verder? I.Allah gaat alles goed! @HVJ: Jij bent als het goed is de eerstvolgende die gaat bevallen!! Hoe voel je je? Alles goed met de baby, al een nieuwe groeiecho gehad? Mommy2be: Jij bent ook alweer 31 weken! dus nummer 2 op de lijst haha! En al een flink dikke buik zeker?? @Wardi: Je bent nu alweer 14 weken zag ik, m.Allah!! Hoe voel je je? Ben je misselijk geweest? Hoe is het met je zoon? @ SoofZahra: kom je nog eens kletsen zus? Ik zat terug te lezen en d8 er was toch nog een nieuweling?? Hahaha! I.Allah gaat alles goed! @Umm85: Lust je geen thee met baklava meer,hihihi, ik lees soms je reacties mee op andere onderwerpen hoor, i've got my eye on you hahaha, nee hoor maar vind altijd leuk om te lezen hoe je reageerd op sommige stellingen en vragen! I.Allah maak je het goed! @mocht ik iemand vergeten: sorry haha, volgens mij heb ik nu de meest actiefste forummers wel gehad! Al vraag ik me af hoe het Mounia gaat? Weet iemand dat? En er was ooit eens een Somalische zuster, ze heeft toen een miskraam gehad (vorig jaar d8 ik), I.Allah gaat het goed met al onze zusters!! @hier: Op zich gaat alles wel goed, alle lof aan Allah! Op het werk wordt het wel steeds pittiger. Met tillen en veel lopen krijg ik steeds meer last. Van de week wilde ik van ellende even hard huilen hihi maar heb dat maar niet gedaan op het werk.... Dochter zit nu op de PSZ en ze huilde vanochtend vreselijk!! Ik wilde eigenlijk niet weggaan maar ja, ze 'moet' wennen... ik natuurlijk ook weer een verdrietig gevoel, ben later nog even stiekum langsgefietst en toen was ze heel lief aan het spelen, alle lof aan Allah! Ik heb al toestemming voor de zomervakantie, ik ben weer lekker vrij met de Ramadan! Misschien gaan we wel weer naar schoonfamilie in Engeland. En anders ben ik lekker thuis, ben heel benieuwd want ik hoop die tijd nog BV te geven en toch te gaan vasten (wat een plannen he haha) Van de week waren we op visite bij een nicht van me, en haar zoontje zat een (niet halal) worstje te eten en die duwde het bijna in Yasmina haar mond...achhhh wij gelijk NEEEEEE! Kind schrok zich rot en Yasmina heel hard huilen want die wilde die worst! Gelukkig vond het neefje later niet erg (die is ruim 3 dus begreep het grotendeels wel) maar dochterlief was boos, mamma was dus stoutttttt!Hahaha! Nou zussies! Ik ga ff huishouden doen zonder kind is dat wel sneller te doen he! Fijne dag allen!!! Liefs,
s.a. ladies! bedankt voor alle felicitaties! echtl ief van jullie. Nou ze is inmiddels een week oud en alles gaat prima eigenlijk. ze is een erg rusige baby en ze slaapt ook lekker. BV gaat ook goed Alhamdulillah. Haar zus vind haar zo lief. Aliyah moet overal mee naar toe hihi. verder ging de bevalling heel snel. was om kwart voor 3 snachts in het zkh en om half 5 is ze geboren! 7 cm in 3 kwartier! hoe gaat het verder met jullie baby's en kinderen? Liefs!
Sakinah gefeliciteerd! Moge Allah swt haar doen opgroeien tot een vrome moslima, Ameen. En Wardi weer zwanger? Congrats! ga straks even teruglezen want ben hier te lang niet geweest.
