Thee met Baklava's deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Umm85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    s.a. lieve zusjes!

Eid mubarak nog! Ben blij dat alles goed met jullie gaat.
    Leuke dat gehad gisteren? Ik wel hoor. Altijd vroeg opstaan!
    gelukkig had ik alles al helemaal klaar de avond er voor dus geen gestres ..(oke een beetje dan :))
    Dochter lag nog lekker te slapen dus ik moest haar uit een diepe slaap wakker maken.. arme schat ze bibberde helemaal. Maar toen zag ze haar neefjes en was ze weer helemaal in haar element (en hoe:|)

In de moskee is ze heel lief geweest. Alle kindjes vond ze ook heel leuk en tijdens het bidden netjes bij mamma gebleven! was echt trots op haar

daarna lekker gegeten thuis met familie. Was heel gezellig Alhamdulillah en heb veel gelachen.

Nog maar 2.5 weekjes werken.. heerlijk kijk zo uit naar mijn verlof
    heb net weer een paar dingen weg kunnen strepen van mijn lijstje :p

was gistern bezig met het inpakken van mijn ziekenhuistas :p ook altijd leuk. MOeten nog wel een paar dingen in maar ik heb insha Allah nog tijd

nou kom later wle even kijken!

'LIEFS!!

2. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. sisters!

Allereerst nog een gezegend Offerfeest, i.A. hebben jullie een fijne dag gehad.
    Hier liep het helaas wat anders aangezien ons meisje ziek is...het arme schaapje, ze heeft al 2 dagen flinke verhoging en is heel verkouden...dus bleven we saampjes lekker thuis.
    Mijn man is na de moskee nog even naar vrienden geweest en was ook op tijd weer thuis i.v.m. de mist en kou.

uyhghgthhghjregfytggf hbgfg v nfgrghhn n bgrgj

Zo dat was nog een krabbeltje van mijn dochter,
    dus ik stop nu weer met typen want ze wi nu ook met haar voet typen...lees trappen pfff hahaha!
    Fijne avond,
    Lief,

3. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    S.A.

3id Mubarak.... Bayram mubarak!!!

Zusters hoe gaat het met jullie? Iedereen is druk zo te zien ;)
    Hier alhamdoelilah alles goed! Ik had woensdag mijn echo om te zien hoe ver ik nu ben. En ik ben 9 weken zwanger! Ik zag een klein klein wondertje! Hartje heb ik zien en horen kloppen, dat was wel mooi, subhanAllah!!

Sakinah, wat leuk dat je met je kindje naar de moskee bent geweest. Ik ben zelf niet meer geweest.

Hoe was/ is jullie 3id verder? Alhamdoelilah die van mij erg leuk. We zijn nu even bij familie en al wel veel vlees gegeten de afgelopen dagen. De rest van het jaar eet ik het niet zo veel vlees, dus mag wel een keer. Is goed voor me ijzergehalte toch?? In vlees zit ijzer???

Wauw Sakinah nog 2,5 wk werken... echt aftellen dus.

Ummy is je kindje al wat beter??Zo niet moge Allah haar genezen!!

Fijn weekend allen!!

Liefs

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

S.a dames,

Ben weer terug van vakantie, was lekker m.A. Nog een gezegend offerfeest voor iedereen (beetje laat), lekker gegeten allemaal?
    Hoe gaat het met jullie, de kids en de tummy's (voor de zwangeren)? Leuke 'ied gehad?
    Hier z'n gangetje allemaal, wat last van rug en bekken maar ja dat hoort er allemaal bij alle lof aan Hem.

Liefs,

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    S.A. lieve dames,

even weer een tijdje geleden. maar daar ben ik weer.
    Lekker weer na het weekend :) niets bijzonders gedaan eigenlijk.,
    lekker thuis wat aangerommeld en inmiddels mijn vluchttas ingepakt ;)
    lekker kleertjes uitgezocht en de bekleding van de wieg gewassen :)
    m.a.w. lopen miepen in huis :p

dochter is lekker ondeugend geweest, maargoed dat blijft he.

@hvj: ooh leuk dat je weer turug bent! waar was je ook al weer geweest? en ja hoor ik heb heerlijk gegeten en het gaat goed met het tummymonstertje ;)
    en met die van jou?

@zaytouna: 9 weken al weer!
    jeetje wat gaat dat snel. nog even en je gaat ook weer bevallen insha Allah. haha nee hoor geintje insha Allah blijft je kleintje nog lekker zitten. Maar de tijd vliegt wel! dat wel.

