Ja, het kan zeker elk moment gebeuren maar mn lichaam doet echt helemaal niks op de hevige steken/krampen in mn geslacht na. Dat wilt denk ik niet zoveel betekenen maar goed. Moesje beterschap meid, ik heb ook schimmelinfectie gehad en die eitjes naar binnen moeten werken, erg vervelend want het druipt er allemaal lekker half uit (niet smakkelijk haha) en dan krijg je nog het advies om zonder een slip te lopen.. lekker he? NOT!
oooh ik kreeg het advies om een maandverbandje in te doen en moet het alleen snachts doen.. als je dat overdag doet + zonder slip dan kan je een dweil aan je plakken want dan blijf je bezig
iman: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, mooie naam! moge Allah haar leiden! lekker genieten he! en sterkte met de na-weeen! tirtil: veel sterkte meid, ik vind het heel knap dat je zo sterk bent, met de wil van Allah, mag je kindje snel naar huis! allahinkullu: alle lof aan Allah, wat een schattige foto's! heel leuk dat je ze geplaatst hebt! meryam: het is zekr mooi weer he, heerlijk wandel-weer! wardi: zo begon mijn eerste menstruatie (na bevalling) ook, helemaal geen krampjes niets...alleen 1,5 dag 'viezigheid' (oud bloed denk ik) en daarna gewoon rood bloed, de 2e menstruatie had ik wel weer veel krampen...maar niet zo erg, met dank aan Allah, als voor mijn zwangerschap! moesje: sterkte, met de wil van Allah ben je er snel vanaf! voor de andere meiden die aan het 'wachten' zijn, heel veel sterkte! mijn dochterte heeft maandag voor de derde keer in-entingen gehad....vreslijke dingen...pffff maar gelukkig heeft ze geen last, wel heeft ze dit keer hele harde schijven op de plek waar ze geprikt hebben, als ik eraan kom, geeft ze geen pijn aan en heb geprobeerd te koelen met ijs maar ja, zo'n beweeglijke baby, alle lof aan Allah, dat lukt dus niet,haha! heeft iemand nog tips? of gewoon wachten tot het wegzakt? fijne avond! xxx umm yasmina
vrede zij met jullie meiden, ik slaap idd de laatste tijd erg slecht weet niet waardoor het precies komt,maar de laatste tijd pieker ik erg veel. dit is niet het juiste topic maar dit is de laatste maand dat ik een spontaan wondertje zou kunnen krijgen want aan de einde van deze cyclus moet ik aan de pil vanwege de ICSI behandeling. dus als ik straks ongi word en aan de pil ga is de ICSI een feit. alsnog heb ik ook wel zin in de icsi, ik doe het voor een goed doel maar spontaan daar heb ik alles voor over... @moesje beterschap voor je nichtje!en vervelend zo'n infectie, met de wil van Allah ben je snel genezen! @iman GEFELICITEERD MET JE DOCHTER! @wardi ik heb die supermanpakjes weleens bij H&M gezien, en anders mischien dat je zoiets kan vinden op een online winkel? @Allahinkullu wat een superrrr schattige fotos van je dochtertje! @mommy2be ik hoop met de wil van Allah dat de kleine snel komt, succes met alles! de rest van de meiden een dikke knuffel! liefs mounia
@mounia, ik hoop dat je vannacht lekker en goed zal slapen meid. Moge Allaah over je waken. Kan me voorstellen dat het je allemaal erg bezighoud en dat dat invloed heeft op je nachtrust. Weet dat jij er verder weinig aan kunt doen en dat het in de Handen van Allaah ligt. Probeer het even los te laten en straks vol frisse moed aan de ICSI met Allaah's Wil. @marietje...dank je wel voor je ervaring. Inmiddels heb ik wat meer bruinverlies dus ik ben er maar vanuit gegaan dat ik menstruerende ben...al voelt het nog niet zo. Wel voel