Thee met Baklava's deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Umm85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Vrede zij met jullie!!
    Wat een hoop getikt weer zeg, gezellig!!

@habibiAna:
    Welcome back!!! En dat is wel schrikken zeg, zo'n acrobaatje!!
    alle lof aan Allah dat er niets ergs gebeurd is!
    En met je HBO opleiding kun je inderdaad veel toch, misschien zo'n beroepskeuze test op internet doen?

@umm85: Zou je zelf ook naar Turkije willen? En zou je daar makkkelijk werk kunnen vinden?

@Wardi:hier een jonkie van 27 hahaha! Mijn dochter van bijna 2 is ook gek op kleuren maar dan moet ik haar wel goed in de gaten houden want anders zit het overal behalve op het papier,hihi! En ze loopt geregeld met een doekje achter me aan te 'poetsen'. En sinds vorige week kan ze soms bijna een uur heel lief spelen met duplo.
    En ze vind het heerlijk om een stuk te fietsen, nou ja achterop de fiets dan, maar vrees dat het hier iets platter is dan bij jou in Marokko!

@borstvoedende zusters: Wowww wat mooi dat jullie zo lang de borst geven, moge Allah jullie belonen hiervoor.

@werk: ik werk nu nog in de zorg, we zitten nog te twijfelen of ik na de geboorte van de tweede blijf werken.
    Het is financieel vrij zwaar voor mijn man om alleen te werken, hij onderhoudt ook nog zijn familie, naast ons als gezin en eigenlijk verdien ik naar rato meer dan mijn man.
    Het is niet altijd makkelijk om naast het moederschap, een baan te hebben maar ik heb een hele lieve moeder die naast het oppassen af en toe wat huishouden doet..ookal hoeft dat niet, ze doet het toch!!

@mommy2be: Is altijd ff wennen he, zo'n kleintje in je armen, ik was vanmiddag nog even bij een vriendin en oooo wat smelt ik dan weer als ik de kleine (van 2 maandjes) vasthoud.

Volgende maand alweer het Offerfeest he, voor mijn idee was de Ramadan 2 weken terug nog, alle lof aan Allah!
    Verder gaat hier alles zijn gang, alle lof aan Allah,
    sinds vorige week voel ik, denk ik, af en toe een plopje in mijn buik hihi, vaak als ik op bed lig s'avonds en s'ochtends rond 10 uur...
    Wanneer voelde jullie het bij de tweede??

Nou zussies,
    ik ga nog even neuzen op ZP en ik wens iedereen een fijne avond!!
    Liefs,

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Ummy, hier voelde ik mijn 2e bij 14 weken al (je herkent het gevoel vandaar dat je het eerder opmerkt). En idd volgende maand het offerfeest alweer s.A wat gaat het hard.
    Jij ook een fijne avond!

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie zussies,

Leuk om weer volop te kunnen lezen. Ook leuk om te lezen dat ik niet het enige oudje ben : D Alle Lof is voor Allaah.

Ik ben vandaag (voor de verandering) niet als een klein kind in slaap gevallen, knap he? Maar dat betekent dat ik er wel op tijd in ga want afgelopen nacht kon ik maar niet in slaap komen, heb wel tot drie uur liggen draaien en woelen. Dus heb flink wat afgegaapt vandaag...

HvJ, leuk dat je er ook bent. Ik moest jou geloof ik nog terug bp-en!? We kletsen hier gezellig verder met Allaah's Wil. Leuk dat je je buikbaby'tje voelt ploppen : D Moge Allaah swt jullie beschermen.

Mommy2be, gefeliciteerd met de neefjes en nichtjes, is er nog wat onderweg of zijn ze inmiddels allemaal geboren? : ) Lijkt mij erg wennen zo een kleintje, hoewel ik bij Hamza eigenlijk niet heb hoeven wennen (heb een boel jongere broertjes en zusjes en neefjes en nichtjes) maar tis toch altijd zo bijzonder klein en kwetsbaar waardoor je zo heel voorzichtig bent.

Ummy, fietsen is hier geen goed idee nee : D Nou ben ik zoiezo niet meer van het fietsen met al die gewaden en zie het mezelf niet meer doen maar ik loop wel graag achter Hamza's driewielertje aan. Hij heeft het alleen nog niet helemaal door dat ie zelf moet trappen, heb de duwstang er maar afgehaald anders gaat het lang duren voor ie het door heeft vrees ik.

