Thee met Baklava's deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Umm85, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    Thanks Hvj

GaaaaaAaaaaaAaap, ben zo moe!! Ben nog steeds op me werk... Gaaaaaaaaaaaaapppp

Ik heb t nog niet aan mijn collega's verteld alleen aan mijn leidinggevende. Misschien bij de volgende vergadering ;)

Nou ik ga weer ff verder gapen ;)

2. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. zusters!

Hoe gaat het met jullie? Ik geloof dat iedereen een beetje moe is haha, ook niet gek met dit koude weer natuurlijk en het wordt alweer zo snel donker he!!
    Er zijn inderdaad veel zusters zwanger van de tweede, momenteel heb ik ook weer veel zwangeren in mijn omgeving maar dat valt nu extra op door mijn eigen zwangerschap, denk ik!
    Met de wil van Allah gaat alles goed met jullie allemaal.

Ik heb niet zo veel boeiends te melden, buik begint echt hard te groeien pfff en dan moet ik nog ruim 4 maanden haha!
    Man en ik zijn nu aan het bedenken hoe we de babykamer gaan maken, welke kleur enzo. Wel muurschildering of niet...
    Mijn man is nogal kieskeurig haha, dus we moeten echt nog even om de tafel hihi!
    Van het weekend ga ik lekker weinig doen, beetje rommelen in huis en weer even wat spullen op Marktplaats zetten.

Ik wens iedereen een fijn weekend, met de wil van Allah!
    Liefs,

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Ummy, jij ook een fijne weekend en succes met het plannen maken voor de babykamer.

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Salaam Alaykum lieve schatten,

Hoe is het met jullie? ik ben even een tijdje niet geweest had er eerlijk gezegd niet zo veel tijd voor :p maar ben er vandaag weer klaar voor hoor.
    Ik voel me alleen zooo moe. niet echt moe van ik moet slapen maar meer van.. ik wil naar huis ik heb geen zin :p
    het is ook nog rustig op werk en dan gaat de tijd helemaal langzaam
    maarja het moet maar he. deze week mijn laatste week en dan ben ik i/a lekker klaar.

Jeetje de tijd gaat zo snel. Ik ga insha Allah al weer over een week of 5 bevallen! kan het me echt niet voorstellen. Ben aan de ene kant wel zenuwachtig maar kan niet wachten tot ik mijn kleine meisje kan zien. Ben ook benieuwd hoe mijn dochter reageerd en of het heel anders is.. opeens 2 kindjes.

Gelukkig is bijna alles klaar. De babykamer heeft alleen nog luxaflex nodig en de kleertjes moeten nog gestreken worden (geen noodzaak) en daar komt mijn mamma mij mee helpen. :)

Ummy: weten jullie het al? wat zou je zelf het liefste willen dan qua kamer?
    ik heb zelf mogen kiezen! was heel lief van mijn man. Natuurlijk heb ik wel met hem overlegd maar de meeste dingen vond hij oke :)

nou ik ga ff aant werk
    t word weer wat drukker 8)

5. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. allemaal!!
    Wat is het hier stil!! Is iedereen sneeuwpoppen aan het maken hihihi.
    Bij ons begon het s'avonds te sneeuwen en dochterlief stond de hele tijd met d'r neus tegen het raam geplakt, ze vond de sneeuw zo mooiiiiiiiii!
    Ik ben benieuwd of het er morgen nog ligt want dan moet ik er dus wel ff doorheen met mijn dochter.

@Sakinah: nou....we zijn er nog steeds niet uit hahaha,
    ik wil graag een muurschildering en hij wil behang.
    Helaas is hij niet zo netjes met behangen dus dan zou ik dat moeten doen en daar heb ik nu net geen zin in haha!
    Mijn schoonzus kent een vrouw die mooie schilderingen maakt dus dat leek mij weer erg leuk.
    We gaan aankomend weekend behangetjes kijken, mijn man hoopt dat ik mij nog ga bedenken hahaha.
    Zodra we eruit zijn, zal ik het ook hier ff zeggen.

En je laatste weekje zus, ik vind het heel knap dat je het zo lang uitgehouden hebt zeg!
    Ik hoop met 34 weken met verlof te gaan maar vrees dat ik niet tot het eind mijn taken kan doen ( veel tillen en draaien enzo)
    i.Allah lukt het tot een week of 32, dat was bij mijn eerste zwangerschap ook.
    Succes met de laatste dagen he!!

Ik ga even een bakje koffie maken en dan lekker niks meer doen!

