@Ummy, dank je wel lieve zuster. Inmiddels zit mijn man weer ff in Hollanda. Hij komt met Allaah's Wil volgend weekend deze kant weer op voor een maandje. En inderdaad leuk want wanneer hij komt is het altijd weer pakjesavond hier hahaha. Mijn schoonmoeder en schoonzus die geven ook altijd wat mee voor de kleine en vaak ook voor mij, echt superlief! En zo kan ik zelf ook nog beetje online shoppen om dingetjes van daar te kopen, is meestal toch wel goedkoper dan hier. @Zaytouna, ja eenmaal moeder dan ben je stukken minder flexibel als het gaat om buitenhuis kennis opdoen. Hoe vindt je zoontje het dat hij een broertje of zusje gaat krijgen of heeft ie het nog niet helemaal door? Ik heb inderdaad 1 zoontje, hij is van december 2008, alweer bijna 2 jaar met Allaah's Wil. @de rest: where are you guys? : )
Zou graag willen reageren, maar ik heb enorm veel last van mn linkeroog. Mijn dochtertje heeft mij net (per ongeluk) een knal verkocht hahaha. Ik kan er nu wel om lachen, maar daarnet kon ik wel huilen joh. Hoop dat het snel wegtrekt, zie nu ook door mn linkeroog wat wazig.
@ wardi: hihihi, leuk is dat al die kadootjes. Geniet er maar lekker van!! @mommy2be: ach lieverd!!Sterkte hoor! die knuistjes van die jonge kids tegenwoordig....haha, die slaan je zo knock out!! Ik heb trouwens ook last van mijn li-oog s.Allah...alleen heb ik een beetje kou op het oog, dus onderste ooglid is helemaal dik en het prikt!! Maar komt goed i.Allah! xxx
@momy2be... auwww een flinke mep dus... rustig aan oegt @Wardi ja klopt je bent idd veel minder flexibel. @Ummy kou op het oog.. daar heb ik nooit van gehoord. Moge Allah het snel genezen. Ik heb net me badkamer gedaan, me man zegt dat ik rustig aan moet doen, maar ja die kamer had ik al weken niet goed aangepakt. Nu wel weer moe hoor.. dus ga zo weer even rusten. xx
s.a. Dames! Leuk dat er weer is gereageerd. Ff terugscrollen om op iedereen te reageren @Hvj: Ben blij dat ze er weer een beetje bovenop is gekomen (alle lof is voor Allah) Hoe gaat het verder met jou? Sarah is trouwens ook weer zo goed als beter, maar heeft nog wel een vervelend hoestje. @mommy2be: Dank je voor je felicitaties. Inderdaad al weer 2 jaar.. pff gaat te snel. Wel een leuke leeftijd dit hoor. ze begint nu echt een eigen persoonlijkheid te worden .. en jullie weten het motto he.. "ik ben 2 en ik zeg NEE" Helemaal van toepassing op mijn dochter. soms wel moeilijk om te corrigeren hoor.. Als ik tegen haar zeg "Sarah.. niet doen!" dan zegt ze tegen mij ... "mama STOUT!" @Wardi: Jaaaaa je bent er weer heb je gemist hoor! Leuk dat je man is gekomen. Kan me voorstellen dat je hem ontzettend mist als hij weg is. Wel fijn dat je zo spullen uit NL kan halen.. lekker een verlanglijstje maken dus. HOe is het met Hamza.. Kleine Grote man..Ook al weer bijna 2 Fijn dat Hamza wel snapt dat zijn pappa even weg is, dat scheelt in ieder geval. @Zaytouna: Welkom zuster! Leuk dat je ook mee komt kletsen Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! En ik ken het hoor, dat schoonmaken. Ben gisteren ook weer als een vervelwind door het huis heen gegaan. Kast van Sarah uitgeruimd en de babykamer-kast ingeruimd.. Had trouwens niet verwacht dat ik nog zo veel kleertjes had. geeft wel gelijk inzicht voor wat ik nog moet hebben dit staat nog op mijn verlanglijstje: - Hydrofielluiers -spuugdoekjes -luiers newborn -wat verzorgingsspullen (badschuim enz) -slofjes, en sokjes valt mee toch? Verder eigenlijk alles in huis voor de beeb. @ummy: Sterkte met je oog gaat he tal weer wat beter? of heb je nog steeds een eitje op je oog @ iedereen: Zaterdag zijn mijn ouders en mijn broertje en zusje gezellig geweest. Sarah heeft een nieuw bed gekregen:d een echt prinsessen bed. Ze wilde er eigenlijk gelijk op slapen maar we moeten nog een matrasje kopen. Moeilijk hoor weet helemaal niet wat goed is voor zo'n kleintje. Tis wel een goed bed dus ik wili wel iets wat langer meegaaat. anders is het zonde. Verder is de babykamer bijna af! Heb een leuk kleedje neergelegd en heb de klamboe ook gemaakt. alleen nog een lamp, luxaflex en de schilderijtjes (maak ik zelf) en dan is het helemaal af nou nog genoeg te doen tot snel en wel blijven reageren he liefs!