ik wat gerommel in mijn buik....weet niet of het mijn darmen of mijn baarmoeder is, haha. Ik bedacht me zojuist wel dat ik een paar dagen terug het gevoel had dat ik minder melk produceer (bij het kolven komt er minder uit)...een menstruatie zou dat wel bevestigen dan. Ik had de hoop om heeeeeel lang niet ongesteld te worden ivm borstvoeding. Dat geklooi met die maandverbandjes en overige ongemakjes...was blij dat ik daar een jaartje vanaf was. Maar ja het hoort er aan de andere kant toch wel bij als vrouw zijnde, ben je het te lang niet dan zit je je er ook druk over te maken...Alle lof is voor Allaah. Iman vroeg laatst weer naar ervaringen met de Femcap, blijkbaar heeft niemand die hier? Ik heb er ook geen ervaring mee, wel erover nagedacht maar lijkt me toch niks. Heel gedoe met inbrengen en verwijderen...zaaddodendepasta en bepaalde tijden van in en uit doen...ik denk dat ik voor NFP (Natural Family Planning) ga waarbij je moet tempen en het (cervix)slijm observeert om de vruchtbare dagen te bepalen. Maar nou heb ik begrepen dat wanneer je borstvoeding geeft dat invloed zou (kunnen) hebben op je temperatuur...? Heeft iemand daar verstand van/ervaring mee? @moesje, hoe is het met je nichtje? ik hoop dat ze gauw weer de oude is met Allaah's Wil.
@ Wardi: thanks for asking! koorts is alweer weggezakt en ze is weer de oude! dus alle laatjes, de computer, kastjes, deuren, spulletjes etc etc etc zijn weer helemaal onveilig
peace allemaal @iman: Gefeliciteerd met je kleine meisje! inderdaad weer zo'n aparte naam. mooi! ik ben blij dat alles voorspoedig is verlopen en als Allah het wil zal je snel herstellen. 3 kindjes al weer... wat een wonderen geeft Allah he. ik hoop voor je dat je naweeen snel verdwijnen en dat je (nog) meer kan genieten. wel goed hoor zo snel trouwens! Als Allah het wil zal Hij haar laten opgroeien tot een vrome en Godvrezende moslima, ameen. @wardi: ja als je de kast gaat uitpluizen dan kom je toch wel tot de conclusie dat je best veel kleertjes hebt he. haha ik heb dat ook altijd (ook bij mijn eigen kledingkast hoor) dan vind je echt dingen dat je dacht.. oh ja.. die had ik ook nog. Lijk me ook wel leuk zo'n supermanpakje. volgens mij heb ik er een shirtje van...die had mijn moeder een keer meegenomen van iemand anders.. ik vind het voor meisjes niet zo leuk dus ik heb hem nooit aangetrokken.. ik zal eens kijken waar hij vandaan komt. die wangetjes zijn lief he.. ik kan er wel de hele dag kusjes op geven..zo fijn om te kroelen met je kindje @allahinkullu: inderdaad *smelt* wat een schatje.. en kijk haar geconcentreerd kijken dan .haha zo lief. bid ze ook echt of staat ze alleen in de "posities". @tir: als Allah het wil zal batuhan lekker naar huis gaan! ik blijf du;a doen hoor! @meryem: nog lekker gewandeld? @moesje: Alle lof is aan Allah.. ik ben blij dat he beter gaat met haar. is altijd zo zielig om te zien zieke kindjes..en veel sterkte met je infectie.. dat zal echt vervelend zijn denk ik. en hoe je dat zegt ... "een dweil aan je plakken ", moest wel lachen toen ik dat las @marietje.. zielig he die inentingen.. bij ons komen de baby's dan ook echt schreeuwend uit het kamertje.. ik zou gewoon wachten tot het een beetje wegzakt. hij haar maar lekker bij je @mounia: ik snap dat je het liever anders gehad zou willen hebben.. maar bedenk je goed dat alles de wil van Allah is en dit heeft zo moeten gebeuren.. probeer je te ontspannen en op Allah te vertrouwen.. misschien gaat het naar de eerste icsi wel goed! (als Allah het wiL) en dan ben je zo blij dat het je niet meer kan schelen dat het zo lang heeft geduurd. xxxxx ik ga weer verder want Sarah zit mijn hoofddoek op te eten