Dikke kus

6. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    S.a. Ladies

jee inderdaad wat is het rustig hier. niemand zin om te reageren? of geen tijd ? ;)

Nou hier ben ik weer lekker op werk :p tis vandaag mijn laatste dag! eigenlijk best spannend vond het vanochtend ook wel een beetje raar om te gaan. Tis gewoon zo dichtbij nu.. kan het me heel moeilijk voorstellen.. maar de tijd gaat maar door en gaat maar door.. en het gaat ook zo snel... ook een van de tekenen van de laaste dag bedenk ik me net.. maargoed.. laatste dag dus :D

@ummy: Moeilijk is het he iets uitkiezen. wel leuk dat jullie samen uit gaan kiezen toch. gezellig een uitstapje met je man is altijd wel gezellig (en dan niet ruzien over het behang he :p)
    misschien kiezen jullie wel iets totaal anders:p

Tnx dat je het knap vind. Ik sta er niet zo bij stil .. al ben ik het nu wel echt zat. Ik ben echt aan verlof toe hoor.
    Je leeft er wel echt naar toe.
    Goed dat je de keuze hebt gemaakt om toch 34 weken te gaan. Als het echt te zwaar is dan moet je gewoon lekker stoppen en gaan genieten :D

nou dames.. reageren graag anders kom ik achter julli eaan hoor :p

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    iedereen verdwenen?

Nou ik ben er nog hoor :D
    Heb lekker verlof! Wat heerlijk om even nergens aan te moeten denken

nou ja... nergens..
    jullie snappen het er is genoeg te doen hoor.
    ga nu maar is even de was ophangen en dan zometeen lekker boodschappen doen (grote boodschappen)
    lekker inslaan voor als k bevallen ben insha Allah

woensdag komt mijn moekie en mijn zusje helpen met de vervelende klusjes in huis (de rest heb ik al gedaan :))
    dus lekker ramen zemen enzo hihi echt zo lief van hun.
    is eigenlijk helemaal niet nodig maar ze stonden er op!
    en tis ook wel gezellig zo met zijn drietjes natuurlijk.

jullie nog wat meegemaakt dames? komop we laten dit topic toch niet ook " doodgaan" ...toch?

tot snel!

Liefs

8. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. Sakinah!
    Ik ben er ook nog hoorrrr, ik wilde gister ff reageren maar dochterlief ging ff spooken haha!

Wat heerlijk dat je met verlof bent!! En superlief dat je moeder en zus komen poetsen. Mijn moeder is ook altijd zo´n schatje, als ze zelfs maar een kleine middag oppast gaat ze hier in huis ook lekker rommelen en tegelijk heeft ze ook nog tijd voor d´r kleindochter hahaha, oma´s kunnen alles he!
    Hoe voel je je? Is beebje al goed ingedaald?
    Wil je trouwens thuis bevallen?

Hier gaat alles zijn gangetje, alle lof aan Allah!
    We zijn er grotendeels uit qua babykamer haha,
    het wordt toch behang en als het mee zit hoef ik niet te helpen daarmee want over 2 weekjes komt mijn zwager en die wil graag samen met mijn man, een start maken in het kamertje...
    Ik ben benieuwd...hahaha!
    Verder ben ik vast aan het rondneuzen voor een kinderwagen.
    Die van onze dochter hadden we tweedehands en was niet heel praktisch qua opbergen (we woonden toen nog kleiner en hadden een kleinere auto)
    Deze heb ik aan een andere zuster gegeven dus nu willen we graag een andere.
    Eerst dacht ik nog aan een duowagen maar onze dochter wil steeds vaker zelf lopen en tegen de tijd van de aanstaande bevalling is ze alweer 2,5.
    Dus ik denk dat we voor een enkele wagen gaan, 3 in 1 zeg maar(incl. maxicosi want die van ons is weer terug naar mijn zus gegaan) en dan misschien zo'n voetplankje eraan voor onze dochter...
    weet niet of dat handig is...
    Vind het wel lastig om iets te kiezen.
    Hoe doe jij dat Sakinah?

Nou ik ga mijn dochter even controleren want die zit zo verdacht stil in een hoekje gehurkt (zal vast een vieze luier hebben hahahaha)

fijne dag!
    Enne kom aan met reageren he lady's!!!