S.A. allemaal!! @zaytouna: kou op het oog..dan heb je een soort kleine bacteriele infectie in je ooglid, wordt soms ook wel 'strontje in het oog' (hahaha vind ik zo'n vies woord en idee dat ik het gewoon kou op het oog noem) ik had een soort bobbeltje in mijn ooglid maar gelukkig is het niet doorgezet, soms gaat je oog ook tranen en komt er vuil uit... Ik vind het heerlijk soms ff boenen in huis, al is dat ook weer sinds de laatste tijd want in het begin van de zwangerschap had ik echt geen puf hihihi! @sakinah: nog gefeliciteerd met je dochter!! En wat lief een prinsessenbed!! Is het een peuterbed of een grote? Onze dochter is morgen jarig i.A., dan komen mijn ouders en mijn zus en kids even langs, dus heb net heerlijke cakejes gebakken. Ik zit ook altijd in dubio betreft de verjaardagen, wil het eigenlijk niet vieren maar mijn familie nodigt zichzelf een soort van uit haha en mijn man vind het niet erg zolang ze nog zo klein is. Met mijn eigen verjaardag maak ik wat lekkers voor familie maar ze weten dat ik het niet vier (maar toch komen ze ff langs haha!!!) Toevallig belde net mijn broer om te vragen of hij onze dochter mee mag nemen a.s. zaterdag naar de Sint intocht, ik vind dat ook weer dubbel aangezien wij dit ook niet vieren maar ja,later op school krijgt ze er ook mee te maken. Al zullen we haar dan wel vertellen dat de Sint niet echt is... (maar dat ze haar mond moet houden tegen de andere kindjes hahaha...ik zie haar al zo staan van..lekker puh hij bestaat toch niet) O ja met mij oog gaat het weer beter, alle lof aan Allah! En wat weinig spullen nog maar nodig zeg! Weet je trouwens al wat het wordt? Zodra wij volgende week de echo hebben gehad en dus het geslacht weten, ga ik ook eens op zolder rondkijken wat ik zoal nog moet kopen. Iedereen een fijne dag i.A. Liefs,
@ummy: Ja ik ken het hoor, heb ook duidelijk gezegd dat wij dat soort dingen niet vieren. Heb ze wel uitgenodigd voor het offerfeest. en dan komen ze lekker bij ons eten en dan is het mijn beurt om cadeautjes uit te delen Toch komen ze elk jaar op de proppen met cadeaus en lieve kaartjes. Allemaal heel schattig. Tsja ik kan ze niet tegenhouden ze kopen het toch wel en anders onder het mom van ramadan of offerfeest (ook al weer ik dat het niet zo is) maar het komt allemaal uit een goed hart en daar ben ik blij mee! Ik zou mijn dochter zelf niet naar de intocht sturen om sinterklaas te kijken. Maar dat ben ik hoor. Kan me voorstellen dat je het misschien moeilijk vind om nee te zeggen tegen je broer. Maar zolang ze maar weet dat het niet bij de islam hoort in ieder geval . en inderdaad niet tegen andere kindjes zeggen dat is ook weer zielig Ik heb inderdaad neit meer zo veel nodig! ben ook niet zo heel erg van het kopen hoor. Ik WIL het wel.. maarja dan denk ik bij mijzelf.. heb ik het echt nodig? anders vind ik het geldverspillig.