S.A. zussies! I.Allah maken jullie het allemaal goed! @Sakinah: Alle lof aan Allah dat het allemaal zo goed gaat! En wat een snelle bevalling!! Een vriendin van me liep ook zo lang overtijd maar beviel ook heel snel! Wat fijn dat Sarah zo'n trotse zus is!! @umm85: je zoontje is ook alweer een half jaar,alle lof aan Allah, wat vliegt de tijd toch!! @hier: ik ben echt aan het aftellen naar mijn verlof...nog 3 weekjes!! Het wordt best pittig en ik wil gewoon lekker thuis rommelen hihi en heb alweer wat klusjes opgeschreven die ik graag wil doen voordat de baby geboren is. Mijn man hoopt de voortuin op te gaan hogen, volgende maand i.Allah, het is allemaal flink gezakt en scheef en hij wil vast oefenen voor de achtertuin haha, want dat is nog een half oerwoud en daar moet heel veel gebeuren...zucht... Maar goed, alles kan niet tegelijk he! Dus we krijgen het nog druk hier Fijne avond allemaal!! Liefs,
@Ummy, denk idd dat ik de eerst volgende ben i.A. De laatste loodjes wegen het zwaarts he, maar alle lof aan Hem duurt het niet lang meer! Nee geen nieuwe groeiecho meer gehad, wel weer bloed geprikt vandaag ivm hoge suikers. Maar alle lof aan Hem was deze vandaag goed, dinsdag bespreken we de uitslag met de gyn en kijken we of ik mag stoppen met dieeten, verder moet gaan of over moet op spuiten van insuline (wat me sterk lijkt). Hoe oud is je dochtertje? Lijkt me ook hartverscheurend voor je om haar huilend achter te laten bij de kdv maar gelukkig vergeten kindjes snel en zijn ze weer vrolijk. Hoeveel dagdelen gaat ze? Lekker hoor vrij zijn met de Ramadan, dan kan je je geheel focussen op aanbidding heerlijk! Leuk naar Engeland, denk dat de sfeer daar weer anders is dan hier. Ik heb bij mijn dochter ook bv gegeven en gevast, alleen bij deze zwangerschap heb ik dat niet helemaal kunnen combineren soms omdat het te zwaar was (vasten, zwanger én bv geven). Stoute mama idd, dochterlief geen worst laten eten haha. @Sakinah, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie alle lof aan Hem. Geniet lekker van je kleintjes! En wat heb jij een turbo bevalling gehad ze m.A! Ze zeggen ook dat het bij een 2e altijd sneller gaat, ben benieuwd. Hier z'n gangetje alle lof aan Hem. @Ummy, lekker over 3 weekjes je verlof. Jullie hebben heel wat plannen zo te lezen, leuk maar take it easy sis! Is de babykamer al klaar? @Zaytouna, Wardi, Umm85...etc hoe gaat het met jullie dames?
Hoi dames! Nou hier gaat alles ook zijn gangetje hoor. We zijn er middels de hielprik helaas wel achter gekomen dat onze kleine meid een schildklier aandoening heeft. Goed te behandelen hoor.. dat wel maar toch altijd even schrikken. Verder gaat alles gelukkig goed met haar. Met mij trouwens ook, ben er zo goed als bovenop ik kom vanmiddag nog wel even verder typen! Liefs
Vrede zij met jullie zusters, Hoe gaat het met iedereen? Ik lees allemaal leuke berichtjes hier. @Sakinah, gefeliciteerd! Baaraka Allaahu laka fi almawhubi washakarta alwaahib wa balagha ashudahu wa ruziqta birrah. (mag eigenlijk niet maar ik vind de originele smeekbede veel mooier dan de vertaalde, dus bij deze..hihi). Das wel schrikken na het hielenprikje, in shaa Allaah komt de kleine er gauw bovenop en is de aandoening gauw volledig verholpen. Erg leuk om te lezen dat Sarah gek is op haar zusje, lekker genieten met zijn allen dus. Alle lof is voor Allaah. @ummy, wat reageer jij netjes uitgebreid op iedereen, echt heel erg attent. Moge Allaah swt je belonen. Vind het telkens weer zo mooi om jou reacties op iedereen te lezen. Bedankt voor je interesse, met mij en de zwangerschap en Hamza gaat het goed. Alle lof is voor Allaah. Ik voel me goed op wat vermoeidheid na en de laatste tijd voel ik wel steeds duidelijker bandenpijn en zelfs harde buiken! Nou ben ik afgelopen week ook wel erg druk bezig geweest, dat moet ik maar niet meer doen! @hvJ, jij ook bedankt voor je interesse, hoe is het met jou? Das niet niks met die te lage bloedwaardes. Moge Allaah swt het voor je rechtzetten en het gemakkelijk voor je maken, amien. @Elif, dank je wel voor je felicitatie. Beter laat dan nooit toch? hihi En ik laat zelf ook weinig van me lezen dus ik ben de laatste die er wat van zou zeggen haha. Van mijn kant ook een verlate felicitatie met de geboorte van je zoontje. Baaraka Allaahu laka fi almawhubi washakarta alwaahib wa balagha ashudahu wa ruziqta birrah. In shaa Allaah wordt je kleine met de dag sterker en groter, veel geluk samen na het lange wachten en de grote inspanningen. @Umm85, jij ook bedankt voor je felicitatie. Je bent net als ik verdwaald hier...we moeten maar vaker even komen piepen haha. Alles goed met jou en je kleintjes? En hoe bevalt je nieuwe strijkijzer, ik las je topic ergens deze week, of was het vandaag?? (dementie, wat is dat???) @Mommy2be, jou heb ik ook lang niet gesproken zeg! Ik heb me toch een rampzalige 3 internetweken achter de rug. Wel bizar, sinds mijn man in het land was deed internet raar...hij is net weer een dag weg en ja hoor de verbinding doet het stukken beter....! Ik hoop je gauw weer eens op msn te spreken! Kus aan je kleine meid. Volgens mij ben ik nu uitgekletst....sorry als ik iemand over het hoofd heb gezien. Tot een volgende keer met Allaah's Wil. Liefs!
