Thee met Baklava's deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Umm85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vrede zij met jullie zusters!

Ummy, lekker joh, even lekker shoppen! M.Allah.
    Ik ben zelf trouwens niet allergisch, onze dochter was ernstig allergisch voor koemelkallergie en kippeneiwit, mijn man heeft ook een lichte vorm van huisstofmijtallergie en vorige zomer is hij niet geworden na een steek van een wesp of bij dus dat zal ook wel iets allergisch zijn s.Allah. Ons zoontje heeft daarom grote kans om ook allergisch te zijn en merkte ook wel reacties wanneer ik iets met melk at of dronk, vandaar. Vanavond heeft hij lekker een flesje op en hij ligt al eventjes lekker te slapen A.Allah.

HabibiAna, wat naar dat je je zo rot voelt.. Met Allah´s wil zul je een gepaste baan vinden en zal het wat beter gaan met je gezondheid. Met Allah´s wil morgen weer een betere dag.

Vandaag op zoek geweest naar een nieuwe bank in R´dam,, erg vermoeiend en niks gevonden. Morgen gaan we weer kijk I.Allah. Ga nu mijn bedje in. ;)

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Umm, i.A komt het goed met de groei van je ventje.

@Ummy, bijna 2jr alweer. Leuk he dat kletsen, ik heb een papegaai die alles nazegt momenteel zo grappig hihi. Lekker geshopt voor jezelf, leuk! Hier ga ik vaak de deur uit om iets voor mezelf te kopen, kom ik terug met spulletjes/kleren voor mijn dochter en uiteindelijk niet voor mij haha.

@HabibiAna, i.A zul je je gauw beter voelen meid. Wil je hierbij een dikke knuff geven, moge Hij je bijstaan in deze moeilijke tijd.

@Umm, hopelijk vind je gauw een bankstel i.A.

@Hier, druk gehad de laatste dagen. Vandaag bewust een rustig dagje ingepland voordat ik mezelf ermee heb. Verder gaat alles goed a.A!

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Vrede zij met jullie allemaal!

Gezellig het topic is terug..
    Ga zo even bijlezen..

xXx van hier!

Umpie dumpie 85 jij 'kent' mij beter dan je denkt!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Beingmommy,

ben even mijn hersenen aan het kraken haha, kan het zo zijn dat mijn beide kindjes zo ongeveer in dezelfde periode geboren zijn als die van jou?

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Jep jep haha, heb een tweeling en een kleine erbij.
    Zegt het je iets?!

Heb liever niet mijn echte naam hier, vandaar zo 'geheimzinnig'.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha i get it, had via via idd al naar je geinformeerd (dat wist je al) want was benieuwd hoe het met je ging en gehoord dat jullie er weer een kleine bij hadden M´Allah..

Gezellig hoor, leuk je hier te ´ontmoeten´ haha

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Haha yep that's me (L)
    Hehe zo kom je mekaar overal tegen, ben inmddels al een tijd weg bij het adere forum.

En nu lekker hier aan het lezen Alhamdulillaah!
    Leuk idee dit topic van je zuster.

Ik ga nu naar bedje toe, hoop je snel te spreken inshaAllaah.

xXx

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ben ook al heel lang weg daar, al zeker een jaar volgens mij.. na een voorval..

Hoe is het verder vandaag zusters? Hier alweer vroeg op, 06.30 dus het lijkt alsof ik er al een halve dag op heb zitten haha.

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Haha was hier ook vroeg, 10 over 6.
    Dus hadden lekker een ruime ochtend, ik benader het positief haha.

(F)

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Goedemorgen Dames! vrede zij met jullie!

Hoe is het? Ik heb lekker het weekend uitgerust. Eigenlijk niet zo veel gedaan. Zaterdag alvast wat cadeautjes voor Eid gekocht voor familie. en zelf al wat gekregen haha. Ik had voor de babykamer t een en ander gevraagd (kleine frutsels :))
    Dus heb lekker lopen freubelen van't weekend
    verder rustig aan gedaan

Mijn bekken doen echt super erg pijn. ik lijk wel een eend hoe ik loop. Laat me maar niet beginnen over opstaan uit bed..
    pff lekker dan , moet nog 10 weken insha Allah.