Kusssssss

9. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. Zaytouna,

ik zie dat je ziit te lezen hahahaha!
    Dus alle lof aan Allah is er nog wel iemand!!!

xxx

10. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    S.A. allemaal,

Ja het is stil hier. Ik had vrijdag op mijn werk een heel verhaal hier getypt, maar toen was ik weer bezig met iets en moest ik in een ander systeem en toen was mijn hele bericht weg. Nieuwe poging!

Ummy ben je al verder met de kamer?? Moeilijk hoor! Ik hoop dat jullie iets vinden wat jullie beiden mooi vinden ;)

Sakinah.. ooh heerlijk lekker met verlof!! Je bent met 36 wk gestopt toch? Goed hoor! Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook gedaan, was goed te doen. Ik hoop deze zwangerschap ook weer ;)... Spannend bijna bevallen!!
    En ja dat de tijd alsmaar sneller gaat is inderdaad één van de tekenen. Ik las laatst een artikel van volgens mij een wetenschappelijk onderzoek dat had bewezen dat de aarde 1 seconde sneller rond de zon draait.. zoiets stond erin... dus het wordt ook nog eens wetenschappelijk bewezen.
    Ik heb laatst naar een docu-film 'het wonder van een nieuw leven' gekeken, nou echt prachtig M.A. ze laten vanaf de bevruchting zien hoe een baby ontstaat/groeit in de buik, S.A. Echt ongelooflijk dat het ei (als het bevrucht is) zich verplaatst naar de baarmoeder waar het zich nestelt etc.. vond het zo prachtig dat alles wist wat het moest doen, het is gewoon ingeprogrammeerd. Degene die zeggen dat het natuur/toeval etc is... dat gaat erbij mij gewoon niet in. Moge Allah swt deze mensen leiden naar de waarheid.

Heeft iemand nog een zwangerschapscursus gedaan? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik mensendieck gedaan, ik vond het erg nuttig! Dus als iemand tips heeft voor een cursus... gooi het in de groep.

Ik ga weer verder met werken...

11. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    Trouwens nog een vraag voor jullie dames. Iets heeeeeeeeel anders...
    Ik las dat de meeste nederlandse bekeerlingen zijn M.A.
    Hebben jullie al nagedacht over waar je begraven wilt worden, zou je het willen in Nederland of in het land waar je partner vandaan komt, omdat je man en kinderen daar misschien ook begraven gaan worden?

Ik ben al een hele tijd hiermee bezig. Ikzelf zou graag in Marokko begraven willen worden, mijn man en kind (eren) worden daar begraven, zij hebben ook een verzekering bij een marokkaanse bank. Ik heb zelf gevraagd of ik ook daar verzekerd kan worden, maar ik moet een soort van verklaring hebben: wilsbeschikking van dat ik moet laten opmaken bij een notaris.
    Heeft iemand er ervaring mee, of willen jullie in Nederland begraven worden?

Sorry het is een heel ander onderwerp, maar ben benieuwd of dit bij jullie ook speelt.

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A.

@zaytouna, hier heb ik het al vaak met mijn man over gehad,
    in zijn geboorteland is het tot nu toe vrijwel onmogelijk i.v.m. de oorlog, hij heeft nog wel familie in een Arabisch land in de buurt maar nu we een gezinnetje hebben, vind hij het ook voor ons prettig dat we op de begraafplaats kunnen komen, als we dat willen (moge Allah s.w.t. ons nog een lang gelukkig leven samen geven) maar ja, zelfs de islamitische begraafplaatsen schijnen na zoveel jaar toch ontruimd kunnen worden, dus ik weet niet of dat de juiste keuze is.

Kun je als NL'se je wel laten begraven in Marokko? Sommige landen is dat niet zomaar mogelijk nl.
    Een lastig iets he, en mijn man wil er al vaak niet over praten...pfff, dus i.Allah ga ik aan mijn zwager vragen hoe hij en zijn gezin het geregeld hebben (hij woont in U.K.)
    Overigens heb ik wel al zwart op wit gezet (met name voor mijn niet-islamitische familie) dat ik wel op een islamitische manier begraven wil worden.

Liefs,

13. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    S.a dames!

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles wel oke hmdl afgezien van mijn bekken. Ik heb er heel erg veel last van en ik vraag me een beetje af hoe ik dat de komende 3 maanden ga doen i.A. Het vermeerdert met de dag.

Terwijl ik aan het typen ben, is mn dochtertje mn haren aan het bewerken, helemaal gieren en lachen omdat ze mama's haar door elkaar haalt.. Maar het doet nu wel een beetje auw hahaha.