@ummy: aaah schattig dat getyp van je dochter :p ze zijn zo nieuwsgierig he. Die van mij wil ook altijd overal aan zitten..
    en als het haar niet bevalt dan zet ze de pc gewoon uit (op die grote glimmende knop drukken)
    hoezo ongeduldig. :p

Nou dames. niet veel te vertellen hier. Ik ben in ieder geval bijna klaar met al mijn dingetjes voor de bevalling. wel fijn hoor.
    moet alleen nog grote boodschappen doen en nog een gordijn afmaken voor de babykamer

:D

nou tot later insha Allah

liefs

6. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Salaam aleikum meiden,,
    ik ben nieuw hier op het forum en kwam langs dit topic,,
    lijkt me gezellig om mee te kletsen met jullie!!
    Liefs,

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Salaam ALaykum SoofZahra

Gezellig dat je mee komt kletsen!
    je bent van harte welkom

zou je iets meer over jezelf kunnen vertellen?
    is altijd leuk :)

mijn naam is Sakinah
    1 dochter van 2 en een 2e op komst
    Nederlandse afkomst :)

8. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aleikum salaam sakinah,,

nou zoals je ziet ben ik ook mama van een dochter van bijna 3 en de tweede is op komst :D
    ik ben 23 jaar en woon in roosendaal..
    ik heb tot op voor kort gewerkt als apothekersassistente maar helaas mijn baan verloren door bezuinigingen..nu zit ik dus thuis,, wat eigenlijk heel goed uit komt omdat ik nu meer tijd heb om te genieten van mijn kleine meid en de zwangerschap.
    ben ook nederlands van afkomst,, nu al 5 jaar gelukkig getrouwd alhamdoulilah met manlief die van marokkaanse afkomst is.
    ehm ja als je nog meer wilt weten just ask!
    liefs

9. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. lieve zusters!

Hoe gaat het met jullie? En met alle kids?
    Tot nu toe hebben de moderators nog niets gezegd maar....zullen we met zijn allen goed opletten dat we zo min mogelijk Arabische woorden gebruiken....ik vind het ook jammer aangezien Arabisch een heel mooie taal is :) maar ik ben bang dat anders dit leuke forum gesloten wordt...
    (ja ik klink als een strenge juf hahaha maar dat ben ik niet hoor!!)

@Zaytouna: Wat mooi zeg, 9 weken zwanger, alle lof aan Allah!
    Hoe voel je je? Bijzonder he, dat je met 9 weken al zo'n mini mensje in je buik hebt!!

@Hvj: Welkom terug!! Deze Ummy krijgt een dikke tummy hahaha, met mijn eerste zwangerschap kon ik nog heel lang gewone kleding aan maar nu niet dus haha, dus ik ben lekker aan het shoppen geweest!
    Krijg jij fysio voor je bekken? Is ook flink zwaar he, met nog een kleintje thuis!! Sterkte he!!

@Sakinah: Jeetje sis, jij gaat bijna bevalllen haha, zo te lezen heb je je lijstje al bijna af hihi!
    Ik merk nu echt dat mijn meisje steeds stouter wordt haha, zo vaak neeeee zeggen en mij,mij,mij!!
    En mamma is stout!! hihihi, wat een boefjes he!
    Soms maakt ze mij weleens verdrietig hoor, als ze echt uren loopt te dreinen en vervelen...soms zit ze zich ook een soort van in de weg lijkt wel...Voorheen ging ik nog weleens een stuk fietsen als ze zo deed, daar knapte ze echt van op..maar het is nu zo koud!!

@soofzahra:
    Welkom bij de theeleuten hihi, en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Moge Allah je een voorspoedige zwangerschap schenken!
    Hoe reageerd je dochtertje erop?
    Ik ben 27 jaar, dochter van 2 en zwanger van een nieuw wondertje alle lof aan Allah. Mijn man is Somalisch en ik ben een echte kaaskop :)

Fijne avond allemaal!!
    Liefs,

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sakinah, met mijn tummymomstertje gaat het goed alle lof aan Hem (druk aan het trappen). Fijn dat je al bijna klaar bent voor de bevalling, hier nog niks gedaan en zou ook niet weten wat ik moet doen behalve grote schoonmaak.

@SoofZahra, welkom meid en gefeliciteerd met je zw. Hier een mama van 27jr, heb een dochter van 1.5jr en ben zwanger van mijn 2e alle lof aan Hem.
    Wanneer heb je je echo?

@Ummy, dank je. Dat had ik ook bij mijn eerst, zat nog op de fiets 2 dagen voordat ik ging bevallen (liep nog wel overtijd) maar nu geen denken aan. En kleding kan hier nog gemakkelijk zolang het geen rits/knoopje heeft. Ik loop bij de c-therapie voor mijn bekken, een dreumes in huis hebben maakt het niet makkelijker op.

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Goedemorgen dames!

Leuk dat jullie weer gereageerd hebben!