@Sakinah, i.A is het te genezen. Dikke knuff voor je meissie. @Wardi, hier alles z'n gangetje alle lof aan Hem. Dikke knuff aan Hamza, en amien op je dua. @All, hoe gaat het dames? Met de bollie's en de kids?
S.A. allemaal! @Hvj: Hoe is het met je bloedwaarden? I.Allah valt het allemaal mee en hoef je in ieder geval niet insulline te prikken.. Wat spannend dat je nu al zover bent!! Onze dochter is 2 jaar (en 3 maandjes), ze is ook echt de jongste van de groep daar..hihi, vorige week ging het beter, ze zwaaide me wel wat beteuterd uit maar ze heeft de hele ochtend niet gehuild, alle lof aan Allah! Ze gaat 2 ochtendjes, vind ik ook precies goed want langer kan ik haar nog niet missen haha. Mijn man stelde voor dat als ik bevallen ben, hij na de kraamtijd met met haar naar U.K. zou gaan zodat ik me kan 'focussen' op de baby....pffff ik zei als je mij boos wil krijgen moet je dat doen haha want ik moet er niet aan denken haar een paar dagen te missen In U.K. is het inderdaad een heel andere sfeer dan in NL tijdens de Ramadan, tenminste waar mijn schoonfamilie woont wel, veel moslims in 1 wijk en vele Islamitische en Arabische winkels...(voelde ook niet of ik in Engeland was hoor haha) Suc6 met je laatste loodjes! @Sakinah: Oei dat is wel ff schrikken zeg! Krijgt ze er medicijnen voor of moet het operatief verholpen worden? Moge Allah jullie kleintje bijstaan, amien! En hoe is het met jou. al een beetje hersteld van de snelle bevalling? @Wardi: Amien op je dua!! En wat lief van je compliment Ik vind dit altijd een leuk topic, dus als ik tijd heb, probeer ik te reageren. Volgens mij krijg je bij een tweede ook sneller last van bandenpijn, ik had het ook vrij snel en was bang dat ik daardoor niet meer kon werken maar alle lof aan Allah duurde dat maar even! I.Allah gaat het met jou ook snel beter en inderdaad goed je rust nemen, slaapt Hamza s'middags nog? En anders samen ff liggen en boekje lezen, doe ik nu ook vaak met Yasmina. En lees dat je man nu weer weg is lijkt me soms ook wel zwaar hoor maar alle lof aan Allah heb je nog je kleine mannetje he hihi! @hier: Ik ben snipverkouden en een hoofd vol watten (en ik vergat al veel, nu helemaal...) de zwangerschap verloopt goed alle lof aan Allah, ik heb wel het idee dat ik soms last heb van nesteldrang want soms krijg ik het in ene 'op mijn heupen' haha. Mijn man is bezig om zijn zus naar NL te halen (voor langere tijd) maar we zijn erg bang dat het nu niet gaat lukken i.v.m. met alle onrusten in de Arabische/Afrikaanse landen... Ze woont in Yemen en daar begint het ook al.. Allemaal erg spannend dus maar alleen Allah weet wat er zal gebeuren! Moge Allah de ummah in al deze landen leiden in het goede en hen beschermen tegen alle onrecht! Nou zusters, take care i.Allah! En een schopje van mijn baby (haha, mijn buik schiet soms alle kanten op m.Allah!) Liefs,
