Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Vrede zij met jullie dames.

@ Wardi, idd het besnijden hoe vroeger hoe beter als Allah het wilt. Mijn zoontjes zijn besneden bij 7 maandjes ong. En het gaat allemaal echt vanzelf zuster. Ik zat er ook heel erg tegen aan te hikken, maar uiteindelijk hebben ze er weinig last van gehad. Dankzij Allah.

En mbt het gillen als ik de kamer uitga dat ken ik hier ook. In het begin zette ik ze ook overal bij me. Van de badkamer, tot de slaapkamer haha. En nu laat ik ze spelenderwijs merken dat ik steeds terug kom. Door zoals Meryem ook deed, kiekeboe spelen. En duidelijk maken dat ik de kamer ging verlaten. Is een fase gaat vanzelf weer over, doe vooral waar jij je prettig bij voelt.

@ Tir, Moge Allah jou bijstaan zuster Ameen. Wat een moeilijke periode zal dit zijn. Ik doe smeekbeden voor je, als Allah het wilt.

Ik hou van jullie mijn zusters omwille van Allah.

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heej dames!

steentje er nog steeds niet uitgeplast.. pff :D

vandaag naar ZH weer geweest voor mijn neus.. 14 april word ik eraan geopereerd en kan ik als Allah het wilt weer vrij ademen! :D
    zie er wel een beetje tegenop.. maarja.. het moet wel!

@ Wardi: nog thanks voor dat dagboek te mailen!
    ik zelf vind het ook beter dat je jongetjes zo vroeg mogelijk laat besnijden, krijgen ze er ook het minste van mee!

@ Tir: sterkte met je kleintje, Moge Allah je bijstaan en kleine Butahan snel genezen met de wil van Allah!

@Iman: gelukkig is je ontsteking alweer weg! zal zeker pijn hebben gedaan ook! Gelukkig heb je ook geen last meer van je bekken! Heb je er geen moeite mee om een ''nieuw'' ritme te vinden met weer een kleintje erbij?

3. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    moesje het valt mee hoor het nieuwe ritme.. beetje zoals eerst maar dan tussendoor nog een wurmpje hehe! Alleen wordt ik wel eens gek van de peuterpubertijd van Firdaous grrrr... kan dr soms wel wat aan doen! Het hele nieuwe ritme begint over 2 weken met de voorschool... ben benieuwd!
    Trouwens jij hebt ook altijd wat... wat naar hey Moge Allah je gezondheid schenken.

4. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Gegroet lieve zussies!

Ik heb even wat tijd om ook es een keer wat van me te laten horen! Zoals jullie al hebben vernomen van Wardi ben ik bevallen van een heel lief mooi en gezond meisje hmdl! Ik ervaar het als een grote geschenk die ik gekregen heb van Allah. Ik ben gezegend met dit wondertje, hmdl. Elke keer als ik naar haar kijk, vermeerdert mijn liefde voor haar gigantisch. Gloryb2Allah, dit is echt wonderbaarlijk.. ik blijf het maar zeggen.

Ik vond de bevalling wel zwaar. Zal vertellen hoe het ging.

