Thee met baklavas

Discussion in 'Algemene clubs' started by one of kind, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Mounia graag gedaan liefje.

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heej dames! hoe gaat het hier?

@ Wardi, je gaat naar Tanger? misschien zien we elkaar nog ;) haha
    wij gaan ook elk jaar voor 4/6 weken naar Tanger toe.. gezellig met de auto/boot ;)

hier gaat alles zijn gangetje.. voel me week stukken beter, morgen gewoon weer werken.. en mannetje heeft gelukkig mijn buikgriep niet gekregen.. :D

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    lieve zusters willen jullie aub aub aub Batuhan niet vergeten in jullie smeekgebedes. Het is weer flink achteruit gegaan hij heeft rond de 15-20 dalingen per dag. Het is zelfs vannacht zo flink gedaald naar de 53 in plaats van de 100 en hij kon het niet herstellen en aantikken (soort klap tegen zijn rug of billetjes) hielp ook niet waardoor ze toen snel met een soort beademings cap op zijn mond hebben gezet. En toen is hij weer goed bijgekomen. Hij werd er wel erg bleek van hoorde ik

4. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Lieve tir, wat een grote beproeving is dit voor jullie zeg. Moge Allaah jullie geduld belonen en jullie lieve kleine Batuhan genezen en sterk maken, amien. Ik denk aan jullie...knuffel!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moge Allah Batuhan snel laten opknappen, Moge Allah jullie bijstaan tijdens deze beproeving, Moge Allah jullie belonen met het paradijs

Amien..

Ik blijf aan jullie denken meid, en blijf dua voor jullie doen

6. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Verheven zij Allah.

Moge Allah hem genezen, en jullie rijkelijk belonen Ameen. Moge Allah alle moeilijkheden bij je kleintje wegnemen, en jullie het beste geven Ameen.

Ik heb hem al eens eerder gedaan, maar hierbij nogmaals.

Moge Allah het moelijke, makkelijk voor je maken, en het makkelijke vergemakkelijken Ameen.

Liefs Kimberley

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Peace meiden :)

@tirtil: i.a. zal Allah jullie veel kracht geven om door deze tijd heen te komen. ik bid voor jullie kleine Batuhan. ameen op de du'a van Kimberley.
    moge Allah hem snel genezen

@wardi: ik volg ook Sarah hoor. soms wil ze slapen, en soms niet. ja.. je kan een baby moeilijk dwingen he :p
    gelukkig heeft ze snachts geen speeluurtje. haha daar ben ik op dat moment denk ik ook veel te slaapdronken voor :). ze wordt nog wel wakker hoor, om te drinken maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg.. ik ben al blij dat ze een aantal uur achter elkaar slaapt Alle lof zei aan Allah.

@iman: hoe is het met Basmallah en de andere kids? ben je al een beetje gewend. ben benieuwd hoe ze het doet met slapen en eten enz :)

@mounia: wat leuk dat jullie misschien een pleegkindje krijgen :) i.a. zal het je hart vullen met geluk :)

@eliesje..: (als je dit nog leest) heb je al baklava gemaakt?

Hier gaat alles zijn gangetje. vandaag lekker chocolade brownies gemaakt met van die nootjes (die je ook op softijs kan krijgen.. nogatine heet het ofzo?). ik heb het geproeft en het was smakelijk Alle lof zei aan Allah. ik heb ook nog andere koekjes gekocht om te maken (een mix) het heet djelebi, kent iemand dat? die eet ik ook meestal met Ramadan :)

nou ik ga zometeen slapen i.a. weltrusten en tot morgen i.a.

liefs Sakinah

8. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    vrede zij met jullie...

Tis stilletjes vandaag : ) Wat zijn jullie allemaal aan het doen?

Ik werd vanochtend wakker gebeld met heel mooi nieuws uit NL. Mijn zusje is bevallen van haar tweeling. Alle lof is voor Allaah. Moeder en twins maken het goed. Een jongen en een meisje, Yousef en Yasmin : )

Verder rustig hier, beetje bewolkt vandaag en ik zie wat spetters regen op de ramen...

