Thee met baklavas

Discussion in 'Algemene clubs' started by one of kind, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Reisbureau Hejaz in Rotterdam zijn oplichters. Daar heb ik een documentaire van gezien. Dus daar moet je dus NIET boeken!
    Je moet ook navraag doen of je wel mag gaan van de vliegtuigmaatschappij. Een vriendin die zwanger is die wilde van de zomer 'Umrah doen, maar werd geweigerd. Dus die had voor neits betaald.

2. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Helemaal mee eens Maryam,

Ik vast ook gewoon mee. En ik voel me niet zwakker dan normaal of wat dan ook.

3. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Ik vind het niet belachelijk, daarom vast ik gewoon gezellig mee :) Ik kan me niet bedenken dat ik mijn kind iets slechts aandoen, als dat werkelijk zo zou zijn dan heb ik mijn kind vanaf begin van mn zwangerschap onrecht aangedaan door niet goed te eten. Ik heb vanaf mn zwangerschap ontzettend veel last van misselijkheid waardoor het soms zo kan zijn dat ik een hele lange tijd niets kan eten, ook al doe ik zogenaamd mijn best, maar dan gaat het direct het pot in. Ik verbreek mijn vasten met vitaminrijke voeding... en in de ochtend lekkere dadels met melk en wat fruit, wat wil ik nog meer? Hoeveel vrouwen hebben gevast en hebben een gezond kindje gekregen?

Bovendien eet je niet enkel in de avond, maar ook in de ochtend en dat deed ik zelfs voorheen niet, dus ik eet nu eigenlijk veel gezonder sinds het vasten. Ik zie enkel voordelen in het vasten, alhemdoelillah.

4. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Een vraag aan iedereen: wie bidt er taraweeh?
    Ik zelf wil wel, maar kan vanwege de kleine niet en bovendien ben ik ook moe om nog zo laat in de avond nog te gaan.

5. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    je kan het ook thuis bidden :)

6. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Vasten is niet het zelfde, omdat je tijdens het lijnen bepaalde voeding niet eet welke het kindje nodig heeft en met het vasten is dat een ander verhaal. Je krijgt genoeg voeding binnen die het kind nodig heeft!

7. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Ja dat weet ik maar dan mis je tog een deel van de ramadan. Het is net of het geen ramadan is als je niet in de masjid komt en geen akhawaat tegen komt. Ik mis dat wel hoor, vroeger ging ik altijd naar taraweeh.

8. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ja herkenbaar... helemaal in Nederland in Egypte hebben we de moskee naast de deur dus ook al ben je thuis kan je bij wijze van nog mee bidden ;)
    Zoals je ziet heb ik ook twee kleintjes en dat is te vermoeiend voor ze... :)

9. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Haha mashaAllaah, woon je in Egypte? Mijn nicht wilde daarheen hidjrah doen, maar ze heeft 3 kleintjes, dus dat gaat niet meer.

10. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    nee in Nederland maar ik zou daar heel graag willen wonen! Waarom kan het niet meer?

11. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Oem Ruwaydah? Ik hoopte dat ik de eerste in NL zou zijn, maar helaas iemand is mij voor. Hahaha

12. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Is te moeilijk om met zn allen daarheen te gaan, want zij is marokkaanse en haar man is frans. Dus jah, ze moeten daar maar eerst werk enzo zien te vinden. Als je alleen gaat is dat makkelijker, je probeert het en als t niet lukt kom je terug, maar als je met kinderen daar bent, kun je ze niet laten honger lijden enz. om het te proberen.

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hier wil ik op reageren...het gedeelte over knippen scheren etc. heb ik van mijn schoonzus...tijdens de menstruatie mocht dit volgens haar ook niet...volgens haar mag je tijdens het vasten die niet doen. als de zon onder is mag je wel knippen en scheren. Maar ik twijfel daar zelf ook aan. aangezien mijn man daar nog nooit van gehoord heeft.

met de bloeding klopt wel. ik heb het van een vrouwelijk imaam. Vanaf de geboorte tot 40 dagen mag je niet bidden, vasten, koran lezen of wat dan ook wat er mee temaken heeft. Duurt je bloeding maar 10 dagen moet je het toch tot 40 dagen doen. Duurt je bloeding 45 dagen dan mag je met dag 46 gewoon doen wat je hoort te doen...ik heb dit van een imaam en het lijkt mij dat ze niet liegt over dit...

14. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Hieronder heb je het bewijs, niet van een vrouwelijke imaam, maar van een geleerde:

Volgens A'lama Shayk al-Oethaimien Rahimahoe Allah is het volgende van toepassing:

Een vrouw met kraambloeding de rein wordt voor 40 dagen is verplicht de wassing te verrichten, te bidden en de Ramadhan te vasten. Het is dan ook voor haar echtgenoot toegestaan om met haar gemeenschap te hebben. Indien zij gedrurende die 40 dagen wer een bloeding krijgt dan is zij, volgens de meest corecte mening van de Ulama'a, verplicht om het gebed te stoppen en het vasten te verbreken als ze daar mee bezig is. Het is dan ook niet toegestaan en verboden voor haar echtgenoot met haar gemeenschap te hebben. Dit is de regelgeving betreffende de kraam bloeding.

De regels van de miskraam vallen in de regels die van toepassing zijn in de kraambloeding. Een vrouw mag dan niet bidden en vasten. Het is voor haar echtgenoot verboden om geslachtsgemeenschap te hebben met haar tot ze weer rein is geworden of de periode van 40 dagen heeft uitgezeten. Mocht het zo zijn dat ze binnen die 40 weer rein is geworden dan is hier weer de zelfde regel van toepassing, dan is de vrouw verplicht grote wassing te verrichten en het gebed verrichten en Ramadhan te vasten. Het is dan ook weer toegestaan voor haar man om met haar gemeenschap te hebben.

Er is geen minimum tijdsduur voor kraambloeding. Als de vrouw bijvoorbeeld al na 10 dagen vrij van bloed is of in ieder geval meer rein is geworden, dan is het voor haar verplicht de wajibaat te verrichten. Op dat moment zijn nogmaals de verplichtingen voor haar van toepassing.

Het bloed dat nog na 40 dagen vloeit is bloet dat veroorzaakt wordt door ziekte. De vrouw moet met die bloeding gewoon vasten, bidden en ze mag gemeenschap hebben met haar man. Zij moet wel elke gebed de Wudhu verrichten zoals de mustahaadha. Immers heeft de Profeet Salla Allahoe alaihi wassalam- gezegt tegen Faatima Bint Abi Hubaish terwijl zij mustahaadha was:

"Verricht wudhu voor iedere gebed"

Notitie: Mocht het zo zijn dat het bloed na de periode van 40 dagen nog vloeit, maar deze dan valt met je menstruatie dan is hier de regel mbt de menstruatie! Het is dan verboden voor je om het gebed, vasten enz... uit te voeren

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    idd.. wanneer je bloeding korter duurt dan 40 dagen, ghoesl verrichten en je gebeden gaan verrichten + andere bijkomstigheden.

En ook al duurt je bloeding langer dan 40 dagen, toch gewoon weer gaan bidden vanaf die 40 dagen ondanks je bloeding. (maar dus wel steeds woedoe verrichten voor ieder gebed)

Jij hebt het dus net andersom Leyla

16. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    Het is belangerijk de juiste informatie op te zoeken en niet zomaar van iemand je aan te nemen dat hij/zij gelijk heeft we leven in een tijd van veel bid3a... iedereen is zowat geleerde...

17. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    Waarom mag je hem geen zoen op zijn wang geven terwijl de profeet dat wel deed? Je mag geen geslachtsgemeenschap...

In Bukhari 1:319 staat:

Um Salama further said, "The Prophet used to kiss me while he was fasting.

18. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heey dames ik heb even advies van jullie nodig..
    als we savonds weer kunnen eten dan zitten we altijd zo onwijs snel vol... we eten altijd van te voren soep met brood, en wat zoets erbij en dadels.. alleen dan zitten we al propvol.. en om 10 uur eten we dan nog het ''hoofdgerecht'' waarvan we ook maar 2 happen door onze keel krijgen omdat je nog vol zit van dat kommetje soep.. en snachts eten we hooguit 1 boterham..

is ons patroon wel goed? of heeft iemand van jullie tips?
    want zo krijg je natuurlijk ook niks binnen :(

sjoekran alvast

19. Dienares

Dienares Actief lid

Jul 23, 2008
    255
    0
    0
    hahaha, ik eet alleen brood met veel thee en dan later op de avond een toetje. dat is alles. ik krijg ook niets binnen! en s ochtends kan ik ook niet eten of drinken.

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    ik bid het alhamdulillah :) maar ik bid het thuis samen met mijn man

Share This Page