hahaha je hoofddoek op te eten? me nichtje zit er altijd kiekeboe mee te spelen zit ze echt er 10 minuten onder.. en dan zeg ik altijd: waar is roosje nou gebleven.. waar ben je nouuu, heb jij roosje gezien en dan hoor je onder die doek: hhihiihih trekt ze hem ineens weg en begint ze keihard te lachen (waar kinderen allemaal niet intrappen he )
hahaha ja precies, dat is wel grappig. Sarah kan nog niet echt kiekeboe spelen maar als ik mijn hoofddoek bij haar leg dan trekt ze hem over haar hoofd en dan hoor ik helemaal niets meer.. zit ze lekker te spelen. soms ben ik bang dat er wat gebeurd maar dan haal ik het van haar gezicht af en dan zit ze gewoon te lachen tis in derdaad grappig waar kinderen intrappen. . ze ligt nu lekker te slapen. moet zo naar het CB. ben benieuwd hoe ze is gegroeid hoe oud was roos ook al weer?
14 maanden is ze..! gaat de tijd toch hard.. weet nog dat ik naar het ziekenhuis aan het racen was toen ze net geboren was om haar te zien!
Hoi lieve zuster hoe gaat het met jullie? Iman gefeliciteerd lieverd met Basmallah Moge Alleh haar op het juiste pad leiden. Weer even snel een update van batuhan gister nacht is het aftellen van 48 uur begonnen nog 36! uur te gaan als hij dan met de wil van Allah helemaal geen incidenten heeft niet eens 1 kleine daling dan mag hij zaterdag naar huis. Willen jullie aub dua doen dat alles goed gaat. laatste keer toen hij in bad was geweest maandag was hij zo moe dat zijn zuurstof in zijn slaap omlaag ging en de keer daarvoor in bad stopte hij helemaal met adem halen. En ik moest hem vandaag weer voor het eerst in bad doen nou het zweet brak me echt uit maar HMDL is alles goed gegaan en daarna heeft hij zijn flesje gedronken. Ik hoop echt met de wil van Allah dat het nu helemaal goed gaat want hij ligt nu weer te slapen ik hoop echt dat zijn zuurstof niet daalt. en dat we met de wil van Allah zaterdag hopelijk helemaal gezond naar h uis kunnen.
ow ja Allahinkulu lieverd ik had je al gesproken maar wowwwww ik vind die foto's echt onwijs leuk *smelt* Moesje gelukkig gaat het beter met je nichtje echt leuk hahah met dat kiekeboe wat zijn die kinderen ook prachtig he. Ben nu al helemaal in de wolken als Batuhan lacht hihi. En lieverd ik hoop dat Allah (c.c) jullie ook heel snel een gezond kindje zal schenken
Mommy2be lieverd ik hoop dat je een voorspoedige bevalling zult hebben en dat je een heel gezond kindje krijgt Wardi wat gaat het snel zeg Hamza is M.A al 3 maanden het gaat echt mega snel Batuhan aanstaande zaterdag met de wil van Allah al 1 maand.. Sakinah lieverd hoe gaat het verder met jou? Straks naar het Cb ik hoop dat Sarah goed gegroeid is dikke knuf voor sarah Mounia lieverd ik denk vaak aan je. Ik hoop dat de icsi helemaal niet nodig is en dat je deze maand zwanger zult zijn. En schat ik voel me erg schuldig tegen over jou ik ben nu continue in het zh kan je niet eens normaal bellen, maar denkw el vaak aan je en je weet het he zussie wat er ook is ik sta net zoals jij voor ons ALTIJD klaar voor jou dikke kus Meryem hoe is het verder met jou lieverd