Het was 22 maart, 3 dagen overtijd. Ik had het idee dat het nog lang ging duren, er van uitgaande dat ik de volgende week vrijdag gestript zou worden. Ik voelde de hele dag een beetje gerommel, maar dat was ik wel inmiddels gewend. Ik had ook ineens diarree, waar het vandaan kwam weet ik niet. In de avond vermeerdere de pijn, maar het kwam niet in regelmaat. Ik heb die avond nog lekker gewandeld met manlief in de hoop dat het een beetje zou beginnen. Tijdens het wandelen kreeg ik hele vreemde pijntjes, dus moest ik af en toe stoppen en goed ademen. Rond een uur of 1 ben ik naar bed gegaan en kon ik maar niet in slaap vallen, ik werd wakker gehouden door de vreemde pijn. Ik kon dit geen weeen pijn noemen, omdat ik het echt helemaal onderin voelde. Het was dan ook geen ''menstruatie''achtige pijn, heel vreemd. Ik bleef maar woelen in bed, het begon een beetje ''irritant'' te worden dus ben ik maar uit bed gestapt. Ik zei tegen mn man dat het volgens mij ging beginnen, want ik voelde de pijn vermeerderen en een beetje in regelmaat komen. Het kwam om de 6/7 minuten. Rond 2 uur kon ik alles wel kapot breken want ik wist niet zo echt waar ik het moest zoeken :oops: ik wist niet dat het zo'n pijn deed. Manlief belde om 3uur naar de verlos en die zou dan om 5 uur komen, want het zou geen zin hebben om dan al te komen. Ondertussen de weeen wegpuffen, totdat ze kwam en mij ging toucheren. Ik had al 3/4 cm ontsluiting. Nou de verlos zou dan rond half 9 terugkomen. Een klap in mn gezicht want de weeen waren zooo pijnlijk, ab-nor-maal. Ik had gelukkig geen rugweeen maar de buikweeen vond ik gewoon dodelijk haha. Ben onder douche gestapt, ik kon daar geen normale houding aannemen, ik wist niet hoe ik zittend de weeen moest wegpuffen. Toen ze om half 9 kwam, had ik 6/7 cm ontsluiting. Nou ik moest het maar daarmee doen, want de verlos zei dat ze dan rond 11 uur terug zou komen. Ik dacht echt dat ik dood ging van de pijn want het was gewoon echt onbeschrijfelijk. Rond 11 uur kwam ze dan eindelijk, ondertussen helemaal uitgeput. Ik wilde huilen, maar daar had ik gewoon geen kracht voor. Ik had de hele nacht niet geslapen en ook niets binnen kunnen krijgen, ik was gewoon helemaal gesloopt. Ik smeekte om pijnstilling, maar ze bleef me aanmoedigen dat ik het heel goed deed. Ik pufte gewoon met alle kracht de weeen weg, er kwam gelukkig geen gil oid.

Ik had mn slijmprop wel verloren in de ochtend, maar mn vliezen waren nog niet gebroken. Toen ze rond 11 uur kwam ging ze eerst toucheren, ik had toch al 9 cm, joeppie dacht ik eindelijk een einde hieraan! Ze ging mn vliezen breken en ja hoor, madametje had gepoept in het vruchtwater. Ik stond er nog niet zo bij stil, maar ik moest dan naar het ziekenhuis. Toen vk het zei wist ik niet waar ik mee moest beginnen, ik raakte in paniek maar ze stelde me gerust. Ik had helemaal geen vluchttas oid, maar de vk ging me helpen, ze had alle spullen voor me ingepakt. We gingen meteen racen naar het ziekenhuis, kwartier in de auto.. ik verging gewoon. Toen we uitstapte kwam er een flinke wee dus ik ging over de auto heen hangen, iedereen die me zo kon zien maar oh wat een lak had ik daaraan en achteraf schaam ik me helemaal niet ofzo hihi.