Vrede zij met jullie allen.. Ik kom ook eens ff kijken @ Elif: Mooi om te lezen dat het goed gaat met je kindje, ondanks de zwangerschapsvergiftiging en de vroege bevalling. @ Ummy, Gelukkig is je meisje al een beetje gewend op de psz. Haha, ik moest wel lachen om je worst-verhaal. Ik ben daar ook bang voor dat dat straks op de basisschool gaat gebeuren. Ik stop gewoon ALTIJD halal worst in zijn broodtrommel @ Sakinah, wauw wat heb je een snelle bevalling gehad! Alhamdoelilah dat het goed met jullie gaat. Moge Allah je dochtertje genezen, ben ook wel benieuwd wat het inhoud en wat er aan te doen is. Lijkt me idd ook best schrikken. Fijn dat de BV goed gaat en je oudste er goed mee om gaat. Hoeveel schelen zij? Ik heb gisteren mijn 20wk gehad, wauuuwww wat een wonder alle lof is aan Allah! Alles zag er goed uit, alle lof is aan Allah. Met 32 weken krijg ik nog een echo, om te kijken of de placenta op de goede plaats zit. Ik was in ieder geval erg blij met de goede echo. Fijn weekend allemaal!
W.S meissie, Het is nog aan de hoge kant maar hoef gelukkig nog geen insuline te spuiten, wel wordt mijn dieet aangescherpt. Fijn dat je dochter al beetje gewend is aan de psz, geeft je toch een rust. En 2 ochtenden is idd mooi, en geloof best dat je je dochter niet zolang kan missen en vooral zo een verre afstand. Lijkt me leuk om een keer naar Engeland te gaan, hoor daar veel leuke verhalen over. Ideaal dat je daar je sf hebt, kun je regelmatig gaan. Beterschap meid, hopelijk voel je je nu wat beter. Leuk je sz op bezoek bij jullie, hoop dat het gaat lukken. Amien op je smeekgebed! Thnx jij ook he, en geniet van de schopjes. Liefs
S.A meid, Leuk jullie 20 weken echo gehad en de kleine is goedgekeurd zo te lezen, geniet verder van je zwangerschap. Weten jullie wat het gaat worden of blijft het verassing? Jij ook fijne weekend.
S.A. zusters! Goedemorgen op deze waaierige zondagmorgen Ons tuinhuisje is door de wind omgewaaid hahaha,met het huisje gaat alles goed maar de tuintafel ligt in stukken hihi (was gelukkig een oud ding die we mochten lenen van mijn ouders) De tuin was al een rimboe en nu is het helemaal een rommeltje, manlief wil net voor de zomer de tuin opknappen, i.Allah. Maar we zien wel want het kost veel tijd en geld dus ik heb tegen hem gezegd dat we wel zien wanneer het gebeurd! Mijn verkoudheid is bijna over, af en toe nog een zere keel maar alle lof aan Allah gaat alles goed! @Zaytouna: Wat mooi he,zo'n 20 weken echo,alles is al helemaal compleet m.Allah! Alle lof aan Allah dat alles goed is met jullie beebje!! En weet je wat het gaat worden? En hoe ligt de placenta nu? Bij mij aan de voorkant maar dat geeft geen problemen gelukkig. @Hvj: Alle lof aan Allah dat je niet hoeft te spuiten,hopelijk is je dieet niet te zwaar. Londen is erg leuk maar wel druk, mijn schoonfamilie woonde daar maar vonden het niet zo fijn i.v.m. de kinderen. Nu wonen ze in Birmingham, waar een hele grote islamitische community is en er zijn mooie parken voor de kinderen. En een heel leuk winkelcentrum. Ladies, ik hou t kort want dochterlief zit aan me te trekken haha en dan kan ikme nauwelijks concenteren hihi!! Fijne dag i.Allah!! xxx
@Ummy, s.a meid. Het heeft idd erg gewaaid de laatste dagen s.A. Fijn dat je verkoudheid bijna over is. Dieet is best zwaar maar alles omwille van de kleine, nog ff doorbijten hier. Klopt dat hoorde ik ook over Birmingham, leuk! Nou tot gauw meid! Liefs,