Vrede zij met jullie, @HVJ wat heb je precies, heb je zwangerschapssuiker, of had je al suikerziekte? Lijkt me ook zwaar een dieet tijdens de zwangerschap, maar idd voor je baby doe je alles. Moge Allah het gemakkelijk voor je maken. Wanneer ben je uitgerekend? @Ummy: was een behoorlijke storm toen je tuinhuisje is omgewaaid, wel balen natuurlijk. Gayr hopelijk krijg je er iets mooiers voor terug Leuuuk Birmingham, ben er nooit geweest, maar idd ook over gehoord dat er een grote moslimgemeenschap woont en actief is. Vandaag aan t werk.. heb t ff zwaar ben moe.. wil het liefst slapen haha. Ik voel de baby lekker schoppen. Dames ik weet nog niet wat het gaat worden... verrassing!!! Ben al wel met namen bezig, voor een jongen heb ik twee namen waar ik dan uit moet kiezen, voor een meisje vind ik het nog moeilijk. De placenta ligt bij mij achter en laag, dus bij de 32 wk echo willen ze kijken of de placenta omhoog getrokken is. IK HOOP HET als Allah het wilt!! Want als het laag blijft dan kan de baby er niet via de uitgang uit en kan het zijn dat het een keizersnee wordt. Als Allah het wilt komt het goed. Afwachten dus. Een fijne dag allen..
@Zaytouna, heb zwangerschapssuiker. Idd alles voor het goede doel. Ben de 22ste uitgerekend dus over een week. Heb je de 20 echo nog niet gehad of wel en wil je niet weten wat het gaat worden? Hopelijk trekt de placenta gauw bij en is een ks niet nodig. Liefs
S.A. zusters! Hoe gaat het met iedereen? Het is wel stillletjes hier zeg! Is er inmiddels al iemand bevallen...Hvj jij bent toch vandaag uitgerekend?? Spannend!! En mommy2be schiet geloof ik ook op!! Ik ben deze week met verlof gegaan, alle lof aan Allah, ik had ook echt geen puf meer om te werken, ookal waren collega's en clienten erg lief hoor maar mijn lijf wilde niet meer! De babykamer is af en de meeste was heb ik inmiddels ook weggewassen en gestreken, alle lof aan Allah! Ik dacht kan beter van te voren doen, dan heb ik nu meer tijd voor onze dochter, i.Allah! Nou ik hoop dat er weer wat leven komt op dit topic hihihi! Fijne dag allemaal!! Liefs,
S.a dames, Daar ben ik weer, 2 dochters rijker nu. Ben afgelopen maandag bevallen van een dochtertje, ze woog 3740kg. Ik geniet volop van ze en mijn kraamtijd, nu ben ik echt een fulltime mama. Hoe gaat het hier met jullie?
s.a.dames! lang geleden weer heb ook superweinig tijd, maar hier weer een berichtje van mij. @hvj: Gefelicteerd meid! Wat een goed nieuws! Hoop dat alles verder goed met je gaat? hoe ging de bevalling? en hoe heet ze? geniet ervan en moge Allah jou dochters (en jullie )zegenen! @ummy: lekker hoor verlof. Kan je nog de laatste dingetjes afmaken en lekker uitrusten. geloof me het gaat zo snel de tijd na de bevalling. dan wens je soms nog dat je die rust had van 1 kind Hoe gaat het met je dochter? @zaytouna: Spannend he,, jongetje of een meisje.. is allebei leuk natuurlijk. Ik vond hetzo moeilijko m namen uit te zoeken. we waren er pas uit met 36 weken haha. komt goed meid. hoe voel je jeverder? @de rest: hoe is het? Hier gaat alles goed met mij, en met de 2 dochters Alhamdulillah. Aliyah reageerd goed op de medicijnen maar ze moet ze waarschijnlijk wel haar hele leven blijven slikken. Het is namelijk een aangeboren afwijking.. maar Alhamdulillah verder is ze gezond. ze drinkt en slaapt prima en haar zus is helemaal gek van haar. Sarah is hier een beetje ziek geweest en wilde niet eten maar dat gaat nu weer beter Alhamdulillah. he bah moet al bijna weer werken.. totaal geen zin in. spreek jullie insha Allah snel weer! Liefs!