Ik heb in ieder geval wat leuk spul bedacht: klei (dan hoef ik mijn deeg niet telkens af te staan), een plastic serviessetje, kan ie zelf thee zetten (zonder het gevaar dat mijn mokken eraan gaan) een strijkijzertje (hij is gek op strijken maar mag de mijne uiteraard niet lenen). Nou is stofzuigen hier ook een drama want hij zal en moet zelf zuigen, maar na 5 minuten wil ik toch echt zelf even snel door het huis (brullen brullen brullen) een eigen stofzuiger gaat mij te ver, we hebben al zowat overal een oemieversie en hamzaversie van. Ergens een grens stellen hé? Het is in ieder geval wel leuk dat hij graag overal mee helpen wilt. Hij kan zelfs al een wortel schillen met dunschiller, ik stond helemaal perplex haha. Moge Allaah swt hem beschermen en zegenen, amien.

Offerfeest, das inderdaad bijna zover met Allaah's Wil. Ik heb er zin in. We hebben een tijd geleden ons ram gekocht dus die hebben we al, alle Lof is voor Allaah. Heb een simpel zwart stofje bij een naai-atelier liggen om een mooie (simpele) tuniek van te maken voor 'Ied. Verder ga ik met een van de tantes van mijn man koekjes bakken en op de feestdagen zelf is het een kwestie van veel vlees eten (haha) en veel familie bezoeken en/of ontvangen met Allaah's Wil. Ik verwacht een paar dagen voor 'Ied mijn menstruatie, das wel jammer want ik wilde Hamza voor het eerst meenemen maar de moskee. De moskee staat tegenover ons huis, aan de overkant van de weg, en Hamza is er verzot op. Hij hoort de adhaan telkens uit de boxen komen en hij kan zich goed herinneren dat zijn vader daar telkens heen ging voor het gebed dus hij wilt ook graag.

Oh over de moskee gesproken, we waren vandaag naar onze olijfbomen (das helemaal dichtbij de moskee) en hebben heel wat emmers olijven geplukt. Morgen nog een ronde en dan is het klaar. De olijven worden over een tijdje geperst met Allaah's Wil dan kunnen we weer een jaartje genieten van onze eigen olijfolie met Allaah's Wil. Hamza vond het erg leuk, hij had zijn eigen zakje en deze zat toch behoorlijk vol toen we terug naar huis gingen, kleine boer van me!

Nou dat was het geloof ik wel...

Slaap lekker allemaal, moge Allaah swt over jullie waken. Amien

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@Wardi, amien op al je smeekbeden (insgelijk). Ja klopt maar geeft niet we kunnen hier verder tikken hihi. Heerlijk een ventje die mama wil helpen, kan mijn man wat van leren haha. Hier ook een dochtertje die al te graag alles nadoet 'meehelpt', maar sommige dingen gaan iets te ver idd.
    Ow leuk dat jullie ram er al is m.A, dat wordt straks genieten i.A. Komt je man ook met het offerfeest naar jullie toe? En zie dat je al een hele planning hebt als het zover is, leuk joh ik hou ook van die sfeer daar s.A.
    Betreft moskee bezoeken, ik meen ergens te hebben gelezen dat een menstruerende vrouw wel mag gaan al is het om die preek te beluisteren of hoor je dat ook vanuit jou huis? Zou je Hamza niet met zijn opa/oom kunnen sturen als jij niet kan?
    Hmmm lekker eigen verse olijfolie heerlijk, en tjah vroeg geleerd is oud gedaan haha die Hamza weet wat die doet moge Hij hem beschermen!

Nou ik hoor mijn kleine wakker worden, mijn ontbijt zit inmiddels ook achter de kiezen. Ik ga er weer vandoor dames!

Liefs,

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @HvJ, hier bekent Hamza's vader ook dat hij heel wat van Hamza kan leren toen hij hem heel zorgvuldig zag stofzuigen. Hij tilt alles op om er onder ook bij te kunnen en gaat op zijn knietjes om onder de bank de kunnen zuigen. Echt superschattig om te zien.

Met Allaah's Wil is mijn man met 'Ied bij ons ja. Hij komt volgende week voor tien daagjes en dan komt hij twee weken later weer terug met Allaah's Verlof.