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    @wardi: het is inderdaad stil hier. ik ben ook steeds aan he kijken of er al iemand heeft gereageerd. heb net even boodschapjes gedaan. na de hele ochtend regen is het hier toch nog wat opgeklaard

Gefeliciteerd met je zusje! hele mooie namen! i.a. zal Allah hun zegenen en op laten groeien tot vrome moslims.. leuk hoor ... tweelingen :)

verder niet veel boeiends.. ga strakjes weer een cake maken.. lekker met chocoladeglazuur :D (met de wil van Allah)
    en ook nog wat huishouden

nou dat was het weer.

liefs Sakinah

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Sakinah: jij bent druk aan het bakken ;) lekker hoor! hoe gaat het met Sarah?

@ Wardi: hier begint het nu ineens keihard te regenen, heb er echt een hekel aan :D.. gefeliciteerd met je nichtje en neefje!

vanavond naar een verjaardag (heb er totaal geen zin in) en morgenochtend komt me paps op de koffie! :D
    verder niet veel te vertellen.. :D collega van me mannetje is weer lekker bezig.. dus heeeel irritant!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Vrede zij met jullie dames,

Wardi, gefeliciteerd met de tweeling van je zusje, zo schattig! Moge Allah ze zegenen!

Sakinah: hmm cake met chocoglazuur.. Ben ongi en heb niks van chocolade meer in huis grrr

Moesje: Ik zou helemaal gek worden van die meid. Het is gewoon niet toegestaan wat ze doet. Druk je mannetje op het hart dat hij geen enkel contact met haar moet hebben, totaal negeren die hap. Desnoods pak je de telefoon af en maak je het nog eens goed duidelijk!

Hier alles oke.. wel wat chago maar goed. Begint hier ook donker te worden, zal vast ook gaan regenen. Ik ben trouwens op zoek naar een mooie zomerjilbab, liefste een lichte kleur (lichtgrijs of beige). Iemand een goed adresje?

12. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@Mereyem85: in den haag bij schilderswijk/markt heb je heel veel winkeltjes daarvan.. ik denk dat je daar wel zult slagen!

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    @Moesje: ja.. eens in de zoveel tijd heb ik zin om heel veel lekkere dingen te maken. de cake staat nu in de oven hoor.. over een uurtje gaat de chocolade eroverheen en ook nog wat van die sprinkels.. (met al die kleurtjes die je ook op je softijsje kan doen :))
    Met Sarah gaat het goed Allah lof zei aan Allah. ze had vandaag niet veel geslapen dus ze lag er "vroeg" in. haha half 9.. dat is best vroeg voor haar. normaal gaat ze wel wat later. verder ontdekt ze heel veel nieuwe dingen.. voetjes..speeltjes.. dieren..
    heel schattig. we hebben een konijn en toen ze die laatst zag maakte ze een sprongetje in haar wipstoel en toen begon ze te huilen.. ze was gewoon van hem geschrokken.. moest er stiekem wel een beetje om lachen.. gemene mamma ben ik he ;)

@meryem: kom maar gezellig op bezoek hoor, dan mag je van mij een stuk mee eten ;).

weet je waar ik laatst aan zat te denken. (meer en vraag voor je meisjes-mamma's, maar de jongens-mamma's mogen ook reageren natuurlijk)
    hoe willen jullie dat later doen met je dochter een hoofddoek laten dragen? willen jullie het vroeg laten wennen? of later als ze naar de middelbare school gaan? of helemaal niet kan natuurlijk ook. niet om het en of het ander hoor maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :) kortom.. wat zouden jullie doen?

14. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Ik krijg ook trek in chocola! Heb nog wat dropjes liggen, ga die maar opeten dan, haha!

@Sakina, wat de hidjaabkwestie, ik denk dat elk meisje op mama wilt lijken dus dat er vanzelf interesse komt in de sluier. Echter, wanneer de verplichting van het dragen ervan bereikt wordt dan geldt die verplichting ook voor haar natuurlijk. Ik heb het voordeel dat ik in een 'islamitisch' land woon en dat het vanzelfsprekender is dan in NL. Maar spelenderwijs voor de spiegel en als ze mee gaat naar de moskee is al een start natuurlijk. Nou klink ik alsof ik een dochtertje heb, ik zal Hamza niet in een hoofddoekje stoppen maar wel in een 'jurk'! Staat zo schattig die witte qamiesjes en zo een mutsje op, can't wait! Alles met het verlof van Allaah...

15. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Vrede zij met jullie dames,

Wat een mooi nieuws Wardi. Dankzij Allah!
    Moge Allah ze beschermen en doen behoren tot de saali7een Ameen!