Nou meiden ik wilde eigenlijk alleen even laten weten dat ik er ook nog ben maar niet de fut heb om elke keer te reageren. Sorry, heel saai van me, maar misschien kom ik gauw es gezellig bijkletsen i.A!

Iedereen hier is volgens mij zwanger van de 2e? Wel grappig zeg.. Kan me nog de vorige Tmb herinneren toen waren we allemaal zwanger van de 1e. Tijd gaat hard zeg en tis zo eng want soms dan zitten we weer een week verder dan denk ik huh het was pas nog maandag:$

Tot gauw i.A
    Een mama wiers hoofd wordt toegetakeld.

14. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. mommy2be,

HMDL dat alles goed gaat met je en wat naar zeg, die bekkenproblemen, je moet nog best een tijd dus beter worden zal het haast niet he! Veel sterkte, moge Allah je bijstaan.
    En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor hahaha, af en toe is het wel heeeeel rustig hier maar iedereen heeft het erg druk met gezondheid, kids en van alles!

Hier is ook niet veel te beleven, behalve een hele ondeugende dochter.....ze zoekt echt de grenzen op hoor hahaha,
    soms moet ik inwendig ook wel lachen maar ze moet toch bepaalde dingen leren wat niet altijd mag (zoals het slaan op mamma's buik....zuchttt, gelukkig zegt ze sinds kort, niet slaannn, beebie huilennnn:) )

Ik dacht even dat Sakinah al aan het puffen was hihihi maar ik zag dat ze vanmorgen nog op het forum was dus i.Allah gaat alles goed met je!!

Iedereen een hele fijne dag toegewenst en pas op voor allle gladde stoepjes en wegen (ik heb al meer dan een week niet gefietst...ik durf het niet met al die gladheid)

Liefs,

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Slm Liefjes!

Zo moest echt even zoeken hoor naar ons topic :p
    Hoe is het met iedereen?
    met mij gaat alles goed hmdl alleen een beetje moe. Kan laatste tijd moeiljk in slaap komen en als k eenmaal in slaap ben is het zo snel weer ochtend :p

maargoed hoort erbij komt goed insha Allah.

@ummy: haha nee hoor lieverd k ben nog niet aan het puffen (wel een beetje tussendoor door de voorweeen enzo) maar verder is het nog rustig. Morgen officieel 37 weken dus dan mag het komen van me ;)
    ben naar de VK geweest en de baby is nu al groter dan Sarah was bij de geboorte (2775 gr.) Sarah was nogal klein dus ik was er echt heel blij mee Alle lof is voor Allah!

haha die ondeugende kindjes. Inderdaad soms moe tje je lach echt inhouden anders gaan ze er misbruik van maken... maar ach we houden toch van ze he.. die kleine donderstenen.

@mommy2b: Echt zo #)(#$ voor je dat je zo veel last hebt. Dat is echt extra vermoeiend en dan nog met zo'n kleintje erbij.. kan me voorstellen dat je af en toe wel kan janken.. maar insha Allah zal Allah het jou makkelijker maken en je zondes vergeven zusje.. amien.
    hihi hoe zitten je haren? heeft ze je een mooi nieuw kapsel aangemete (jammer dat ze het altijd zo hard doen hihi)

@zaytouna: Ik zou gewoon in NL begraven worden denk ik.. maar heb er eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht..
    goede vraag ik zal het hier is ter sprake brengen.

Verder lekker verlof hier. Geniet daar wel echt van hoor. Alhoewel ik veel dingen te doen heb (iedereen denkt.. Sakinah is toch vrij.. zullen we dit doen? of daarheen? of zal ik langskomen?)
    dus zo eigenlijk bijna elke dag wel iets te doen Alle lof is voor Allah.

Mijn moeder en zusje (en ik zelf) hebben lekker schoongemaakt en het is nu gewoon een kwestie van een beetje bijhouden, dus dat is echt fijn. Wil nog wel even met mijn schoonzus wat te eten maken (en invriezen) voor de eerste dagen na de bevalling.

en dan ben ik helemaal klaar :)
    spannenddddd :D

16. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    UP!

Ladies waar zijn jullie!

17. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A.

Hier ben ikkkkkk! hahaha!
    Ik ben vreselijk druk geweest met het hui flink opruimen en poetsen want we krijgen logees voor een aantal dagen, familie van mijn man.
    Heel gezellig maar aangezien ik veel gewerkt heb was moest ik nog achterstallig onderhoud doen hihi!
    Sakinah, alle lof aan Allah dat je kindje zo goed groeit!
    Hoe voel je je?