Voor zover ik weet mag een menstruerende vrouw wel naar de moskee maar moet zij wegblijven uit de musalla (gebedsruimte) dus als er een andere ruimte is dan kun je daar zitten maar zo niet dan is het lastig. Ik kan in principe wel buiten gaan zitten en alsnog alles horen maar vind dat niet echt prettig ivm voorbijgangers enzo, dus dan liever thuis met Allaah's Wil.

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Vrede zij met jullie zusters,

Wil even zeggen dat ik de komende 2 weken zonder internet zal zitten. Ik kom met Allaah's Wil na die tijd weer meekletsen.

Liefs,
    Ummu Hamza

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Wardi, m.A wat een cuttie die zoontje van je. Leuk joh dat ie komt, geniet ervan! Ja precies zoiets hoorde ik ook, en idd thuis blijven is dan het beste in jou geval.
    jammer dat we je 2 weken lang moeten missen maar i.A, zien we je daarna weer terug.

@All, hoe was jullie weekend?

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie zusjes!

het is weer na het weekend :) dus ik kom ook weer reageren.

@wardi: Ik zie dat je later terug komt Wardi i.a.
    Leuk trouwens dat je man met Eid bij jullie is!
    Ik ken het trouwens hoor van het stofzuigen. willen met alles meehelpen. heel lief maar soms vermoeiend!

t gaat zo snel tis al weer bijna Eid!
    eens ff bedenken wat ik voor kadootjes wil van iedereen ;)
    nee hoor geintje.

@ummy: Ik voelde Sarah rond de 17/18 weken (plopjes) en deze baby rond de 20 weken (placenta ligt nu voor.. toen achter)
    dus deze wat later
    duurde ook wel even voordat ik het echt duidelijk voelde. en nu ligt de baby lekker tegen mamma's ribben de schoppen (heerlijk ;))
    zal dat wel missen als ik bevallen ben hoor.

@hvj: ook al zo zenuwachtig voor de bevalling :p
    wanneer ben je uitgerekend?

Heb van het weekend geprobeerd een kast in elkaar te zetten. Maar ben niet verder gekomen dan een lade haha. Is ook een beetje moeilijk alleen. Mijn man had het heel druk en tsja.. ik ben natuurlijk eigenwijs en wil het zelf proberen.. niet zo;n succes dus..
    maarja i.a. gaat hij me van de week helpen (is een kast voor de babykamer)

de babykamer is nu bijna af. Nog alleen de kast in elkaar en een beetje versieren.. gordijntjes afmaken enz.
    maar het grote werk is gebeurd.

Sarah is van het weekend heel vervelend geweest. moest even naar de stad en mevrouw MOET natuurlijk zelf lopen. wat een drama zeg. kan niet eens even rustig rondkijken (ze kan de riempjes nu ook zelf losmaken) dus heb een constant een staande peuter in de kinderwagen! was echt in staat om haar midden op straat een potje billenkoek te geven!
    Niet gedaan hoor.. ben niet zo van het slaan maar ze haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan!

en daarna is ze natuurlijk weer heel zoet., en dan voelt mamma zich schuldig dat ze zo boos was 8)

vind het zo schattig dat ze nu constant zegt "mamma baby buik"
    en dan wil ze er een kus op geven. weet niet of ze het echt snapt..
    maar wel heel lief :p

dus dat was mijn weekend
    hoe was die van jullie?

Liefs!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ooow wat herkenbaar Sakinah, ik ben dan ook zo blij met mijn duowagen, ben een paar keer met de enkele gegaan en mijn dochter dan lopend maar dan moest ik dr echt meeslepen over de straat. Overal aanzitten in de winkels en zomaar wegrennen.. grr.

Van het weekend even meubels wezen kijken, zouden eigenlijk naar familie gaan maar daar kwam wat tussen door wat omstandigheden. We willen graag een nieuwe bank, IA gaan we die binnenkort kopen als we de juiste tegenkomen.

Ik kom straks weer even reageren ia.

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sakinah, nee niet zenuwachtig voor de bevalling. Ben wat dat betreft heel nuchter s.A, ben 22/2/2011 uitgerekend i.A en jij?
    Ik ken dat dingen af willen hebben en het niet kunnen doen, best frustrerend. I.A is het kamertje gauw af en kun je het bekleden. Gaan je kleintjes samen op de kamer?
    En betreft vervelend zijn de mijne kan er ook wat van, staat net nog niet in haar buggy maar die fase zal er aan komen denk ik. Raar he als ze weer lief zijn dat je je schuldig voelt haha, wat zijn het toch deugnietjes. Aaah wat een cuttie, denk wel dat ze het begrijpt anders zou ze geen mama baby buik zeggen toch?