@soufZahra: tnx voor het voorstellen. hihi veel NL dames hier.
    ooh leuk een dochter en 3. een handenbindertje? Ja ik ken het hoor die bezuinigingen. Ben er ook mijn baan door verloren. Maar werk nu gelukkig weer ergens anders (klantenservice zorgverzekeraar.)

@ummy: Ja ik ga i.a. al weer bijna bevallen.. ik vind het zo spannend maar ik zat net nog te denken het is ZO snel gegaan niet normaal. de weken vliegen voorbij. Aan de ene kant wel fijn hoor ik ben een vrij ongduldig persoon ;) maar aan de andere kant zal ik het wel weer gaan missen de zwangerschap (alhoewel ik daar nu anders over denk ;)). Vooral met slapen is het echt een hele klus om lekker te liggen.. en dan slaap ik eindelijk... besluit mijn dochtertje wakker te worden of word ik zelf weer wakker.. pff

ooh ja de peuterpubertijd! NEEEE NEEEE NEEEE. Sarah doet het ook hoor. Echt tot irritants toe. aan de ene kant leren ze heel veel deze periode en dat is leuk om te zien.. maarja aan de andere kant zijn ze echt heeeel erg bezig met uitproberen (vooral mamma bij ons)
    en tsja.. mamma is hier ook stout (net als alle andere dingen:p)
    ze heeft vorige keer.. of wat zeg ik meerdere malen op zolder de hele muur onder getekend toen ik even niet oplette.. dus boven mooie kunstwerken van mijn kleine meid:p gelukkig is het op zolder niet erg :)

@hvj: idd sterkte met je bekken. Ik heb er al last van maar als je echt instabilliteit hebt.. pff lijkt me echt hels. helpen de behandelingen wel een beetje? doe rustig aan he meid
    haha grote schoonmaak ja ik heb gisteren de matrassen afgehaald (hoezen eraf) en al het bedden goed (kussens, dekbed) ik de was gedaan. t ruikt nu weer heerlijk.. lang leve de nesteldrang :p
    maar je hoeft niets meer te doen? of weet je gewoon nog niets :p
    hoe gaat het met het kamertje enz? gaan ze samen op een kamer?

Nou ik ga weer even aan eht werk zoals ik altijd zeg. Heb een flinke hoest opgelopen en adem nu vrij zwaar. Gisteren zelfs bloed gehoest (keel is kapot). maargoed.. t zal er wel bij horen he ;)
    nog 1.5 weeeeek :p

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Mogge meid,

Heb tot nu toe niet het idee dat het helpt, dus eens kijken of er andere oefeningen zijn die beter effect kunnen hebben. Rustig aan met een dreumes in huis gaat niet altijd makkelijk, maar ik doe mijn best.
    Idd lang leve de nesteldrang, heb ik nu nog niet veel last van maar komt nog. Ik zou niet weten wat ik anders moet doen/voorbereiden, ja mijn vluchtkoffer maar daar is het te vroeg voor. Voorlopig slaapt de baby bij ons op de kamer ivm bv en na 6 maanden (zoals bij mijn dochter) gaat ze op de kamer met haar zus, dus ook nog tijd zat i.A. Het enige wat erbij komt is een ledikant voor de baby erbij, meer niet.

Werk ze en beterschap meid, hier met een opgezwollen keel opgestaan (hoop niet dat het ontstoken amandelen gaan worden).

Liefs,

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    S. A dames!

Hier ben ik ook weer. Beetje vermoeid maar verder alles goed alle lof is voor Allah.

@hvj: Ik snap het hoor, met een dreumes moet je soms wel
    je kan moeilijk zeggen zoek het maar uit verder mamma gaat even liggen ofzo ;):p
    Maar jammer dat het niet werkt.. i.a. gaat het beter als je er langer mee door gaat of als er andere oefeningen komen.
    Maarja zoals ze ook zeggen, het is het allemaal waard.. hihi
    is het ook wel natuurlijk maar zonder die pijn mag wel hoor!
    I.a. zal ALlah jou zondes vergeven met elke pijn/ongemak die je voelt, amien.

Mijn keel gaat nu wel weer beter alle lof is voor Allah. best lekker geslapen gisteren (vaak wakker gemaakt door man omdat ik snurk :)) en niet zo'n beetje ook haha
    ik kan er niets aan doen volgens mij komt het ook door de zwangerchap haha
    (daar gooien we het maar op)
    heb gisteren weer een deel van mijn (huishoud)lijstje afgewerkt
    heb de onderkant van de keuken (kasten) opgeruimd en lekker het hele huis aan kant gemaakt.
    en alles rook zo lekker aan het einde van de avond..
    heerlijk :p dan slaap je pas lekker.
    Heb ook de kussens en de dekbedden gewassen :p
    en de hoezen vna het matras.. 8)
    dus dat kan ik ook weer wegstrepen.
    Ik ga zaterdag nog kijken voor de aller allerlaaste dingen voor de baby en voor een matrasje voor het nieuwe bed van mijn dochter.
    hoop dat ik iets kan vinden i.a.

jullie nog iets leuks doen vandaag/vande week?