@Sakinah: ben ik ook eventjes, hier erg druk met de meiden en het bezoek. Ook voel ik me nog brak dus actief meedoen/kletsen kan ik nog niet doen. Ik heb ineens weer hevige krampen en mijn lichaam voelt leeg/uitgeput, mentaal heb ik het zwaarder dan ik dacht pfff. Dank je voor de felicitaties meid. Bevalling was vrij snel gegaan, het begon zondagnacht op maandag met weeën die hevig werden maar ik alsnog niet serieus op in ging aangezien het weken daarvoor ook zo ging en het niet doorzette. Heb die nacht ook niet kunnen slapen, in de ochtend werd het heviger waarna ik een douche heb genomen en uiteindelijk mijn man belde dat het toch serieus begon aangezien het regelmatiger werd. Om 14u kwamen we aan in het zh, om 15u kreeg ik inwendig onderzoek bleek ik al 7cm te hebben (ik geloofde mijn oren niet). Om 16.30u tot aan de bevalling kreeg ik me een helse pijn, maar pufte het toch rustig weg gelukkig. De vp zei steeds ik denk dat ik de gyn maar erbij ga roepen want je ligt erbij alsof er niks aan de hand is, omdat ik zo rustig was (tjah aan schreeuwen heb ik niks, pijn zal ik toch moeten lijden haha). Toen de gyn kwam om 17u had ik 9cm. Toen ik volledige ontsluiting had waren de weeën als sneeuw voor de zon verdwenen, en op mijn rug kreeg ik geen persdrang maar op mijn zijkant weer wel. Uiteindelijk moeten persen zonder weeën, en binnen 2min was onze prinsesje er om 17.28u Nadeel van een snelle bevalling zijn de naweeën, OMG wat doen die vreselijk pijn. Ik heb het 3 dagen erna nog gehad en alleen dmv pm kon ik de pijn verzachten. Het is achter de rug gelukkig, nu verder genieten van mijn prinsesjes. Amien op je dua meid en moge Hij je dochtertje genezen!
S.A. lieve zusters! Hvj: Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Moge Allah s.w.t. haar veel gezondheid schenken en haar doen opgroeien tot een vrome moslima, amien! En wat een snelle bevalling m.Allah! Hopelijk voel je je snel wat beter, i.Allah! En ik zie dat je gelijk al gewicht aan het verliezen bent hihi, toch niet nu aan het dieeten he? Geef je beide prinsesjes maar een dikke kus van me! @Sakinah: Alle lof aan Allah dat alles goed gaat met jullie, toch wel heftig dat je dochter medicatie krijgt! Heeft ze er lichamelijk nu last of pijn van? Moge Allah s.w.t. jullie bijstaan! @hier: Alles gaat goed, heb wel veel harde en pijnlijke buiken maar dat hoort er wel bij nu. Ik probeer wel mijn rust te nemen maar helaas lukt dat niet altijd met zo'n ondeugende dochter in huis hihi! Ik kom snel terug i.Allah!! Liefs,
Hoi meiden, Ik zag dit topic en wou toch graag reageren.. Niet dat ik zelf moslima ben.. maar mijn man wel.. En ik pas me daar helemaal bij aan.. Omdat wij nu bezig zijn voor ons eerste wonderdje lijkt het me wel leuk om contacten op te doen.. gewoon hoe het bij jullie gaat.. wat word er verwacht.. als ik het er soms over wil hebben met mijn vriend dan krijg ik een typisch mannelijk antwoord: ''maak je toch niet zo druk'' Liefs, Mariahh
S.A. allemaal! @Mariahh! Welkom hier! Al je van baklava houdt ben je altijd welkom En mag ik vragen waar je man oorspronkelijk vandaan komt? Heb je zelf interesse in de islam? Omdat je aangeeft dat je je daar bij aan past. Als je vragen hebt dan horen we ze graag! En ik hoop dat jullie snel in verwachting mogen raken! @Hvj: Hoe gaat het met jullie? Al een beetje meer energie? Mijn man zat me gister nog even in te wrijven dat ik na de bevalling van onze dochter, zo'n 3 dagen amper uit bed kwam haha, ik was ook echt heel moe en heel duizelig! I.Allah gaat het nu beter, en met jou natuurlijk ook! Geef je BV? Geniet van je meiden!! @Sakinah: Wanneer moet je trouwens weer werken? En hoeveel uren per week ga je werken? Ik heb nog zo'n 19 weken verlof hihi (incl. 1 maand onbetaald zw.verlof) En gaat alles goed met je meiden? En Sarah niet meer