In het ziekenhuis aangekomen meteen naar de verloskamer. Meteen ctg aangesloten, vk ging me toucheren.. ik had wel volledige ontsluiting maar er zat zo'n irritant dik randje aan de rechterkant van mn bmm dus ik moest nog eve. Ik moest op mn rechterzij de weeen wegpuffen. Nou zeg, van alles wat ik ervaren heb vond ik de weeeen gewoon echte killers, vooral de laatste ontsluitingsweeen. Ik heb me suf zitten puffen, mn lippen waren zo papierdroog. Ik kreeg persdrang, maar ik mocht niet persen. Even gewacht, al was het niet uit te houden. Ze ging toucheren en er was nog een heel dun randje, ik mocht even persen zodat de baby erdoor heen kon, ze hield namelijk het randje met haar vinger weggeduwd. Nou ik mocht eindelijk persen, maar ik wist niet waar ik de kracht moest vinden. Uiteindelijk met alle kracht geperst, achteraf weet ik echt niet hoe ik dat heb gedaan. Binnen een kwartier was ze geboren. Precies om 14:00! Ik kon het niet geloven, ik was even in een ander wereldje. Er lag een baby op mn buik.. heeeeeeel veel bos haar, wauw! Ik was helemaal in shock, ik wilde huilen, lachen.. nou ja alles gewoon tegelijk doen! Ze begon meteen te huilen. Pffff, nou ja de rest bespaar ik jullie dan wel want ik heb een behoorlijke verhaal getikt. Het was in 1 woord: DE MOEITE WAARD! Ik heb zoveel pijn gehad, maar hetgeen ik ervoor terug heb gekregen is gewoon wonderbaarlijk.

Ik wens al mn lieve zussies hetzelfde toe!

Mn meisje doet het nu heel goed hmdl, 1e 2 dagen lukte het niet met bv maar daarna wel. Had veel gekolfd en aangelegd. Had ondertussen wel kapotte tepels gehad, het begint nu te genezen dus ik voed haar nu met alle plezier. Het is zo'n schatje. Mama en papa zijn helemaal verliefd op haar.

Nou ik weet niet of ik nog veel tijd zal hebben om te reageren, maar ik zal af en toe wat van me laten horen. Zaterdag is er dan een geboortefeest, dus erg druk hier met koekjes bakken e.d

Ik ga ervandoor. Veel liefs!

Mama van een prinsesje (eindelijk!)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wauw meid, wat heb je dat allemaal prachtig beschreven (krijg spontaan weer kriebels :oops: )..

Nogmaals, alle lof zij aan Allah, gefeliciteerd met jullie prinsesje!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    lieve mounia ik zat 2 weken zonder internet dat was echt erg!
    ik ga nu fftjes alles nalezen :D

7. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Verheven zij Allah

Wat een prachtig verhaal Mommy2be. Kreeg tranen in mijn ogen en idd begint hier ook te kriebelen net als bij Meryem.

Moge Allah ons het beste geven Ameen!

Liefs Kimberley!

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie ladies,

Alles goed met iedereen?

@Umm Abdurrahmaan, oh echt, ken je mijn zusjes? Pb me er anders het fijne van, haha. Wieweet ken ik je dan ook wel van verhalen : )

@Mommy2be, geniet van je wondertje, ik hoop jullie gauw te mogen zien, kan niet wachten tot ik die kleine van je mag fijn knuffelen (en in de wangetjes knijpen) Veel plezier aanstaande zaterdag, je hebt tegelijk met zijn zusje het kraamfeest, leuk!

@Moesje, ben je inmiddels goed opgeknapt meid? Ik hoop dat het beter met je gaat. Wanneer ga je verhuizen?

Wie staat er nu als eerstvolgende op de bevallingslijst? Dan kunnen we die eens goed in het oog houden hier, hahaha.

Kan iemand anders dat lijstje updaten? Ik weet niet hoe dat werkt met die kleurtjes enzo... *bloos*

9. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Thankssss voor je interesse ;) ja ben inmiddels goed opgeknapt! nog wel af en toe last van steken bij mijn nieren, nog geen niersteen te bekennen!

en om het nog even makkelijker te maken ben ik dinsdag ook nog een keer keihard gevallen :oops:.. dus mijn hele heup doet zeer en is bont en blauw.. grote bult op mijn hoofd haha :D

ben best wel lekker bezig de laatste tijd zeg.. (al zeg ik het zelf) :D

Hoe gaat het met Hamza? en hoe is het weer bij jullie daar?
    vandaag is het hier 20 graden (kijken voor hoe lang!) dus ben al bijna de hele dag buiten met me nichtje

10. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Moesje! Zuster Klungel, hahaha. Ik had ook eens een bult opgelopen, niet zo een kleine ook. Bij Mommyt2be thuis, viel flauw in haar keuken. Net na de val leek het een grote puist, mijn man vroeg...is dat een puist of een bult...hahaha. Paar minuten later voelde ik een ping-pong bal op mijn voorhoofd zitten maar dan blauwig van kleur...auw auw.