@Umm85, welke duowagen heb jij?

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Goedemorgen Dames.

Jeetje wat ben ik moe vandaag..
    niet echt moe van slapen trouwens.. maar gewoon een moe gevoel in heel mijn lichaam
    Sarah vind het tegenwoordig leuk om om 5 uur 's ochtends wakker te worden en dan bij mamma in bed te willen. ben op het moment echt te moe om het te weigeren.. komt wel weer goed denk ik ;)

@hvJ: ze hebben een aparte kamer Alhamdulillah. Eerst zouden ze samen gaan maar er is toch genoeg ruimte :)
    ben ik opzich wel blij mee. vooral met een peuter die het leuk vind 's avonds een heel concert te geven in haar bed (en niet zo zachtjes ook)
    ik ben op 04-01-2011 uitgerekend dus ik moet ong. nog 2,5 maand
    ik denk dat het ze het wel een beetje weet maar niet echt doorheeft dat " echt" een baby in zit

liefs

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sakinah, als je kleine in de middag slaapt ff samen bijtanken ivm vermoeidheid. Als er ruimte genoeg is dan zou ik dat idd ook doen, apart in kamers. Hahaha concert in d'r eentje m.A wat een heerlijke leeftijd lijkt me dat, kan niet wachten. Ik heb nog 4 maanden te gaan i.A dus tijd zat, maar ja anderzijds vind ik het wel vliegen met een kleine rond lopen.

Jammer dat het zo rustig is hier.

@Hier, gisteren sliep de kleine met 39 graden koorts terwijl hara handjes en voetjes ijskoud waren. Legde haar in bed en ze sliep in 1 keer wat niks voor haar is, mijn hart brak wel toen ik haar zo zag. Maar e.A gaat het vandaag beter met haar, ze speelt en haar koorts is gezakt. Van het eten wil ze nog steeds niks hebben, maar ze drinkt en dat is voldoende. Verders geen plannen vandaag, voel me zelf beroerd. Mijn buik/darmen zijn van slag, heb hoofdpijn en ben misselijk. Denk een buikgriepje ofzo...

13. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Vrede zij met jullie dames!!

Ik ben er weer haha, we hebben een druk weekend achter de rug maar wel heel gezellig, we zijn het weekend bij goede vrienden geweest,lekker gegeten een flink bijgekletst met mijn vriendin!

@Hvj: met de wil van Allah knapt je dochter snel weer op! Wat kun je je machteloos voelen he, als ze ziek zijn!

@Sakinah: Neem af en toe wel je rust he want je moet straks ook nog een keer bevallen:)
    Ik kruip bijna dagelijks op de bank of in bed (als ik vrij ben) als onze dochter een dutje doet.
    En wat lief van je dochter!! Meestal snappen kleintjes al heel snel dat er wat gaat gebeuren...al zal het niet precies zijn zoals wij het begrijpen haha!

@wardi: Tot over 2 weekjes met de wil van Allah!!

@all: Alles goed met iedereen??

Liefs,

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik zag baklava staan en begon gelijk te watertanden :D Oh wat is dat lekker zeg!!!

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Ummy, i.A het hangt in de lucht nu (ik voelde me idd machteloos, mijn hart brak gwn s.A). Hoe oud is je dochtertje?

@Rica, baklava is zekers lekker met een bakske thee jummie!

16. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hoi dames!

weer een nieuwe dag
    jammer dat het zo stil is hier!
    Ik zit telkens heel paranoia te kijken of er al wat gepost is haha.

@Hvj: dat is inderdaad wel lekker om tussen de middag even te liggen. doe ik soms ook. maar meestal vind ik het lekker om ff wat voor mezelf te gaan doen als ze eenmaal slaapt. Tis inderdaad echt een heerlijke leeftijd. Ze leren zo snel zoveel dingen. Echt heel leuk om te zien.

Gaat snel de tijd he! Inderdaad zo'n kleintje slokt veel van je tijd op.
    Hoe oud was je kindje ook al weer?