ziek? @mommy2be: Moet jij inmiddels bevallen?? Volgens mij wel maar ik kan zo snel niet teruglezen Mocht je nog moeten bevallen: Good luck, moge Allah s.w.t. je een voorspoedige zwangerschap schenken!! @Wardi: En heb je het onderdeel voor je keukenmachine al ontvangen haha!! I.Allah gaat alles goed met jou en je zoon, en natuurlijk met de zwangerschap! Merk jij nog onrust in Marokko? @andere zusters: Alles goed met jullie? I.Allah gaat alles goed met jullie en je gezinnen! @hier: Gister natuurlijk gestemd, ik heb helemaal niks met de provinciale verkiezingen maar elke stem tegen Wilders is er 1!! En ik heb ook voor mijn man gestemd, die wilde eigenlijk niet haha, dus ik heb hem 'gedwongen' om mij namens hem te laten stemmen hahaha! Verder gaat alles goed alle lof aan Allah. Onze dochter heeft een tijd lang zitten ''klieren' met het eten, en dan vooral de warme maaltijden. Voorheen at ze altijd heel goed en veel m.Allah! Maar opeens ging ze ermee gooien, vies doen en vooral alles weigeren hihihihi.....mijn man vond me te soft, ik moest strenger zijn maar ik hou er niet van om haar te dwingen, eten moet toch leuk blijven.Maar na een tijdje merkte ik dat ze s'nachts vaker wakker was en ze leek ook wat af te vallen. Dus nu hebben we de gang-techniek hahaha, als ze iets weigert dan waarschuw ik eerst, stap 2 is de gangdeur al open (en dat helpt meestal al )en anders met stoel en al in de gang... Het was een paar keer echt niet gezellig dus bij ons aan tafel haha maar ze eet nu wel steeds beter! Had mijn man toch gelijk whahaha! Tja die kleine peuters weten je aardig beig te houden m.Allah! Vanmiddag heb ik controle bij de VK, de weegschaal zal vast niet zo blij zijn hihi, heb het idee dat ik flink gegroeid ben m.Allah! Nou lieverds, iedereen een fijne en zonnige dag i.Allah! Liefs,
Mijn man is Marokkaans.. wij zijn voor de imam getrouwd maar nog niet voor de nederlandse wet ( dit willen wij nog wel doen..) Het is eigenlijk heel raar gegaan.. we zijn al 4,5 jaar samen en zijn familie heeft mij volledig geaccepteerd mijn familie daar in tegen moet er niet van hebben.. Ik ben zelf altijd opgegroeid zonder geloof.. toen in mijn vriend leerde kennen zat ik ook in de problemen..we zijn er samen voor gegaan en ik begon zijn geloof steeds meer te snappen .. & Natuurlijk hou ik van Baklava! als het in huis is .. is het meestal ook zo weer op haha! Zijn jullie hier al lang bezig om zwanger te worden? Dit wordt voor ons ons 1e wonderdje.. Paar maanden geleden vmk gehad.. toen weer even aan de pil gegaan ivm. druk op mijn werk etc. nu dus weer gestopt.. dus eigenlijk de 2e 1e ronde Liefs, Mariahh
S.A. Alle lof aan Allah dat je schoonfamilie je geaccepteerd heeft, als niet-moslima gebeurd dit niet altijd. Jammer dat jouw familie er wel moeite mee heeft, kun je er wel met hen over praten? Of hebben jullie geen contact? (als je er niet over uit wil wijden is dat ook goed hoor ) Betreft het in verwachting raken, eerlijk gezegd zijn wij er nooit echt mee bezig geweest. Een paar maanden na onze trouwdag was ik ´al´ zwanger, alle lof aan Allah. Natuurlijk hebben we het wel over kinderen gehad, maar wij hadden zoiets van we zien wel. En na de geboorte van onze dochter, hebben we wel even bewust gewacht maar toen we weer dachten...we zien wel, was ik na 2 maanden in verwachting. Ik hoop dat jullie snel een wondertje mogen krijgen! Liefs,
Vrede zij met jou meid, Dank je en amien op je smeekgebed. Ivm bij mijn eerste is dit idd een snelle bevalling, hoop ook dat ik me gauw beter voel want ben nu total loss! Nee alles behalve diëten, hou gwn bij hoeveel ik afval dmv bv geven en gezond eten (dat laatste zit er even niet in door de stress). Doe ik lief dank je, en jij aan je prinsesje! Spannend harde buiken, nog even doorbijten en dan heb je je 2e wondertje in je armen.
