heeey meiden Hier gaat alles zn gangetje ik voel me prima alle lof zij Allah... heb al de neiging om mn hele huishouden weer over te nemen... mn man helpt mee.. is zoo raar die doet normaal niks hehe.... vanavond gaat ie lekker voor me koken.. wat een verwennerij! De kraamhulp was gisteren voor het laatst... nou was er ook niet over te spreken heb echt 3 uur weer zitten praten ipv wat te doen... grrr maja... de verloskundige komt morgen nog even kijken maar Basmallah doet het prima.. dr temperatuur was net aan dus is haar badje uitgesteld naar vandaag... ze vond het heerlijk we hebben genoten met zn allen... tis zon scheetje.. ben helemaal verliefd! Moge Allah jullie allemaal zulke mooie en lieve kindjes schenken! De naweeen zijn al een stuk minder alle lof zij Allah was echt pittig hoor.. idd wardi die worden na elk kindje erger Basmallah heeft wel wat last van krampjes.. ze laat ook lekkere scheetjes hihi dus van slapen is niet zo veel gekomen vannacht.... Morgen komt mn vader even langs en maandag of ik denk eigenlijk zondag hebben we de Aqiqa (geboortefeest) met de wil van Allah Nu ga ik even uitrusten liefs Iman
wardi dr naam betekend Bismillahir Rahmanir Rahiem in de naam van Allah de erbarmer de meest barmhartige... het is het verzamelwoord van Bismillah (in de naam van Allah) Meryam waarom ben je gestopt met borstvoeding>
@ Iman: wat leuk dat het goed met Basmallah gaat! doe je wel rustig aan meid nu al aan het schoonmaken etc etc. je hebt je rust ook hard nodig natuurlijk!
>>> INBRAAK <<< Iman, ik wilde jullie even feliciteren met de geboorte van jullie dochtertje! Geniet ervan meid! En rustig aan hoor ! Liefs, Hanneke! >>> UITBRAAK <<<
Iman: Ik ben uiteindelijk gestopt omdat het enorm was teruggelopen. Tijd terug (toen ze iets van 5 maanden was) ook dat gedoe gehad met die koemelkallergie. Had toen al 2 weken amper geslapen omdat ze steeds honger had en bij het cb bleek ze ook amper aangekomen. Ze heeft toen op advies een flesje Nutrilon gekregen waar ze een shock op heeft gehad. Ziekenhuisjesbezoekjes etc vanwege haar allergie en ze moest aan de speciale melk (die ze eerst niet luste dus moest toch nog zoveel mogelijk aanleggen om haar toch te laten drinken). Toen ze eenmaal 6 maanden was heb ik haar zo'n 3 weken lang om de twee uur aangelegd om mijn borstvoeding weer op te krikken, maar ze bleef honger houden en moest dan weer bijvoeden, dus dat werd zowat een dagtaak. Was ondertussen ook teleurgesteld om de bv en onzeker geworden. Ben met 7 maanden toen maar helemaal gestopt.
Weer opnieuw aftellen we zijn vannacht om 02:00 uur weer opnieuw begonnen en vannacht om 05:00 weer opnieuw. Vanaf zondag tot gisteren had hij maar 1 daling en nu we bezig zijn met een schone lijst opeens 3 in 1dag zaterdag gaat dus niet meer door... Hij brengt zijn eerste maand dag in het zh door
Lieve tir, wat een teleurstelling voor je. Maar toch zit er veel goeds in want alles gebeurd met een reden. Hij is er waarschijnlijk nog niet klaar voor om naar huis te gaan. Ik hoop dat hij met de dag sterker wordt en hij gauw zelfstandig kan ademen met Allaah's Wil. Sterkte daar en een dikke knuffel voor jou. @meryem, wat jammer van je borstvoeding. Hoe gaat het verder met de hapjes enzo? Ik kijk daar best naar uit, vliegtuigje spelen haha, deed ik met mijn neefjes en nichtjes enzo, heel de kamer door met dat lepeltje en dan hap in het mondje. Maak je alles zelf vers klaar en wat maak je zoal? (even orienteren op de hapjesfase : ) ) @Iman, lekker aan het genieten zeker he? : ) Die formule bedoelde ik inderdaad (in de naam van Allaah....) mooi hoor. Hoe maakt het kleine prinsesje het verder? En hoe gaat het met jou? Heb je trouwens een knip gehad of komen ze er na een paar ronde zo uitwandelen... (hahaha) Ik hoop dat alles goed gaat. @Beertje, ik las in het voedingstopic een paar vragen van je. Lukt het allemaal met het borstvoeden en kolven? Tis even wennen he zo een eerste kindje...ik had in het begin ook vaak dat ik dacht, mag/moet dit of niet...doet je kleintje het verder goed? @Mommy2be, ben zoooooo benieuwd naar jouw frummel dus schiet eens ff op : ) Je snakt zeker naar weeen he? haha Moge Allaah je bijstaan en het voor je vergemakkelijken, amien