@zaytouna: Jaa leuk he een prinsessebed. Ben er echt heel blij mee (en Sarah ook!) Fijn dat je eindelijk een kast hebt. Ik ken het hoor dat proppen in kleine kastjes. Heb nu eindelijk de kledingkast van de baby ook opgezet. De kamer was eerst van Sarah en toen heb ik de kast wegens .. hmm waarom weet ik niet eigenlijk maar eigenlijk nooit opgezet nu lekker alles opgehangen,, word er helemaal blij van oooh leuk VK Lekker bloedprikken. Ik vind het nooit zo erg. Ik wil ook altijd kijken waarom weet ik niet. hoezo wordt je er zo flauw van dan? kan je niet tegen bloed? Inderdaad we zijn beiden bekeerd, meerdere trouwens in dit clubje hoor! Misschein is het leuk als iedereen zich even kort voorstelt dan weet je dat ook weer Mijn naam is Sakinah ( oh echt? ) dochtertje van 2 en 32wk zwanger van de 2e Alhamdulillah. Bekeerde moslima, woon in de omgeving utrecht en ben getrouwd met een surinaams/pakistaanse man ooh ja.. ben 21 jaartjes.. jong.. al hoewel ik me soms wel een beppe voel Mijn dochter gaat nog niet naar school maar zou het wel fijn vinden als ze naar een islamitische basisschool zou kunnen gaan. Het enige nadeel vind ik dat het zo ver weg is van ons. Dus we moeten er nog goed over nadenken en de voor- en tegens tegen elkaar afwegen. Ik heb op zich niets tegen een christelijke of openbare school, heb er zelf ook op gezeten. Maar het lijkt me gewoon lastig met kerst enz. Ook met de verhalen die op school worden verteld over de bijbel, lijkt me zo verwarrend voor je kindje. Maargoed we hebben nog even Nou dames ik ga weer even aan het werk spreek jullie snel insha Allah! Liefs!
A.s. Leuk Sakinah dat je jezelf hebt voorgesteld. Je bent een jonge mama, wat echt goed is M.A! Ik ben inmiddels alweer bijna 26 jaar, alham ook niet oud haha). Mijn zoontje wordt volgend jaar in maart alweer 4 jaar. Je bent al ver zwanger, dus nog ff en ga je met verlof. Ga je met 4 of met 6 weken?? (heeeerlijk vooruitzicht...) Gaat verder alles goed met de zwangerschap?? Liefs
S.A. Nou ik heb even met mijn man overlegd en die vind het geen probleem dat ze even meegaat, mijn broer is van plan om langs de zijkant te gaan staan om even een glimp op te vangen van de Sint en dan neemt hij haar mee naar de winkels want hij wil nog wat voor haar kopen.. Ze is ook nog te klein om te begrijpen wat het inhoudt dus t.z.t. zullen we het haar wel vertellen. Op zich het idee dat Sint Nicolaas ooit een lieve man was die arme kindjes kadootjes gaf, vind ik een mooie gedachte, alleen zoals Zaytouna al schreef betreft de zwarte 'knechten' heb ik nooit begrepen... ja ze zijn zwart door de roet v.d. schoorstenen....ehm er zijn bijna geen schoorstenen meer en hoe komt Z. Piet dan aan zijn krullen en rode 'dikke' lippen.....pfff ik vind het maar raar!! Zaytouna, ik ben dus Ummy (not my real name ) 27 jaar en heb een dochter van 2 en een tweede kindje op komst, alle lof aan Alllah! Ik werk in de zorg en ben getrouwd met een Somalische man. Betreft de schoolkeuze, hier in onze stad is er geen islamitische basisschool maar een stad verderop wel...dus dat zou ik het grote nadeel vinden...i.v.m. reistijd en eventuele mogelijkheid dat de kids, als ze oud genoeg zijn, alleen naar school kunnen gaan. Maar we zien wel, eerst mag onze dochter naar de psz toe hihi! En hoe was het bij de VK, niet flauw gevallen met bloed prikken?? Ik heb daar gelukkig nooit last van, ik kijk ook altijd hoe die dikke naald in mijn arm gaat haha...mijn man daarentegen is zo bang dat hij weleens weggelopen is tijdens het wachten haha!! Good night to you all!!!