@tir, wat fijn om je weer te lezen en aan je berichtjes kan ik zien dat je weer wat energie hebt. Ik hoop dat de vooruitgang van Batuhan nog beter en sneller zal gaan met Allaah's verlof en dat jullie gauw samen thuis kunnen genieten van elkaar als gezin. Geef Batuhan een lief kusje van tante Wardi! Tijd gaat echt snel inderdaad, tis niet te geloven hoe snel, 2009 is net begonnen maar heb alweer het gevoel dat het bijna 2010 is. De zomer staat voor de deur en dus ook de Ramadan, dan zijn we dus een jaar verder met dit topic... Ik zit nog te sukkelen met mijn menstruatie...inmiddels verlies ik geen tot heel weinig bruinige afscheiding en lijkt het niet door te zetten. Nou heb ik gisteren vanaf het asrgebed niet gebeden, ben bang dat ik dat wel had moeten doen en ik nu gewoon moet bidden want ik zie in principe geen bloed...ben echt helemaal in de war. Vannacht voelde ik wel krampjes enzo, maar misschien zat dat wel tussen mijn oren : S Lastig dit zeg! Ik wacht het wederom af tot vlak voor het Asrgebed vandaag, als het niet doorgezet heeft dan ga ik gewoon weer bidden met Allaah's Wil want het voelt echt alsof ik aan het 'spijbelen' ben. Hamza slaapt, zijn slaapjes duren de laatste weken niet langer als een uur (behalve de uitzonderingen) dus binnen een uur maar snel wat klusjes in huis doen want eenmaal wakker wilt hij brabbelen en spelen. Ik denk dat hij een sprongetje maakt, heb wat zitten googlen gisteravond. Ondanks dat hij niet moeilijk is is hij wel anders dan normaal en huilt hij veel sneller. Als iemand anders hem vastheeft en hij heeft het niet naar zijn zin dan kan hij enorm van streek raken en is dan zo ontroostbaar...das echt iets nieuws. Het weer is heerlijk, de harde wind van afgelopen dagen is er vandoor dus ik denk dat ik weer een lekker wandelingetje ga maken met Hamza of boven op het dakterras een boekje lezen ofzo. Ik hoop vanavond weer wat aan mijn zelfsudie Arabisch te doen, door de komst van manlief had ik alles op een laag pitje staan. @Moesje, wat heeft jou nichtje een leuke tante zeg. Volgens mij hebben en krijgen jullie echt een fijne band samen. Moge Allaah je belonen voor je goede zorgen, je zus zal ook wel erg blij zijn met jou! @Mommy2be, where are you? Hoe is het met je? Je moet wel elke dag even melden hier anders gaan we denken dat je aan het bevallen bent : ) Ik hoop dat het heel snel zover mag zijn voor je en ik kan niet wachten tot ik het nieuws lees. Weet je trouwens dat de nummers hier in Maroc een extra cijfer hebben gekregen? Mobiele nummers beginnen nu met 06 ipv 0 (net zoals in NL haha) dus wel ff veranderen in je telefoon anders komt je sms niet aan : ) Heej ik voel weer krampen in mijn buik...ik ga maar eens een plasje plegen en kijken of ik nu ECHT ongesteld ben : S Tot laters met Allaah's Wil. Liefs
Wardi balen zeg van je ongi, dat het niet doorzet! je mag er wel 1 van mij lenen hoor (of 9 ahaha ) ben gewoon deze maand 2 keer ongi geworden.. dat wil je ook niet hebben natuurlijk.. over de ramadan.. weten jullie wanneer het ongeveer is? augustus/september dacht ik zo he? word net pas wakker ging even me nichtje op mijn bed leggen (slaapt smiddags niet in haar eigen bedje) en toen viel ik ook in slaap.. vanavond eventjes naar de stad om een kado voor mijn mannetje zijn verjaardag te kopen (is zaterdag jarig) ben blij om te lezen dat het beter gaat met kleine Butahan en zo te zien zit Tir ook weer vol energie met de wil van Allah met je kleintje zaterdag lekker naar huis! zal je wel naar verlangen!