De kast in de babykamer staat nu gelukkig ook. Maar ik heb de achterplaten verkeerd om opgeschroeft :) dus het witte wat aan de binnenkant moest is nu aan de buitenkant en de binnenkant is een mooie karton-kleur.
    had geen zin om het terug te veranderen. had eerst bijna een half uur lopen miepen met die kleine schroefjes
    was er helemaal klaar mee. Niemand ziet de binnenkant toch.. dat ik zo :p

Gelukkig "bijna" met verlof. Nog 5 weekjes insha Allah. Dan ga ik lekker chillen hoor 8) natuurlijk het huis nog even ondersteboven keren.. :) nesteldrang he :p

@habibiAna: jeetje.. lijkt me echt vervelend als je constant pijn hebt!
    hielp het tapen wel een beetje?

@umm: Heerlijk he van die energieke kindjes om 5.30 's ochtends..
    off waar halen ze het vandaan. Ik lig dan nog half in coma en Sarah zit al te dansen en te springen op bumba ;)

@beingmommy: Heeej daar ben je ook weer:p
    mistery woman 8)

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hehe ben ik zo mysterieus.. ooeee how exciting!

Gister met de hele aanhang bij grote oma op bezoek geweest. Meskiena ze zag haar 5e achterkleinkind voor het eerst, mijn nichtje is ook zwanger dus een 6e is on it's way! MashaAllaah.

Lijkt me zo bijzonder om oma te worden, subhanAllaah je eigen kinderen die kinderen krijgen, en dan nog eens dat jouw kleinkinderen weer kinderen krijgen. InshaAllaah zullen we het mogen meemaken!

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Goedemorgen lieve meiden!

Hoe gaat het met iedereen op deze koude dag met veel wind...brrrr en het is nu nog zo donker!!!
    Hier gaat alles zijn gangetje, dochterlief heeft de laatste dagen weer af en toe een flinke driftbui...zucht...
    Als ze even haar zin niet krijgt, is het gillen, hoofd bonken tegen o.a. de grond of muur en ze begint nu haar boosheid soms tegen mij te richten....
    Zo liep ze van de week naar mij toe en gaf een harde klap op mijn buik (auuwww en hard hoor hihi)
    en nu probeert ze mij soms te knijpen.
    Gelukkig is ze meestal wel goed te 'corrigeren', ik zet haar dan in de hoek, met d'r gezicht naar ons toe, zodat ik haar in de gaten kan houden en dan later geeft ze ons een kus en is het weer over. Maar soms wordt ik er erg verdrietig van:(
    Alle lof aan Allah doet ze het (tot nu toe) alleen thuis, als mijn moeder oppast doet ze dat niet bij oma, gelukkig!!

@habibiAna: hoe is het meid, heeft het tapen nog wat geholpen?

@umm85: En al een bank gevonden?? Wat voor 1 zoeken jullie?

@hvj: Dat is beter he om zo af en toe even de rust voor jezelf te nemen en uiteindelijk ook voor je gezin want die hebben er ook niets aan, als jij straks oververmoeid bent toch!!

@beingmommy: M.Allah 3 kids!! En ook een tweeling (hier een trotse tweeling-tante hihi), hoe oud zijn je kinderen?

@sakinah: Wat leuk dat je al kadootjes hebt gehaald en vooral gehad hihi!! En sterkte met je bekken meid, ik merk dat mijn onderrug nu ook meer belast voelt dan bij de eerste zwangerschap maar alle lof aan Allah gaat het wel, als ik maar niet te veel sjouw!
    En die kast van je haha, dat doet mij denken aan mijn man..
    wij kunnen namelijk niet samen klussen, ik weet niet wat het is maar er gaat altijd wat mis....
    en ik weet heel goed wat mijn functie is...gebruiksaanwijzing lezen en spullen aangeven maar ja manlief denk het soms zonder de aanwijzing te kunnen hahaha met het gevolg dat er ook wel eens een plank verkeerd om zit.
    Ik kan wel weer heel goed klussen met mijn moeder, we zijn echt een topteam qua behangen,
    dus mijn man zei al, de babykamer mag jij behangen :)

Zusters, een fijne dag, ik ga zo (door de kou op de fiets...) naar de VK voor controle!