Hoe is haar zwangerschap verlopen, en oeght waar kom jij vandaan uit Nederland? Ik denk jou zus(sen) te kennen. Hmm Allah weet het beste.

Kusjes voor jullie allemaal mijn lieve zusters!

Liefs Kimberley!

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

nou dames, net even naar de HA geweest omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had (weinig plassen, kleine beetjes) waar ik te lang mee had doorgelopen, want ik heb sinds zaterdag enorme steken in mijn zij..

maar de HA is er zeker van dat het nierstenen zijn.. dus ik heb pijnstillers meegekregen om mijn urinebuis wat te ontspannen.. dan zou hij er binnen een paar dagen vanzelf uit moeten komen.. (hopen dat het niet al te pijnlijk is) anders weer terug voor een echo :(

17. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Hi sissies, vrede zij met jullie.

Dank jullie wel voor de felicitaties en smeekbeden, amien daarop!
    Ik ben zo ´benieuwd naar ze, maar even langswippen gaat beetje moeilijk door de afstand : ) Alle lof is voor Allaah. Lang leve het net (cammen en filmpjes ontvangen haha).

Ik heb mommy2be inmiddels ook gesproken, die is lekker aan het genieten van haar mooie meid. Gaat heel goed met ze, alle Lof is voor Allaah.

Verder hier wat kouder weer dan we inmiddels gewend waren. Het waait best hard. Beetje regen gehad maar niet echt benoemenswaardig. Het is wel heel erg welkom want mensen zijn aan het oogsten en hebben regen nodig. Alles met het verlof van Allaah.

@moesje, jij hebt altijd wat he. Moge het een zuivering voor je zijn (wist je dat elk pijntje dat je met geduld verdraagd Allaah eenzonde (of meerdere) kwijtscheldt?) Moge Allaah je genezing en zuvering schenken.

Bij mij zijn mijn darmen de laatste tijd upset, voel ze af en toe kronkelen haha. Nou, zal wel over gaan met Allaah's Wil.

Verder lekker rustig. Hamza eist wel weer volop aandacht. Ik hoef de kamer maar uit te lopen of hij begint te jengelen en als mijn afwezigheid te lang duurt dan gaat ie krijsen...alsof ik 'm keihard geknepen heb ofzo. Ik kan 'm in zijn wipper wel overal mee naar toe nemen (keuken, badkamer, slaapkamer etc.) maar is dat wel een goed idee? Went hij dan juist niet nog meer aan het altijd om me heen zijn?

Sakinah, heb jij dat ook (gehad) met Sarah? Is het gewoon een fase misschien of moet ik hem daarin trainen.

Over een maandje gaan we hem waarschijnlijk, met Allaah's Wil, laten besnijden. Dat vinden ze hier veel te vroeg (de familie) maar ik vind dat we nog te lang gewacht hebben, hoe sneller hoe beter. Begin mei is het lekker warm met Allaah's Wil en dan is Hamza bijna 5 maanden, dat lijkt me wel een geschikt moment. Heb al wat informatie en tips gehad over de verzorging van de wond, voel me wel voorbereid en nou hopen dat het straks allemaal goed gaat en dat hij er zo min mogelijk last van gaat hebben.

@Tirtilisko, hoe is het met jou en Batuhan? Gaat het weer iets beter met zijn ademhaling? Moge Allaah swt jullie geduld en kracht geven en genezing, amien.

@alle andere zussies, hoe maken jullie het? Hoe bevalt de zomertijd? Ik moet wel ff wennen dat we nu 2 uur verschil hebben, de afstand voelt er meteen een stuk groter door...

Oh ik heb nog wat leuks voor jullie! Misschien kennen jullie het al maar het is een dagboeksysteem, speciaal voor de moslim(a). Het is een overzicht met allerlei aanbevolen en verplichte daden van aanbidding in een maandopstelling. Dan kun je elke dag aankruisen wat je gedaan hebt en daarbij plannen wat je bijvoorbeeld de dagen/weken erop erbij wilt doen. Het is een mooie manier om jezelf ertoe te zetten om dingen ook echt uit te voeren en je eigen te maken met Allaah's Wil. Als er interesse is dan hoor ik het wel. Pb me dan je emailadres dan mail ik het naar je door met Allaah's Wil.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    vrede zij met jullie ladies!