Mijn buik groeit en groeit maar, vrees dat het nooit meer goed komt hihi. gelukkig voel ik mij hartstikke goed alle lof aan Allah, dus die dikke toeter neem ik graag voor lief!

Met de wil van Allah komen er weer wat meiden kletsen!!

Liefs,

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

S.A dames,

Ook ik leef nog! Laatste tijd druk en geen fut/energie om actief te zijn op zwf vandaar.
    Hier sinds gisteren last van indalingsweeen, vanochtend bij de vlos geweest en de kleine probeert in te dalen vandaar de pijn maar uk lag vanochtend weer met het hoofdje boven. En wat is mijn baby actief m.A, het schopt non stop s.A! Verder nog steeds last van mijn bekken, rug en hoofdpijn alle lof aan Hem.
    Hier vandaag voor het eerst wat gekocht voor uk, namelijk 3 setjes kleding. Verder hoef ik alleen nog een duowagen te kopen i.A, iemand al 1 aangeschaft?

@Sakinah, fijn dat je huisje aan kant is. Hier is het nog een bende van ellende, alleen moet ik het rustiger aan doen van de vlos en met een kleine erbij gaat dat al moeilijk laat staan als ik in mijn uppie ga staan poetsen.

@Ummy, druk met logees dus succes ermee!

@Wardi, lang niks meer van je gelezen. Alles goed met jou en Hamza?

@Rest, hoe gaat het met jullie? De zwangerschap en met jullie peuters/dreumes?

Dames waar gaan jullie bevallen en gaan jullie ook naar een kraamhotel?

19. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    S.A. HVJ,

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van indalingsweeen, moge Allah je bijstaan zus! Ookal is een zwangerschap zo bijzonder m.A. het kan alsnog een beproeving zijn he!
    Maar doe inderdaad maar een beetje rustig aan, af en toe lekker een dutje doen hoor!!
    Ik hoop i.A. thuis te bevallen, vorige bevalling ging voorspoedig alle lof aan Allah, en ik vond het heerlijk om lekker thuis te zijn met alleen mijn man, vlos en kraamverzorgster, die net op tijd binnen kwam (vlos was al bezig de kruiken te vullen)
    En wil jij in het kraamhotel? En waar ben je de vorige keer bevallen?
    Ik ben nu alweer nieuwsgierig naar de bevalling hihi, al zie ik wel weer op tegen de pijn....maar ja, als het zoals de vorige keer mag gaan dan lukt het vast wel i.Allah!
    En een kinderwagen moeten wij ook nog,
    aangezien onze dochter steeds minder in de buggy zit, wil ik voor een enkele gaan en dan misschien zo'n plankje, dat als ze moe is, daarop kan staan/ zitten.
    Weet jij al voor welke jullie gaan?

Wat een sneeuw he!! Ik vind het altijd een prachtig gezicht zo'n witte wereld maar het is wel lastig voor het verkeer!
    Ik mocht ook niet lopen naar de supermarkt van mijn man, hij is veel te bang dat ik val hihi, dus hij neemt straks de boodschapjes mee, alle lof aan Allah!

Fijn weekend voor al mijn zusters!!

Liefs,

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

S.A Ummy,

Amien! Idd deze hele leven is een beproeving, moge Hij ons er in laten slagen.
    Ik neem mijn rust voor zover dat kan met een kleine in huis.
    Ik ga i.A in het zh bevallen en daarna naar het kh, zo ging dat bij mijn dochter ook hetzelfde.
    Ben ook benieuwd hoe deze bevalling zal gaan, maar totaal niet bang voor ofzo. Ik ben wat dat betreft heel nuchter, laat het gwn op me afkomen i.A.
    Mijn dochter zit nog vaak in de buggy en 9 v.d 10x slaapt ze er ook nog in dus zo een plankje is geen optie hier. Haar kinderwagen had ik ook verkocht en een buggy gekocht, dus moet zowiezo een kinderwagen kopen en ja dan kan ik maar beter voor een duo gaan. Heb de Phil&Teds op het oog, vind hem ideaal omdat ik hem ook als enkel kan gebruiken mocht mijn dochter niet meer in de buggy zitten.

Het heeft idd behoorlijk gesneeuwd hier s.A, mooi om te zien maar minder als je naar buiten moet en al helemaal met de auto. Aaah wat lief van je man, groot gelijk heeft die ik ben bijna 3x onderuit gegaan doordat het glad was.

Jij ook een fijne weekend meid!

Liefs Hvj,

Deel Deze Pagina