(L) Liefs

14. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL

dank je :D
    jij ook gefeliciteerd met je tweede wondertje :)
    ik moet as maandag voor de eerste echo!! spannenddddd :D
    jij bent al lekker op weg zeg 27 weekjes :D
    hoe voel je je?

15. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL

hihi ja een handenbindertje is ze zeker :p maar erg leuk hoor! ik geniet er iedere dag weer van!
    oooooh nou beter dat je weer een baan hebt zeg! wij overwegen om te gaan verhuizen naar België omdat mijn man een baan aangeboden heeft gekregen daar dus ben me ook aan het oriënteren op een baan daar inshallah :D

16. soofzahra

soofzahra Lid

23 okt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL

dank je hihi :D
    dank je inshallah! jij ook meid:D
    ze vind het tot nu toe wel leuk,,, ze zegt tegen iederen ik krijg een broertje hahah dan zeg ik ehmmm lief dat weten we nog niet hoor misschien krijg je wel een zusje neeeee zegt ze dan ik wil geen zusje hihi ach ja :D ik vind het allemaal leuk en bovendien is dat niet in onze handen:)en jou dochtertje? begrijpt zij al een beetje dat ze een broertje of een zusje krijgt?

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

W.S meissie,

Nog vermoeid?

Idd maar alles met een beloning i.A! Amien op je smeekgebed schat, voor iedereen.

Fijn dat je keel niet meer pijn doet en je lekker hebt geslapen. Druk in het huis bezig geweest zo te lezen, succes zaterdag met inkopen doen.
    Ik was 2 dagen bij mams op bezoek, deze hele weekend krijg ik bezoek dus ook druk druk i.A. Verder geen bijzondere plannen staan.

Liefs

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dank je meis.
    Ow wat leuk nog een paar daagjes voor de echo, spannend. Geniet ervan!
    Ja ik ben idd lekker op weg, alhoewel het van mij wel sneller mag gaan.

Op de bekken/rugpijn voel ik me goed alle lof aan Hem, beter dan in de eerste trimester van mijn zwangerschap. En jij?

19. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    Vrede zij met jullie allemaal!!!

Waauw wat hebben jullie veel gereageerd!! Ik had echt even tijd nodig om bij te lezen.

Sakinah spannend nog 1,5 wk!! Heerlijk!! Lekker bezig in huis, petje af voor een hoogzwangere!

Ummy ja hier ook herkenbaar de NEE-periode. En ik ga erop letten om geen arabische woorden te gebruiken, dan maar vertalen naar het ned! Want we willen natuurlijk niet dat dit gesloten wordt!! Goed dat je ons erop wijst!

Soofzahra: wat leuk ik ben ook 10 weken zwanger, mijn zoontje is van maart 2007. Ik ben zelf Nederlandse en mijn man is Marokkaans. Ik ben ook op mijn 18e getrouwd en heb tot mijn 17e in bergen op zoom gewoond... (en nu hou ik op met overeenkomsten hihi) Ik ben zelf 26 jaar, en woon alweer jaren in de omgeving van Amsterdam.
    Spannend je hebt a.s. maandag je echo i.a. Ik heb met 7 wk en 9 wk een echo gehad, we konden nog niet veel zien, maar het belangrijkste: een kloppend hartje hebben we wel gezien en gehoord. Hoe voel jij je? Ik ben vermoeid en misselijk, gelukkig hoef ik niet over te geven. Ik vind het wel zwaar met werken, rond 14.00/15.00 uur heb ik echt een zware dip en wil ik gewoon een bedje opzoeken. Bij mijn eerste zat ik in de eindfase van mijn studie en kon ik wat meer rust nemen. Ik ga dus nu wel dagelijks vroeg naar bed.

Het valt me op dat veel in verwachting zijn van de 2e. Spannend hoe de eerste erop zal reageren. Gisteren zei mijn zoontje opeens: 'Mama heb jij een baby in je buik???' Ja zei ik, en toen ging hij aan me buik voelen hahaha, was zo schattig.

Ik moet nog kraamzorg regelen, maar zit er een beetje mee dat ik wil overstappen naar een andere zorgverzekeraar, en ik weet niet of die dan wel een contract heeft met dat kraambureau. Nou ik ga zo eens bellen.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag!!

xxx

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Zaytouna, jij ook een fijne dag verder.

Deel Deze Pagina