Liefs,

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Salaam Alaykum Lieve zusters!

Ben blij dat er weer gereageerd is :) gezellig kletsen.

Jeetje vannacht zo'n zware nacht gehad.. opzich wel geslapen hoor maar om half 4 werd Sarah krijsend wakker. MAAAMAAAA MAAMAAA
    denk dat ze gedroomd had..
    dus ik met mijn stomme kop haar uit bed gehaald bij mij gelegd (fout nr.1) en dan probeer ik haar een kwartiertje later weer terug te leggen (fout nr2) nou brullen natuurlijk. Ik denk.. zal wel ga maar lekker huilen.
    opeens horen mijn man en ik BAM! wij rennen uit bed (mijn man nog sneller dan ik ) en ja hoor.. Sarah uit haar ledikant gevallen!

dus gewoon eruit geklommen in haar driftbui! zij huilen natuurlijk.. wij ook geschrokken. pfff. nou ja dan mag je wel bij ons slapen :)
    Natuurlijk niet slapen.. lekker kletsen en op mamma's buik klimmen en in mamma's oren peuteren enz. ;) heerlijk dus.

maargoed Sarah moet dus vanaf vandaag in het grote bed slapen (haar "peuterkamer") had haar nog even in het ledikantje gelaten tot dat ik het gevoel had dat ze er aan toe was.. maargoed ik wil gewoon niet constant denken zal ze aan het klimmen zijn?
    straks komt ze met haar armpjes tussen de spijlen en valt ze.. :$ dan is het een gebroken armpje of beentje ofz.

Nou ja.. nu weer op mijn werk en misschien wat eerder naar huis vandaag :)

@beingmommy: Lijkt me ook bijzonder hoor als jou kinderen dan weer kinderen krijgen! haha hoor ons.. onze kleintje zijn nog niet eens 2 jaar :p moeten we nog even wachten vrees ik (insha Allah)

@ummy: ooh ik ken het hoor die drifbuien.. wat een drama zeg. Overal om gillen en alles is nee.. Sarah ga je slapen..? Nee!
    sarah kom is hier! NEEHEE.
    tis tegenwoordig zelfs huilen als ze moet wachten op haar eten
    ja ik kan het toch niet rauw aan je voeren kind! echt dramatisch op de grond gaan liggen, moet er stiekem wel om lachen hoor maar eigenlijk echt erg!

Dat slaan ken ik ook! ik sla eigenlijk nooit maar toch komt ze naar me to een zegt ze MAMMA STOUT! en dan krijg ik een boze vinger naar me toe gewezen om een klap! De straf bij ons is in de box staan.
    ze weet het ook dondersgoed want als ik haar waarschuw dan gaat ze naar de box en geeft ze die een klap..
    :) wat een temprament die baby's van ons he :p

en hoe is het gegaan bij de VK? nog bijzonderheden?

Nou tot later i.a.!

Liefs

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    wat een stilte hier.. :(

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Vrede zij met jullie zusters.
    Hoe is het met jullie allemaal?

Mag ik jullie even een foto laten zien van ons aankomend zoontje , alle lof is aan Allah:):)

16. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Hello nobody hahaha!
    Wat een rust hier zeg....

@Sakinah: oww spannend zeg dat jullie dochter in een peuterbed gaat. Wij gaan binnenkort ook een peuterbed voor de kleine kopen want straks moet ze haar ledikantje afstaan hihi!
    Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan...en dus ook bij jullie!!!

Bij de vlos was alles oke, alle lof aan Allah, het groeit allemaal goed, zo ook mijn gewicht hihi en bloeddruk is prima!
    Over ruim 2 weken de 20w. echo!