@Ummy: Ik denk inderdaad dat ze het half half snapt. wel dat er een baby in mamma's buik zit.. maar wat daarmee gaat gebeuren.. dat die zometeen geboren gaat worden snapt ze natuurlijk niet.

heb me vorige week lelijk opengehaald aan een glas tijdens het afwassen (op mijn knokkel) vel lag er helemaal af (lekker verhaal8))
    tis nu wel en soort van dicht maar het doet nog steeds pijn.
    Sarah zegt telkens "mamma auw" en dan geeft ze een kus op mijn hand en probeerd het eraf te vegen. zo lief.

Voel me vandaag echt een beetje rusteloos. zit telkens te draaien op mijn stoel. telkens opstaan en anders gaan zitten.
    pff wordt moe van mezelf.

nou kom dames.. even reageren. Heeft die oude Sakinah ook weer wat te doen ;)

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sakinah, au je zelf opengehaald hopelijk knapt het gauw op en wat lief van je meissie! Mijn dochter is nu 16 maanden en 9 dagen alweer m.A! Weet je al wat het gaat worden? Op zulke onrustige momenten wil Quraan reciteren/luisteren wel helpen b.A. Knuff

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vrede zij met jullie dames,

Ik ben heel slecht maar vergeet steeds dit topic haha.. i.a voel je je nu wat beter Sakinah, hoe gaat het verder nu met je zwangerschap? Bijna 30 weken alweer m.a.

Hier gister naar het cb geweest om weer even te wegen, ons ventje komt helaas niet zo snel aan, in anderhalve maand nog geen 500 gram.. mijn borstvoeding is nogal aan het teruglopen alh. Zit al op een dieet ivm allergien en hij slaapt s'nachts heel slecht, ivm mijn dochter kan ik overdag ook niet bijslapen dus het wil niet echt verbeteren. Hij krijgt nu s'avonds een flesje bij na de bv (wat hij nog niet echt wil drinken maar goed haha) i.a zal hij dan ook wat beter gaan slapen.

Verder niet veel gedaan today, alleen wat boodschapjes tussen de buitjes door.

Ben al aan het kijken voor wat leuke kleine cadeautjes voor het offerfeest, tot op heden nooit wat gedaan met de feestdagen en wil het nu wel gezellig maken met Eid al Adha. Heb al een Bumbahoedje voor dochterlief haha.

Nou meiden, ga even de was wegvouwen.. kom later weer kijken ia.

19. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Hallo zusters!!

@hvj: ze is nu 23 maanden, alle lof aan Allah! En owww wat gaat ze steeds meer kletsen hihi, sinds een paar daagjes zegt ze mooie mamma:) en mooie pappa, mooie pop enz.

@sakinah, achhh meid toch, hoe is het met je hand?? En voel je je nog rusteloos, misschien een soort nesteldrang??
    Ik ben al vaak wat onhandig maar nu ik zwanger ben... lijk ik Goofy wel haha,
    bijna dagelijks stoot ik me wel, of laat dingen vallen...soms staat het huilen me nader dan het lachen. Dat vind mijn man weer lief maar ik niet :(

@umm85: wat jammer dat je BV terugloopt! Wat voor allergie heb je (als ik vragen mag).
    En een bumbahoedje...wat schattig zeg!! Hier thuis ook een Bumba verslaafde:) wat ze in die gekke clown ziet weet ik niet hahaha.

Hier alles goed, ik heb lekker wat nieuwe kleding gekocht voor mezelf, ik zit nu net in zo'n fase dat gewone broeken en rokken nog wel kunnen maar eigenlijk niet prettig zitten..
    Thuis draag ik veel huisjurken (hele mooie felle kleurtjes, gekregen van mijn schoonmoeder vanuit S.A.) maar die zijn net te dun om buiten aan te hebben.

@ anderen: waar zijn jullie???????????? :)

Liefs,

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    s.a dames,
    hoe gaat het hier?
    Ik voel me minder deze dagen. heb heel erg last van mn rug en de fysio heeft me de laatste keer ingetapet. wist niet eens dat dat kon;)maar goed, het is dus zo slecht gesteld met mn rug en bekken.
    Ben het ff helemaal zat. Heb ernu al sinds de zwangerschap last van en het is nu weer helemaal terug die pyn:(
    verder ben ik het thuis zitten ook helemaal zat! en een baan vinden schiet niet op.

pff begin echt depri te worden:(:(

Deel Deze Pagina