@zaytouna: Ja inderdaad een jonge mamma maar voel me niet echt de leeftijd die ik ben hoor.. welke leeftijd wel weet ik ook niet maargoed ik denk dat dat komt omdat je dan al moeder bent. dan ben je misschien toch wat meer verantwoordelijk, eigen huishouden enz. Ik ga met 36 weken met verlof i.a. zie er echt naar uit hoor. nog 3 weken en 1 dag Heb nog een lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil doen (ben echt van de lijstjes in dit trimester ) en ik heb gister de 2 kasten van mij en mijn man opgeruimd. zo die kan ik ook weer wegstrepe.. heerlijk die nesteldrang @ummy: Inderdaad ik denk dat ze nog te jong is om het echt te begrijpen. Is ook leuk om er samen op uit te gaan met je broer. In ieder geval leuk dat hij wel interesse voor haar toont toch! dat zie je niet altijd. Ik vind het ook een nadeel hoor de school zo ver weg. Dat is toch wat mij een beetje tegenstaat Hoop gewoon dat ze in de tussentijd een school bouwen hier in mijn stadje Hoe voelen jullie je verder vandaag? Ik voel me wel oke. Ik weet dat ik niet zo veel moet klagen maar ik vind het nu wel zwaar hoor. leuk, maar zwaar. ik zat gisteren te denken was het maar alsvast 40 weken.. maar aan de andere kant ik moet nog wel een beetje naar de bevalling en het 2e kindje toegroeien.. heel gek misschien maar ben er misschien nog niet 100% klaar voor.. nog 10% ofzo en verder moet het lijstje af natuurlijk he Hoe zit het nu eigenlijk met EId? is het nu op de 16e? weet iemand dat? *edit* heb net gelezen dat het op dinsdag is! Alhamdulillah dan ben ik vrij. en de rest van de dagen kon ik geen vrij meer krijgen! Liefs tot later i.a.
A.s., Ooh wat een gemengde groep M.A. Somalisch/Pakistaans/Surinaams. Ik ben zelf met een marokkaanse man getrouwd en ben zelf half turks/half nederlands. Ik heb mijn zoontje ingeschreven op een ned-geen islamitische basisschool. Ik heb toch zo mijn bezwaren ondanks dat er wel veel aandacht aan Islaam wordt gegeven. Ik was toevallig gisteren nog op een Islamitische basisschool, en vind het niet goed als mijn kind alleen met marokkaanse/turkse (voor het overgrote deel) op school zit. Helaas de opvoeding van sommige ouders vind ik tekort doen en dat merk je aan de manieren van de kinderen, en dan kan de school nog zo Islamitisch zijn, buiten hoor je wel grove taal etc. en dat vind ik jammer. Ik vind ook dat je je als moslim, dus ik en ook mijn zoon moet mengen tussen andere afkomsten geloven om zo meer begrip en meer te weten te komen van elkaar. Als iedereen maar op zijn eigen eilandje blijft, blijft er onbegrip. Mijn zoontje zal zich meer dan op een islamitische school moeten verantwoorden en toelichten als hij bijv. suikerfeest heeft of alleen halal mag eten, en dan moet hij in zijn verdere leven I.A. ook doen. Het heeft verder natuurlijk wel een goede islamitische opvoeding thuis nodig, doea/quran/ en heel belangrijk het WAAROM van alles. Wat ik wel heel mooi vond gisteren, is dat alle kindjes gezamenlijk gingen bidden. I.A. wil ik mijn kindje wel quranlessen laten volgen in een moskee en zal hij daar ook met kinderen bidden. Hier alles goed, HMDL. Idd dinsdag offerfeest I.A. Ik ben ook al vrij. Hebben jullie nog speciale plannen?