Wardi dankje wel lieverd. Ik weet dat Allah het beste weet en I. A komt het goed. bedankt voor al jullie dua's We zijn vanmiddag om 13:00 weer opnieuw begonnen.. Hij is weer inad geweest en weer na het bad in slaap een sat. daling
Nou meteen to the point: nog niet bevallen haha! Ik waggel nog rond. Het zonnetje schijnt volop dus dat maakt het voor mij wat makkelijker, anders was ik zo depri geworden Ik ben nu een dag overtijd, ik heb vandaag nog een afspraak staan bij de VK waar ik absoluut geen zin in heb. Ik zei de vorige week nog dat ik hoopte dat ik niet hoefde te komen omdat ik al bevallen ben.... niet dus! Ik ben ook zooooo benieuwd naar mn frummeltje, ik zit ook op een ander forum te kletsen met maartmama's en zij hebben bijna allemaal hun baby al, en dan denk ik: wanneer ikke dan? Hihi. Baby vind het fijn bij mama in de buik, heeft baby gelijk in, tis nog best frisjes hoor ondanks dat het zonnetje schijnt. Tir, heel veel sterkte toegewenst voor jouw kleintje. I.A knapt hij heel gauw op. En misschien is het alleen maar beter dat hij iets langer blijft, zodat hij nog wat kan aansterken zodat jullie straks volop van hem kunnen genieten. Ik gun het je zo van harte! Ik vergeet jullie absoluut niet. Oke, ik ga weer verder huppelen (jullie begrijpen dat dat ook al niet meer gaat haha) fijne dag verder allemaal. Kuskus
Mommy2be hihihi ga jij maar lekker verder huppelen hihihi Dankje wel schat I.A zal jij ook een heel voorspoedige bevalling hebben met een heel gezond kindje Echt zoooo lief M.A *smelt* ik ben in het ziekenhuis en waar ik nu zit is een soort woonkamer met 2 pc's was net een meisje van ongeveer 6 jaar zo een heel lief stemmetje ze zat achter een pc en toen ging ze net weg hoor je haar echt met haar lieve stem Selamun aleykum zeggen (groeten in de naam van Allah is toch de nl vertalling?)
heej tir, hoe ist ie nu met Batuhan? Wat lief van dat meisje...is ze zelf ook moslima of zei ze dat omdat jij moslima bent? : ) Waar is iedereen...? Ik zit op manlief te wachten, die komt rond deze tijd meestal online...nou hopen dat ie na een zware werkweek niet vroeg is gaan slapen! haha. hamza ligt naast me op de bank te pitten, hij schrikt af en toe wakker uit zijn slaap, als ik 'm dan op d rug klop slaapt ie meteen weer in maar anders slaat het om in brullen...dus even makkelijk naast me gelegd. Hij zal straks nog zijn laatste voeding willen en dan duiken we er samen in met Allaah's Wil. Ik heb een vraagje...ik ben al een tijdje opzoek naar vertaalwerk (Engels-Nederlands). Ik vertaal sporadisch wat stukken maar dan vrijwillig. Eigenlijk zou ik er best een zakcentje mee willen verdienen. Ik hoor weleens dat mensen dat doen vanuit huis, lijkt me ook wel wat. kent iemand van jullie misschien instanties die opzoek zijn? Of misschien ander computerwerk vanuit huis? Ik zit trouwens nog steeds te sukkelen met mijn menstruatie, ik snap er geen snars van. Het heeft nog steeds niet doorgezet en lijkt zelfs af te nemen, heel af en toe weer wat te zien maar tussendoor schone perioden op de dag. Ik weet niet wat ik ermee aan moet : S Ik heb honger...ik ga nog even wat te snaaien pakken. Slaap lekker (alvast) iedereen...