W.S meissie, Alle lof aan Hem z'n gangetje hier. Energie is nog ver te zoeken hier, ben uitgeput. Hahaha mannen, denken meteen dat je gehandicapt wordt na een bevalling hihi. Ja ik geef bv alle lof aan Hem, hopelijk kan ik het ook lang blijven geven. I will! @Mariahh, welkom meid. Succes bij het zwanger worden, hopelijk zal dat niet lang meer duren voor jullie zwanger zijn. Hier heeft het bij mijn oudste dochter 2.5jr geduurd en bij de tweede 11 maanden, dus vrij snel de 2e keer. Hoe was de controle bij de vk? En ach die weegschaal zal gedurend de zw niet blij zijn maar na de bevalling zal die weer glimlachen hihi.
Hoi dames, Hier een beetje onzeker, de 1e keer dat ik stopte met de pil was het een rommeltje in mijn buik.. steken etc.. nu vrijwel niks.. terwijl een van deze dagen toch een eisprong zou moeten komen.. Behoorlijk spannend en onzeker dus. Ik heb met mijn ouders nog wel (slecht) contact.. Ben bang dat als het nieuws komt dat er een kleintje aan komt het dan voorbij is.. (misschien ook wel niet hoor..) Ach ik zie het wel, ik wil voor mijn eigen geluk gaan en hopelijk heb ik binnekort een mooie test in handen Liefs Mariahh
S.A. allemaal, @ Hvj: M.Allah, wat fijn dat je BV kan geven en dan gaan de kilo's vaak ook wat sneller ervan af he Ik hoop dat je snel weer wat energie krijgt, i.Allah! @Mariahh: Hopelijk krijg je in de toekomst toch weer beter contact met je ouders maar soms gebeuren er dingen die dit bijna onmogelijk maken, ik ken vele verhalen helaas. Persoonlijk kan ik er niet over mee praten want mijn ouders accepteren mijn man vanaf dag 1, alle lof aan Allah en ze vonden het wel moeilijk dat ik moslim ben geworden maar ook dat respecteren ze volledig omdat ze zien dat ik er gelukkig mee ben. Spannend dat jullie graag een kindje willen, het is zo bijzonder en dankbaar om mee te maken, hopelijk wordt jullie wens werkelijkheid. @Sakinah: hoe gaat het met jou? En met je dochters? Je zal het wel druk hebben nu met 2 kleintjes, als het eenmaal zo ver mag zijn bij mij,dan zal ik vast eens advies aan je vragen hihi! @andere zusters: Alles goed?? @hier: De nachten worden soms wat zwaarder, alle lof aan Allah maar ik zie het maar als een oefening voor de gebroken nachten straks hihi! Verder gaat alles goed alle lof aan Allah. Ik heb gister de flim Grand Voyage opgenomen, ik ken die film al maar hij blijft zo mooi!! Die vader met zijn rotsvaste geloof en dan die dwalende zoon... Kennen jullie de film? (vast wel haha) mijn man zei al, het einde van de film ga jij weer huilen he? hahaha! Is 1 van jullie of jullie mannen al op Hadj geweest? I.Allah komt er voor een ieder van ons de gelegenheid in ons leven! Het lijkt me zo wonderlijk! Ik wens iedereen een fijn weekend!! Liefs,
W.a.s. Imane! Je mag ook meeschrijven hoor,hihi, het is hier momenteel zo rustig! Hier zit baby nog lekker in mijn buik, al is het wel aan het rommelen met van die zeurende krampen maar het zet nog niet echt door...alleen Allah s.w.t. weet wanneer het zover is maar wat mij betreft mag het komen, alles is klaar thuis en baby ligt diep ingedaald, daar heb ik ´last´ van met lange stukken lopen maar alle lof aan Allah, het gaat allemaal goed, dus ik moet gewoon geduldig afw8en I.Allah maken julllie allen het goed!!! Liefs,
ummy tbarkaAllah je mag de bevalling bijna weer meemaken en dan je kind in je armen vast houden inchaAllah. Is dit je 2e kind? Ik heb momenteel ook 1 kind en de 2e is onderweg . Ik ben in juni uitgerekend inchaAllah. Ik heb het gevoel alsof de 2e zwangerschap veel sneller gaat subhanaAllah.