Inderdaad hoor zaytouna je hebt gelijk dat is ook een van mijn bezwaren. maarja je hebt onopgevoedde kinderen overal. toch gaat mijn voorkeur wel uit naar een islamitische school. Inderdaad leuk dat ze samen gingen bidden. Mijn dochter is nu ook helemaal van het bidden (nadoen) doet ze haar amira hijab op en dan gaat ze naast me zitten.. zo lief volgens mij heb ik het al 100 keer verteld maar ik kan haar wel opeten als ze dat doet. en dan zegt ze heel zacht.. Allah... Allah... Ik ben er niet zo bang voor dat mijn dochters niets van de NL cultuur meekrijgen. wij zijn zelf helemaal niet van het cultuur gedoe en ik denk dat ze vanuit mijn familie.. en ook van die van mijn man veel "NL" dingen meekrijgen. Ach ja.. we zien het allemaal wel. Als ze maar opgroeien tot gelukkige vrome en eerlijke mensen/moslims (insha Allah) Ze zijn nu nog zo klein. Maar kan me er soms wel zorgen over maken hoor want ja ze weten wat ze zeggen kleine kinderen kleine zorgen.. grote kinderen... ga nu even bedenken wat ik vanavond in huis ga doen
S.A. Waar is iedereen?? Zelfs umm85 zie ik al ff niet hier.... I.Allah maakt iedereen het goed! @Sakinah: Wat werk je nog heerlijk lang door...ik wil zelf 6 weken van voren verlof en liefst nog een weekje vakantie daarvoor,i.Allah! Heerlijk he, die afstreeplijstjes...mijn man verklaart mij soms echt voor gek hihi, die zegt dan: Die gekke Hollandse vrouwen hahaha! En ik geloof je gelijk dat het nu echt zwaarder wordt, ik merk dat nu al vooral met tillen van mijn dochter....en dan ben ik pas op de helft haha! En wat lief dat je dochter haar hidjaab opdoet als je bidt, mijn dochter doet ook het bidden na...zo lief he en als ze de athaan uit de pc hoort, doet ze gelijk haar handjes naast d'r oren...wat een heerlijke kids hebben we he, m.Allah! @Zaytouna: Ook sluit ik mij aan bij wat je zegt hoor, op de openbare school hier in onze buurt, zitten er heel veel nationaliteiten op school en wordt er dus ook bij l'Eid stilgestaan. De islamitische school in de andere stad komt er qua resultaten wel heel goed uit en daar zitten ook flink wat Somalische kindjes op dus dat zou ook leuk zijn voor onze dochter maar ja, ik vind vooral de afstand ook belangrijk in mijn overweging. @hier: We zitten lekker warm in ons huis haha, wat een wind buiten he, vanmiddag moeten we wel even boodschappen doen want we krijgen van het weekend visite en morgenmiddag krijg ik de 20w. echo i.Allah! Heb wel zin om even te spieken hoe het binnen gaat!! Met l'Eid hebben we, zoals altijd, nog geen concrete plannen, ik denk dat we ditmaal wel weggaan naar familie i.Allah! Nou lieve zussies, een fijne dag i.Allah!! xxx
Hier ben ik Ummy, heb vaak de puf ff niet om op alles te reageren.. sorry. Welkom Zaytouna en gefeliciteerd met je zwangerschap m.a. Zal me nog even voorstellen: bekeerde moslima, dochter van 2 en een zoontje van 4 maanden, zelf 25 jaar oud en getrouwd met een Turkse man. Woon onder R'dam. Mijn kindjes gaan straks i.a. wel naar een Isl basisschool. Hij staat goed aangeschreven en hij zit hier praktisch om de hoek (denk 3 minuten lopen). Na komende week gaat ze beginnen op de peuterspeelzaal daar. Ummy, wat spannend de 20 weken echo. I.A. is alles oke met je kleintje. Met eid nog geen echte plannen, heb niet zo'n goede band met s.familie.. mijn man wil wel even langsgaan met ons geloof ik. Heb voor mijn dochter wel wat leuke klungeltjes gekocht (grote kralen om te rijgen, een puzzel en een leuk plaid voor op dr bed en wat kleertjes)
S.A. Ìk wilde even kort melden dat alles goed was bij de 20w. echo, alle lof aan Allah!! Wat is het toch een wonder he, zo klein en dan alle organen op zijn plek!!! We hebben onverwachts visite gekregen, die het hele weekend blijven dus na het weekend reageer ik uitgebreider i.Allah!!! xxxx
S.A. Alh Ummy, wat fijn dat alles goed was. M.A. Meiden morgen het offerfeest! Ga denk ik zelf niet zoveel doen maar wil er wel wat gezelligs voor maken voor mijn kleine meid. Had afgelopen woensdag nog cadeautjes besteld voor neefjes en nichtjes via internet, zou bij directe betaling de volgende dag verstuurd worden maar ondertussen is het er nog niet. Heb zojuist gebeld en er was iets niet op vooraad maar zou vandaag verzonden worden.. nu maar hopen dat de postbode morgen een beetje op tijd hier is..