Met Hamza gaat het goed, dank je wel. Hij is langzaam aan het wakker worden van zijn slaapje. Die is 2 uur zoet geweest, kon ik ook even lekker rustig mijn dingetjes doen. Maar tis de hoogte tijd om te eten voor hem, mijn borsten beginnen te stuwen! Dus ik ga hem even helpen met ontwaken : )

En dan even wandelen samen.

Oh trouwens dat brengt me op de volgende vraag. Ik heb nog steeds een restantje buik van de zwangerschap, heb een tijdje heel braaf buikspieroefeningen gedaan en onder dat buikje voelt het wel lekker stevig maar kom niet van dat buikje af. Mag toch wel ietsje platter van mij (met Allaah's Wil). Wie heeft een gouden tip voor me? Hardlopen is niet echt een optie (ik zie mezelf al gaan in mijn gewaden en niqaab, hoehaa!)

Ik zit te overwegen een crosstrainer te vragen aan mijn man, die komt over een aantal weekjes weer onze kant op met Allaah's Wil. Is dat een goede investering?

Oh en nog wat voor de borstvoedenden onder ons: ik heb me toch een partij jeuk rondom mijn tepel(hoven)! Uitvoerig krabben zit er niet echt bij aangezien ik WEER last heb van tepelkloven! Alle lof is voor Allaah... Kan ik wat tegen die jeuk doen?

Ok, en nu ga ik die kleine wakker maken hij is alweer ingedut, slaapkoppie, just like his dad, lol!

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    zo weer even een beetje bijgelezen..het lukt me niet meer om zo actief te zijn op zwangerschapspagina..maar probeer wel vaak mee te lezen.

mommy2b: wat een zware bevalling meis! maar je hebt er een prachtig wondertje voor terug alle dank zij aan Allah!

moesje: wat een pechvogel ben jij zeg hihi...
    gelukkig gaat het al wat beter met je..

wardi: zou ook wel een gouden tip willen. Ik doe wat steppen en nog een andere oefening voor die zijkantjes..gut weet even niet meer hoe het heet..maar dat ding zit aan mijn stepapparaat.

even een nieuwsgierig vraagje, hopelijk ben ik niet te nieuwsgierig, maar wat doet je man voor werk dat hij vaak in nederland is en jullie verders in marokko wonen. Voel je je niet erg alleen? het lijkt mij zo zwaar zo zonder je man..

geen idee wat je aan die jeuk kunt doen joh..heb ik nog nooit gehad...misschien kun je het met vaseline wat verzachten ofzo? maar wie weet praat ik nu ecth onzin..

Bij ons de rust, met de wil van Allah, in huis terug gekeerd.. al sinds de bevalling visite visite en nog eens visite (logeer visite)
    maar mijn laatste visite was super..mijn opa en oma zijn hier voor een weekje geweest..
    maar ze zijn 77 en 79..dus dit was meteen de eerste en laatste keer..
    het valt me echt zwaar..weet niet hoe het komt maar heb het gevoel alsof er een stukje uit mijn hart is gerukt toen ze weggingen..raar he..voel me erg verdrietig dat ze wegzijn..
    Moge Allah ze leiden op hun pad..ze zijn al zo oud..en hebben echt niet meer zo lang..ik zou zo graag willen dat ze de islam zouden vinden..
    jullie dua's zijn welkom :)

iman: ik loop je steeds mis geloof ik :) je zult het wel druk hebben met je kindjes..met de wil van Allah gaat alles goed..

met de wil van Allah gaat het ook goed met kleine batuhan..moge Allah hem genezen..

12. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    goedemorgen zusters,

hoe is het met jullie? hier gaat alles zijn gangetje. Sarah is een beetje vervelend.. maarja dat hoort er ook bij he.. ze wil namelijk alsmaar niet slapen in haar eigen bed.. (heb gisteren echt 2.5 uur moeite gedaan om haar te laten slapen).
    nu wil ik haar net weer terug leggen.. en ja hoor.. weer wakker. maarja wat doe je er aan. ik blijf het gewoon proberen i.a. :p

tis wel sti hier he.. ik moest helemaal naar beneden scrollen om ons topic te vinden :p
    wat zijn jullie allemaal aan het doen? i.a. gaat het goed met kleine batuhan en natuurlijk ook met alle andere kindjes.

@wardi: hoe gaat het nu met hamza? gaat het al wat beter met het alleen laten? Hier is Sarah precies het zelfde hoor.. ze wil absoluut niet meer zelf spelen.. en als ze het al doet is het maar voor 10 min ofzo.. ik denk gewoon dat het een fase is hoor. gewoon blijven proberen.

@iman: hoe is het met basmallah en je andere kleintjes? is firdaous het eigenlijk al aan het proberen op de voorschool? wel lekker hoor als ze naar school gaan. natuurlijk ga je ze missen maar dan heb je ook nog wat meer tijd voor de andere 2 :)

@moesje: hoe is het nu met je steentjes?

@allahinkullu: die foto van je dochtertje is zo schattig! ik moest er echt naar kijken. ik vind dat zo schattig staan van die kleine meisjes met hoofddoek. :)

nou ik ga even bij Sarah kijken en zelf ook ng wat slapen i.a... hopelijk laat ze het toe die kleine stoutert

liefs Sakinah

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie zusters!

Ik kom even groeten, en hoop dat het verder goed gaat met jullie en je naasten.
    Moge Hij over jullie kindjes waken en voor diegene die nog geen kids hebben een wondertje schenken, voor de zwangere een gemakkelijke bevalling geven, en de zieke onder ons genezen, amien!

Liefs Roosje,

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

ik ben er ook nog hoor...ik lees aandachtig mee maar post weinig...

gefeliciteerd voor de meiden die net bevallen zijn...

ik ben zelf bezig met een digitale scrap dagboek over ons leven en ben een eigen website begonnen...

neem een kijkje en laat een berichtje achter... in mijn gastenboek..

veel liefs...

http://laylasdagboek.blogspot.com/

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wauw, Layla! Wat kan jij dat mooi zeg! Echt een gave!

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    dank je wel meryem...

het heeft wel een jaar geduurt om deze psps creaties zo mooi te krijgen...
    had je me creaties moeten zien toen ik net begonnen was...

maar ik doe het nog steeds met veel liefde en plezier...

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Up!

Hoe is het dames? Allemaal in het zonnetje? :)

18. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

hij moest zeker ge-upt worden mereyem :D het is maar stil hier :D

hier gaat het goed! zenuwen voor morgen beginnen alleen door te komen!
    Niet echt van het zonnetje kunnen genieten, ik vind het eigenlijk nog best koud :oops: :D

Wel een lekker lang weekend gehad dus veel tijd gehad om vanalles te regelen en gewoon een keer lekker uitslapen! (tot 12 uur ongeveer :oops:)

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

up up up up up up up!! waar zijn jullie nou!! :D

pfff.. ben zenuwachtig *rent rondjes door het huis*.. ogen zijn niet dicht te slaan.. :D

beetje onzin berichtje maar het huis is helemaal schoon en kan 's nachts moeilijk de ramen gaan zemen ;) (enige wat nog moet gebeuren:D) dusja.. dan maar op zwangerschapspagina

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

jeetje wat je allemaal niet doet als je je verveeld :D ik heb foto's in mijn album gezet van de bruidsjurk die ik heb besteld en ga verkopen.. wat vinden jullie ervan? :D

Deel Deze Pagina