Vrede zij met jullie allen lieve zusters! Ik ben een tijdje niet komen koekloeren... sorry... HVJ gefeliciteerd met je dochter!!!! Hoe heet ze?? Lijkt ze op jou of op je man en hoe zijn de overeenkomsten met je eerste dochtertje? Fijn dat je een snelle bevalling had, maar idd wel meer last van naweeen, waarschijnlijk is dat nu allemaal achter de rug en geniet je volop!! Moge Allah jullie kindjes zegenen!! Mariahh en Imane84 join tha clubb! Mariahh ik hoop dat jullie snel jullie eerste kindje mogen verwachten, het is altijd voor iedereen spannend of het snel zal lukken of niet.. wat mij veel rust gaf is dat alles in handen is van Allah. Wij mensen willen over alles controle hebben, maar over deze dingen hebben wij geen controle en zullen wij het moeten afwachten wat Allah voor ons in de planning heeft. Ken je de documentaire: het wonder van een nieuw leven, echt als je dat ziet dan zie je dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is om zwanger te worden. Maak je niet druk en wacht het rustig af! Imane84 wat leuk jij bent ook zwanger van de 2e en in juni uitgerekend... ik ook! De hoeveelste wordt je 2e verwacht?? Ik ben 22 juni uitgerekend. Ik heb al een zoontje van bijna bijna 4. Is je eerste een jongen of een meisje en weet je al wat je gaat krijgen?? Voor mij is het een verrassing. Ummy: ik ken de film Grand Voyage niet, gaat het over de hadj? Hopelijk gaat het met de anderen ook goed! Ik ben flink gegroeid, ik was even ziek, ik had een infectie in mijn luchtwegen slik nu antibiotica, baal ik wel van. Ik moet nog alles klaarmaken voor de baby, maar komt goed. Mijn zoontje gaat a.s. donderdag beginnen met de basisschool.. zo spannend! Hij is er echt aan toe. Fijne dag allemaal!! Liefs
S.A. @imane: I. Allah zus, tot nu toe alleen nog veel gerommel in mijn buik maar denk dat het voorweeen zijn want het zet niet echt door, het is inderdaad ons tweede kindje, het gaat bij mij nu ook veel sneller, de tijd vliegt voorbij! Hoe voel je je? @Zaytouna: Alle lof aan Allah dat je weer wat bent opgeknapt! Het valt niet mee om flink ziek te zijn tijdens je zwangerschap! Wat spannend dat je zoontje naar de basisschool gaat! Die film gaat inderdaad over de Hadj, het eind is ook erg triest maar dat vertel ik maar niet aangezien je de film nog niet gezien hebt,hihi. Hier alles rustig op een peuterdochter na,hahaha, soms zit ze zichzelf gewoon in de weg. We hebben vanmiddag saampjes ijs gemaakt (heerlijke aarbeiyoghurtijs!!) en dat net samen opgegeten Maar nu wilde ze eerst kleien, krijgt ze de klei ...wil ze na 2 tellen weer kleuren.... En dan krijgt ze kleurtjes, is het ook weer niet goed pffffff... hahaha ze houdt me in ieder geval goed bezig zo tijdens mijn verlof. Fijne dag iedereen!! Liefs,