Ik wist het... ik wist dat we weeer opnieuw moesten beginnen. Batuhan is weer in bad geweest flesje gedronken en toen ind iepe slaap en een zuurstof daling. De tijd is vanmiddag vanaf 12 uur weer opnieuw begonnen terwijl we nog 5 uurtjes hadden en dan 24 uur door zouden zijn dan hadden we er nog maar 24 te gaan. Ik weet dat ik niet hoor te klagen (doe ik eigenlijk ook niet alleen, ik denk dat jullie me wel snappen het is zo een teleurstelling weer opniew beginnen) Dus ik vroeg van wat als hij het voor de rest heel goed doet en na het in bad gaan 1 zuurstof daling heeft tijdens zijn slaap omdat hij moe is van het bad. Ze zei dan gaan we net zo lang door tot dat hij dat niet meer heeft...
oooh tir... wat balen zeg!... logisch dat het zo'n teleurstelling voor je is meid! we're here for you! ik voel zoo met je mee..! met de wil van Allah komt alles weer goed
Heej tir, kop op meid, het is denk ik goed dat ze hem daar houden tot hij echt helemaal zelfstandig kan ademen, dan ga je ook met een gerust hart naar huis met Allaah's Wil. Dus blijf positief en laat Batuhan alle tijd nemen die hij nodig heeft. Intussen kun jij ook aan je rust proberen te komen nu hij niet meerin kritieke toestand verkeerd, daar heeft Batuhan ook veel aan als hij straks bij een uitgeruste mama thuis komt : ) Moesje...ja ik denk dat het toch aan het doorzetten is...ben net weer naar depot geweest en het bruinige is nu roodachtig...gaat de goede kant op haha. Kan ik nu ook met een gerust hart niet bidden...want ik had toch echt zoiets van OH JEEJ volgens mij moet ik wel bidden... Mijn kleine keukenmeid (hij gilt echt als een keukenmeid af en toe haha) ligt weer te pitten, we hebben net samen zijn kleding opgeruimd en maatje 62 erin gegooid. Hij is er moeier van geworden dan ik hahaha. Moet ik dus vaker doen! Ik ga nog even aan een late lunch (dat krijg je als je laat ontbijt...) en dan even mijn keukentje doen. Magnetron en kookplaat mogen wel even een grondige poetsbeurt krijgen. Ik kom strakkie weer koekeleren hier met Allaah's Wil : )
Tir, ben het wel eens met Wardi. Gelukkig zijn ze 'streng' betreffende je kleine ventje en willen ze zeker weten dat hij het goed doet voordat hij mee naar huis kan. Betekent natuurlijk niet dat je hierom niet teleurgesteld mag zijn.. onbewust bereid je je er toch erg op voor en verheug je je erop dat hij lekker naar zijn eigen kamertje kan.. Dikke knuffel meid en blijf smeekgebeden voor je doen. Wardi: Nou ben benieuwd of je ongi echt doorzet.. Zou gister ook al ongesteld moeten worden maar nog niks, terwijl ik de afgelopen tijd altijd erg geregelmatig was . Heb juist maandag de pil gehaald om er weer mee te beginnen nu ik helemaal met de bv ben gestopt, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst ongi worden. Wacht het nog maar rustig af.. maar vind het toch best spannend aangezien we niet echt precies waren met de anticonceptie.. Moesje: Lekker he, zo'n dutje soms Hier alles oke.. heb net voor Irem zo'n doosje met van die gevormde blokjes gekocht die er in moeten passen. Doosje en vormpjes vliegen de hele kamer door, dus die vermaakt zich ook weer lekker