En die peutertjes he haha wat een toestanden soms, gisteren was ik een ui aan het snijden maar mevrouw riep de hele tijd APPEL!!! al wijzend naar de ui...ze werd zelfs boos dat ze niets kreeg dus na een hoop gezeur heb ik haar een stukje rauwe ui gegeven....
    eerst een gek bekkie maar daarna vond ze het blijkbaar lekker want ze kwam gelijk nog een stukje halen hahaha!

En mag ik vragen of jouw dochter s''middags nog slaapt?
    Yasmien gaat steeds minder s'middags slapen, ik leg haar wel op bed maar er zijn steeds meer dagen dat ze dan heel lang ligt te kletsen, dan zeuren en dan krijsen...en eenmaal uit bed is ze blij..
    maar net als vandaag, ziet ze er wel moe uit, nu helemaal stort ze eigenlijk in (en ze moet nog eten haha, dat wordt dus nog gezellig).
    Ik denk dat ik toch elke dag probeer haar op bed te leggen en als ze niet slaapt, dan niet.
    Overigens zou ik het wel jammer vinden als ze s'middags niet meer slaapt want ik kan in die tijd altijd zoveel huishouden doen en soms zelf ook een dutje!!

Fijne avond iedereen en eet smakelijk!!
    (wij eten Hollandse pot met een Somalisch tintje...gekruide aardappelen uit de oven, rode kool met appel en heerlijke Somalische kruiden erin...anders vind mijn man het niet lekker haha...en een stukje kip)

Liefs,

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klinkt lekker Ummy:D
    Hier vandaag nog over van de ovenschotel van manlief.
    Dus dat eten we vandaag verder op:D

18. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    @Elif:
    Alle lof aan Allah, wat een mooie echofoto van jullie m.Allah zoontje!!
    Hoe voel je je??
    En wat lekker dat je niet hoeft te koken zeg haha!! Ik maak vaak ook wat extra voor een andere dag...wat zijn wij vrouwen toch handig he hihihi!
    xxxx

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ummy mijn man had het gisteren gemaakt en was zoveel hahaha.
    Maar idd heeeeeeeeeeel erg ideaal:D

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    aaah eindelijk reacties! :D
    Ik zit de hele dag al als een psycho te klikken maar ik zie telkens alleen mijn eigen naam :p

@ELif: wow wat een mooi plaatje! echt leuk dat je hem zo goed kan zien. Masha Allah t gaat snel he de tijd.
    en idd lekker niet koken.. ik moet thuis nog aan de bak hoor..
    nog ff bedenken wat ik ga maken

denk lekker kip in tomatensaus met rijst.. ja daar heb ik echt zin in.. maar niet om te maken :)

@ummy: Ja... pff die peuters..soms echt achter het behang hoor. hihi.

haha grappig dat veel kindjes tegen de meeste groenten en fruit appel zeggen. doet mijn dochter ook namelijk. Alles wat rond is en eetbaar is, is een appel. van manderijn tot kiwi en inderdaad ui.
    Sarah is nu ook echt driftig aan het worden als ik haar geen eten geef. soms denk ik jee kind je doet alsof we je nooit voeren.

Ze slaapt trouwens ook nog wel smiddags. soms slaat ze wel eens over maar meestal een uurtje of 2. snachts gaat het nu ook wel oke maar moet wel zeggen dat ze heel vroeg wakker wordt en dan bij mij wil slapen.. ik met mijn dikke buik heb dan geen zin om haar weer in slaap te "wiegen" (laat ze niet eens toe.. en sterk dat ze is)
    dus lekker met mamma uitslapen is het dan ;):p

ik ken het hoor ik vind het ook heerlijk om tussen de middag even tijd voor mezelf te hebben. lekker een beetje miepen in het huis.

nou.. zometeen lekker naar huis en dan laaaang weekend.. lekker tot dinsdag vrij.

maar heb nog een hoop te doen dus dat komt ook wel goed uit

nou dames.. tot dinsdag denk ik.. misschien kan ik het weekend nog wat tijd vrijmaken om te komen berichten :d

liefs

Deel Deze Pagina