S.a. meiden, Wat vreemd, ik krijg het niet meer te zien als er nieuwe berichten gepost worden in dit topic ( of andere). Denk dan elke keer dat er geen nieuwe berichten zyn gepostmaar goed. Ummy; gefeliciteerd met dat goede nieuws! De rest allemaal een heel fijn feest toegewenst. Ik heb ook nog geen plannen. M man moet helaas werken. Ik ga denk ik wel met mn dochter naar het gebed isa. Vind het altyd zo mooi en dan proef je toch die sfeer Normaal gaan we dan naar mn schoonouders, maar het is nu een doordeweekse dag, dus ik denk niet dat we gaan. Heb iig nog nix gehoord erover, dus ik w8 maar af
A.S. zusters Hoe is het hier??? @ Sakinah, Ik ben ook niet bang dat mijn zoontje niets van de ned cultuur mee krijgt, maar het gaat meer om waarden en normen en het samenleven met mensen met verschillende geloven en afkomsten. Ik hecht zelf helemaal geen waarde aan Sinterklaas etc, maar meer dat ze van elkaar leren. Het is inderdaad erg leuk als kinderen ons nadoen met het gebed.. zooo lief!!! @Umm85 HMDL dat de school waar jou kindjes straks naartoe gaan goed is aangeschreven! En als het in de buurt is, is het alleen maar gemakkelijk Vervelend dat je je bestelde cadeautjes nog niet binnen hebt. Ik weet wel dat de postbodes morgen gaan staken, ik weet niet hoe het zit met de pakketbezorgers?? Hopelijk krijg je alles nog op tijd. Heb je nog niet zo'n goede band met je schoonfamilie? Hebben zij moeite met jou ned. achtergrond? Hoe zit het met Turks leren? Versta je het al een beetje?? @Ummy: HMDL was de echo goed!!! Is toch altijd verschrikkelijk spannend wat je zal zien. Heb je gevraagd naar het geslacht of wil je dat nog niet weten? Ooh bezoek wat een weekend blijft, hopelijk niet al te druk gehad.. @Habibiana Heb je geabonneerd op deze topic? Misschien ligt het daar aan?? Morgen Offerfeest I.A. gaat zoo snel allemaal. Morgen moet mijn man ook werken maar vanaf donderdagzijn we beiden vrij en gaan we familie bezoeken i.a. Morgen ben ik zelf wel vrij. Ik wilde eerst naar de moskee voor 3id gebed, maar ik ga het toch niet redden. Na het 3id gebed komen er een paar vriendinnen mijn kant op om samen wat te eten. We doen zelf geen schaap in nederland dit jaar, we hebben het laten offeren in Marokko. Zelf weet ik niet wat ik met dat hele schaap aan moet hoe ik het moet ontleden zeg maar Ik ben moe en misselijk en wil tegelijkertijd de hele tijd eten om de misselijkheid weg te krijgen, dit had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Dus eet ik in gedeeltes, dat helpt wel. Ik heb a.s. woensdag weer een termijnecho, om te kijken hoe ver ik eigenlijk ben hihi, want dat weet ik nog steeds niet. Ik denk zelf rond de 10 of misschien wel 11 weken??? Ik hoop het stiekem ook wel dat ik zover ben. Maar is dus afwachten. Ooh ik moet ook nog bloed laten prikken.. hmmm misschien moet ik dan toch morgenvroeg gaan, ik kan er vanaf 7.30 terecht, en daarna naar 3id gebed. Moskee is vlakbij het ziekenhuis. Maar ja is niet echt een leuk begin van 3id hihi..
Habibiana ja idd de sfeer van het 3id gebed is echt mooi, en het is ook goed voor onze kinderen dat ze er iets van mij krijgen, misschien ga ik toch wel hahahah.. ik kijk vanavond even hoever ik kom met huishouden etc. Fijne dag allemaal!!