moesje: beterschap meid, met Allah's wil gaan de medicijnen goed hun werk doen. dikke knuffel voor jou ;)

Wardi: Irem heeft ook zo'n periode gehad dat ze moest huilen wanneer ik even uit het zicht was. Meestal liet ik heel duidelijk merken dat ik even weg was (mama gaat even naar de keuken! Dag Irem! etc) of deed 'kiekeboe' met dr.
    Zomertijd is even omschakelen, het is natuurlijk nu nog hartstikke licht wanneer die kleine naar bed moet.. beetje wennen.
    Ik heb trouwens zeker intresse in dat 'dagboek', merk dat ik sinds Irem's geboorte weinig meer de tijd neem om kennis op te doen of extra gebeden te verrichten. Meestal lees ik savonds nog wat boeken maar ben dan vaak al snel moe en ga denk ook zelf slapen. Ik pb je mijn emailadres, met Allah's wil.

Ben ook benieuwd hoe het nu met Batuhan is, laat wat van je horen Tir!

Ga zo even naar de winkels, lekker wandelen in het mooie weer.. heerlijk die lente!

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Lieve meiden Batuhan heeft er ook nog eens een urineweginfectie bij waarschijnlijk heeft hij daarom die erg vele dalingen. Hij heeft ze nu nog steeds ik hoope cht dat hij snel opknapt :( Mounia is nu gezellig bij ons ze is helemaal aan het genieten van haar neefje :D

20. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    Vrede zij met jullie dames... ik lees wel bijna elke dag mee maar vaak niks nieuws te melden.. hihi

Het gaat hier heel goed alle lof zij Allah alleen heb ik vorige week een lichte borstontsteking gehad.. herkende het al heb het bij Ameen ook gehad... ik d8 laat ik Basmallah savonds in bad doen slaapt ze lekker en idd maar 1 keer wakker geworden.. gevolg pijnlijke borst... ajjjj... dag erna koorts dag erna alleen nog pijn maar alle lof zij Allah gaat nu goed! (zit me in ene te bedenken of ik dit niet al verteld heb.hmmm naja ander 2 keer hehe) De kleine meid doet het erg goed alle lof zij Allah een heerlijke baby! De andere kinderen zijn wel erg druk.. ik kijk uit naar de voorschool haha! nog 2 weken met de wil van Allah... ze heb er zin in... en mama ook hehe! Gisteren voor het eerst naar buiten... en ja hoor we zetten 1 stap buiten en het begint toch te regenen... grrr... nou dan maar even naar mn zwager... Firdaous even spelen met dr nichtje dus die helemaal blij! Er was groente meegenomen uit Egypte dus ik werd lief aangekeken om dat te maken... dus toen snel naar huis de keuken in... Basmallah lag nog te slapen... eten gemaakt... iedereen happy! :) Voel me zelf ook al weer een stuk beter even een inzinking bij die ontsteking... ook deed mn bekken in ene ontzettend zeer.. soort spierpijn.. liep als een oude oma.. helemaal krom.. gelukkig is dat praktisch weg! De bloeding is minimaal maar is er wel dus nog even vrijstelling. Wardi ben blij dat je met dat ''dagboekje'' komt vroeg me al af of er niet zoiets was.. heb jaren geleden is zo'n stencil gehad! Ook met hoeveel hasanaat je krijgt voor elke uitspraak enz.. (puntjes!) zou je mij die ook kunnen sturen?

Die verlatingsangst'' kan nog wel even duren idd... Ameen had het niet zo erg maar Firdaous hoefde ik maar neer te leggen en het was een heerlijk gekrijs.. die nam ik dus ook overal mee naartoe zelf in de badkamer in de maxi-cosi! Ja kinderen hihi! :):)

Wardi 5 maanden is ook nog mooi hoor Ameen was ook 5 maanden ik zou alleen niet langer wachten.. die wond verschonen met poep van vast voedsel is echt heeeel vies! Ben blij dat we het hebben laten doen voordat hij ging 'eten'. Als ik nog een zoontje krijg met de wil van Allah wil ik het nog sneller laten doen!

Moes beterschap meid het zit je niet mee he... :(

Wardi heb van een marokkaanse zuster ook een jurk voor Ameen gehad past hoop ik van de zomer... hele leuke zwarte met een dun wit ruitje erdoorheen nu nog een mutsje erbij hehe

Share This Page