wardi ze is zelf ook moslima. met batuhan ging het in de nacht flink achteruit hoorde ik, ik merkte het al dat het zou gebeuren gisteren was hij heel moe slaperig dronk 1 keer maar 10cc van de 90 en de andere keer maar 40cc en zag bleek en zijn temp was laag. Ik heb vannacht gebeld hij heeft 3 dalingen gehad opzich niet veel maar 1tje helemaal naar de 64 gezakt nmet 74 werd hij op mijn schoot helemaal blauw wil niet denken hoe het was mert 64 is echt erg laag. die 48 uur interesseertt me niet meer als hij maar beter wordt des noods nog 2 weken. als hij maar beter wordt
Vrede zij met jullie dames, Iman gefeliciteerd met je prinsesje. Moge Hij over haar waken en haar op laten groeien tot een vrome moslima, Amien. Tirti lieverd, het goede zit hem in wat Hij voor ons bepaalt! Insha Allah komt het allemaal goed met onze kleine Batuhan. Take care liefje.. Mommy2be, moge Hij je gauw verlossen en een gemakkelijke bevalling geven. Amien... All, liefs Roosje,
Roosje idd schat je hebt gelijk. Ik heb nu ook zoiets van laat die 48 uur nu maar kijken hoe het met hem gaat en I.A als hij veel beter wordt dan naar huis. Want onder de 92 gaat de monitor af en onder 74 gaat er een n oodalarm af en 64 is echt erg laag. Ik weet niet wat batuhan vandaag heeft hij ligt maar te spugen toen ik kwam had hij gespuugt zijn hele shirtje was nat en hij lag zo te slapen (de zusters die voor hem zorgen zijn heel lief hoor ze verzorgen hem heel goed ze kunnen ook niet alles zien natuurlijk) dus ik had hem verschoont en toen weer tot helemaal in zijn nek naar zijn buik toe. weer opnieuw alles uitgedaan. weer opnieuw aangekleed. Maar tijdens het supgen hoestte hij ook erg en later toen hij weer bijna in slaap viel ging die noodalarm af ik schrok me rot hij was gezakt naar de 73 in een keer maar voor heel kort en herstelde daarna heel snel zelf. Ik blijf dua doen en te smeken I.A zal Allah hem snel genezen.
Lieve Tir, ik blijf bidden voor je kleine mannetje. Weten ze nou eigenlijk waarom het steeds zo zakt?
@Meryem dankje wel schat. Ze zeggen dat hij een prematuren ademhalingspatroon heeft door de bloeding in zijn hoofd hij moet hier overheen groeien met de wil van Allah
lieve tir, wat sneu voor die kleine man zeg. Misschien is dat verschonen van kleding ook vermoeiend voor hem? Kun je anders vragen of hij een waterdicht slabbertje om mag? Dan lekt het niet door naar zijn kleertjes en kan hij zijn energie sparen voor andere dingen. En reciteer je ook koran voor hem? Koran is het beste geneesmiddel en hij zal er met Allaah's Wil rustig van worden. Gewoon tegen je aan houden en in zijn oortje wat verzen fluisteren. Moge Allaah jullie bijstaan en beschermen. Knuffel.
@wardi ik vloei nog steeds en ben volgens mij nu ook ongi sinds 2 dagen maar ik doe wel dua's steeds bij hem en als ik hem voed en ook de salavaat etc. dankje wel schat Amiiin echt we hebben jullie dua's echt hard nodig
@tir, je mag gewoon koran reciteren als je menstrueert of vloeit na de bevalling...daar is geen verbod op.Het verbod geldt tijdens dat je djoenoeb bent, de periode tussen seksueel gemeenschap en de grote wassing. Veel mensen (zelfs sommige geleerden) zeggen dat het niet mag maar er is geen bewijs voor in dekoran en soennah en zonder bewijs mag je niet iets verboden verklaren.
lieve meiden bedankt allemaal voor jullie felicitaties! Ik probeer het rustig aan te doen maar ja ik ben niet iemand die stilzit... gelukkig geen knip of scheur.. klein schaafplekje maar is te verwaarlozen! Ik denk dat ik het heb kunnen verkomen omdat ik toen het hoofdje ''stond'' even gewacht heb en toen doorgeperst heb dat scheelt een hoop kan je huid even oprekken! Meryem... jeetje wat een verhaal wat knap van je dat je het toch zo lang hebt volgehouden lijkt me vreselijk als je kindje niet goed drinkt en dan die allergien erbij.. moge Allah je belonen voor je moeite! Tir jeetje meis... elke keer hopen we op beter nieuws ik denk aan je lieverd! Hoop dat er snel een einde komt aan deze nare periode! zusters een vraagje he nu heb ik beide kindjes geschoren de vorige keer op de 7de dag.. alleen nu hoorde ik van andere zusters dat het eigenlijk meer de bedoeling is voor jongetjes.. niet voor meisjes... heeft iemand hier bewijzen voor of weet dat? Voor de rest gaat alles hier zn gangetje! Ze is wil snachts wel regelmatig drinken maar vind het niet vervelend vaak vallen we samen weer in slaap dus ach... het is wel flink wennen voor de andere twee... ze zijn superdruk denk door al het nieuws om zich heen. Ben heel blij dat ik de kraamzorg heb afgesloten heerlijk rust... hehe... de verloskundige kwam gisteren nog even wegen en ze is maar 100 gram afgevallen (mag 300 zijn) dus das super alle lof zij Allah. Ik hou netjes de voedingen bij in het boekje even een kruisje zetten bij de tijden en dr plas/poepluiers.. maja gelukkig door de ervaring met de andere twee weet je vaak al hoe je moet reageren op huiltjes... en ik ben aan het proberen al een beetje ritme te creeeren.. zoals sochtends na de voeding meteen de andere twee te douchen en een broodje mee te gaan eten voor ze zich weer meld. Alle lof zij Allah ik ben een gezegend mens!